2107, Overspeed, 1985
2107, Overspeed, 1985
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Ma nüüd täpselt ei oska aimata, mida sa mötled, kuid kui teema viimast releeasjandust mötled, siis jah, vahetasin laadimise releeregulaatori (lammutanud ühtki pole kuid arvan et sääl iseenesest mehhaanilist releed enam sees ei ole vaid too on asendunud elektroonikaga ja jääbi järgi vaid nimetus laadimise regulaator), too pildil kahe kruviga masinaruumiseina küljes. Osta saab autovaruosade poest kes müüvad ziguli osasid ka, kunagi maksis 35 eek-i, nüüd vast kallim.Algselt postitas: segu
kas see relee mis sa ära vahetasid kas see on laadimisrelee?
kustkohast sellist osta saab?
Kena masin;)
Vöi mötled sa mingit muud releed, mul sääl neid palju vahetatud ja juurde pandud?
[Muudetud: 10-6-2010 overspeed]
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Selle helitehnika asjus ma "kodus" ei ole. Kui nüüd AUSALT öelda, siis ega ma esialgu ei viitsi vastust oma murele netist ise otsida, proovin lihtsamat teed ja küsin siit foorumist.
Mul on pisike mure nende tagumiste ovaalide pärast. Kuna nende tagapool on ju pagassis ja samuti on sääl ka bassikölar. Tagapagaasnik ise on aga suht mittepaljuöhkuläbilaskev. Kui nüüd see bassikölar sääl läbi oma hingamistorude seda öhku mehhaaniliselt liigutab, siis kas see ovaalidele halvasti ei möju kuna need ju sama ruumi öhuga kokkupuutes?
Ise mötlesin nönda lahendusele: Kui teha ovaalidele taha kölakastid hermeetilised ning viia nendel hingamistoru ... salongi vöi öue? Mis möötudes teha sellistele ovaalidele kölakastid?
Ning kas bassikölarile oleks pagaasnikust vaja ka mingi vent toru viia ... öue vöi salongi, kui üldse on vaja?
Mul on pisike mure nende tagumiste ovaalide pärast. Kuna nende tagapool on ju pagassis ja samuti on sääl ka bassikölar. Tagapagaasnik ise on aga suht mittepaljuöhkuläbilaskev. Kui nüüd see bassikölar sääl läbi oma hingamistorude seda öhku mehhaaniliselt liigutab, siis kas see ovaalidele halvasti ei möju kuna need ju sama ruumi öhuga kokkupuutes?
Ise mötlesin nönda lahendusele: Kui teha ovaalidele taha kölakastid hermeetilised ning viia nendel hingamistoru ... salongi vöi öue? Mis möötudes teha sellistele ovaalidele kölakastid?
Ning kas bassikölarile oleks pagaasnikust vaja ka mingi vent toru viia ... öue vöi salongi, kui üldse on vaja?
Arrogance diminishes wisdom.
Olen lugenud ja kuulnud, et kui bassikas ja näiteks ovaalid mängivad ühte ruumi(pagasiruum), siis bassikas võib ovaalidele liiga teha. See oleneb jälle mitmest asjast: mis ovaalid sul on(kvaliteedi poolest), kui kõvasti bassikas mängib ja pagasiruumi õhutihedusest.
Endal tegin ovaalidele eraldi kastid, on nad täpselt nii suured, et element vabalt sisse mahuks ja hingamistoru neil ei ole..
Mul on bassikõlar suunaga salongi, sama moodi ka inverteri toru. Eraldi vent toru ma pole küll varem kuulnud ega näinud, et keegi teinud oleks.
Endal tegin ovaalidele eraldi kastid, on nad täpselt nii suured, et element vabalt sisse mahuks ja hingamistoru neil ei ole..
Mul on bassikõlar suunaga salongi, sama moodi ka inverteri toru. Eraldi vent toru ma pole küll varem kuulnud ega näinud, et keegi teinud oleks.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Üldiselt ei ole vaja ovaal tüüpi kõlaritele mingit kasti,sest pagasnik on talle kõlakastiks.Kui aga soovid oma ovaalidest viimast võtta,siis võid talle mingi standartse kõlakasti alla ehitada(ütleme kusagil 10L.Hingamistoru(inverter)vaja pole.Sellega tekib sul bandbass kõlakast.Õue kohe kindlasti mitte ei tohi viia inverterit,sest väline õhk on niiske ning hakkab kõlari alusmembraanidele ajapikku.
Soovitus:tee aknalauale ilusad augud sabloonidega.paigalda aknalauale samasuure auguga 10mm paksune vineer rõngas.tihenda pleki ning vineer rõnga vahe läbipaistva silikoniga.Rõngas kinnita plekile 6ste poltidega keermed allapoole või siis kruvidega.Siis valid juba ise ,kuidas aknalauda kaunistad või katad ning lased kõlari kruvidega vineeri.Sellega tekib tihe kõlakast pagasniku ja aknalaua vahel.See siis ovaaalide näol.Komponentidega asi veidi teine.
ahjaa...kuna ovaalkõlari madalsagedus ei anna niipalju madalaid hertze(noote) kui spetsiaalmadalsageduskõlarid(subwoofrid),siis ei teki vastastikuseid õhuvõnkeid pagasniku ja membraani vahel...bassil ja bassil on vahe mis õhku liigutab.Vaevalt ,et sul nüüd 1000w rms toietga võimendi ja sellel vastav woofer on mis kõik sagedused ja õhuliikumised ära väristab.
[Muudetud: 10-6-2010 masuurik]
Soovitus:tee aknalauale ilusad augud sabloonidega.paigalda aknalauale samasuure auguga 10mm paksune vineer rõngas.tihenda pleki ning vineer rõnga vahe läbipaistva silikoniga.Rõngas kinnita plekile 6ste poltidega keermed allapoole või siis kruvidega.Siis valid juba ise ,kuidas aknalauda kaunistad või katad ning lased kõlari kruvidega vineeri.Sellega tekib tihe kõlakast pagasniku ja aknalaua vahel.See siis ovaaalide näol.Komponentidega asi veidi teine.
ahjaa...kuna ovaalkõlari madalsagedus ei anna niipalju madalaid hertze(noote) kui spetsiaalmadalsageduskõlarid(subwoofrid),siis ei teki vastastikuseid õhuvõnkeid pagasniku ja membraani vahel...bassil ja bassil on vahe mis õhku liigutab.Vaevalt ,et sul nüüd 1000w rms toietga võimendi ja sellel vastav woofer on mis kõik sagedused ja õhuliikumised ära väristab.
[Muudetud: 10-6-2010 masuurik]
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Ma proovin siis nii, et teen ovaalidele kölakastid ilma inverteri torudeta (aga miks neile seda vaja pole?) ning nii eralduvad nad hermeetiliselt pagassi öhust. Ja pagassi endale esialgu öhuliikumisava väliskeskkonnaga ei tee ehk bassikölar jääb siis öhku läbi oma inverterite liigutama kinnises pagaasniku öhus.
Kas sain öieti pihta?
Kas sain öieti pihta?
Arrogance diminishes wisdom.
-
zzikz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 346
- Liitunud: 08 Veebr 2003 22:12
- Asukoht: Tallinn
- Autod: citroen,fiat,renault
ovaal suudab vajadusel vägagi rõhku tekitada.
suvalises kinnises kastis mängib ovaal/ükskõik mis kõlar paremin kui suvalises inverter kastis. kui jätta suvaline ära siit, siis võib seda lauset muuta. ehk siis kast ehitatakse vastavale kõlarite omaduste järgi, kinnise kastiga ei pea niipalju arvestama kõlari omadusetega, kui inverteri puhul.
väiksemate võimsuste puhul ei juhtu nende ovaalidega midagi, välisõhku pole mõtet võtta, kuna siis kaob bassika mõte üldse ära(kuna heli/rõhu suunaksid siis ju õue). väike niiskus ei tee autokõlaritele suurt häda, kuna need ongi algselt mõeldudki autosse ja niiskusega on arvestatud. kuigi see võib oleneda firmade lõikes.
seega mina jätaks nii nagu on, kastid ehitaks aint siis kui on soovi need ovaalid kõvemini mängima panna.
suvalises kinnises kastis mängib ovaal/ükskõik mis kõlar paremin kui suvalises inverter kastis. kui jätta suvaline ära siit, siis võib seda lauset muuta. ehk siis kast ehitatakse vastavale kõlarite omaduste järgi, kinnise kastiga ei pea niipalju arvestama kõlari omadusetega, kui inverteri puhul.
väiksemate võimsuste puhul ei juhtu nende ovaalidega midagi, välisõhku pole mõtet võtta, kuna siis kaob bassika mõte üldse ära(kuna heli/rõhu suunaksid siis ju õue). väike niiskus ei tee autokõlaritele suurt häda, kuna need ongi algselt mõeldudki autosse ja niiskusega on arvestatud. kuigi see võib oleneda firmade lõikes.
seega mina jätaks nii nagu on, kastid ehitaks aint siis kui on soovi need ovaalid kõvemini mängima panna.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Tuleb ikka ennast tänapäeva asjadega kurssi ka viia, läksin söidukile ülevaatust tegema kuid ei saanud uksest sissegi. Tuli välja selline asi, et vahepeal on seadust muudetud ning mo auto ja tehniline pass ei ole enam kooskölas, seoses musta kapoti ja tagapagaasniku luugiga. Enam ei kehtivat too protsentide värk auto värvi tuvastamisel, vaid kui sul on miskit teisiti värvitud vöi isegi kleepsud pandud, tuleb minna ARK-sse ning paberid ringi vörmistada. Nii ma tegingi ja märkustesse lisati lihtsalt "mitmevärviline". Siis sai ülevaatusele mis laabus edukalt.
Ühtlasi ARK-s VIN koodi uurides avastati, et mul on eksport mudel ning sellel on lubatud piduritega järelhaagis mitte 750 kg, nagu mul kirjas oli, vaid 1300 kg. Huvitav fakt, olgugi et see mind otseselt ei puuduta sest disain ei vöimalda edukalt sellele autole konksu panna ja ega pole seda plaaninudki kunagi. Millest too erinevus, et tavasiksil 750 ja ekspordil 1300, ei tea?
[Muudetud: 7-9-2010 overspeed]
Ühtlasi ARK-s VIN koodi uurides avastati, et mul on eksport mudel ning sellel on lubatud piduritega järelhaagis mitte 750 kg, nagu mul kirjas oli, vaid 1300 kg. Huvitav fakt, olgugi et see mind otseselt ei puuduta sest disain ei vöimalda edukalt sellele autole konksu panna ja ega pole seda plaaninudki kunagi. Millest too erinevus, et tavasiksil 750 ja ekspordil 1300, ei tea?
[Muudetud: 7-9-2010 overspeed]
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Tuleb nii välja jah, ning ÜV mees mainis ka kleepekaid, nood muudavad samuti auto mitmevärviliseks, ei küsinud täpsemalt kui suured klepsud aga ju ikka sellised mis silma hakkavad.Algselt postitas: iisak
Et kui ma viskan oma masinale näiteks rooste lastud kapoti või ära põlenud uksed külge, siis tuleb see ARK-iga kooskõlastada nüüd?
Uskumatu riik ikka.
Arrogance diminishes wisdom.