2105, kapa, 1984

2105, kapa, 1984

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
m
mechanic
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 27 Mär 2009 10:02
Asukoht: tallinn
Autod: Lada 21063

Postitus Postitas mechanic »

:lol

edu parandamisel ja tõesti nõustun sinuga, et tänavatel võiksime siiski rahulikuks jääda
f
france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

Postitus Postitas france2 »

uus õõts peaks olemas olema kui on soovi! Võin sind sellega toetada kui vaja!:)
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Niisiis, lehtisen rõõmsalt mina 2105 varuosa kataloogi ja no muidugi alles nüüd märkan, et 2105 karteripõhi on teistsugune kui 2101. Isegi tihend on erinev... Niisiis, väljapääsu vaja. Kas annab ketiga mootori karteripõhja (mul olemas) pista rihmaga mootorile või on nüüd kellegil rihmaga mootori põhi üle?

Kuradi jama on, kui varem pole midagi teinud...:sein

EDIT pool tundi hiljem: ikka teist põhja vaja. Ootan pakkumisi.



[Muudetud: 20-5-2009 kapa]
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Aega läks, aga asja sai. Kuna keegi mulle karterit ei pakkunud, siis nägin, et lihtsam on see pisike pilu seal keevitusega kokku ajada. Üllatav, aga pidama jäi :spin. Seiklusi jagus, pükste mahasaamisel murdus üks polt sisse. Selle väljasaamiseks oli lihtsam kollektor maha võtta. Mõeldud tehtud, kolle maas. Laisk, nagu ma olen, tundus lihtsam keldrist teine kollektor võtta. Kruvisin peale, selle käigus oli tarvis salongiküttetoru tagasi kinni panna veepumba külge, pingutan, pingutan polti ja kraks, katki :D. Selge, seda seal all välja puurida ei soovind, pump korpusega maha. Laisk, nagu ma olen (jälle!) tundus lihtsam keldris olev pump peale panna :P. Mõeldud tehtud. Uus tihend vahele ja... jookseb tihendi vahelt :sein. Kokku lahti harjutus (enam pingutada ei julgend) ja selgus, et sitatüki suutsin vahele ajada. Teisel korral tundus, et jäi pidama.

Vene juppides pettusin täielikult: õõtshooval olid punktid nii õrnalt peale lastud, et autoalla saades tulid need lahti, laksuga. Sai üle keevitatud. Jube:puzzled

Ootan loiku hommikuks auto alla :P

Pilt
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

vajadusel võin tulla uue augu puurida karterisse - et loik tuleks

aga tubli oled - keevitusele oleks võinud kasvõi tsinki peale puristada - ei võta kohe nii rebaseks...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Rapla seljataga. Assamait kui tore oli, Kapa sattus kohe ekstaasi, nigu väike laps. Samas, eks ma olegi veel väike :rolleyes.
Raplale eelnes õhtu + siis veel öö garaa?is, kella kolmeni nii, tagasihoidlikult. Esivedrustusest sai lokse otsitud (millest jagu ikka ei saant), amordi kinnitus ära lõhutud, ja topeltsabilisaator tehtud, pastlaid vahetatud ja pidureid lammutatud. Rajal oli see eest julgem küll.

Rajal oli ehmatuseks õlituli, mis plinkis kurvides. Kui õli sai üle maxi kallatud, plinkis ta vähem, aga kui julmalt vasakkurvi läksid, siis sai mootori odavalt kolisema:P. Ma küll rajal üritasin ja ka koduteel sai neljas käik lõpuni aetud, aga kokku ta kuramus ei jooksnud ja selle nalja jätame siis järgmiseks korraks. Praktiliselt uued rehvid (tibake olid enne tänavat lihtvind) said rajal nigu naksti servadelt siledaks:D, juhtub.

Selline oli vahepeal:
Pilt

Ja selline oli peale Raplat ja väikest kruusaretke peale üritust Varbola ja Märjamaa kandis :lol

Pilt

Nüüd taastame tsipake finantse ja siis jälle :P
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ega see mootor nii lihtsalt ka laiali ei lähe nüüd - koliseb enne tükk aega...
karter maha ja vaheseinu täiustada.

kesk-eesti rahvarallil oli mul karteris 4milli üle maxi - siis ei vilgutanud enam tulukest kurvis
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Jah, ma siin kirun ennast, et oleks võinud siis, kui karter maas oli kohe seinad ka sisse keevitada. Siis oli mureks sõitma saamine, mitte kiirete kurvide võtmine. Ma ei ole kursis, kas kuidagi liigne õli kogus paha kah tegema võib hakata?

Ausalt öeldes, rajal tundus, et grammike madalam ja jäigem võiks olla. Samas, kruusa on jäiga autoga ikka jube loll sõita (mõtlen suvilasse ja loodusesse sõitu, mitte rallit) ja madala autoga jälle ei pääse sinna, kuhu kõrgega. Selgub see, et ringrajale ja samas igapäevasõituks tänavale ning vahel ka kergele automatkale, peavad olema eri autod. Või siis eri seadistused, aga kes neid kruttida jõuab. Mitme auto pidamine on aga liig minu taskule. Mul on ühe auto pidamisegagi raskusi :lol
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Jah, vedrude vahetamine pole ju keeruline ega aega nõudev töö, aga peale esivedrude vahetust tahab esisild regulli saada..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Vahepeal siin juuni algul, kui just kõige kiiremad ajad olid... Kaunis hommik, Kapa, kohvitass käes, vajus koduaknale, et kiigata ilma... ja no kohe hommikul rikuti tuju ära :mad: Näedsasiis. Paar päeva enne käidi lihtsalt urgitsremas ja lõhuti lukustatav kork ära, kuid kütet (vist) ei võetud. Siis tõin lukustatava korgi üheks ööks üles, et teda vähe täiustada, ja panin paagile tavakorgi peale. Just seda ööd suutsid pikanäpumehed kasutada:sein. Kuskil nii 15l läks paagist, 10l jäeti veel ausalt sisse ka. Näha on, et vist on nad vahele jäänud kellegile, aga majaelanikud ei tea midagi. Jobud, mis te kallist kraamist maha kallasite siis....:kuri. Nagu ikka, tühjendati maja ees ainult Lada paaki.
Nüüd said vähe asjalikumad meetmed nende meeste vastu kasutusele võetud ja kurikas on ka käeulatuses juba mitmel mehel siin.
Pilt
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Abi tsipake vaja: karburaator 2101 mehaaniline (kolmas teisend), düüsid originaalid, kõik muu originaal. Tühikäik on täitsa oma äranägemise järgi. Üldiselt on peale koormusega sõitu kuskil 1500-2000, siis tasakesi langeb, kuni 1000-ni, vahel jääb kõrgemale, vahel madalamale. Üldse tulevad pöörded hirmus aeglaselt alla. Kus kala on?
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
corrado
Foorumi kasutaja
Postitusi: 805
Liitunud: 27 Veebr 2006 08:28

Postitus Postitas corrado »

Võib-olla gaasimehanism liigub raskelt ja vedru ei jõua tagasi tõmmata? On sul üldse vedrud nii nagu peab?(gaasipedaali kapotialusel osal peaks olema vedru näiteks)
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Algselt postitas: corrado
Võib-olla gaasimehanism liigub raskelt ja vedru ei jõua tagasi tõmmata? On sul üldse vedrud nii nagu peab?(gaasipedaali kapotialusel osal peaks olema vedru näiteks)
Ei eii, eelmise karpaga (vaakum 2105) töötas kõik. Vahepeal leidsin mõned augud, kust imes lisaõhku. Toppisin need kinni, aga ikka on tühipöörded sellised kuidas kunagi. Ujukitaset tõin madalamale kah, midagi ei muutund tühikäiguga, vaid sõidul hakkas puhtamalt käima.
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

karpa on ikka sirge?
enamasti selliste sümptomitega karpa jalg kõver - saab sealt lisaõhku kõvasti...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Rsk, seda ma ei kontrollindki päälepannes. Tuleb maha võtta. Suur tänu!
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Ma olen jälle hädas generaatoriga. Oskab keegi ehk hääd nõu anda: Vahepeal tekkis anomaalia, et auto enam süütest ei seskunud. See lahenes generaatorilt ühe juhtme eemaldamisega ja kõik oli endine. Nüüd on auto seisnud pikalt garaazis ja generaator maha käinud. Uuesti peale pannes selgus, et ilma selle sama juhtmeta (eeldan, et see ergutus) ei lae üldse. Kui juhe taha panna siis laeb ilusti, kuid võtmest auto seisma ei jää. Võtmest "välja keerates" tõuseb süsteemi pinge meeletult ja tahhomeeter hakkab hüppama. Siis tuleb auto seisma saada käiguga.

Ma mõistan, et mingid voolud jooksevad generaatorist tagurpidi süsteemi, süütelukku ja sealt süütepoolile? Mida teha? Tegemist uuema tüübi generaatoriga.
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Uuetüübi genekaga ei suregi auto välja võtmest. Sellele oli miski lahendus tegelt olemas ka - proovi otsingut.
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Panen natuke kirja kah, siis hea vaadata hiljem mis ja millal tehtud sai.

Augusti kuu kulmineerus sellega, et autol veepump ja radikas jooksid. Leidsin uue radika (Aitähh kiire reageerimise eest tundmatule foorumlasele!) ja veepumba kah mingi riiulist ning pistsin auto garaa?i ära. Need ma vahetasin ära.
Siis tulid väga kiired ajad ja tema muudkui puhkas soojas garaa?is. Mingil hetkel sain siitsamast foorumist pakkumise soodsalt viiekäigulisele käigukastile. Miks ka mitte ja ostsin ära. Kuna jutt oli, et kasti on remonditud ja sõitvalt masinalt (tänaseks on see auto muidugi üle kännu keeratud) tulnud, siis ma muidugi ei vaevundki teda lahti võtma. Esimene tagasilöök tuli allapanemisel, mil kasti küljes olnud käigukasti tala ajas kasti vastu põhja. Okei, mõistsin, et neljase tala on viiese käimari padjakülge pistetud. Ostsin 5k tala ja panin kasti alla, kui.... ohho, loik all. Kast jooksis nagu mahlakask. kludisin siis padja eest ära ja selgus, et tagumine laagrikate oli auguga ja see auk oli ohtra silikooniga kinni topitud. Meistrimehed! :puzzled Poodidest ma ei leidnud sellist asja ja lahked inimesed ütlesid, et lihtsam kogu tagumine kaas ümber vahetada. Aga paps oli juba treiali ära moosind ja see tegi uue katte, ja kapronist. :P Täna veel peab õli, näis kas ka tulevikus. Üldiselt paneks südamele, et odav kast on saast kast. Minul ta ikka undab korralikult. Ja kasti ostsin siit foorumist täitsa teada tegelase käest. Mis seal ikka, ise olin loll.

Generaator ajas lihtsalt närvi mustaks. Ma panin vanematüübi oma koos pingereleega peale ja täna veel laadis. Teisele tuleb elektrik leida.

Siis sai jälle sarniire vahetatud. Ma 2008a enne Vao üritust vahetasin. Tookord panin külge Master Sport (saksa) sarniirid, millel ilutses karbil 80 000km. Sittagi, 7000km sõitsin. Ja asjades oli ikka üpris ohtlik loks sees juba. Rooliotsad said ka uued, aga vanad tundusid Toljatti originaalid olema. Kui need nüüd originaalid tehasest olid, siis pidasid ju meeletult hästi vastu!

Ülevaatusel käisin ka ära, et talverõõme saaks legaalselt nautida.

CO: 1,1 %
CH:142ppm
Lambda: 0,96
Ei ühtki viga. Tehniliselt korras.

Mis edasi? Korrosiooni tuleks veel tõrjuda, tagasillas üks varras suvatseb vabal ajal häält teha, ja mis seal parata, mootor teeb ka kolisevat laadi hääli aeg-ajalt.


Suvel all olnud BMW e30 14" valuveljed koos vanade rehvidega on müüa või vahetada 13" valuvelgede vastu (eelistusega 4X98).

Ootame lund!
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Tuli lumi. Pauguga tuli.

Kui ilmad külmaks läksid, tekkisid auto alla päeva pealt kaks loiku: tosool ja piduriõli. Kohapeal muidugi leket ei tuvastand. Soojas garaazis aga, nigu põrguvärk, mitte tilkagi ei tule. Lasid ööpäeva seista, panid valge paberi maha, mitte tilkagi:D. Pingutasin lõdvikuid ja lisasin käimakasti õli. Kõik oli super, kui peaaegu puuduv õlirõhk välja arvata. Aga see pole veel kõik!

Ma selline jalakäimise propageerija küll, aga kui hanged põlvini tõusid ööga, siis tundus lihtsam autoga minna. Ja täna see juhtus, läks masin käest ära, mina panin talda, et otseks saada ja kuskilt valgest hangest hüppas äärekivi vastu, hea pauguga. Tulemusi olen silmaga uurind, all pole käinud aga: 14" plekkvelg kõver, tagasild paremale viltu (juu läks känd kah), undab imelikult. Esisild tundub ka sõites kahtlane, kuna see käis ka kivis. Pilte ei kutsu nagu tegema kohe. Kuratlik oli see, et see äärekivi oli eelmisest (see, kus karteripõhi käis :)) u. 500m eemal :P
Kenad jõulud küll. Peab ka seda traditsiooni harjutama, et jõulud garages veeta.

Mille järgi tagasilda sirgeks rihtida? Tiivakaare?
Lähen kludin silla lahti.

[Muudetud: 22-12-2009 kapa]
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Esisilla? keeruliseks läheb. Ma mõtlen seda, et mille järgi ta auto alla keskele saada? Loogiline oleks, et sillaotsa kaugused tiibadest mõlemalt poolt sama suureks ajada, samas vaadata, et sild esisillaga kah otse oleks. Sihin õigesse suunda?
Viimast minutid polnud sellel korral midagi. Oli liigsuur kiirus, uljus ja väga libe tee.


EDIT: roomasin sutsu siin parklas autoall: känd on paindunud ettepoole ja paremale 45kraadise nurga all. Oleks paugu pannud risti poleks midagi juhtund, ma sattusin 45kraadise nurga alla. Tehke teie kännud tugevaks, siis ei juhtu!

[Muudetud: 22-12-2009 kapa]
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Vasta