1. leht 5-st

21073-40, GTA, 1996

Postitatud: 14 Sept 2007 21:16
Postitas GTA
Täna saingi omale auto talveauto:) Vana 05 on küll tehniliselt igati kobe ja mõnus sõita, kuid rooste teeb vanakesele liiga - karbid, põhi, pagasipõhi, põlled, tiivaservad ja nii edasi ja nii edasi:(... Juba pikemat aega mõlgutasin mõtteid tema talveks pensionile jätmisest, kahtlus oli, kas kerest enam kevadel midagi taastamiskõlbulikku alles ongi. Kuid mure - millega ma siis koolis käin?! Millega nädalavahetustel ringi liigun?!
Õnneks polnudki lõplikku lahendust vaja kaugelt otsida, kuigi vaikselt olin leppinud juba mõttega, et peab 05-t veel ühe talve soolamöllus uputama. Sõber, kes sõjaväkke läheb, oma autole enam kasutust leidnud poleks ja ka peale sõda on tal plaanid ilmselt mõni kobedama väljanägemisega auto osta.Näitasin aga asja vastu huvi ja tänaseks ta mul hoovis ongi.
Auto seisukorra järgi sai algul liigitatud ta varuosadeks lahutamise kategooriasse - käigukast mulle ja muud jupid müüki, kuid hiljem mõeldes hakkas masinast pisut kahju.
Pisivigu on muidugi kamalutäite viisi. Midagi üle võimete käivat aga tegelikult ju pole. Seda enam, et viimased aastad mind Ladat remontima õpetanud on:P. Lihtsalt laiskusest sai auto juba mõttes maha kantud.
Jah, ta on väljast hirmus kole:D Aga sees tuksub 1.7-liitrine monopritsega mootor. Käigukast on viiene, tagasild on 3.9 ülekandega. Summutijooks on kaks aastat vana, sidur ja korv möödundsügisene; pidurivoolikuid, klotse, kässaritrossi, õlisid ja filtrit on alles sel suvel vahetatud. Tagasild on korras, esisild jookseb sirgelt, rehve ei söö ja rool on väga kerge keerata - kergem kui 05-l, hoolimata mu stenditud esisillast.
Veel plusspoolele: põhi on parim, mida ma siiani näinud olen! Ei kanalis vaadates ega mattide alt hakanud ühtegi roostekollet silma. Väliselt on pinnaroostet muidugi omajagu - ent karbid paistsid paksult tõrjevahendit täis kallatud olevat, ukse servad on alt puhtad, uksed ise seest paksult vahenditega kaetud.
Miinuspoolel, mille pärast auto edasine käigushoidmine kahtlane tundus, ongi väline hiilgus. Auto on elanud Soomes üle esiotsa avarii, mis ikka väga kehvalt taastatud on. Ühtegi kõverat detaili (peale esitiibade vist) välja vahetatud pole. Esiots tervikuna: kapott, põll, tiivad ja esipaneel on ikka väga viltu ja mingit korralikku nahka sealt saada - no ütleme, et tänaste keevitus- ja värvimishindade juures selline töö ette võtta, kus vahetada kindlasti vaja mingi osa paremast lansekast ja tuuleklaasiraamgi, muudest asjadest rääkimata - siis esialgu jääb asi nii. Ei ütle et see siiski võimatu on, ja kes teab mis tulevik toob.
Ka siin, Eestis pole selle auto saatus kergem olnud, eelmise omaniku käes sattus ta vähemalt kolm korda väiksemasse plekimõlkimisse, millest viimane esinurka veelgi koledamaks muutis. Ellmistest kordadest on kõverdunud tagastange ja korralikult mõlgitud mõlemad tagatiivad.
No ja siis veel need pisivead, alustadest ikka suurematest.

1. Pidurid puudusid - katkine peapump, täna vahetasin kasutatud korras pumba vastu.
2. Klaasipuhastid ei tööta. Asjasse süvenedes koosnes asi koguni kolmest eri probleemist - lülitikang on otse veetud juhtmega ja mingi kaitsme läbi löönud, mootori enda sees on hammasrattad sodiks ja lisaks on veel hoovastik katki. Mootor on olemas, hoovastiku peab leidma ja siis elektri kallale
3. Puhur ei tööta - elektrik lööks vist hambad välja, kui ma tema juurde auto viiksin - armatuuris on juhtmevärk korra vist põlema läinud ja kuidagi väga kahtlaselt ringi veetud. Tuleb uurida.
4. Mootor "täriseb" gaasi vajutades - probleem tuvastatud, katkine väljalaskekollektori tihend. Uued tihendid olemas ja peaks korda saama.
5. Üle 4000 pöörde on liikuval autol kättesaamatu, hakkab jõnksutama. Loodan abi saada küünalde ja kütusefiltri vahetusest.
6. Klaasipesu ei tööta - vt. nr 3
7. Süütelukus võti murdunud, käivitus kruvikeerajast - täna jõudsin luku vahetada
8. Kunde uksel luku asemel auk ukses - luku enda leidsin autost istme alt, selle kinnitusklambri ukse seest, ühendasin hoovastiku ja töötab:) Tore kui mõni lihtsam asi ka sekka satub.
9. Tulede pesu maha monteeritud ja kõrgusregulaator ei tööta - nojah, olekski palju loota:D
10. Räige pori ja mustus salongis, lisaks haises midagi veel kohutavalt. Visaksin hallitava vaiba välja kus kurat, mingi asi õitseb seal peal. Ilmselt ümberläinud õlu või midagi säärast...
11.Tagurdustuled ei tööta - vt. nr. 3

Üheteist jäi veel nimetamata ka, nagu tagaklaasisoojendus, mille lülitit pole vist vapse enam olemaski, kell, sigaretisüütel ja muud sellised pisividinad on ka olematud.
Kokkuvõtteks - tundub olevat taoline masin, mis sobiks ideaalselt Pimp My Ride saatesse:)

Siiski, olen temaga rahul, salong puhtaks, elektrivigu natuke välja juurida, mootorit pisut kõpitseda ja väljast natuke käepäraste vahenditega roostet peita - väga viis masin.

Nuh, selle nurga alt suurt peale rooste ei häirigi. (ps. velgi ma kaasa ei saa, nii, et nende asemele leiab midagi muud)





[Muudetud: 3.12.07 GTA]Pilt

Postitatud: 14 Sept 2007 21:17
Postitas GTA
Selle nurga alt ka VÄGA hull pole:PPilt

Postitatud: 14 Sept 2007 21:18
Postitas GTA
Kurvad silmad...Pilt

Postitatud: 14 Sept 2007 21:19
Postitas GTA
Tagatiivad ka sellised nagu nad on:rolleyesPilt

Postitatud: 14 Sept 2007 21:20
Postitas GTA
Aga põhi ON ilus:)Pilt

Postitatud: 14 Sept 2007 21:22
Postitas GTA
Lõpetame ka positiivselt:spin

[Muudetud: 14.9.07 GTA]Pilt

Postitatud: 14 Sept 2007 21:24
Postitas GTA
No ja ootan siis kommentaare:D Nii häid kui halbu!

edit: Teen siia posti siis oma wishlisti

*073 armatuuritagune elektrijuhtmete punt. Tavalise 07-me oma ei sobi, kuna osa juhtmeid tuleb läbi pardaarvuti. Pakkuda võib muidugi ka tavalist, ehk saaks selle baasil midagi välja nuputada.
*Stanged. Vahet pole kas 05 või 07, aga ülikorralikud peavad olema!



[Muudetud: 15.9.07 GTA]

Postitatud: 14 Sept 2007 21:41
Postitas logman
Mis siin ikka kommida...
Hää kõva autu käest lastud, muud ei midagi.
Miskit ületamatut pole, paras pulkadeks kiskuda, pesta, plekkidevahetus, korralik uus korrosioonitõrje ja saad pilli, mis kestab sinu tagumiku all veel kaks korda samapalju, kui tal hetkel vanust.

Postitatud: 14 Sept 2007 22:27
Postitas kristjan92
põhi tundub korralik olevat aga kere peal rooste täpid:sein igal juhul edu.

Postitatud: 14 Sept 2007 23:19
Postitas arvi100
Alati kui me "uut" autot ostame,soovime saada oma raha eest võimalikult
head masinat.
Kuidas Sinul läks,on hinna ja kvaliteedi suhe paigas?Loodame et on.
Rõõm näha et jälle üks Lada:cool: saab doonorauto saatusest päästetud.

Postitatud: 14 Sept 2007 23:47
Postitas VAZ
Tore, et 05 nüüd talvel puhata saab ning enam soola taluma ei pea :)
Väga hullus seisukorras ei paista see 07 olema, on palju hullemaid tänaval liikvel. Natuke nokitsemist ja saab asja küll ;)

Postitatud: 15 Sept 2007 00:11
Postitas GTA
No kui vaatate pilte ja loete vigade loendit? Kui palju te ikka pakuksite? Õige, mina ka väga palju ei pakkunud:D Seda enam, et jutt käis algul varuosadeks tegemisest. Õnneks polnud ka vana omanik röövel ega hakanud autot võrdlema sama aasta mudelitega kuskilt auto24-st või Soovist, milleks tal küll õigus olnud oleks.
Ja just nimelt, see on see LADA, mitte ?igulist isehakanu:P
Korrosioonitõrje saab ära teha küll, liiter Movilit on olemas ja matid välja visatud, mis siin enam mõelda:rolleyes

Käest on ta lastud jah... paneb ohkama, aga samas, nagu mõne asja jälle ära parandad on tuju kohe hoopis parem:)
Tuttav, kes autot täna asjast aimamata täna seda autot mul õues nägi ütles, et jäin hiljaks, romuralli oli Rakveres juba ära:D Palusin tal aastaarvu autole pakkuda, ja üle '83 ta uskuda ei tahtnudki:rolleyes

Postitatud: 15 Sept 2007 00:32
Postitas GTA
VAZ: 05-l kere nutune siit ja sealt, ei julge enam teda talvel välja ajadagi... Eelmisel sügisel oli veel täitsa vinks-vonks, mingi roostet ei roninud kusagil välja, nüüd, aasta hiljem aga paljudes kohades augud taga. Vanale masinale sihuke agressivne soolamine ikka liiast... Krt, isegi 25 aastat praktiliselt iga talv väljas olnud, tahab teine ka pukkide peal puhata ja suveks jõudu koguda:cool:

Postitatud: 15 Sept 2007 10:35
Postitas Hulkur
Ostsidki endale sikku auto ära?:D
Miks mina alati viimasena neid asju teada saan? :D

[Muudetud: 15-9-2007 Hulkur]

Postitatud: 15 Sept 2007 21:28
Postitas GTA
Alustatud töödega sai täna jätkata, klaasipuhastimehhanism sai vajalikud osad ja auto külje tagasi. Otse veetud elektrisüsteem aga hästi töödata ei taha, mõni minut vaevalist vehkimist ja sigaretisüütli kaitse jälle läbi (sealt ahelast ilmselt ta veetud siis ongi). Puhur ka sealtkaudu ja ei võtnud ka neid õiget pöördeid üles vaid vaikselt sahises. Seal võib viga otsida muidugi ka puhuri mootorist endast.
Armatuurlaud lahti, sai hakata otsima pisemaid elektrivigu. Läbipõlenud märgulampide pirnid sai asendatud, ja enamus neist hakkas ka tööle. Sama ka taustavalgustusega. Küsimus 07 omanikele - kas aku märgulamp peaks ka sisselülitatud süütega süttima ja mootori käivitudes kustuma, nagu teeb seda näiteks õlirõhulamp?

Uued vead, mis nüüd selgusid:

*Voltmeeter ei tööta.
*Vee temperatuuri näidik ajab ka mingit jama, viskab osuti kohe põhja ja sinna ta jääbki. Oskab keegi miskit soovitada?
*Anomaalia - käsipiduri märgulambi süttimisel kustuvad pool/täistuled. Pargid jäävad põlema. Ideid? Pimedas kässariga kurve seega võtta ei saa:P
*Parema poole suunatuled vilguvad ebanormaalselt kiiresti, vasaku poole omad normaalselt. Ehk aitab relee vahetus?

Kui kellaplokki uuritud niipalju, kui mõistus võttis hakkas jubedalt häirima roolisammas, mis kinnitustest katki ja üles-alla võbises. Kuna asi juba niigi laiali, siis pikalt ei mõelnud - armatuur kõige täiega välja, juhtmed harutasin samba ümber ära ja viskasin kõik teise nurka puntrasse. Otsustasin nii hästi süsteemi kinni keevitada, kui oskan:P Töökotta, kus keevitus, muidu ei mahtunudki, kui pidi küljepeeglid ära kruvima ja jäi mõlemale küljele veel 3cm varugi:D
Nurkrauast lõikasin tugevdused ka ja keevitasin krempli kinni. Mingist logisemisest enam igatahes juttu pole. Kahju ainult, et kuigi kempi olemas iseenesest, siis plekki sellega ei keevita - voolutugevuse regulaator katki ja saab vaid maksimumvõimsusega lasta. Lisaks on traadi etteanne igavene nikerdis ja mingit sujuvat joont selle masinaga ikka ei tee.

Kõik see vaid õhtupooliku töö tglt. Kui aega saab, siis peab võtma terve vaba päeva, tegema roostetõrjega karpe ja muid kohti ja peitma ära pinnarooste, täna sai selleks ka mõned aerosoolipudelid otsa... Mingit ilumasinat esialgu tegema ei hakka, peaasi, et rooste edasi ei leviks:rolleyes

Tänud aga Hulkurile ja valge06-le tagumiste logarite ja klaasipuhastimehhanismi eest.

Postitatud: 15 Sept 2007 21:36
Postitas IceStorm
Algselt postitas: GTA
Küsimus 07 omanikele - kas aku märgulamp peaks ka sisselülitatud süütega süttima ja mootori käivitudes kustuma, nagu teeb seda näiteks õlirõhulamp?
Jah, peab!

Postitatud: 15 Sept 2007 21:45
Postitas Raxo
Algselt postitas: GTA
Mingit ilumasinat esialgu tegema ei hakka, peaasi, et rooste edasi ei leviks:rolleyes
Väga õige, kahte autot on juba raske ja masendav ideaalses korras hoida.

Aga edu ikkagi!

Postitatud: 15 Sept 2007 23:52
Postitas MuKi14
Algselt postitas: GTA
No ja ootan siis kommentaare:D Nii häid kui halbu!

edit: Teen siia posti siis oma wishlisti

*073 armatuuritagune elektrijuhtmete punt. Tavalise 07-me oma ei sobi, kuna osa juhtmeid tuleb läbi pardaarvuti. Pakkuda võib muidugi ka tavalist, ehk saaks selle baasil midagi välja nuputada....
Pardaarvuti, vot seda tahaks näha!! :D
Algselt postitas: GTA
...(ps. velgi ma kaasa ei saa, nii, et nende asemele leiab midagi muud)
Just velgede pärast oleks ma selle ostnudki...:P

[Muudetud: 15-9-2007 MuKi14]

Postitatud: 16 Sept 2007 00:08
Postitas GTA
Algselt postitas: MuKi14
Pardaarvuti, vot seda tahaks näha!! :D
Aga palun: http://www.autoelectric.ru/diagnostic/codes/gm-ecm.htm
Tema hiilgus ise, saab veakoode lugeda ja puha. Idee poolest ju tegu sissepritsega masinaga.
Just velgede pärast oleks ma selle ostnudki...:P
Vett ei joo, jala ei käi ja plekkveljega ei sõida:P
Talveks alla türi valukad koos lamellidega;)

[Muudetud: 15.9.07 GTA]

Postitatud: 16 Sept 2007 01:43
Postitas kaspar
Algselt postitas: GTA

*Vee temperatuuri näidik ajab ka mingit jama, viskab osuti kohe põhja ja sinna ta jääbki. Oskab keegi miskit soovitada?
Pane mootoriruumis andurile juhe järgi ja peaks töötama.