21073-40, GTA, 1996
Postitatud: 14 Sept 2007 21:16
Täna saingi omale auto talveauto:) Vana 05 on küll tehniliselt igati kobe ja mõnus sõita, kuid rooste teeb vanakesele liiga - karbid, põhi, pagasipõhi, põlled, tiivaservad ja nii edasi ja nii edasi:(... Juba pikemat aega mõlgutasin mõtteid tema talveks pensionile jätmisest, kahtlus oli, kas kerest enam kevadel midagi taastamiskõlbulikku alles ongi. Kuid mure - millega ma siis koolis käin?! Millega nädalavahetustel ringi liigun?!
Õnneks polnudki lõplikku lahendust vaja kaugelt otsida, kuigi vaikselt olin leppinud juba mõttega, et peab 05-t veel ühe talve soolamöllus uputama. Sõber, kes sõjaväkke läheb, oma autole enam kasutust leidnud poleks ja ka peale sõda on tal plaanid ilmselt mõni kobedama väljanägemisega auto osta.Näitasin aga asja vastu huvi ja tänaseks ta mul hoovis ongi.
Auto seisukorra järgi sai algul liigitatud ta varuosadeks lahutamise kategooriasse - käigukast mulle ja muud jupid müüki, kuid hiljem mõeldes hakkas masinast pisut kahju.
Pisivigu on muidugi kamalutäite viisi. Midagi üle võimete käivat aga tegelikult ju pole. Seda enam, et viimased aastad mind Ladat remontima õpetanud on:P. Lihtsalt laiskusest sai auto juba mõttes maha kantud.
Jah, ta on väljast hirmus kole:D Aga sees tuksub 1.7-liitrine monopritsega mootor. Käigukast on viiene, tagasild on 3.9 ülekandega. Summutijooks on kaks aastat vana, sidur ja korv möödundsügisene; pidurivoolikuid, klotse, kässaritrossi, õlisid ja filtrit on alles sel suvel vahetatud. Tagasild on korras, esisild jookseb sirgelt, rehve ei söö ja rool on väga kerge keerata - kergem kui 05-l, hoolimata mu stenditud esisillast.
Veel plusspoolele: põhi on parim, mida ma siiani näinud olen! Ei kanalis vaadates ega mattide alt hakanud ühtegi roostekollet silma. Väliselt on pinnaroostet muidugi omajagu - ent karbid paistsid paksult tõrjevahendit täis kallatud olevat, ukse servad on alt puhtad, uksed ise seest paksult vahenditega kaetud.
Miinuspoolel, mille pärast auto edasine käigushoidmine kahtlane tundus, ongi väline hiilgus. Auto on elanud Soomes üle esiotsa avarii, mis ikka väga kehvalt taastatud on. Ühtegi kõverat detaili (peale esitiibade vist) välja vahetatud pole. Esiots tervikuna: kapott, põll, tiivad ja esipaneel on ikka väga viltu ja mingit korralikku nahka sealt saada - no ütleme, et tänaste keevitus- ja värvimishindade juures selline töö ette võtta, kus vahetada kindlasti vaja mingi osa paremast lansekast ja tuuleklaasiraamgi, muudest asjadest rääkimata - siis esialgu jääb asi nii. Ei ütle et see siiski võimatu on, ja kes teab mis tulevik toob.
Ka siin, Eestis pole selle auto saatus kergem olnud, eelmise omaniku käes sattus ta vähemalt kolm korda väiksemasse plekimõlkimisse, millest viimane esinurka veelgi koledamaks muutis. Ellmistest kordadest on kõverdunud tagastange ja korralikult mõlgitud mõlemad tagatiivad.
No ja siis veel need pisivead, alustadest ikka suurematest.
1. Pidurid puudusid - katkine peapump, täna vahetasin kasutatud korras pumba vastu.
2. Klaasipuhastid ei tööta. Asjasse süvenedes koosnes asi koguni kolmest eri probleemist - lülitikang on otse veetud juhtmega ja mingi kaitsme läbi löönud, mootori enda sees on hammasrattad sodiks ja lisaks on veel hoovastik katki. Mootor on olemas, hoovastiku peab leidma ja siis elektri kallale
3. Puhur ei tööta - elektrik lööks vist hambad välja, kui ma tema juurde auto viiksin - armatuuris on juhtmevärk korra vist põlema läinud ja kuidagi väga kahtlaselt ringi veetud. Tuleb uurida.
4. Mootor "täriseb" gaasi vajutades - probleem tuvastatud, katkine väljalaskekollektori tihend. Uued tihendid olemas ja peaks korda saama.
5. Üle 4000 pöörde on liikuval autol kättesaamatu, hakkab jõnksutama. Loodan abi saada küünalde ja kütusefiltri vahetusest.
6. Klaasipesu ei tööta - vt. nr 3
7. Süütelukus võti murdunud, käivitus kruvikeerajast - täna jõudsin luku vahetada
8. Kunde uksel luku asemel auk ukses - luku enda leidsin autost istme alt, selle kinnitusklambri ukse seest, ühendasin hoovastiku ja töötab:) Tore kui mõni lihtsam asi ka sekka satub.
9. Tulede pesu maha monteeritud ja kõrgusregulaator ei tööta - nojah, olekski palju loota:D
10. Räige pori ja mustus salongis, lisaks haises midagi veel kohutavalt. Visaksin hallitava vaiba välja kus kurat, mingi asi õitseb seal peal. Ilmselt ümberläinud õlu või midagi säärast...
11.Tagurdustuled ei tööta - vt. nr. 3
Üheteist jäi veel nimetamata ka, nagu tagaklaasisoojendus, mille lülitit pole vist vapse enam olemaski, kell, sigaretisüütel ja muud sellised pisividinad on ka olematud.
Kokkuvõtteks - tundub olevat taoline masin, mis sobiks ideaalselt Pimp My Ride saatesse:)
Siiski, olen temaga rahul, salong puhtaks, elektrivigu natuke välja juurida, mootorit pisut kõpitseda ja väljast natuke käepäraste vahenditega roostet peita - väga viis masin.
Nuh, selle nurga alt suurt peale rooste ei häirigi. (ps. velgi ma kaasa ei saa, nii, et nende asemele leiab midagi muud)
[Muudetud: 3.12.07 GTA]
Õnneks polnudki lõplikku lahendust vaja kaugelt otsida, kuigi vaikselt olin leppinud juba mõttega, et peab 05-t veel ühe talve soolamöllus uputama. Sõber, kes sõjaväkke läheb, oma autole enam kasutust leidnud poleks ja ka peale sõda on tal plaanid ilmselt mõni kobedama väljanägemisega auto osta.Näitasin aga asja vastu huvi ja tänaseks ta mul hoovis ongi.
Auto seisukorra järgi sai algul liigitatud ta varuosadeks lahutamise kategooriasse - käigukast mulle ja muud jupid müüki, kuid hiljem mõeldes hakkas masinast pisut kahju.
Pisivigu on muidugi kamalutäite viisi. Midagi üle võimete käivat aga tegelikult ju pole. Seda enam, et viimased aastad mind Ladat remontima õpetanud on:P. Lihtsalt laiskusest sai auto juba mõttes maha kantud.
Jah, ta on väljast hirmus kole:D Aga sees tuksub 1.7-liitrine monopritsega mootor. Käigukast on viiene, tagasild on 3.9 ülekandega. Summutijooks on kaks aastat vana, sidur ja korv möödundsügisene; pidurivoolikuid, klotse, kässaritrossi, õlisid ja filtrit on alles sel suvel vahetatud. Tagasild on korras, esisild jookseb sirgelt, rehve ei söö ja rool on väga kerge keerata - kergem kui 05-l, hoolimata mu stenditud esisillast.
Veel plusspoolele: põhi on parim, mida ma siiani näinud olen! Ei kanalis vaadates ega mattide alt hakanud ühtegi roostekollet silma. Väliselt on pinnaroostet muidugi omajagu - ent karbid paistsid paksult tõrjevahendit täis kallatud olevat, ukse servad on alt puhtad, uksed ise seest paksult vahenditega kaetud.
Miinuspoolel, mille pärast auto edasine käigushoidmine kahtlane tundus, ongi väline hiilgus. Auto on elanud Soomes üle esiotsa avarii, mis ikka väga kehvalt taastatud on. Ühtegi kõverat detaili (peale esitiibade vist) välja vahetatud pole. Esiots tervikuna: kapott, põll, tiivad ja esipaneel on ikka väga viltu ja mingit korralikku nahka sealt saada - no ütleme, et tänaste keevitus- ja värvimishindade juures selline töö ette võtta, kus vahetada kindlasti vaja mingi osa paremast lansekast ja tuuleklaasiraamgi, muudest asjadest rääkimata - siis esialgu jääb asi nii. Ei ütle et see siiski võimatu on, ja kes teab mis tulevik toob.
Ka siin, Eestis pole selle auto saatus kergem olnud, eelmise omaniku käes sattus ta vähemalt kolm korda väiksemasse plekimõlkimisse, millest viimane esinurka veelgi koledamaks muutis. Ellmistest kordadest on kõverdunud tagastange ja korralikult mõlgitud mõlemad tagatiivad.
No ja siis veel need pisivead, alustadest ikka suurematest.
1. Pidurid puudusid - katkine peapump, täna vahetasin kasutatud korras pumba vastu.
2. Klaasipuhastid ei tööta. Asjasse süvenedes koosnes asi koguni kolmest eri probleemist - lülitikang on otse veetud juhtmega ja mingi kaitsme läbi löönud, mootori enda sees on hammasrattad sodiks ja lisaks on veel hoovastik katki. Mootor on olemas, hoovastiku peab leidma ja siis elektri kallale
3. Puhur ei tööta - elektrik lööks vist hambad välja, kui ma tema juurde auto viiksin - armatuuris on juhtmevärk korra vist põlema läinud ja kuidagi väga kahtlaselt ringi veetud. Tuleb uurida.
4. Mootor "täriseb" gaasi vajutades - probleem tuvastatud, katkine väljalaskekollektori tihend. Uued tihendid olemas ja peaks korda saama.
5. Üle 4000 pöörde on liikuval autol kättesaamatu, hakkab jõnksutama. Loodan abi saada küünalde ja kütusefiltri vahetusest.
6. Klaasipesu ei tööta - vt. nr 3
7. Süütelukus võti murdunud, käivitus kruvikeerajast - täna jõudsin luku vahetada
8. Kunde uksel luku asemel auk ukses - luku enda leidsin autost istme alt, selle kinnitusklambri ukse seest, ühendasin hoovastiku ja töötab:) Tore kui mõni lihtsam asi ka sekka satub.
9. Tulede pesu maha monteeritud ja kõrgusregulaator ei tööta - nojah, olekski palju loota:D
10. Räige pori ja mustus salongis, lisaks haises midagi veel kohutavalt. Visaksin hallitava vaiba välja kus kurat, mingi asi õitseb seal peal. Ilmselt ümberläinud õlu või midagi säärast...
11.Tagurdustuled ei tööta - vt. nr. 3
Üheteist jäi veel nimetamata ka, nagu tagaklaasisoojendus, mille lülitit pole vist vapse enam olemaski, kell, sigaretisüütel ja muud sellised pisividinad on ka olematud.
Kokkuvõtteks - tundub olevat taoline masin, mis sobiks ideaalselt Pimp My Ride saatesse:)
Siiski, olen temaga rahul, salong puhtaks, elektrivigu natuke välja juurida, mootorit pisut kõpitseda ja väljast natuke käepäraste vahenditega roostet peita - väga viis masin.
Nuh, selle nurga alt suurt peale rooste ei häirigi. (ps. velgi ma kaasa ei saa, nii, et nende asemele leiab midagi muud)
[Muudetud: 3.12.07 GTA]