21053, kapa, 1991
Postitatud: 07 Nov 2006 19:10
Tere! Sain ka suure tahtmise peale endale Lada. Algul pidin ostma minema üht 2102-e, aga selle müüs vanamees enne meie jõudmist ära. See selleks. Kuuke mööda ja leidsin põlluveerest seismast ühe valge (rohkem roostekarva;)) null-viie. Kujutate ette, sellises korras auto eest pidi veel maksma kaa:yllatunud!!??! Läkski viissada krooni vanamehele pihku, mõned varuosad peale ja kaks hoovi edasi oma juurde. See toimus 2005 suve lõpul. Autot ülevaatama hakates avastasin:ylbe:mad:... Kaks sõna: Läbiv rooste. Karbid olid läbi, põhi oli läbi. Peale kauba võtab mootor õli, mis hirmus. Ja pidurid olid läbi ja salong oli läbi jne jne...Üks positiivne asi oli: mootor töötas ja käivitus iga ilmaga.
Vaatasin nipet näpet auto üle, et saaks sõita ümberregistreerimisele. Niisama asja teha ei saanud, kuna autol puudus TÜV. Tuli minna registreerimiseelsele ülevaatusele. Tehtud ja auto läks vanaisa nimele (riskikonfitsent on tal madalam;)) Sama sõiduga sõitsime temaga Tallinnase garaa?i, kus hakkasid peale selle jama likvideerimine:lol. Esialgu vahetasime tagumiste pidurite torud, töösilindrid, klotsid. Ja oligi aasta 2005 läbi. 2006 aasta talv algasmitte millegiga... ehk aega ei olnud ja auto seisis mingi aja. Vahepeal kruvisin maha kapoti, õhufiltri ja veel nipet näpet. Enne olin juba autost välja loopinud istmed, põrandapostri, turvavööd ja veel mõne iludetailid. Lõpuks jõudis kätte kevad ja suvigi... Sain endale korraliku keevitus aparaadi ja võis hakata keevitama. Kuna olen alles 15 aastat vana, oli see mu esimene keevitus töö ja pealehakkamine ei olnudki nii kerge... Väikese plaani pidasin maha ja hakkasingi pihta. Kõigepealt auto taliga külili, karbid lahti, tala maha, kuna see oli läbi roostetanud, plekist uus tala, sellele külge uued põhjaplaadid ja uus karp peale. Noid Esimesi talasid lappisin ka. Ja kogu lugu kordus teisel pool. Siis sai auto jälle ratastele. Ronisin sisse ja lappisin ka sealt põhja ära. Vahepeal parandas isa roostetanud augu besiinipaagil klaasriidega ära. Aa ja varurehvi koha põhi läks ka uus.
Panen siia pilte sellest etapist, aga palun ärge väga nonde koledate keevituste pärast näkku lööge, kuna see esimene kogemus ja siis polnud traadid-gaasid paigas ka ning käsi oli vilunumatu.
Garaa? läks lammutamisele ja mind aeti ära. Auto treilale (osaliselt:lol) ja tagasi maale, sinna, kus ta enne oli. Keeitamisega kadus laadimine.. Otsisin teist tiku-tulega: Vahetasin kaitsmeid, juhtmeid, isegi generaatori vahetasin ära. Pingreleeni jõudes avastasin, et üks saulavkaitsetraat relees oli ära põlenud, see uus ja jälle laadis:D. Enne jäi ütlemata, et laadimis tulerelee on ka nässus. Laadimis tuli põleb, kui laadimine on, ei põle, kui laadimine ära kaob:spin. Kunagi uurib seda ka, praegu aga parematki teha. Ja kätte jõudis 2006 sügis. Vaja autosse istmed panna, aga vanad istme kinnitused olid roostetanud (st neid ei olnudgi enam...) ja noh (ärge solvuge) null-viie iste on nagu mitte kõige mugavam, otsustasin panna sisse Honda Accord 87 Ex istmed (need olid kohe käepärast ka) Lõhkusin istme esitala Hondast välja ja lasin Sigulli, tagumisi kinnitusi ei viitsinud lõhkuda välja...Keevitasin sinna poldid:puzzled. Juhi iste on praeguseks sees (punktitult), kõrvalistuja istel ainult esi tala sisse punktitud nelja punktiga. Kui aega saan sõidan maale ja teen edasi. Tagaistmed Arvan jätta vanad, sest need veel suht kobedad. Esituled
ja iluvõre kiskusin ka maha, kuna seal all vaja keevitada tule kinnitus kohti ja põlle ka arvatavasti.
Veel üldist juttu: Ma ise imestan, et nii "noor" autu, mis on nii "vähe" läbisõitnud (teise ringi algus) , on nii käest ära lastud. Jah, eelmine omanik ei teinud tõesti muud, kui sõitis, ja peale kauba on see auto veel ca 5 aastart märja rohu sees seisnud. Aga see selleks.
Plaanidest: Suureks plaaniks on auto korda teha ja kasutada teda igapäevasõigukina kui ehk äkki kunagi load saan:P. Mootor tuleb ära remontida: arvan, et klapisääre tihendid ja kolvi-(õli-)rõngad lähevad vahetusse. Midagi tuleb teha õliga...soojal mootoril kaob tühikäigul õlisurve peaaegu et ära. Muidugi tuleb arvestada et mul (eelmisel) omanikul mingi hirmusvedel solk seal sees. Kuna autoga hetkel ei sõida, pean seda ebatähtsaks. Veel tahab auto ju uut värvi, Korralikku sisustust (maki paneeli ei ole:sein). Ja esisild tahab reguleerimist, ta sööb juhipoolset esirehvi väljast poolt. Rooliotsasid tuleb ka reguleerida...kokkujooks on liiga suur;). Varsti tuleb aeg, kus läheb põhja mökerdamiseks kahurimäärde ja tõrvaga...või...küll seda näeb. Muidu tahaks makki ja mõnd kõlarit ja valuvelgi ja tahhomeetrit ja kõike muud, aga see peab veel ootama
Kui midagi ära teen, lisan siia. Kommentaarid on alati teretulnud.
Tiba pikaks läks esimene postitus siin foorumis, aga varuge kannatust ja lugege läbi.
Edu soovib: Kaspar aka kapa
EDIT2: Pilte arengust läbilõikes:
[Muudetud: 16-3-2007 kapa]
[Muudetud: 24-3-2008 kapa]http://nagi.ee/photos/kapa/sets/81907/
[Muudetud: 24-3-2008 kapa]
Vaatasin nipet näpet auto üle, et saaks sõita ümberregistreerimisele. Niisama asja teha ei saanud, kuna autol puudus TÜV. Tuli minna registreerimiseelsele ülevaatusele. Tehtud ja auto läks vanaisa nimele (riskikonfitsent on tal madalam;)) Sama sõiduga sõitsime temaga Tallinnase garaa?i, kus hakkasid peale selle jama likvideerimine:lol. Esialgu vahetasime tagumiste pidurite torud, töösilindrid, klotsid. Ja oligi aasta 2005 läbi. 2006 aasta talv algasmitte millegiga... ehk aega ei olnud ja auto seisis mingi aja. Vahepeal kruvisin maha kapoti, õhufiltri ja veel nipet näpet. Enne olin juba autost välja loopinud istmed, põrandapostri, turvavööd ja veel mõne iludetailid. Lõpuks jõudis kätte kevad ja suvigi... Sain endale korraliku keevitus aparaadi ja võis hakata keevitama. Kuna olen alles 15 aastat vana, oli see mu esimene keevitus töö ja pealehakkamine ei olnudki nii kerge... Väikese plaani pidasin maha ja hakkasingi pihta. Kõigepealt auto taliga külili, karbid lahti, tala maha, kuna see oli läbi roostetanud, plekist uus tala, sellele külge uued põhjaplaadid ja uus karp peale. Noid Esimesi talasid lappisin ka. Ja kogu lugu kordus teisel pool. Siis sai auto jälle ratastele. Ronisin sisse ja lappisin ka sealt põhja ära. Vahepeal parandas isa roostetanud augu besiinipaagil klaasriidega ära. Aa ja varurehvi koha põhi läks ka uus.
Panen siia pilte sellest etapist, aga palun ärge väga nonde koledate keevituste pärast näkku lööge, kuna see esimene kogemus ja siis polnud traadid-gaasid paigas ka ning käsi oli vilunumatu.
Garaa? läks lammutamisele ja mind aeti ära. Auto treilale (osaliselt:lol) ja tagasi maale, sinna, kus ta enne oli. Keeitamisega kadus laadimine.. Otsisin teist tiku-tulega: Vahetasin kaitsmeid, juhtmeid, isegi generaatori vahetasin ära. Pingreleeni jõudes avastasin, et üks saulavkaitsetraat relees oli ära põlenud, see uus ja jälle laadis:D. Enne jäi ütlemata, et laadimis tulerelee on ka nässus. Laadimis tuli põleb, kui laadimine on, ei põle, kui laadimine ära kaob:spin. Kunagi uurib seda ka, praegu aga parematki teha. Ja kätte jõudis 2006 sügis. Vaja autosse istmed panna, aga vanad istme kinnitused olid roostetanud (st neid ei olnudgi enam...) ja noh (ärge solvuge) null-viie iste on nagu mitte kõige mugavam, otsustasin panna sisse Honda Accord 87 Ex istmed (need olid kohe käepärast ka) Lõhkusin istme esitala Hondast välja ja lasin Sigulli, tagumisi kinnitusi ei viitsinud lõhkuda välja...Keevitasin sinna poldid:puzzled. Juhi iste on praeguseks sees (punktitult), kõrvalistuja istel ainult esi tala sisse punktitud nelja punktiga. Kui aega saan sõidan maale ja teen edasi. Tagaistmed Arvan jätta vanad, sest need veel suht kobedad. Esituled
ja iluvõre kiskusin ka maha, kuna seal all vaja keevitada tule kinnitus kohti ja põlle ka arvatavasti.
Veel üldist juttu: Ma ise imestan, et nii "noor" autu, mis on nii "vähe" läbisõitnud (teise ringi algus) , on nii käest ära lastud. Jah, eelmine omanik ei teinud tõesti muud, kui sõitis, ja peale kauba on see auto veel ca 5 aastart märja rohu sees seisnud. Aga see selleks.
Plaanidest: Suureks plaaniks on auto korda teha ja kasutada teda igapäevasõigukina kui ehk äkki kunagi load saan:P. Mootor tuleb ära remontida: arvan, et klapisääre tihendid ja kolvi-(õli-)rõngad lähevad vahetusse. Midagi tuleb teha õliga...soojal mootoril kaob tühikäigul õlisurve peaaegu et ära. Muidugi tuleb arvestada et mul (eelmisel) omanikul mingi hirmusvedel solk seal sees. Kuna autoga hetkel ei sõida, pean seda ebatähtsaks. Veel tahab auto ju uut värvi, Korralikku sisustust (maki paneeli ei ole:sein). Ja esisild tahab reguleerimist, ta sööb juhipoolset esirehvi väljast poolt. Rooliotsasid tuleb ka reguleerida...kokkujooks on liiga suur;). Varsti tuleb aeg, kus läheb põhja mökerdamiseks kahurimäärde ja tõrvaga...või...küll seda näeb. Muidu tahaks makki ja mõnd kõlarit ja valuvelgi ja tahhomeetrit ja kõike muud, aga see peab veel ootama
Kui midagi ära teen, lisan siia. Kommentaarid on alati teretulnud.
Tiba pikaks läks esimene postitus siin foorumis, aga varuge kannatust ja lugege läbi.
Edu soovib: Kaspar aka kapa
EDIT2: Pilte arengust läbilõikes:
[Muudetud: 16-3-2007 kapa]
[Muudetud: 24-3-2008 kapa]http://nagi.ee/photos/kapa/sets/81907/
[Muudetud: 24-3-2008 kapa]