6. leht 9-st

Postitatud: 18 Dets 2008 09:23
Postitas Photographer
Uuendaks siis vahelduseks ka teemat.
Kui ma õigesti mäletan siis 05 kaalub umbes 900 kilo ringi.
Suve-lõpus kolises laiali taaskord kahe liitrine mootor, no ei saa kohe kuidagi alumist otsa pidama. Seekord tegi ekspertiis kindlaks: neljanda silndri rõngaste viga, surve karteris, kolme kilomeetriga viskas õli karterituulutusse, neljandal kilomeetril oli mootor õlist kuiv, saaled laiali, lisaks väntvõll kõver ja 4 nda silindri hülss p.es.! Indrekuga teema-arendusest rääkides jõudsime tulemuseni, et uus mootor tuleb ja tuleb kõvasti võimsam - eks detailid hakkavad tulema, siis kirjutan mis peale läheb!
Seiniks kuni uut mootorit kokku lapitakse, vedeles boksis üks 1800“ne üritus. Sellele sai tehtud keskmisel tasemel rebuild, uued rõngad, klapid sooveldatud nipet-näpet veel. Mootor sai kokku täiesti seeria, talveks jäärajal hullamiseks peaks piisama!
paar fotot siis kahh:


Pilt

Pilt


[Muudetud: 12-1-2009 Photographer]

Postitatud: 09 Mär 2009 14:19
Postitas juut000
Selline küsimus ,et mis moodi sa mahutasid selle karteri ära kas see on ümber tehtud või mis ? ma pean silmas seda esimesel leheküljel olevat mootorit.

Postitatud: 10 Mär 2009 08:43
Postitas Photographer
Algselt postitas: juut000
Selline küsimus ,et mis moodi sa mahutasid selle karteri ära kas see on ümber tehtud või mis ? ma pean silmas seda esimesel leheküljel olevat mootorit.
2 liitrisel on õlivann teise kujuga jahh. Mina esiteks liigutasin mootorit ettepoole ja siis muutsin õlivanni kuju! Foto on hea illustreeriv materjal siinkohal!

Pilt

Lisaks tegin ümber originaal mootori kinnituse - see ei pidanud vastu:
ps. see foto ka Indrekule, nii et hakka aga otsima kerget õlifiltri kronśteini :)

Pilt


Uuest mootorist kahh, valmis said reguleeritavad nukkarattad, mis ootavad nüüd uusi nukkvõlle!

Pilt


Tuppa sai lõpuks ka uued "kellad" :), tänu sellele et üks tuttav oli ameerika pinnal, kus sellised tuuning detailid palju odavamad!

Pilt

Pilt


Kuna see aasta on nagu jääradadega väga hästi, oleme käinud järjest aegviidu kandis hullamas, viimane kord sai isegi Hr. Põletajaga natukese aega koos uhatud ja pärast arutasime omavahel, et hästi töötab selle laduka kone, mis ei osutunud aga kahuks lada omaks!!!
Lisaks meie kõigi üllatuseks, uskumatult hästi töötab üks seeria 1800 fiati kone! Sellist positiivset momenti ei oleks keegi uskunud!

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 17 Mär 2009 10:41
Postitas Photographer
Käisime veel möödunud nädalavahetus veepeal driftimas, sai tehtud ka väike video :
http://web.zone.ee/ladavfts/liisu.wmv

Postitatud: 17 Mär 2009 10:55
Postitas masuurik
UPS ...tuba uputab:P.Tundub praeguste ilmadega ““väljaelamiseks““ täiuslik auto.Selle mootori pildi peal ,mis alt tehtud... MIs see rohelise triibuga ja kollane toru moodi vidin on? õlifiltri juures.

Postitatud: 17 Mär 2009 11:46
Postitas ccve
Kust nii palju vett tuppa tuleb? :puzzled ukse tihendite vahelt või mõni auk lahti kusagilt vms?

Postitatud: 17 Mär 2009 12:05
Postitas Photographer
Algselt postitas: ccve
Kust nii palju vett tuppa tuleb? :puzzled ukse tihendite vahelt või mõni auk lahti kusagilt vms?
- see on ajutine maanduskaabel auto ehitamise käigus
- kurat, sai küll terve tuba silikoonidega üle käidud - seest ja väljast, a ega seda sa ikka 100% liselt kuivaks ei saa. Lisaks oli rajal ikka vett ka kõvasti!

Postitatud: 17 Mär 2009 12:17
Postitas robi
Väga lahe video. Tore et masin ikka otstarbekohast kasutamist leiab.

Postitatud: 23 Mär 2009 12:17
Postitas Ladavend
Väga hea video,sõitsid mustjõe karjääris,kahju et ise seda kena rallikat kaeda ei saanud,vahepeal oli minuarust näha üht punast05 kes seal tihti sõidab?;)

Postitatud: 23 Mär 2009 21:37
Postitas Paskaak
põletaja kes muu ikka

Postitatud: 16 Dets 2009 09:24
Postitas Photographer
Kodumaa järvede jää paksenemist oodates kirjutaks niikaua siis siia möödunud suve tegemistest ka.
Kuna Meie klubil oli teguderohke hooaeg, seisis Lada terve suve boksi nurgas. Alles suve lõpus sai end kokku võetud ja natukese auto kallal nokitsetud. Ja kuna tekkis vaba olemine Haapsalu Noorteralli ajal, otsustasime minna noorterallile nulli sõitma minna. Üritus iseenesest väga positiivne, kui välja arvata see et seeria 1800 mootor kõlbab ainult ikkagi hobikorras jääpeal kruisimiseks. Kruusakattega teepeal ei ole see mootor eriti tubli, sai sõna otseses mõttes töristatud. Kahju et sisekaamera tõrkus ja videomaterjali ei saa avalikustada, aga tänu sellele 1800 igiliikurile sai uue tõuke kahe liitrise mootori ehitus.
Tänaseks on tellitud USA pinnalt ?Performance? (nagu nad ise nimetavad) kolvid ja nipetnäpet asju veel, fiati mootori ehitajatele soovitan külastada lehte http://www.vickauto.com, seal on uskumatult palju fiat 131/Lancia mootori osi, võin kinnitada et VISA krediitkaardiga tellimus toimis ja tellitud kaupa on juba nähtud USA pinnal!!!
Indreku abiga leidsime veel EW“st ühe kaheliitrise vända, millel sai siis vändakaelad üle poleeritud, õlituskorgid välja puuritud ja sisse keermestatud uued õlikorgid! Lisaks otsisin üles vanakooli mehe Hr. Siimapoja, kes veel endiselt tasakaalustamisega tegeleb. Nüüd küll vähem ja mitte nii avalikult aga siiski, 2200 eeki ja väidetavalt on väntvõlli mõlemad otsad nullis, seega nüüd on juba sama hind kui soome saata! ( Hinna arvutamine käib Siimpojal töötunni alusel )
Lisan ka natukese pilte:
Kuna noorteralli esimesel päeval sõideti õhtune linnakatse, tuli paigaldada autole lisatuled! Raha kokkuhoiu mõttes ei ostnud kõige kallimaid võidusõidu lisatulesid, tavapärasest tulest küll natukese suuremad aga ei midagi erilist ? tegid oma töö ära küll, 100W pirnid olid sees ja imekombel suutis kenekaski selle üle elada!

Pilt

Pilt


Proovisime ka boksis ladale alla mahutada 18 tollist vihmaslikki. Iseenesest kui sild on ettepoole toodud ja koobas ka laiemaks lõigatud läheks peaaegu alla, pilt räägib enda eest, ülevalt jäi aga läbilöögi puhvri ja rehvi vahele kerge 10mm

Pilt


Nulli sõitmine ei möödunud ka päris probleemideta, kuna üks katse sõideti ümber ja läbi Haapsalu lennujaama, kus pikad sirged ja tugevad maha pidurdused ei pidanud vastu tavaline pidurivedelik ( viga oli ka pidurivedeliku vanaduses, mis oma lohakusest vahetamata jäi), mis lihtsalt keema läks ja katse lõpus pool õhk-õli pidurid olid!!!

Pilt

Ja lisaks siis veel mõned sõidupildid

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 24 Mär 2010 13:51
Postitas Photographer
Viimaseid uudiseid siis selle Lada elukese kohta.
2010 aasta alguses sai uue tõuke 2 liitrise Fiati mootori rebuild. Usast tellisin uued kolvid ( fotol 1 ) ? High Compression Pistons ? DOHC - 84,6 mõõduga koos rõngastega, eelnevalt oli vist ka juttu, tänu Indreku abiga saime uue kahe liitrise vända, mis sai poleeritud ja tasakaalustatud. Saaled sai tellitud Fiat Ducato diisel mootori omad. Õlipump sai uue hingamise, õlipumba otsas ülemine tiguhammasratas oli nagu võluväel sama mis Lada oma! Ploki lasin hoonida ja lihvida lasnamäel selle Hr. Dossonojoffi juures, või mis iganes ta õige nimi oli. Kõik mootori pleki vidinad-pudinad sai liivapritsiga puhtaks lastud ja pulbris värvitud. Kõige suurem k. oli uute pea-ja kepsupoltide leidmises, aga sain ka need veel suurelt planet earthi pealt kätte!
Ülemine ots oli Windorfis tehtud, sinna sai veel juurde reguleeritavad nukarattad, mis sai tänu heale tehnikapargile tööjuures valmis tehtud (lisatud fotol 2 ).
Kogu mootori pani kokku J. Pipar, eile aga järgi minnes tuli huvitavad uudised:
Uue mootori surveaste 11,6 ja hetkel pealolevad 280 kraadi originaal nukad jäävad nukraks uuele mootorile. Jaagu soovitusel tuleks sissesõit teha juba klappidega, et kuulata siis detonatsiooni ja siis kibekiiresti stendi. Eks seal saab siis juba targemaks ja siis vastavalt vastu võtta otsus, kas tuua Usast uued kõrged nukad ja lasta pea uuesti teha või kannatab see Fiati 2 liitrise tehasespordi nukk selle välja! Kõige sitema stsenaariumi järgi on juba sissesõidul detonatsioon sees, eks siis tuleb kohe tarkpeadega konsulteerima hakata.
Ja kellelegi siin ma soovitasin neid Usa kolbe, aa mõelge enne ikka kas tahate ikka nii kõrgeks surveastet ajada, sest me ise lootsime ka saada mingi 10.5 ringi aga näe ei saanud. Nüüd saab aint ohata ja 3 korda kallimat racing kütust sisse valada!

Ja ei väsi ikka kirjutamast ? et olen loll, olen loll ja õpin ise oma vigadest! Kui kere tegime, kus kurat kellel siis neid kerepuki auke vaja on ? ei tee. Läheb aasta mööda ja sa saad aru kuidas oleks neid vaja ja kui mugav on nendega opereerida. Egas midagi, kolmkorda vannud ja suur frees kätte ja sai ka need ära keevitatud, a palju lihtsam oleks olnud need kohe kere tegemise käigus keevitada! Puki kõrgus tuli siis 500mm, ja toru siseläbimõõt 27mm. ( fotol 3 ja 4 )

Foto 1

Pilt

Foto 2

Pilt

Foto 3

Pilt

Foto 4

Pilt

Foto 5 ? Ja kui ei saa väikse tungiga autot tõsta!!!

Pilt


PS. Vabandan halva pildi kvaliteedi pärast, heal Canoni aparaadil lendas keps küljepealt välja, et kui uue aparaadi kätte saab teen veel pilte uuest 4-2-1 torukollektorist ja uutest modifikatsioonidest :)!!!

Postitatud: 24 Mär 2010 14:59
Postitas uzzac
kolvidel saad lasta treialil maha ka võtta mütsi, et surve liiga suureks lähe ju. või pane lühem keps. 11,6 on tiba jõhker 280 kraadisele nukale.

ilus on vaadata ilusaid asju :)

Postitatud: 24 Mär 2010 15:59
Postitas Ervn
Pean tõdema, et masin on väga hästi ehitatud, kindlasti paljudele huvilistele eeskujuks. Edu ja paksu rahakotti! http://www.guy-croft.com/ < Üks hea lehekülg kus Fiati mootoritest harivat pilti ja juttu!

Postitatud: 25 Mär 2010 10:05
Postitas Tarts
Hei
Minu vanad 305 kraadi nukad on Ronni valduses,uuri saad ehk nendejärgi kopeerida,teema selles ,et need or nukad ja tagantpoolt maha võetud ,tehtud Soomes
Edu

Postitatud: 28 Mär 2010 21:38
Postitas Photographer
Rääkisin ükspäev Usas diileriga, tal oleks kohe pakkuda ?DOHC Stage 2 performance camshafte?, Valve timing 42-82 82-42, 304 kraadi ja nukatõus10.6mm, kahe nuka hind mulle oleks 300 daala. Nukad ise uued ja väljalaske nukal hammasvöö ka peal, mida mina kasutan. See oleks kerge lahendus, iseasi kui kurjaks Tiit saab kui ma jälle oma peaga sinna ronin, eelmine kord talle üldse ei meeldinud seda teha ja vahepeal olete Teie ka seal teda soojendamas käinud! Nukkadest veel niipalju, Indrekuga aurutasime et need Usa nukad on kindlasti paremad kui Soome omad, seda ei oska öelda kui head võrreldes Guy Croft omadega.
Ma arvan et teen sissesõidu ära, käin stendis ära, vaatame mis tuleb, siis teen kiirelt otsuse, kas laseks kolbe maha võtta, teeks uue pea koos nukkadega või viib auto kuusakoski..

Nädalavahetus sai asjalik oldud ja tööd tehtud, panen ka uuemad fotod, mõned asjad veel auto küljest puudu, küünlad ja kütuse tellisin ka reede ära :), nii et äkki jõuab järgmine nädal pauku ka teha!

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

[Muudetud: 28-3-2010 Photographer]

Postitatud: 28 Mär 2010 21:46
Postitas humparts
Mis küünlaid kasutad ?

Postitatud: 28 Mär 2010 21:51
Postitas uzzac
väga kena ja puhas värk. need USA nukad on küll müstiliselt madala hinnaga.

Postitatud: 28 Mär 2010 22:43
Postitas tuhajuhe
Ilus vaadata puhast asja.
Milleks see signa peal on?Toru külge kinnituskõrv keevitada pole kõige parem,väristab keevise juurest katki.

Postitatud: 29 Mär 2010 09:21
Postitas Photographer
Algselt postitas: tuhajuhe
Ilus vaadata puhast asja.
Milleks see signa peal on?Toru külge kinnituskõrv keevitada pole kõige parem,väristab keevise juurest katki.
Pole siiamaani veel ükski kõrv katki läinud, ennem sõidab toru enda kõveraks ja selle teooria järgi "väristab" siis ülemise toru flantsi küljest ka lahti?
Signa - panime peale jahh defa autoalarmi, kõik kesklukud, immod, puldid jne.. :) Ei tegelikult käisime nulli sõitmas noorterallil, seal peab olema, a äkki on plaanis seda veel teha siis ei hakanudki süsteemi maha kiskuma!
Sissesõit on NGK BP7ES ja pärast läheks siis stendi NGK B9EGV.
300 daala ongi USA hind enamvähem, pane sinna kõik maksud ja jutud juurde, lisaks maaletooja ja edasimüüja juurdehindlus ja saadki täitsa normaalse hinnaga nukad! See usa reegel, et ametlikult siis pole nii suur võit a eraisikuna on tuntav ja mida kallim jubin seda parem hind. Canoni objektiivi sain kunagi 20000 raha odavamalt kui Overallist ? mõistlik ütleks sellepeale!
PS. Selline auto peabki juu puhas olema, endal ebamugav tööd teha kui pori-kruusa tilgub pähe, boksi põrand, tööriistad või mis iganes asjad lähevad mustaks. Niigi olin laisk ja ei viitsinud viimane kord korralikult põhja alt pesta, kohe hakkab silma!