1. leht 9-st

LADA VFTS B-rühm, Photographer, 2007 / REBUILD 2013

Postitatud: 01 Sept 2006 12:18
Postitas Photographer
Kõik sai alguse 10“ndal augustil 2005“ndal aastal, kui pohmellispeaga sai Tallinna lähedalt ühe pensionäri käest ostetud Lada Vaz 2107, eesmärgiga ehitada hobiks ja lõbusõitudeks vana B rühma LADA VFTS. Auto maksis 2000 krooni, millest sai veel 500 alla kaubeldud, kuna akut ei olnud. Auto käes, oli vaja ju kohe masina võimed proovile panna ja tulemuseks oli siis sisse sõidetud tagatiib ja poolpõlenud mootoriruum! Õige otsus oli, et nüüd võib alustada auto ümber ehitamisega. Lisaks peaparanduse kõrval sai autole ka nimi pandud – Liisu!

Esimene etapp:

- keredetailide eemaldamine

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

- ussitanud kereplekkide vahetus ja kunagiste Nõukogude Liidu koondise sõitjate ja mehhanikute soovituste järgi kere tugevdamine

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


- Turvapuur külmtõmmatud keevisõmbluseta toru


Pilt

Pilt

Pilt


- Tooli ja rooli asendi ja nurga muutmine ja kontroll


Pilt

Pilt


- Jätkuvad kere ümber ehitamistööd


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


- 100% sai ostetud uued ja üle keevitatud kõik vermiku ja silla detailid


Pilt

Pilt

Pilt

Teine etapp:


- Projekti eesmärk oli ehitada endale siiski hobi-lõbusõiduauto, siis saime lubada endale teise mootori peale panemist! Selleks sai Fiat 131 Racing TC 2.0,

mis õnnestus veel suhteliselt heas korras kätte saada. Algas teise mootori installeerimine Lada lansekate vahele


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


- Kui kõik vajalikud sõlmed olid korra juba auto külge proovitud ja sobitatud algas värvimistöö


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


- Taas kasutades ära tutvusi, pakkus disainer välja punase-valge värvilahenduse


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Kolmas etapp:


- algas auto koostamine, mootori tegemine - mis veel antud hetkel on pooleli

Tänasepäeva seisuga peaks projekti tähtaeg olema JÕULUD 2006

Tehnilist infot ka:

- Mootor: Fiat 131 Racing TC 2.0
- Käigukast: Fiat 131 Racing M5
- Toitesüsteem: Weber 45 DCOE
- Bensiinipump: Bosch
- Väljalase: 4-2-1, toru d-60m, Performance resonator
- Ülekanne: 4.71 + ketaslukk
- Sillad: Lada VAZ2105
- Amordid: Koni Racing
- Pidurikettad: Lada
- Toolid: OMP HA/711
- Rool: OMP OD/1951
- Rihmad: OMP 3" 5 punkti DA401


Autol on kindlasti puudusi, kuid oleme üritanud hoida siiski vanat klassikalist B rühma LADA VFTS“i joont!

ps.
Projekti on aidanud:
Lada Klubist:
Robert ja Indrek

[Muudetud: 1-24-2007 Priidic]

[Muudetud: 25/1/2007 Valdz]

[Muudetud: 1-2-2007 Photographer]

[Muudetud: 1-2-2007 Photographer]

[Muudetud: 1-2-2007 Photographer]

[Muudetud: 1-2-2007 Photographer]

Postitatud: 01 Sept 2006 12:25
Postitas GTA
Kas mingitel rallisprintidel või rahvarallidel pole plaanis osaleda? Väga vinge projekt igatahes... hoian pöialt et jõuludeks siis omale ilusa kingituse valmis saate ja loodan kunagi kusagil elusuuruses ka seda autot näha...

gta@:wow

Postitatud: 01 Sept 2006 12:37
Postitas Photographer
Ma kordan ennast siis veel ükskord :)

eesmärgiks oli ehitada hobiks ja lõbusõitudeks vana B rühma LADA VFTS

Postitatud: 01 Sept 2006 13:45
Postitas madgreyrat
vanal b-rühma VFTSil oli ka turbo :)
kuid väga tubli ettevõtmine.
kas volvo esipõlle ei pane?
jõudu ehitamisel!

Postitatud: 03 Sept 2006 14:45
Postitas matu6
väga kõva ettevõtmine. tulemus tuleb arvatavasti mega kuid paar soovitust siiski, nimelt kuna asi on juba niii tottalselt ette võetud oleks võinud asendada ka tagasilla(kuna rallis 160hj ladamootor juba peenestab pooltelgi) mingi tugevama vastu(enamasti kasutatakse vist volvo sildasid. polki saab lasta soomes sisse panna ülekanne tuleb 4,44. kokku silla tegemine maksab 20 000-30 000.), sest lada originaal poolteljed ilmselt sellisele võimsusele vastu ei pea. kuna on kasutatud fiati kasti siis jääb sild ainukeseks nõrgaks lüliks jõuülekandes. aga see puhtalt minu arvamus.
üks küsimus kah et miks just koni amordid? tavaliselt kasutatakse bilsteini või on mingi eelis konidel? mis konid muidu maksavad ka?


jõudu siis edaspidiseks!

Postitatud: 03 Sept 2006 16:41
Postitas Valdz
Algselt postitas: matu6
enamasti kasutatakse vist volvo sildasid. polki saab lasta soomes sisse panna ülekanne tuleb 4,44. kokku silla tegemine maksab 20 000-30 000.
Seda ta teab, aga kuna auto eelarve on siiski NII suur:yllatunud, siis ta otsustas et 20000-30000 krooni eest saab lada pooltelgi päris palju :lol

Postitatud: 03 Sept 2006 18:29
Postitas Photographer
Uurisin teemat, alla läheb täpselt volvo vist oli 343 sild. Jutt jumala õige, ploki suudavad sisse mahutada sommid - tehnoloogiliselt tuleb seda kuumutada ja möllata et plokk sisse läheks! Nii palju kui mina uurisin siis alla 50 raha seda silda koos tegemiste ja kõikide lauludega ei saanud, võibolla uurisin ka vähe!
ps. poolteljed lähevad üldiselt kas asvaldilt kohapealt startides ja jää peal piigiga! Aga nii palju veel et kui päevas juba kaks korda peame pooltelgi vahetama hakkama siis tuleb see silla teema uuesti päevakorda!
Koni kommenteeriks, et põhimõtteliselt kingitud hobuse suhu ei vaadata! Minu andmetel sõidavad ka Mätikute põllusiksad Koniga ja vist kestavad. ja veel et kogu selle projekti juures amordi vahetus on vist küll kõige suurem töö :) !!!

Postitatud: 03 Sept 2006 20:07
Postitas Suska
raju! Ja mis kena masin 4. pildi tagant paistab :D Kokkuvõttet?

Postitatud: 04 Sept 2006 09:29
Postitas Photographer
Algselt postitas: Suska
raju! Ja mis kena masin 4. pildi tagant paistab :D Kokkuvõttet?
a ja jaa, et vahepeal auto ehitamisest ära ei tüdineks oleme jahh paari kopika ja 05“e eluküülnaid välja kangutanud!Pilt

Postitatud: 04 Sept 2006 09:30
Postitas Photographer
üks 05 oli ka !Pilt

Postitatud: 04 Sept 2006 18:13
Postitas fanatt
kui saladus pole siis kui palju finantsi Liisu juba nõudnud on?

Postitatud: 04 Sept 2006 19:04
Postitas Suska
Algselt postitas: Photographer
Algselt postitas: Suska
raju! Ja mis kena masin 4. pildi tagant paistab :D Kokkuvõttet?
a ja jaa, et vahepeal auto ehitamisest ära ei tüdineks oleme jahh paari kopika ja 05“e eluküülnaid välja kangutanud!
Räägid äkki veidikene mootorist, kuidas sisu on? On midagi ümber tehtud?

Postitatud: 06 Sept 2006 08:06
Postitas Photographer
To fanatt:
Auto eelarve sai tehtud eelmine aasta ja summa jäi üks 100 raha juurde. Kuna hetkel veel auto päris valmis ei ole, siis saab veel paarkümend ja peale raha kulutada :)

To Suska :
need kaks ladat, üks oli ostetud maailma ohtlikuma puuriga - mis tuli ise üle keevitada - auto lõppes ka suht kiiresti
- teine oli 100% seeria, enda mugavuseks tõstsime OMP ringi sisse!
Muidugi mõlemad autod olid kiirkorras seest tühjaks loobitud!

Postitatud: 15 Nov 2006 11:38
Postitas Photographer
Kuna hetkel väga kiired ajad, siis ei ole jõudnud pilte teha, võtan täna boksi kaamera kaasa .
Aga panen siia siis mõned pildid mis tehtud umbes kuu-poolteist tagasi!
Tänaseks päevaks on juba mootoriruumis mõningaid asju ümber ehitatud - olude sunnil, eks varsti uued pildi !


Pilte:


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 15 Nov 2006 16:28
Postitas madgreyrat
päris kena juba.

aga miks nii kõrge?
kas üks auto on veel tulemas :O ?

ning turbot ei tulegi ? nagu õigel b-rühmal kohane :)
kas auto tuleb siis niisama sõiduks ? see oleks ju päris nobe ralli teedel. iseasi kas see tehn. nõuetele vastaks. pole eriti neid sportralli nõudeid uurinud.

Postitatud: 16 Nov 2006 10:18
Postitas Photographer
külgvaate pilt on tehtud siis kui mootorit peal ei olnud veel, hetkel on seis juba normide kohane!
Tähelepanu juhiks aga sellele, et Lada VFTS“il ei ole kunagi homologeeritud turbot! Teist mootorit kasutame töökindluse mõttes! Selle 131 Racing TC konega on ligikaudu 170-180 jõudu kätte saada suhteliselt lihtne, Lada konel aga tuleb väga suur forseerimine ettevõtta ja peale seda on selle Laduka õnnetu mootori tööiga 200% lühem :) !!!
Eelnevalt on juttu olnud, et seda autot ei ehitatud rallideks
Lisaks mis puutub nõuetele, ma ei ole viitsinud isegi täpselt uurida, aga minuarust peaks saama sellega E9 peal! Sest E7 ja E8 peab olema originaal blokk, aga minuarust oli E9 vaba - aga võibolla eksin !
Algselt postitas: madgreyrat
päris kena juba.

aga miks nii kõrge?
kas üks auto on veel tulemas :O ?

ning turbot ei tulegi ? nagu õigel b-rühmal kohane :)
kas auto tuleb siis niisama sõiduks ? see oleks ju päris nobe ralli teedel. iseasi kas see tehn. nõuetele vastaks. pole eriti neid sportralli nõudeid uurinud.

Postitatud: 16 Nov 2006 16:50
Postitas madgreyrat
ei ole homologeeritud turbot olnud ?
a nii palju kui mul kunagisest meelde on jäänud, on neil siiski turbo peal ju olnud. vabalthingavad nad küll kohe ei olnud.
võin ka eksida kuid tõesti on meelde jäänud see.

Postitatud: 16 Nov 2006 17:39
Postitas Kytt
turboga varustet rallimasinaid liidus toodetud mudelinimetuse "VFTS T16" nime all
http://www.ladaklubi.ee/cms/index.php?ralli

Postitatud: 16 Nov 2006 18:35
Postitas Raxo
Mõnus on vist sellise puhta asja kallal tööd teha :cool:

Too kollane triip roolil käib muidu üleval millegipärast?


Jõudu ehitamisel!

Postitatud: 17 Nov 2006 00:59
Postitas motamees
Tohutu töö, lõpuni viimistletud. :wow
Selle masina valmimisest saab ikka meeletu kaifi.
Lugesin, mis ma lugesin. Lõpuks välja lugesin, mitme pildi pealt kokku 8 silindrit. Vägev.:D
Mul mõned küsimused ka. Kas esiaken on ette liimitud? Kas uks on alumiinium tahvliga kaetud?
Tähelepanek: Alumiinium radikas pidi sitemini jahutama, kui vask. Aga mida tean mina sitavares rallist.:P