24. leht 25-st

Postitatud: 05 Mär 2015 23:45
Postitas siim789
Kuna mainiti, et mu teema on kuidagi ammu unarusse jäänud, siis mõtlesin, et võiks vahepealsest perioodist siia midagi kirja panna, mis meenub :)

Suurema osa ajast masin küll seisab, kuid igasugu rajapäevadeks ja jääradadeks saab ikka ja jälle hääled sisse puhutud. Ehk siis pill on ikka sõiduvalmis koguaeg.

Peale on saanud uus reduktoriga väiksem starter, kuna vanal paari uue tõmberelee vahetus enam ei aidanud.

Genekas tõmbas mingi hetk hirmsa kolina sisse ja ilmselt lõpetasid töölepingu laagrid. Rihmaseibil oli päris kõva lõtk. Asemele läks mingi uuema Lada pealt pärit genekas, mis huvitaval kombel ergutusjuhet ei tahagi külge, muidu ei ole võimalik autot võtmest enam seisma jätta.

Paar pidurisilindrit on vahetusse läinud, ning ees üks rooliots.

Karpale said külge uued tihendid ning jalg siledaks lihvitud. Samuti aretasin külge ka tooreklapi, kuna ilma selleta ei olnud võimalik enam pärast karpa tihedaks remontimist külmalt masinat käima saada :D

Tagant said Transiti amordid eemaldatud ning asemele läksid Plaza Sport -30mm amordid.

Vasalemma Üritusel õnnestus järjekordselt ühest plekkveljest jagu saada. Ei tasu ikka plekiga kruusale ronida :) Sain ühed 4x98 14" Borbet A-d nüüd omale, mis plaanin siis kruusasõitudeks jätta.

Külge läks korralik kapott, aitas küll sellest Macgyveri teibiga lapitud vanast :lol Ette läks ka uus kroomitud iluvõre.

Garaazinurka tõin ka uue tagasilla tala, kuna originaal on ikka päris õhukeseks roostetanud. Diagonaalvarrast olen juba 4-5x tala külge tagasi keevitanud koos vedrukanduriga. Nüüd mõtlesin, et, kui veel korra murdub, siis viskan uue tala alla :lol Aga tundub, et selle talvise hooaja pidas vastu.

Suvine hooaeg läks päris ilusti. Kuni 80kw masinaklassis sai üldine karikavõit saadud. Kahjuks muidugi osalejaid oli vähevõitu. Parim aeg Raplas endiselt 56,9

Talvine hooaeg oli suht keskpäraste tulemustega. Aga vähemalt masin toimis ilusti ilma tehniliste probleemideta ja päris mõnus oli sõita.

Mõned pildid ka siia:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 06 Mär 2015 00:05
Postitas zajetz
ergututse pead ikka ühendama. pikapeale tapab geneka maha. Ergutusele pead 5w pirni vahele panema, see näitab samas ka laadimise olemasolu.

Postitatud: 01 Juun 2015 21:14
Postitas siim789
Viimasel sõidul kardirajal läks vähe kehvasti. Teisel prooviringil juhtus nii :(

Pilt

5 aastat pidas see see mootor kõik rajapäevad kenasti vastu ilma suuremate viperusteta, ju siis sai nüüd aeg täis. Hetkel jääb masin seisma, eks paistab, mis tulevikus saab.

Postitatud: 29 Dets 2015 22:35
Postitas siim789
Ei ole püssi põõsasse visanud :) Plaan lähiajal jälle liikuma ja rajale saada. Proovisin siin e36 325 see hooaeg rada sõita, aga ei ole ikka päris õige auto minu jaoks, Lada istus kuidagi paremini :)


Vaikselt nokitsen:

Pilt

Postitatud: 10 Jaan 2016 22:41
Postitas siim789
Kuna grilli vahel on hea mugav toimetada, siis tegelesin väheke kere lappimisega:
Känd oli natuke pehmevõitu

Pilt

Pilt

Teiselt poolt sama koha pealt

Pilt

Pilt

Juhipoolne küljekarp oli juba pehmevõitu. Eespool teemas on näha, millal karbid vahetatud said :) Aga ega vahepeal ei ole sinna mingeid korrosioonitõrje vahendeid sisse lasknud ka

Pilt

Samuti oli juba ammu mäda tagasild, mille küljest diagonaalvarda kinnitus koos vedru taldrikuga oli juba 4-5 korda lahti murdunud. Silda osandades avastasin, et diffri poldid on ennast lahti kruvinud. Sõites polnud muidugi mingeid erilisi helisid kuulnud, kerget undamist oli ainult hakanud tulema, aga see oli siiski väga väike.

Pilt

Ja hetkeseis siis: Tagasild kokku pandud uue talaga, mida natuke üle keevitasin, varrastes uued polüpuksid, diagonaalvarras uus, piduri regulaator uus, diffri poldid keerasin 100NM ja keermeliimiga seekord kinni korralike poltidega (vanad olid ära loksutatud), uus käsipiduri tross ja üks pidurisilinder, üks sillapealne piduritoru oli mõlkis, see sai samuti asendatud ja vihmaveetoru ka alla sobitatud :)

Pilt

Tahaks see nädal uuesti ratastele saada grilli vahelt välja, aga eks paistab. Peale tööd jõuab ainult mõne tunni nokitseda garaazis

Postitatud: 11 Jaan 2016 10:34
Postitas SexSix
Kas kännu paikamine nõrgaks ei jää? Või mis targemad arvavad?

Postitatud: 11 Jaan 2016 11:55
Postitas siim789
Vast sai sama tugev, kui originaalis peaks olema :) sai suht lahti see ümbrus lõigutud ja kännu tagumine külg päris üles karbi sisse välja uus tükk pandud. Lisaks kaarjad nurk tugevduseks peale. Mingit tugevdustoru ei lisanud jah, kuna kasutan endiselt piduri regulaatorit, see jääb segama.

mis selle varda täpne nimi on ja kust seda saab?

Postitatud: 13 Jaan 2016 16:05
Postitas ubja47
 
siim789 kirjutas:Täna lisandus siis kapotialla uus lambihoidja:spin

Pilt

Postitatud: 13 Jaan 2016 16:31
Postitas Risto14
 [quote="ubja47"][/quote]
Strutbar.

Postitatud: 13 Jaan 2016 17:43
Postitas ubja47
mis selle eesmärk on? milleks kasutatkse? kere tugevdamiseks??

Postitatud: 13 Jaan 2016 18:41
Postitas Risto14
 
ubja47 kirjutas:mis selle eesmärk on? milleks kasutatkse? kere tugevdamiseks??
Kas just otseselt tugevndamiseks, aga toestab ning leevendab kere läbi paindumist.
Targemad mehed ehk ütlevad ka sõna sekka.

Postitatud: 14 Jaan 2016 09:33
Postitas RRisto
See selleks, et kui saad paugu vasaku lanseka pihta, siis see "seade" lükkab parema lanseka ka kõveraks....või vastupidi. Väga effektiivne :lol

Postitatud: 30 Jaan 2016 17:59
Postitas siim789
Enne uue mootori paigaldamist sai mootoriruumi natuke värskendatud, päris jube oli see enne. Ja, kui juba nina puhas oli, siis mõtlesin, et tuiskaks ka väljastpoolt natuke üle :) Eks paistab, kuidas ülejäänuga saab. Kevadel/suvel tahaks ikka tervenisti üle tuisata.

Pilt

Mootoriga läks siis seekord nii :) Opeli C20NE 2,0 ja 85kw

Pilt

Ühe etapi sain ikka sõita ka, enne, kui kõik ära sulas :(

Pilt

Täna ajasin korra garaazist välja ja estakaadile. Võistlusel hakkas nii ees, kui taga veermikus midagi kolisema. Tuvastasin, et üks tagumise varda polt oli jäänud eelmine kord üle pingutamata ja ees juhipoolne ülemine sarniir loksus.

Pilt

Välja tulid ka mõned puudused. Õli lekkis plokikaane tihendi vahelt välja, see sai lahenduse uue tihendiga. Samuti jookseb väntvõlli tagumine simmer päris kõvasti, ilmselt on see minu praak, kui uut tihendit paigaldasin. Probleem on ka siduriga. Tundub, et lada silindri käik on liiga lühike. Sidur lahutab väga põhjast. Hetkel keerasin survelaagri lihtsalt jõuga vastu korvi ja see jookseb kaasa koguaeg. Niimoodi sain normaalselt lahutama. Aga midagi tuleb sellega ette võtta, ilmselt trossi peale ehitada. 4.44 differ on veidi liiga aeglane opeli kasti jaoks. Maanteel 90km/h on umbes 3500rpm. Teise käiguga läheb praktiliselt tühikäigu pöördega kohalt ära.

Postitatud: 30 Jaan 2016 22:29
Postitas vasepoiss
Väga äge ettevõtmine mootori näol. Kui palju pidid mootori mahutamiseks plekki lõikama ja palju käigukasti mahutamiseks, kui üldse?

Postitatud: 30 Jaan 2016 23:06
Postitas siim789
Käigukasti koda tuli umbes 4cm kõrgemaks teha ja sillatala keskelt madalamaks. Klapikambri tagumise otsa juurest peksin tulemüüri ka natuke sissepoole. Rohkem nagu kere lõikuda ei tulnud, tänu sellele, et sain rihma pealt töötava jagaja. Originaaljagajaga oleks tulnud tulemüüri ka lõikuda.

Postitatud: 30 Jaan 2016 23:34
Postitas logman
 
siim789 kirjutas:
Välja tulid ka mõned puudused...
Probleem on ka siduriga. Tundub, et lada silindri käik on liiga lühike. Sidur lahutab väga põhjast.
Kas kahvli vart lühemaks ei kannata teha?

Postitatud: 30 Jaan 2016 23:48
Postitas siim789
Ei kannata kahjuks. Liigub üsna vastu sidurikoda. Kahvli teise otsa tugipunkti sai küll natuke sidurile lähemale toodud, kuna külge läks esiveduse hooratas, mis on Omega omast umbes poole õhem. Aga sellega silindri käiku ja jõuõlga ei mõjuta. Omegal originaalis käib asi trossiga. Mõte on kapoti alla sidurisilindri asemele mingi kronsa ehitada, mis siis trossi tõmbaks. Pedaali ülemises otsas ei paistnud nii palju ruumi olevat, et sinna trossi jaoks mingi hoob tekitada.

Postitatud: 31 Jaan 2016 21:00
Postitas zajetz
Aga kasuta parem b omega siduri töösilindrit. See on otse võlli peal ja kahvilt pole üldse vaja. Õhukese hoorattaga pead silindri ja kasti korpuse vahele plaadi tegema,umbes 10-15mm. Alguses oli mul sidur trossiga, hiljem läksin b omega silindri peale üle.
Kui vaja siis mul peaks kuskil oma vana süsteem alles olema. Töötas kolm aastat laitmatult. Vahetasin välja kuna uue kastiga oli silinder kaasas.

Postitatud: 01 Veebr 2016 00:21
Postitas logman
Säherdune silinder on hea kompaktne küll. Ei laida.
A kui tuliuus tükk kestis vaid pool aastat, siis võttis vanduma küll. Galaxy kasti mahaharutamine pole just kõige lõbusam töö. Eriti kui seda pidi tegema metsakraavile improviseeritud auto all roomamise augus ja õhu temperatuur oli +40*C varjus :P.
Ei teagi, miks ta nii kiirelt ära lahtus, aga üheltmaalt oli õlirada järel. Valeo toode ometigi. Uus läks sama marki alla.

Postitatud: 01 Veebr 2016 19:41
Postitas 01vaz01
Kas siis OHC omega kastil sidur trossiga? Igatahes enamusel B omega r25/28 kastid ning need hüdraulilise survelaagriga, kuid sinna vaja flants alla panna. Saab ebayst kenasti, link: http://www.ebay.co.uk/itm/Omega-R25-R28 ... Sw14xWKQFR

Ja soovitan ka k.kastile vända ning kasti võllile laagrit, eriti kui teha tagaveduseks c20xe. Kindel küll pole kas OHC mootorile ka sobib kuid peaks minema.
link: http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel ... Sw14xWKPIb