23. leht 25-st

Postitatud: 15 Dets 2012 09:37
Postitas olaaf
Praegu pole külma olnudki, kui starter ringi ajab siis viga ikka mujal.
Talveks ehk tõesti 5w40 parem..

Ma olen paar talve sõitnud 20w50 õliga, sellega küll mootor enam ringi ei käinud -20 juures :)

Postitatud: 15 Dets 2012 10:59
Postitas logman
Ei ole mõtet kõrgkuumust taluva õli peale raha raisata. (see number kuuskümmend seal teiselpool W-eed).
Mingist vene foorumist lugesin üsna arukana tunduva mehe kirjutist õlide teemal.
See 60 on juba väga vingetele profisporti tegevatele pöördepillidele mõeldud ja tavalisele hobikale miskit juurde ei anna.
40 täidab oma ülesannet vägagi suurepäraselt meie kliimas. Suvel 10W, talvel 5W.

Postitatud: 15 Dets 2012 13:19
Postitas siim789
See õli sai juba kevadel sisse pandud ja ei olnud mingi kallis kraam. Ei ole lihtsalt mõtet veel vahetama hakata, kuna läbisõitu alles väga vähe, heal juhul paar tuhat km ainult. Aga starter ajab jah kuidagi väga aeglaste pööretega ringi kuni lõpuks läheb ikka käima. Natukene juba kohapeal käinud on ja siis välja suretada ning uuesti käivitada, siis kerib juba normaalse kiirusega.

Postitatud: 10 Jaan 2013 00:43
Postitas ToM
http://a.d-cd.net/ed67ac8s-960.jpg Näe keegi on salaja pilti teinud.:D

Postitatud: 23 Veebr 2013 00:05
Postitas siim789
Niisiis masin endiselt elus ja mõõdab peaaegu iga nädalavahetus lume ja jääradadel kilomeetreid:) Siiamaani on tehnika ilusti vastu pidanud õnneks. Raskelt ketrava starteri veaks oli siiski väsinud aku. Eelmine nädalavahetus ühel võistlusel lõppesid täielikult ära tagumised amordid. Ilmselt oli üks juba enne vigane, kuna pärast õhtul garaazi sõites leidsin maast tagaamordi asukohast õliloigu. Lõppkokkuvõttes siis murdusid mõlemal amordil küljest alumised silmad, ning mahlad jooksid välja:P
Päris ralli amorti ei raatsinud ikkagi osta, vaid läksin aretamise teed. Alla läksid siis Ford Transiti Bilstein B4 gaasikad. Kuna amordid ise on pikemad, kui originaalid, siis tuli amordi käiku piirata, et vedru kere ja sillatala vahelt välja ei hüppaks. Selle tarbeks läksid tala ja kere vahele trossid, mis mul ka madaldatud autol kasutusel olid. Trossid said muidugi natuke pikemad tehtud, kui varem olid.

Pilt siis sellelt sõidult, kus need amordid oma töölepingu lõpetasid
Pilt

Amortidega juhtus siis nii. Tagasiteel koju oli selle vedruvankriga päris huvitav sõita:)
Pilt

Pilt

Uued Transiti amordid plus veel juhipoolne rooliots, mis samuti samal etapil kolisema hakkas
Pilt

Ülemised poldid tuli välja vahetada, kuna originaalidel oli amordi sisemine puks kas nii kõvasti kinni ussitanud, või ei olegi see sealt eemaldatav. Asemele läksid lada plokikaanepoldid.
Pilt

Ja siis uued amordid all. Katsesõitu pole veel teinud, aga eks saab nüüd jälle 2 päeva võistlustel katsetada:)
Pilt

Postitatud: 23 Veebr 2013 00:52
Postitas zajetz
Pean sind kurvastama aga minuteada on amordi ülemine polt juba tehases ühes tükis poldiga.

Postitatud: 23 Veebr 2013 09:28
Postitas reiner
Zajetz tahtis vast öelda, et ülemine puks on poldiga ühes. Nii on.

Räägid ehk lähemalt, et millise transiti amordid on?

Postitatud: 23 Veebr 2013 16:09
Postitas Rynts
Kuidas täna tagumised amordid toimetasid ka?

Uurisin su autot seal veidike ka korra lähemalt, vaatasin et kasutad samade parameetritega rehvi nagu minagi. Igati toreda olemisega sigull on iseenesest. :)

Tänane valtu rada oli kaunis libedaks nühitud ning enda ühe sõidu aeg läks spinni tõttu kohe eriti nahka - lõpp kokkuvõttes oli 18-nes koht 29 tagaveolise seas. Esiots ei tahtnud eriti hästi pidada, sest raskust oli vist liiast taga. Korra nägin ka sinu viimast kurvi enne finishit, tundub et auto vist esiotsa poolest täitsa maa küljes.

Postitatud: 23 Veebr 2013 18:55
Postitas siim789
Ei ole siin kurvastada enam midagi, amordid küljes juba:) Nüüd teistelegi teada, et kes sellist amorti plaanib kasutada, siis tuleb ülemised kinnitused igal juhul ümber teha.

Transiti aastavahemik peaks olema 91-00. Selle Boge järgi lasin omale need välja otsida, siin näha, millele peaks sobima:
http://www.ladu24.ee/et/ladu2/0/0,0,0,1 ... /32F71A,14
Need Boged peaksid Mikkeri ladal all olema. Ma ei raatsinud nii kalleid osta ja otsisin vähe odavamat kraami.

Tundus, et amort toimetab kenasti. Raskust oli kah omajagu pagassis ja ei teinud teist nägugi. Parajalt jäik asi.

Aga tänane rada ei istunud kohe üldse. Pidamine oli ikka väga nadi, kui võrrelda, kuidas mõned raja küljes kinni olid. Mulle sobib rohkem selline lumerada, kus pidamist kah on ja saab ikka mõnuga punn põhjas lasta :) Jääl jääb sõiduoskustest ikka puudu kõvasti.

Postitatud: 23 Veebr 2013 19:13
Postitas VäikeMägilane
Ja miks peaks nüüd kõiks se noor interneti põlvkond hakkama neid transiti amorte taga ajama ja rellakaga oma vaze tükeldama hakkama?
Jääb mulle kui põikpeale ikka arusaamatuks...

Miks ei kõlba originaal mõõtu amort (Sachs, Kyyb, Gabrielid, Konid vms), miks peab hakkama keret lõikama ja vaeva nägema, kui auto on mõeldud tänavasõiduks nagu sul?

hind oli viidatud lingil 70 tk-mis ei ole küll teab mis soodne, kasutet bilsudki leiab juba selle raha eest?

kas mingid parameetrid on ka olemas sellele või on stiilis a'la "kõvva jäigem"?

Postitatud: 23 Veebr 2013 20:22
Postitas siim789
Ei pea neid keegi paigaldama hakkama. Lihtsalt juba varem on see pakiauto amortide teema foorumist mitmed korrad läbi käinud. Lootsin kah, et lähevad üks-ühele alla, aga ikkagi ei läinud. Ja ei hakanud seepärast neid enam tagasi kah saatma. Need bilsud tulid mulle 45eur tk. Lada b6 oleks olnud 70eur tk ja b6 rally 95eur tk, niiet hinnavahe on ikka olemas.
Võrreldes vanade õliamortidega on igatahes hulga parem sõita. Hetkel olen rahul nendega igatahes. Eks paistab kuidas teistel rajatüüpidel käitumine on.

Postitatud: 23 Veebr 2013 21:04
Postitas Rynts
Pilt

Leidsin ema fotoalbumist tänase päeva kohta ka ühe pildikese (tegelt on neid rohkem, see oli vast kõige parem nendest). Loodan, et ei pahanda postituse pärast. :P

Postitatud: 23 Veebr 2013 21:06
Postitas VäikeMägilane
no seal lingil olid 70 tk seega....

No aga ma pidasingi siin silmas kogu seda transiti amordi ümber käivat "melu"
et üks mees ees ja siis kogu kari järgi;) ni nagu liidu ajal

aga eks igaüks peab ise oma tee leidma jah-


Aga kui need amordid on pikemad, siis vahest tõsta ülemine kinnitus ülespoole niipalju kui vaja, et jääks see trosside jms jama ka ära, oleks elu natukenegi lihtsam?

Postitatud: 23 Veebr 2013 21:21
Postitas siim789
Pilt on täitsa asjalik välja kukkunud:cool:

Link sai mul pandud sinna see, mille järgi lasin tuttaval amorti otsida, pidasin seda Boge hinda isegi kalliks, seepärast lasin otsida odavamat alternatiivi.
Jätan selle amordi ilmselt nii nagu praegu on. Et kinnitust ülespoole tuua, siis jääks see juba päris pagassi sisse. Ja võibolla tuleb tuju kunagi õige amort alla keerata, mine sa tea;)

Sõiduoskusi oleks kõvasti arendada nüüd vaja. Kuidagi pidama on see areng millegipärast jäänud, ometi päris tihedalt saab rada sõidetud. :P Ei taha nagu väga uljaks kah rajal minna, eesmärk on ikkagi terve autoga pärast koju sõita.

Postitatud: 24 Veebr 2013 02:50
Postitas logman
Bilsteini B4 on konkreetselt ladale saada.
Ei pea hakkama mingeid võõraid torusid alla aretama (a'la transit).
Ma olen kasutanud nende poiste teenuseid: http://www.teeme.ee/
Helistatud, kokku lepitud, rahad makstud ja kaup koju toimetatud nii, et ise pole pidanud laua tagant lahkuma.
Lihtne ja aus värk.

Postitatud: 24 Veebr 2013 14:58
Postitas -lada-
Aga blisudele alternatiiviks on ju veel plazad neid oli ka erinevat varianti, bilsudele konkurentsi ilmselt ei paku aga suhteliselt hea hinnaga olid need VäikeMägilane kindlasti oskab rohkem nendest rääkida :).
Siim tegelikult on enamasti paljudel erinevate spordialadega et mingi aeg arenemine jääb toppama, nagu lihtsalt seda kiirust ei tule enam juurde, aga nagu öeldakse et harjutamine teeb meistriks ;), nii et mida rohkem sõidad seda paremini hakkab lõpuks tulema, sellest ei tasu heidutada lasta kui vahepeal selline etapp on et ei lähe edasi ega tagasi :)

Postitatud: 24 Veebr 2013 16:48
Postitas Rynts
Olen su teema täitsa otsast lõpuni läbi sirvinud mingi aeg, küll aga hetkel seda üldse teha enam ei viitsiks, et leida diffri kohta informatsiooni. Seega küsiksin, et mis differ sul täpsemalt all on kui just väga suur saladus pole? :D

Postitatud: 24 Veebr 2013 18:05
Postitas siim789
Diffri kohta eelmisel lehel kirjas 06.06 tehtud postituses ja sellele järgnevas postituses.

Igatahes tänane võistlusrada oli põhimõtteliselt lumeraja moodi enamasti, aga paras kuumaastik:( Selle tulemusena juhi pool ees midagi jubedalt koliseb ning samuti on kusagilt tagant mingit kolinat kuulda. Esmapilgul paistis nagu kõik terve olevat. Eks paistab, millal tekib aega täpsemalt uurida asja.

Postitatud: 13 Mär 2013 12:20
Postitas VäikeMägilane
Bilstein B4-st ei tea ma midagi, aga Plaza Sport ilmselt B6 rallymode'dele tõesti vastu ei saa. Samas käevahel neid kumbagi õõtsutades - ei märganud suurt vahet, kui seda, et Bilsu tuli 0.2-0.3sek kiirmeini suletust-avatusse kui Plaza.
Jõud kokku surumisel oli neil suht-koht sama.

stoika on neil sama jäme, korpus samuti. Mis karul kõhus on, ei tea. Igatahes julgen väita, et kui praaki ei satu (on juhtunud, et peale mõnda sõitu on nii sealpool kui siinpool piiri mahlad välja löönud), siis soetaksin ise ennem Plazad kui B6-d (uutena siis), kui tahan sõita kõikemuud kui EALi tasemel sport üritusi/etappe.

B6-e letihind oli racingexpert.ee ca 120.-/tk
Plazade komplekt koos puksidega 250-260 jooks.

B6-te kohta veel niipalju, et need viimase otsa omad kipuvad ka uutest peast kiiremini ära väsima kui seda nt. 10-15a. tagune toodang.

Postitatud: 09 Mai 2013 22:14
Postitas siim789
Suvehooaeg hakkab vaikselt pihta. Esimene proovisõit Rapla kardirajal on tehtud. Tundub, et pidas ilusti vastu. Kahjuks mingit head aega ei suutnud välja sõita, kuigi ilm oli ilus ja kuiv. Racechronoga mõõtes tuli päeva parimaks 58,0.
Paistab, et torsen pidas samuti esimese asfaltisõidu vastu, vähemalt mingeid kahtlaseid hääli diffrist tulema ei hakanud.

Kuna vanadel barumidel olid osaliselt juba niidid väljas, otsustasin need lõpuks välja vahetada. Tegelikult olid päris hea pidamisega, isegi kulununa:)
Uuteks rehvideks said siis Kumho Ecsta mx KU15 195/50R15. Sama rehv, mida kasutab ka BMW e36 cup.

Ilmselt saavad ka veljed natuke värskendust enne rehvide montaazi.

Rehvid siis sellised:
Pilt