Mopeed NÄNNI, Konks, 2006.
Mopeed NÄNNI, Konks, 2006.
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Kuidas muidu marsruut juhi- ja kõrvalistuja kohale on? Väga vaevarikas?
Muidu võiks ju sisenemispoolsed käetoed mingi liidesega teha, et sisenemisel tõsta üles/alla ning pärast tagasi...aga kuidas tooli jäikustegur sellesse suhtub ei oska öelda...
Mis need riidenutsakuga kaetud kohad on? Kerest mahalõigatud osad mis püsti jäänud?
Muidu võiks ju sisenemispoolsed käetoed mingi liidesega teha, et sisenemisel tõsta üles/alla ning pärast tagasi...aga kuidas tooli jäikustegur sellesse suhtub ei oska öelda...
Mis need riidenutsakuga kaetud kohad on? Kerest mahalõigatud osad mis püsti jäänud?
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Toolid pole veel valmis. Uksepoolne käetugi läheb ilmselt ümbertegemisele. Praeguses variandis on toolile saamine väga vaevarikas.
Toolide lõplik asend selgub peale katuse mahalõikamist. Kabrioleti variandi puhul on sisenemine hoopis teine. Siis selgub, kuidas toolid teha.
Kaltsu all olevad nurgad lähevad lõikusele.
Toolide lõplik asend selgub peale katuse mahalõikamist. Kabrioleti variandi puhul on sisenemine hoopis teine. Siis selgub, kuidas toolid teha.
Kaltsu all olevad nurgad lähevad lõikusele.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nagu õeldud sai, kannatab väljanägemine ja funktsionaalsus kaalu pärast.
Praegust kaalu õelda ei oska. Me katsume maksimaalselt maha võtta iga kg, mis annab. Eks see kaal kõigub siia sinna. Geneka lisamisega võttis juurde, katuse eemaldamisega 6,5kg maha. Kokku on sealt ikka maha saadud üksjagu seda asja.
Targa katust ei tule. See oleks tülikas kaasa vedada. Kodus pole aga asjaga midagi teha, kui sõitmise ajal vihma sadama hakkab.
Tuleb hoopis rulookatus (mitte rookatus). Tagaseina külge tuleb ruloo. Kui vaja katust, siis tõmmatakse kate esiakna kohal oleva katuseääre külge.
Lahtise katusega on sisseistumine juba oluliselt lihtsam, vaatamata ettejäävale tooli käetoele.
Praegust kaalu õelda ei oska. Me katsume maksimaalselt maha võtta iga kg, mis annab. Eks see kaal kõigub siia sinna. Geneka lisamisega võttis juurde, katuse eemaldamisega 6,5kg maha. Kokku on sealt ikka maha saadud üksjagu seda asja.
Targa katust ei tule. See oleks tülikas kaasa vedada. Kodus pole aga asjaga midagi teha, kui sõitmise ajal vihma sadama hakkab.
Tuleb hoopis rulookatus (mitte rookatus). Tagaseina külge tuleb ruloo. Kui vaja katust, siis tõmmatakse kate esiakna kohal oleva katuseääre külge.
Lahtise katusega on sisseistumine juba oluliselt lihtsam, vaatamata ettejäävale tooli käetoele.
C
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Hmm...palju aitaks esiklaasi asendamine pleksist valmistatuga?
Tuttav Motomatkajate klubi liige, kui gondlit ehitas, tahtis lihtsamalt ja odavamalt läbi saada...tehti puidust ja vineerist alus(vorm)...osteti kaks kasti õlut...pandi saun kütte ning mindi koos pleksiga sauna...kuuma käes siis nö. vooliti aluse peale kujusse...kui originaalklaasi alusena(vormina) kasutada peaks saama sama kumeruse ja nurkadega klaasi...tavaline klaas vast täketele ja muudele iselendaatele vastupidavam, kuid kaalub ka rohkem...
Tuttav Motomatkajate klubi liige, kui gondlit ehitas, tahtis lihtsamalt ja odavamalt läbi saada...tehti puidust ja vineerist alus(vorm)...osteti kaks kasti õlut...pandi saun kütte ning mindi koos pleksiga sauna...kuuma käes siis nö. vooliti aluse peale kujusse...kui originaalklaasi alusena(vormina) kasutada peaks saama sama kumeruse ja nurkadega klaasi...tavaline klaas vast täketele ja muudele iselendaatele vastupidavam, kuid kaalub ka rohkem...
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nüüd siis mõned vastused soovitustele. Ega see asi nii lihtne ka pole, kui kirjutada.
Velgede kaalu vähendamisest.
Valuvelg ei ole kergem, kui plekkvelg. See kitsas (varu)kumm ei ole niipalju kergem, et tasuks need osta. Mõtlesime isegi mootorratta velje panekut. Asju üle kaaludes ei saanudki nii suurt kaaluvõitu, et oleks tasunud ümberehitust ära. Ümber tuleb aga ehitada piisavalt palju. Vaja ju (esirattal) panna südamik klappima auto rummuga. Kaaluvõrdluseks oli meil krossi CZeti alumiiniumvelg.
Pleksiklaasi mõte on ka meil olnud. Hind aga tänapäeval sellel kole soolane. Sobiva materjali ruutmeetri hinne algab 480eek+ käibemaks.
Klaasi operatsiooni pealt saaks kaaluvõitu miskit 8kg. Selle trumpässa jätame praegu tagataskusse.
Velgede kaaluvõrdlusi.
All oleva velje kaal on 5kg. Koos kummiga kaalub 10,6kg.
Erinevat tüüpi velgede kaaluvõrdlusi teostasin Audi A4/6 velgede peal.
Kergvaluvelg (spetsiaalsest kergmaterjalist valuvelg, tehase varustuses) 6,2kg.
Plekkvelg (tavaline tehasest all olev velg) 8kg.
Valuvelg (enamus valuvelgi, mis autode all liikvel on samas klassis) 9,4kg.
Suvaline poes kaalutud sama veljemõõduga valuvelg 9,3kg (Peal oli kiri Fondmetal, hind 3600 eek/tk)
No nii. Kas keegi on nõus kinkima Tigu'le alla sobivad kergvaluveljed?;) Heal juhul saaksime kaaluvõitu iga ratta pealt 1kg.
Aa. Unus veel see vaiguga mõkerdamine.
Vaik on sama raske, plekiga võrreldes, kui aluseks võtta jäikus. Sama jäikuse saavutamiseks tuleb EPO't mõkserdada oluliselt paksem kiht. See vaigust asi võib isegi raskem tulla.
Mingi kerge plast, või süsinikkiud oleks iseasi. Seda aga kodusel teel väga raske teha.
Panen siis võrreldud Audi veljed ka siia. Oskate arvata, milline on kergvelg?
Velgede kaalu vähendamisest.
Valuvelg ei ole kergem, kui plekkvelg. See kitsas (varu)kumm ei ole niipalju kergem, et tasuks need osta. Mõtlesime isegi mootorratta velje panekut. Asju üle kaaludes ei saanudki nii suurt kaaluvõitu, et oleks tasunud ümberehitust ära. Ümber tuleb aga ehitada piisavalt palju. Vaja ju (esirattal) panna südamik klappima auto rummuga. Kaaluvõrdluseks oli meil krossi CZeti alumiiniumvelg.
Pleksiklaasi mõte on ka meil olnud. Hind aga tänapäeval sellel kole soolane. Sobiva materjali ruutmeetri hinne algab 480eek+ käibemaks.
Klaasi operatsiooni pealt saaks kaaluvõitu miskit 8kg. Selle trumpässa jätame praegu tagataskusse.
Velgede kaaluvõrdlusi.
All oleva velje kaal on 5kg. Koos kummiga kaalub 10,6kg.
Erinevat tüüpi velgede kaaluvõrdlusi teostasin Audi A4/6 velgede peal.
Kergvaluvelg (spetsiaalsest kergmaterjalist valuvelg, tehase varustuses) 6,2kg.
Plekkvelg (tavaline tehasest all olev velg) 8kg.
Valuvelg (enamus valuvelgi, mis autode all liikvel on samas klassis) 9,4kg.
Suvaline poes kaalutud sama veljemõõduga valuvelg 9,3kg (Peal oli kiri Fondmetal, hind 3600 eek/tk)
No nii. Kas keegi on nõus kinkima Tigu'le alla sobivad kergvaluveljed?;) Heal juhul saaksime kaaluvõitu iga ratta pealt 1kg.
Aa. Unus veel see vaiguga mõkerdamine.
Vaik on sama raske, plekiga võrreldes, kui aluseks võtta jäikus. Sama jäikuse saavutamiseks tuleb EPO't mõkserdada oluliselt paksem kiht. See vaigust asi võib isegi raskem tulla.
Mingi kerge plast, või süsinikkiud oleks iseasi. Seda aga kodusel teel väga raske teha.
Panen siis võrreldud Audi veljed ka siia. Oskate arvata, milline on kergvelg?
C
-
lladacruiser
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Kui kaalu arvesse võtta siis on üleüldse äärmiselt ebaotstarbekas sellise asja toorikuks "autot" kasutada. Kohe kindlasti saaks väga oluliselt kergema konstruktsiooni torudest raami kokku keevitades. Kogu see sillaosa (kasvõi poolassid, õõtsad, amordipüstikud), lansekad jm kandevosa, käigukast jm kama kaalub ikka meeletult, samas selline tugevusvaru on täiesti üleliigne. Muidugi on selline tulemus (autost tehtud) ikka oluliselt ahvatlevam ning päris ise asi otsast lõpuni välja mõelda ja valmis ehitada on ikka tohutult keeruline.
Ja kogu tulemuse nullivad ikkagi ära nõuded iseehitatud masinatele sh nõuded kõiksugustele väljaulatuvatele osadele, juhtimis ja märguseadmetele, klaasidele jne, st, et lõppkokkuvõttes see kaal polegi nii oluline- kui ikka militsionäär tahab nokkida siis leiab põhjuse nagunii. Samas mind taheti paar aastat tagasi iseehitatud võrrilaadse asjaga liiklusmiilitsatele lubade ära korjamiseks ette sööta, liiklusmiilits vaatas, et mhmh, vana võrri mootor, selge, alla 50 kuubiku, pole meie rida.
Aga väga super ettevõtmine, kadestan kohe inimeste tahet, ettevõtlikkust ja ajalimiidi jätkumist.
Ja kogu tulemuse nullivad ikkagi ära nõuded iseehitatud masinatele sh nõuded kõiksugustele väljaulatuvatele osadele, juhtimis ja märguseadmetele, klaasidele jne, st, et lõppkokkuvõttes see kaal polegi nii oluline- kui ikka militsionäär tahab nokkida siis leiab põhjuse nagunii. Samas mind taheti paar aastat tagasi iseehitatud võrrilaadse asjaga liiklusmiilitsatele lubade ära korjamiseks ette sööta, liiklusmiilits vaatas, et mhmh, vana võrri mootor, selge, alla 50 kuubiku, pole meie rida.
Aga väga super ettevõtmine, kadestan kohe inimeste tahet, ettevõtlikkust ja ajalimiidi jätkumist.