1. leht 10-st

"traktor"2121,motamees,81

Postitatud: 12 Juul 2005 01:18
Postitas motamees
Niva tagasilla vajaduses sai omale soetataud hoopis terve Niva. Peale ümber tegemist peaks auto minema metsaveo "traktoriks". Silla vahetan muidugi ära. Asemele panen tavalise Lada silla.Pilt

Postitatud: 12 Juul 2005 01:24
Postitas motamees
Päevavalguses nägi ta välja selline. Kaugelt on päris korralik. Lähemalt uurides aga päris palju roostekahjustusi. Keevitustööd teen minimaalselt. Just niipalju, et kere koos püsiks.Pilt

Postitatud: 12 Juul 2005 08:43
Postitas chp
Metsaveo traktoriks :o:o:o ? Mul lma metsa vedamata annavad difrid ja poolteljed ja mis krt veel järgi..... Aga noh eks targemad ise teavad ;) Mina jään nüüd igastahes suu ammuli ootama ja vahtima mis sellest liikurist siis edasi saab.

Postitatud: 12 Juul 2005 14:21
Postitas GTA
mu kunagisel nival olid täpselt samamoodi küljest roostetanud esitiivad:D nendele lisaks veel tagumised rattakoopad, karbid, tagumised poolraamid, ukseääred, tagaluuk & -põll, esipaneel, põhi siit-sealt... ega sul olukord nii hull pole???

Postitatud: 12 Juul 2005 17:03
Postitas motamees
Eks ta on päris roostes ikka. Küljekarbid on päris läbi. Poolraamid on aga suht kobedad. Tagant otsast on veitsa pehmed. Eks ma vaatan- need asjad tuleb ikka kuidagi kinni panna, mis jäikust annavad. Päris peent tööd pole vaja teha.

Metsaveo all ei mõelnud ma palkide käristamist (küttepuid vaja teha). Mul tuleb sinna taha kaheteljeline käru. Natuke saab kasti ka panna, et rattad nii kergesti ringi käima ei hakkaks. Samas on ta ikka päris kerge ja enne hakkavad rattad puksima, kui midagi puruks tõmbab (ma loodan). Mul ju enamus asju sealt minema visatud.
Lõppude lõpuks peab ju mõistust ka ikka olema, et koormaga päris pasaauku ei läheks. Ühe aasta puud tõin metsast 04 ja käruga ära. Siis pidi eriliselt vaatama neid kändusid. Kui sellega hakkama sain kuidagi-moodi, siis Niva ikka oluliselt parem.
Praeguseks on seis selline.Pilt

Postitatud: 12 Juul 2005 17:51
Postitas Landy
Mis sa selle teise niva tagasillaga tegid, et doonorit vajasid?
Kuda sa selle tava LADA tagasilla sinna panna mõtled? See peaks ju kitsam olema...

See masin on ikka ÕITE pikalt sisnud, kui arvetada, et vene mustad numbridki veel küljes. Kas 1981 anti veel musti numbreid?
Selleks, et tagaotsa jäikust hoida, pead vist vinklist või torust sisemise raami sinna tegema. Need plekid vajuvad muidu puukoormaga laiali.

Postitatud: 13 Juul 2005 00:02
Postitas motamees
Teise tagasillaga pole veel midagi teinud. Alles korjan juppe uue projekti jaoks (04). ARK-st on ümberehitusluba ka juba olemas.
Tavaline sild ongi kitsam. Panen ta alla ilma piduritrumliteta. Siis saab tavalise lada velje panna tagurpidi alla. Siis peaks Niva laiuse kätte andma. Mul pole ju sellel metsa masinal tagapidureid vajagi. Esimesed peavad piisavalt.
Kui kast hakkab laiali vajuma, siis panen tagaluugi augu kinni. Küljed niisama ära küll ei vaju. Neid praegu kangutades (lahti lõigates olid jumala pehmed) on külg täitsa jäik.
Ülearuse kola eemaldamise tagajärjel pean ka tagumised vedrud nõrgemad panema. Praegu (keevitus ka kastis) kasti ronides ja seal liigutades ei tee originaalvedrud väljagi.
Küsimus ka offroudiatele.
Kui ma tagavedrud (esivedrud jäävad) hoopis ära võtan, kas siis läbivus väheneb oluliselt? Mitte kõrguse pärast, vaid rataste sidestuse pärast pinnaga. Kas ei hakka aukudes liiga kergelt ratast õhku tõstma, või keret väänama?Pilt

Postitatud: 13 Juul 2005 10:40
Postitas põletaja
Läbitavus väheneb ja seda päris palju, kuna niva esiosa on suhteliselt jäik (vaata autot tõstes, kuipalju vajub esiratas alla)
ps, näpud sügelesid numbrituuningu kallale ?

Postitatud: 15 Juul 2005 21:25
Postitas motamees
Näpud sügelesid ka muu tuunigu kallale. Sai vähe tuuningvõrguga vallatletud. Võrk terasest, et radikas ikka terve püsiks.Pilt

Postitatud: 16 Juul 2005 19:24
Postitas motamees
Leegitoru sai valmis. Õhtuks peaks see ka küljes olema terve komplektiga ja hääled tehtud.Pilt

Postitatud: 16 Juul 2005 20:17
Postitas chp
Kui samas stiilis jätkad, saad varsti vägu kurja aiatraktori valmis :D :P
Viska veel hüdraulika ka külge, saad metsas harvesterit mängida ;):lol

Postitatud: 16 Juul 2005 20:37
Postitas motamees
Nüüd siis väljalaske süsteem ka moderniseeritud. Nagu vanasti bentsu veokitel oli sumbuti ees.Pilt

Postitatud: 16 Juul 2005 22:32
Postitas Kiwa
vot see on masin:cool:

Postitatud: 16 Juul 2005 22:47
Postitas chp
Metsas töristades ei karda et mootor üle kuumeneb? Eriti kui arvestada et sumpa pütist õhkuv kuumus kõik ilusti radikasse tõmmatakse....

Postitatud: 16 Juul 2005 23:14
Postitas motamees
Ei karda. Nival on suurem radikas ja võimsam ventikas. Sumpa (soojusisolatsioon ka ümber) ei suuda mitte mootorit üle kuumutada. Nivadega sõideti läbi Sahhara kõrbe ja pold neil häda midagi. Pealegi ei lähe ma metsa tööle mitte mingil juhul palava ilmaga (oma tervise pärast). See ikka rohkem sügis/talvine töö.

Postitatud: 17 Juul 2005 01:07
Postitas chp
Heakene küll...sa ehk vähe mõistlikum oled rooli taga kui mina, jne, aga krt...ma suudan enda niivuril suht 5-7 minutise muda-august väljaloksutamise peale teperatuuri seieri punasele ajada...ja seda isegi siis kui juba eos tuppa ka kuuma kütan.... :kuri

Postitatud: 17 Juul 2005 10:51
Postitas motamees
Sul on uut tüüpi Niva ja sellel ilmselt alumiiniumist radikas. Kui nii, siis see on oluliselt sitem vaskradikast. Seda rääkis mulle üks rallimees, kes kaks mootorit ära rikkus, enne, kui asjale pihta sai.
Ja mõistlikum olen ma ka kindlasti. Ei ole mul asja sellistesse kohtadesse, kus teie käite (piltidelt vaatand). Seal ei ole võimalik puid tehagi, rääkimata äratoomast.
Ka ei pane ma nii jõhkrat kummi alla. Siis ikka valid ka teed väheke.

Postitatud: 17 Juul 2005 12:41
Postitas chp
Puid saab väga eduliselt teha :) Allolev pilt on tükikene teest mis puude tegemise kohani viib :D:D

Pilt


Aga radika koha pealt sul õigus, tegemist alumiiniumist varjandiga. Ise lootsin et kui mehhaanilise vendi 2 elektri oma vastu vahetan, läheb asi paremaks. Eks näis mis saab.

Postitatud: 17 Juul 2005 13:00
Postitas olaaf
paremaks ei lähe - ja nivale vasest radikas maksis miski 3k ja narvast oli vist ainult tellida võimalik..
kasutatutest midagi ei tea

Postitatud: 17 Juul 2005 23:39
Postitas serbin
Algselt postitas: olaaf
paremaks ei lähe - ja nivale vasest radikas maksis miski 3k ja narvast oli vist ainult tellida võimalik..
kasutatutest midagi ei tea
niva vask radikas raplas ühes autopoes oli 1400