21011, margo1993, 1981

21011, margo1993, 1981

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
m
margo1993
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 04 Apr 2021 23:03
Autod: vaz21011

Re: 21011, margo1993, 1981

Postitus Postitas margo1993 »

Tere taas,

Kui juba tegemiseks läks, otsustasin siis kohe kõik ja korralikult. Mootor sai pulkadeks lahti võetud, analüüsitud koos spetsialistide/sõpradega olukorda ja tehtud kõik asjad korda mis loogiline tundus. Suures pildis tähendab see peaaegu kogu mootori kuluvdetailide vahetust.

Enne remonti
Hakkasin tulema ülevalt alla. Juba klapikambrikaant pealt võttes hakkas silma et 40 aasta jooksul on nii mõnigi õlivälp üle piiri läinud.
Pilt
Pilt
Pilt


Ümberkeerates hakkas silma, et osa kettipingutist on jäetud mälestuseks sellele, kes mootori järgmisena lahti võtab. Sellised toredad üllatused meeldivad kõigile. Kuigi see oli ka oma jälje jätnud. Väntvõllil olid sees tugevad kriimud ja nii mõnigi õliauk oli paksu metallipuru(muud sodi) täis. See mulle vene masinate puhul meeldib, kuidagi suudetakse õlikile saavutada ka siis, kui asjad enam lääne standartitele ei vasta. Ma usun nii mõnigi saksa mudeli mootor oleks juba sellise väntvõlli pärast pirtsutama hakkand.
Pilt
Pilt
Pilt

Taastatud

Kõik mootori detailid said pestud korralikult. Pesuks kasutasin sellist vahendit nagu turbo. Sellest said kohe ka erinevad naljad terve pesuperioodi jooksul. kus turbokanister tõsteti erinevate vabalthingavate autode peale ja räägiti kuidas nüüd on sellel autol turbo peal. Igastahes vahend tomis kenasti, õhtul jätsid likku ja hommikuks said kinnipõlenud tahma ja õli maha pesta.

Mõõtsime silindrid üle ja jõudsime järeldusele et esimene remontmõõt oleks mõistlik. Seega läksid sisse 79.4 kolvid. Lihvitud sai ka ploki tihendipind. Plokikaas sai ka lihvitud, sooveldatud ja survestatud. Sisse läksid uued klapid ja sääre tihendid. Peale läks ka uus(nõukaaegne) nukvõll ja nookurid.

Altpoolt loomulikult uued saaled, kolvid ja väntvõll.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Kokkupanemine ise läks suhteliselt muretult, pigem oli tüütu töö nookurite ja nuka vahede paika ajamine, alguses sai liialt hellitatud. Siis sattusin kokku jälle eelnevalt tuttava vene autode mehaanikuga, kes tegi selle asja ära nagu nalja ja peale seda käis mootor nagu kulda.
Pilt
Pilt
Pilt

Nüüd jääb auto juba jälle suve ootama, klapid tahaksid jälle reguleerimist ja karburaator ka kuidagi jaurab. Ma loodan et uue mootori värk,et peale 3-4 tuhendet kilomeetrit kõik paigast.
Vasta