Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

#1

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 05 Veebr 2020 22:06

Hei

Maakera käib ringiratast ja elu käib spiraali mööda. Nii avastame end tihti sarnasest olukorrast kus oleme juba olnud, ent enamasti (või loodetavasti) oleme igas järgmises episoodis ka level kõrgemal. Nii olen ka mina tagasi Ladade juures. Ma olen päriselt enda omaks pidanud endiste aegade jooksul kahte 2103. Mulle meeldis 03 ja meeldib tänaseni, kuid mingit kavatsust endale veel järgmine Lada soetada mul polnud. Aga tundub, et me ikka päris ise ei juhi oma mõtteid ja nii on viimasel ajal täitsa laviinina sisse sadanud juba trobikond Sputnikuid. Midagi nendes on mis mulle meeldib. Peamiselt ikka lapsepõlvetraumad muidugi. Aegade möödudes hakkas aga kuidagi üha enam kipitama ka 2106. Peamiselt muidugi seetõttu, et tänaseks on korralik vanakooli "puhas kuus" muutunud juba nii raskesti hangitavaks autoks, et ta tundub juba põhimõtte pärast huvitav. Aga mitte ainult põhimõtte.

Nimelt kunagi ammu, aastal 1981 tekkis meie majja üks Avtoexporti kalender Soome turu Konela mudelitest. Seal oli 12 ilusat värvipilti erinevatest Vene autodest, millest kõik olid paremad kui meie endi omad, sest neil olid välismaa kleepsud akendel, välismaa rehvid, tulekojamehed ja lisaks fotodel ka välismaa inimesed. Isegi Kamazil oli välismaa kirjad peal ja V8 kleeps. Kuna ma olin toona kolmeaastane, siis ma pigem ei mäleta seda kalendrit meie seinal rippumas. Kuid need pildid lõigati hiljem välja ja kleebiti meie suvemajas seinale. Ja nii ma neid vahtisin ja nii kujunes mu maailmapilt. Peale tumesinise universaalkerega Volga rippus mu pilk aastaid ja aastaid ühel punasel autol:
Pilt

Kärtspunast värvi suurte põrkeraudadega "puhas kuus", tulepesuritega ja Soome peeglitega!!! See oligi tipp. Sellest enam valusamaks üks Lada minna ei saanud. Siin lõppes reaalsus ja algas kosmos. Hiljem lisandus küll tänavatele ka null-seitse mida kõik ihalesid, kuid mina jäingi oma vaadetega miskipärast kinni sellesse vanasse klassikusse. Just SEE - suurte stangedega auto pidi ta olema. Seal polnud üldse kohta arutelule kas ta on nikkelstangega autost ilusam või mitte. EI! Suure põrkerauaga oli ägedam, sest ta oli ju välismaa oma!

Tegelikult olen ma Volgade kõrvalt seda autot otsinud stabiilselt umbes 15 aastat kindlasti. Kuid neid lihtsalt pole enam olemas. Olen jälginud Soomet ja Baltikumi, leidnud erinevaid roimasid ka Eestimaa nurkadest, kuid midagi normaalset osta pole olnud. Mingil hetkel ühe juhusliku autoostu tripi käigus Lätti jäi mulle ette tavaline null-kuus. Õigete kroomliistudega ja 1,6 mootoriga. Ilus originaalne auto oli. Ostsin ta igaks juhuks ära mõttega, et äkki ma viitsin ta vähemalt punaseks värvida. Ja kui eriti hästi läheb siis äkki kunagi leian talle kõrvale ka mingi surnud eksportmudeli kes ohverdab oma organid ja ning saan lõpuks selle valu seljatatud. Mediteerisin selle mõttega ca aasta ja ostustasin, et ei leia energiat. Müüsin maha. Niisugune ta oli.
Pilt Pilt

Ei läinud palju aega mööda kui juhuste tahtel tekkis järgmine tagaveoline - '76 aasta 2103, millele polnud kunagi valgeid numbreid paigaldatud. Aastast 1997 seisis ta puutumatuna garaazis. Ma olin küll 03 teema enda jaoks justkui lõpetanud, kuid see auto lihtsalt tuli ära tuua, sest tema saatus oleks muidu olnud inetu. Suutsime taastada dokumendid, värv oli õige, mootor ja kere olid head ja taaskord mõlgutasin palju-palju mõtteid järgmisest Lada projektist ... idee säravast punasest null-kolmest tundus kuidagi nii ilus, kuid EI. Ma ei näinud end sellega tegelemas ja temagi leidis uue omaniku.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Ning see müügiotsus käivitas täiesti uue sündmuste ahela. Tänu sellele sain tuttvaks ühe hästi toreda autohuvilisega Soomest kellega jäime jutustama pikemalt. Ning nõnda koorus kogemata välja ka info, et tema naabrimehel Soomes seisab küünis midagi mida mina olen väga kaua otsinud. Ja kuna ta pidi null-kolmele nagunii tühja käruga järele tulema ja üldse kõik asjaolud klappisid, sõitis õige asi mulle lõpuks ise hoovi...
Pilt

Ta ei ole ideaalne, ta vajab ka natuke keretöid, kuid ta on originaal auto, 1600 mootoriga, ta on kõikide kõige valusamate Soome lisadega ja mis kõige parem - ta on nüüd lõpuks olemas!
Pilt Pilt

Punased Ladad vahetavad kohad. Kõik olid rahul. Vaatamata vihmasele ja koledale ilmale oli see ilus päev. :spin
Pilt Pilt
Terve aasta poole aastaga

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1249
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva
Kontakt:

Re: Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

#2

Postitus Postitas VäikeMägilane » 05 Veebr 2020 23:36

Siin kehtib vist see ütlus, et kui ikka midagi väga tahta, siis see varem või hiljem ka tuleb.
Muidugi peab suhtlema ja see siin ehe näide - kõik inimesed, õnneks veel, ei ela arvutis...

Edu!
Festina lente!

andry75
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 29 Jaan 2019 21:02
Autod: 2106

Re: Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

#3

Postitus Postitas andry75 » 06 Veebr 2020 20:13

Ilus.
Kas tuleb ka must nr?

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1379
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

#4

Postitus Postitas Mel » 06 Veebr 2020 23:31

Võimas punaste autode "kokkutulek"!
Pildilt jäi silma ka BMM-982. Millega täpsemalt tegu?

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

Re: Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

#5

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 07 Veebr 2020 02:40

Mel kirjutas:Võimas punaste autode "kokkutulek"!
Pildilt jäi silma ka BMM-982. Millega täpsemalt tegu?


See 982 on täiesti juhuslikult tulnud auto, mõni nädal enne null-kuute. Üks soomalane helistas ja pakkus, tundus huvitav ja tõin igaks juhuks ära. Kuidas sa ikka jätad punase 08 ostmata kui pakutakse? Tegu on eksportturgudele suunatud mudeliga City Samara, ehk siis 1,1 mootoriga ja 4 käiguline aastast 1988. Baasmudel, aga kuna meil sellist ei müüdud tundus huvitav, kasvõi proovimise mõttes. Soomlane kes ta müüs ütles, et Soome registrisse oli üks selline veel jäänud ;) Tegelikult on mul nende esiveolistega täitsa käest ära läinud see asi. Olen umbes aastaga ostnud neid juba 7 tk kokku ... Nendest võiks täitsa eraldi teema teha :roll:

Aga tulles tagasi punase 06 juurde, siis viime läbi kohustusliku teoorialoengu suurte põrkeraudadega null-kuute teemal. Tegemist on Lada mudelivaliku seeriamudelitest kõige vähem toodetud versiooniga ning on seetõttu ka täna väga raskesti leitav auto. Siinkohal räägime eraldi väljanägmisega mudelist, mitte mootoriversioonist mõnes levinud keres. Sündis see mudel NSVL tohutu välisvaluuta defitsiidi ajel. Otsiti kõiki võimalusi oma toodete ekspordiks ning seeläbi valuuta hankimiseks. Lada oli kahtlemata üks parimaid ekspordiartikelid selle suurriigi jaoks lõppproduktina. Euroopa turgudel hästi kanda kinnitanud Lada viidi 1978. aasta augustikuus lõpuks ka ookeani taha. USA-sse ei saanud neid müüa embargo tõttu, kuid Kanada oli avatud. Tohutu pidu ja pillerkaar.
Pilt Pilt

Arvestades Kanada turu nõudeid sõidukitele tuli tavaline 2106 päris ulatuslikult ümber kohandada. Neist suurim ümberehitus oligi auto vastavusse viimine ookeanitagusel turul nõutava 5 miili tunnis kokkupõrketestile. Auto esi- ja tagaosa tugevdati ning stangedeks võeti kasutusele Nivalt tuttav tugev alumiiniumprofiil, mis omakorda istutati hüdropuhvritele. Sedasi pakkusid stanged nõutud kaitset. Tänu tugevdatud stangekinnitustele tuli muuta ka pakiruumi polsterduse vormi. Suurte stangede tõttu koliti suuna- ja gabariidituled stangede sisse ning tagamaks vajalikku jahutusõhku radiaatorile muudeti ka põlles asuvate jahutusribide asukohta. Tagapaneel erines samuti stange kinnituste poolest ning numbrimärgi kinnitamise kohad tehti vastavaks väikses formaadis numbrimärgi jaoks. Vene rehvid asendati USA päritolu rehvidega. Loomulikult viidi turu nõutega vastavavusse ka auto valguspark. Kasutati teise markeeringuga esilaternaid, esimesed gabariidituled said oranzid ja tagumised suunatuled punased. Lisaks auto külgedel nn "sidemarkerid". Ka salong täiustati nõuetele vastavaks, markeerides kõik nupud, kangid ja signaaltuled vastavate kirjadega ja teistsuguste turvavöödega. Olulisem silmaga nähtav erinevus koduturu autodega oli keset armatuurlauda "fasten seat belt" hoiatustule lisamine ning taustavalgustusega lülitite kasutamine. Puhtalt hinnakonkurentsi pärast ei kasutatud Kanada turule sisenemiseks tippmudelit 2106, vaid veidi lihtsustatud 1,5 mootoriga mudelit 21061. Lisaks väiksemale mootorile ei olnud 061-el kangaga dekoreeritud uksepolstreid. Kanada turu auto sai endale täiesti uue indeksi: Vaz 2106-37 ja tema kaubanduslik nimetus oli Lada 1500S
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Lisame veel mõned pildid kanaadaka eripäradest. Pange tähele teise mustriga esilaternaid, teistsuguste piludega esipõlle, üleni oranze suuna-gabariiditulede mooduleid, üleni punaseid tagatulesid ja tagumise numbri kinnituskohti.
Pilt Pilt

Salongi üldvaade oli sarnane, aga natuke teistmoodi.
Pilt Pilt

Tema oma kellaplokk ja keskkonsoolil on signaallambid paremini markeeritud. Tegelikult kasutati ka täiesti tema enda oma roolihoovastikku.
Pilt Pilt

Esimesel pildil on lähivaates taustagalgusega lüliti ning tegelikult oli valgustatud ka soojenduse ploki keskel asuv tabloo (seal kus kodumaisel asub ventika lüliti). Teisel pildil võib näha kobakat lisakatet pakiruumis, et katta ära stange kinnitus ja võõramaist päritolu rehvi.
Pilt Pilt

Olgugi, et tegemist oli koduturu autodega võrreldes väga palju täiustatud mudeliga, oli Lada aastaid Kanada turu kõige odavam auto, kuni see "positsioon" lõpuks Yugo miniautole kaotati. Lada 1500S ehk 21061-37 müüdi aastatel 1978-1983. Viimasel aastal tuldi välja mudeliga 1600 ehk 2106-37. Müügiarvud olid tegelikult Kanada turu mahtu arvestades naeruväärsed. 1978 müüdi 945 autot, 1979 5649 autot, 1980 8200 autot ja 1981 12900 autot. Siin siis Kanada turul lõpetanud mudeli reklaambuklett, seda pakuti seal vaid ühe aasta.
Pilt

Kuni aastani 1981 oli suure põrkerauaga auto ainus sihtpunkt Kanada. Siis aga otsustati hakata seda pakkuma ka Euroopa eksportturgudele. Selleks lihtsustati Kanada auto tagasi. Stanged jäid samad, kuid hüdropuhvreid siin ei kasutatud. Nende asemel olid tavalised metalltorud nagu just tootmisse läinud 2105-l. Tuled olid kõik tavalise euromudeli omad, tagumise punase "sidemarkeri" asemele pandi must embleem. Salong oli euroopas suures plaanis tavalise väikse stangega auto oma, peamiseks erinevuseks jäid peatoed. Osadel juhtudel kasutati kõrgeid peatugesid ja osadel juhtudel 06 omadega sarnaseid, kuid vormikamaid ja veluuriga kaetud variandis, mitte kunstanahkseid nagu tavamudelitel. Euroopas hakati eristama kahte regiooni, mille jaoks pakuti natuke erinevaid autosid. Skandinaavia versioon sai lisaindeksi 41 ja Kesk-Euroopa variant indeksi 35. Ehk siis Soome ja Rootsi said mudelid 21061-41 ehk Lada 1500S ja 2106-41 ehk lihtsalt Lada 1600. Väliselt sai neid eristada peale tagaembleemi ka stangede järgi. 1500 mudelid olid täpselt samasuguse stange lahendusega nagu Kanada auto, ehk stange ja kere vahe oli avatud, kuid 1600 mudelid said stange ja kere vahele plastikust katted (mida võib näha ka minu autol). Ehk siis piltidel Skandinaavia 1500S:
Pilt Pilt

Ja tippmudelina 1600 ehk 2106-41. Soome turul ei kasutatud neil kroomitud rattakilpe ja kroompeegel asendati kahelt poolt mustade peeglitega. Lisavarustusena pakuti katuseluuki. Tulepesurid olid standardis. 1600 mudelitel kleebiti stangedele ka helkur ribad. Ette valge, taha punane.
Pilt Pilt

Mandri Euroopas turundati suure stangega autot nime all Lada 1600GL, mudeliindeksina siis tegelikult Vaz 2106-35.
Pilt Pilt

Diileripõhist varustust pakuti lugematul hulgal. Raadio, veljed ja katuseluuk olid levinud lisad. Mõnikord mindi isegi niikaugele, et Lada sai "everflex" kattega katuse ning katuse sisse sõitva katuseluugi. Siin on hästi näha ka stange ja kere vaheline kate, mis jättis palju korrastatuma mulje kui 1500 mudel. Kanada turu auto ei saanud neid katteid kunagi oma hüdropuhvrite tõttu.
Pilt

Inglismaal oli asi lihtsam. Seal müüdi kahte mudelit Lada 1600 ja 1600ES. Esimene oli tavaline parempoolse rooliga 21064 ja teine oli parendatud varustusega, ehk siis Blaupuntki raadio, valuveljed, everflex katus ja palju muud. Kuni 1981 lõpuni olid seal nikkelstangega autot ja sealt edasi tulid suure stangega autod. Ehk siis inglaste Lada 1600 enne ja hiljem:
Pilt Pilt

Ning 1600 ES enne ja alates 1982
Pilt Pilt

Suure põrkerauaga auto lõpetas aastal 1984. Siiani pole ma täpselt suutnud leida infot nende mudelite tootmisarvust. Kanadasse müüdi kokku ehk ca 30000 autot. Soome oli Ladadele väga suur turg aga soome Lada entukad ütlevad, et seda suure stangega autot oli seal väga vähe. Kuna ta oli nii palju kallim tavaliselt kopikast ja null-viiest, siis teda lihtsalt ei ostetud. Kesk-Euroopa oli Ladale suht nadi turg nagunii. Võib olla müüdi kogu Euroopas teine 30000 autot veel??? Aga pigem oli neid vähem, sest tegu oli kõige kallima Lada mudeliga. Meil koduturul oli 2107 kõige kallim, kuid Avtoexpordiga seotud inimeste mälestuste põhjal oli see veel mitusada rubla kallim kui null-seitse, makstes meie omaaegses vääringus peaaegu 10000 rubla. Ta oli igal pool tavalise Ladaga võrreldes oluliselt kallim ja seletab ka nende pea olematut turgu täna. Lada tippmudelit polnud välismaal tegelikult kellelegi vaja. Meil oli ta äge, neil oli ta lihtsalt turu odavaim auto.

Eks teda sellepärast ju vaja oligi...
Terve aasta poole aastaga

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 526
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Re: Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

#6

Postitus Postitas twist » 07 Veebr 2020 09:02

Juba ootasingi korralikku mudeliajaloo ülevaadet.

Minule on alati selgusetuks jäänud, millal ja kellele seda kõige "puhtamat" kuut õigupoolest müüdi?
S.o. 80x79 mootor, 2106 ülekannetega käigukast ja 3.9 peaülekanne.
Kuskilt on meelde jäänud, et 76-79 1600 autod olid kõik sellise komplektsusega.
Kas ekspordi autodele pandi ka n-ö pikk kast ja kiire sild alla?

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2349
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

#7

Postitus Postitas SexSix » 07 Veebr 2020 16:21

Ümber ehitusi oli ikka veel. Nimelt kõik poolraamid olid tehtud toru kujulise stange kronsteini jaoks. A,la VAZ 2105 tüüpi.

Kasutaja avatar
Thor
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 10 Okt 2009 10:59
Asukoht: Saue
Autod: 21063 #88

Re: Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

#8

Postitus Postitas Thor » 12 Veebr 2020 09:37

Põnev ettevõtmine, vist esimene kord kui näen "tehase luugiga" Zigulit.
Valge triibuga ja kroomkilbiga "punane" näeb väga uhke välja, tekib kohe tahtmine klassiku projekt ette võtta.
Külajuttudel baseeruv täppisteadus.

Kasutaja avatar
nymmik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 26 Dets 2006 00:04
Asukoht: Hüüru
Autod: 21061 2xZaz965
Kontakt:

Re: Vaz 2106-41 ehk Lada 1600, Tihhonov

#9

Postitus Postitas nymmik » 12 Veebr 2020 10:52

Aitäh Tihhonov, et avasid selle 06 vähe levinud info nii hea ülevaate ja pildimaterjaliga. Lust lugeda sellist ülevaadet. Mu 06 kahvatub sellise Export 06-e kõrval :)


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist