21063, n6ps, 1987

21063, n6ps, 1987

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
n6ps
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 08 Juul 2019 20:14
Asukoht: Tartumaa
Autod: VAZ 2106

21063, n6ps, 1987

#1

Postitus Postitas n6ps » 29 Okt 2019 20:19

Tervist!
Olen siin hoogsalt lugenud uusi ja vanu autoteemasid ning tekkis vaba aeg, et ka endaomast kirjutada :)
Autoks ‘063 aastast 87

Pilt

Auto ost oli pigem emotsiooniost :D noorena sai kohalikul jäärajal võistlemas käidud tuttava 01ga ning kuna nüüd sõprusringkonda ka neid tekkinud, siis igakord kui sõita sai kibelesin kohe müügiportaale lappama.

Pilt

Auto ostsin selleaasta aprilli alguses ja võib öelda siiani muretult liikunud.
Auto ostuetkel ilma tooreta vapsee ei käinud. Eelmine omanik oli vahetanud ära kütusepumba jms. Praktiliselt kohe peale ostu kiskusin karpa maha, lahtivõttes tundus kõik enamvähem kõik nii olema nagu peaks, küll aga avastasin, et kunagi ilmselt olnud autol peal miskine gaasiseade, ühesõnaga oli karpa all plaat, kuhu jooksid küljepealt sisse kaks voolikuliitmiku ja edasi oli vabamaa kollektorisse(Sai hirmsalt lisaõhku). Viskasin selle plaadi vahelt minema, instaleerisin ka rem. komplekti ja mis sa kostad või kus sa pistad, masin hakkas ilusti käima :D Samalajal sai mootor ka uued küünlad, küünlajuhtmed, õhufiltri.
Küll aga polnud endiselt minekut, 0-100 oli vaja seinakella(koos lisa patareidega) ja spidomeetri näit üle 120 ka allamäge ei läinud. 4 kuud sai niimoodi sõidetud, rahulikult, kruiisides ja ilusat suve nautides. Küll aga ükshetk oli vaja tööjuures mõõta palju gaasihoova hoob klapikambrijuurest liigub(hiljem räägin miks :D) ja seda tehes avastasin, et 2. silindri siiber ei saagi avaneda. Miskine meistrimees, oli karpat remontides vaakumvollale klambri säherduselt peale pannud, et gaasi 100% põhja vajutada ei saa. Kui klamber ümber sai keeratud ja lõunale mindud, siis läks nägu peas peeretama küll, pill polnud kunagi niihästi edasi käinud :D Ilusa ilmaga ja taganttuult võib juba niikiirelt sõita, et hirmus hakkab :D

Aprillist sai kiirelt juuli lõpp ja oli vaja hakata mõtlema ülevaatuse peale, kerepoolt ma väga ei muretsenud-tagumised tõstekohad kunagi küll kõveraks tõstetud, aga läbivat pole ja sillad ka tihedad. Küll aga puudus autol algusest peale käsipidur ja kippus teine seistes ka keema minema.
Käsipidurit proovisin ka kohe peale ostu remontida, vahetades ära tagumised klotsid - sellest polnud suurt kasu :D aga kuna auto ka suuri kiiruseid ei omandanud siis ei hoolinud sellest tollelhetkel, küll aga üv kuupäev lähenemas oli vaja asja süveneda.
Kiskusin tagapidurid laiali uuesti ja avastasin, et klotsid polnud kordagi vastu trummlit käinud. Mõõtsin ja möllasin ning oleks peaaegu hakanud juba klotsidele alla juurde keevitama, kuid siis avastasin, et mul pole üldse 06 sild all. Puudusid eksentrikud. Kohaliku venevaruosapoe müüjaga nõu pidades sai selgeks, et ilmselt 05 sild all. Võtsin poest siis uued 05 töösilindrid(reguleerivad end ise), uued trummlid ja igaksjuhuks ka piduritoru.
Kui silindrid, trumlid ja jupp toru vahetatud, sai proovitiirule mindud - külavahel jupp asfaldit, ca 60 rauas, plaks pidurit ja ninaga vasta rooli - nagu kännutaha oleks jäänud :D tänu pidurite remondile hakkas ka pedaal võtma ilusti ülevalt, mitte kuskilt poolepealt (praegu kirjutan ja mõtlen, et kuis krt ma julgesin üldse nii sõita :D ) Viimane asi enne ülevaatust oli veel ära vahetada termo lüliti, sellega mingeid jamasid ei tulnud :D Ülevaatusel läks kõik ladusalt, heitgaasid keerati kohapeal paika, pidurinäidud olid korras. Soovitati ainult järgmiseks aastaks ette ka uued piduritorud meisterdada.

Pilt

Pilt


Nii ja nüüd nagu lubatud räägin miks oli vaja mõõta gaasihoova liikumist, kuid ma alustaks algusest :D

Nagu me teame, siis peale karpa remonti ei hakkanud pill ikka lahedalt käima, ning arvasin, et lisaõhu ja vale seguga mootorile haiget tehtud. Sõbra isal oli just ülearu üks komplektne 03’e mootor, millele peale lühikest läbirääkimist sai järgi mindud. Mootori seisukord oli hea - seisis ise püsti ja kunagi oli käinud ka :D
Alguses oli plaan lihtsalt kõik tihendid ära vahetada ja peale tõsta ( ei ärge skrollige lõppu - mootor pole veel peal). Küll aga läksid asjad sedapsi, et kohe sai mootor viimse jupini laiali võetud ja asutud teda puurima ja viilima - sõbraga kahepeale selline pool õppeprojekt on.
Plokist sai maha võetud 2mm, sisse said 79mm 05’e kolvid(org 76mm)millel klapisüvendid. Kaas sai uued juhtpuksid, klapid, sääretihendi ja siledaks lihvitud(0.13mm kui ei eksi). Moororisse läks ka miskine “estonets” nukkvõll 10.2 tõusuga, uued saaled ja muu sinnakuuluv. Praegu püstak praktiliselt koos, kolvigrupp sees, kaas peal, nukkvõll sees (eile tegin ära ka klapivahed). Hetkel ootab karpa kokkupanekut - karpaks saab Fiati 1.6 pealt weber - ja kunas see oli algselt trossiga süsteemile mõeldud, aga ma tahan jätta alles pulksüsteemi, siis oli vaja mõõta palju kkk juurest hoob liigub :D.

Pilt

Pilt

Pilt



Aga nagu mainitud siis ta selline õppeprojekt on, siis tahtsin asja ka natuke keeruliseks ajada - kontaktivabad jagajad on liiga tavalised seega otsustasin jagaja minema visata. Siin vanemate ja targematega nõu pidades tuli välja, et kõige lihtsam ja odavam oleks peale panna Fordi EDIS4 süütesüsteem. Alguses tundus selle asja juures kõige keerulisem leida eestimaapealt keegi kellel see üle oleks, KUID ma leidsin vist eestist ainsa sellise inimese :D Seega on mul nüüd see süsteem olemas. Üksõhtu vaatasin juhtmestiku ka üle ja nüüd vaid vaja vända külge aretada 36-1 hammasratas.



Aga, et mitte Teie tervet õhtut siin ära raisata siis hetkeseis autost:
sõidan temaga igapäevaselt
uus mootor saab järkjärgult kokku
talve plaan on sõita temaga pigem lustimise eesmärgil jäärajal



Pilt

Igakülgne kriitika, küsimused ja nõuanded on teretulnud, seniks aga muretuid kilomeetreid kõigile

n6ps
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 08 Juul 2019 20:14
Asukoht: Tartumaa
Autod: VAZ 2106

Re: 21063, n6ps, 1987

#2

Postitus Postitas n6ps » 21 Dets 2019 18:50

Tere jälle!
On saabunud jõuluaeg ja oli ka võimalus endale jõulukink teha. Eelmine nädal oli puhkus ka ning sai plaani võetud mootori vahetus.
Mootorivahetusega läks kõik enamvähem hästi, üritus kujunes kolmepäevaseks, sest kuna oli puhkus ja kiiret polnud tegime asja rahulikult ja korralikult.
Esimese päeva pealelõunal alustasime sõbraga mootori mahavõtmist, see käis kiirelt, alla 3 tunniga oli mootor ja kast maas.

Pilt

Teisel päeval sai tehtud veel viimane poetiir, kapotialune puhtaks pestud ja alustatud uue mootori komplekteerimist ja paigadust. Jõudsime niikaugele, et mootor käivitus esimest korda. Pikalt jebisime süütega, kuna ma olin jagaja valepidi peale pannud, ei tahtnud ta pikalt käivituda, stroboskoopi ka polnud, niiet tuli asjale läheneda loominguliselt. Teiseks mittekäivituse probleemiks oli ilmselt karpa. Karpa (kasutatud Weber täis rem. komplektiga) mis oli mõeldud sellele mootorile ei tahtnud kuidagi koostööd teha, lõpuks panin prooviks vana(1.3) mootoripealt karpa ja pill käis.

Pilt

Pilt


Kolmanda päeva võtsime rahulikult, tahtsin, et kõik saaks korralikult ja et ei peaks midagi hiljem ümber tegema. Kapotialune sai kokku ning tehtud esimene testsõit. Testsõiduajal otsustas gaasihoob lahti tulla ja see oli päris ehmatav esimese hooga :D Esimene sõit tõi naeratuse näole küll, pole nii lootusetud mehaanikud midagi :D Auto käitus hoopis teistmoodi, teine käik on tunduvalt sujuvam, veab alt alates ühtlaselt (vana mootor alla 2000 pöörde ainult ädises) ja väänet tundub olema ilusti alt alates. Peale esimest sõitu sai kapott pealepandud ja koju sõidetud. Eks kui natuke rohkem kärutatud saab oskan paremini tagasisidet anda sellise kombo kohta. Plaan minna kunagi ka dünosse, aga eks seda vaatab jooksvalt, kuna paljud kohalikud mehed ei taha aega raisata vabalthingavate peale.

Pilt

Pilt


Mõned probleemid mis ilmnesid kojusõiduga - paremkurvides käiks midagi nagu kuskile vastu ja väljalaske kollektorist midagi nagu klõbiseks.
Mis teha veel - põhjakaitse alla panna, otsida klõbin ülesse ja panna karpasse prooviks suuremad düüsid. Ja kui aega leiab proovida ära ka fordi süütesüsteem, hetkel vända anduri valmidus olemas.

Mootori vahetusega läksid külge ka kõik uued lõdvikud, klambrid paisupaak, siduri töösilinder, sidur jms

Uue mootori specid hetkel:
originaal vänt
originaal keps
05e klapipesadega 79mm kolvid
plokk puuritud 79mm peale ja lõigatud 2mm
kaas lihvitud, uued juhtpuksid ja klapid
nukkvõll estonetš
väljalase 4-2-1 kollektor ja jämedam toru lõpuni välja
05 tähistusega karpa
kõik uued tihendid/saaled mootoris


Seniks aga, ilusat pühadeaega kõigile!

n6ps
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 08 Juul 2019 20:14
Asukoht: Tartumaa
Autod: VAZ 2106

Re: 21063, n6ps, 1987

#3

Postitus Postitas n6ps » 22 Mär 2020 13:17

Kevad käes ja elus puhuvad imelikud tuuled :D Ülemaailmne haigus pole mind veel tabanud, aga idee garaazis karantiinis olemisest ei ole üldse paha :D Kuigi on palju aega kulunud teiste sigullidega tegelemisele ning kollasega pole aega olnud tegeleda :D
Mootor vahel ja töötab ilusti lõpuks, läbi vuratud juba 700km(muidugi vahepeal olnud lumised olud kerisid seda läbisõitu ülesse).
Mootoris olnud klõbin tuli täitsa ise välja - lõunalt tagasisõites jäi klõbin vait ja mootoril kadus ka võimsus, kolmandast silindrist kadus surve. Tööjuures kkk maha võttes leidsin nookuri täitsa valest kohast :D Lasin sõbral vanalt mootorilt uue/vana/teise nookuri tuua ja sai asi jälle korda :D Ilmselgelt oli oma viga, kas reguleerisin vahe valesti, või jäi see üldse reguleerimata. Õnneks klapiots jäi ellu.

Pilt

Kuid see nookur ei eemaldanud 100% mootorist valesid helisid. Kuigi kontrollisin ka kõik teised vahed ära ei osanud midagi kohe enam vaadata - väike ebameeldiv klõbin oli ikka sees madala pöördega.
Möödus natuke aega ja tahtsin süveneda nukkvõlli(tahtsin seda prooviks natuke varasemaks keerata), kuid selleni ei jõudnudki, enne tuli kett üle pingutada, see oli liiga lõdva. Kuna plokist sai 2mm maha võetud, siis kett nö 4mm pikem originaalist. Võtsin pinguti lahti ja tegin õhufiltri kopsiku puksist sinna pikenduse ja kokku pannes eemaldus mootorist ka see viimane vale hääl - nüüd käib mootor väga hästi :) Masin jõuab ka vedada pooltäis käru, täis pagassi ja kolme meest maanteel :D

Pilt


Peale viimast postitust olen jõudnud käia ka lumega hullamas (niipalju kui seda oli) jäärajal ja linnavahel. Autoga/mootoriga suuri probleeme pole olnud(ainult eelpool toodud). Kuid olen täheldanud, et kui jäisel siledal pinnal kui rattad taga hakkavad ringi käima läheb autol alati ette parem külg, kas see võib viidata mingile sillajooksu hädale?

Pilt


Ajaliselt ei mäleta kuna, aga jõudsin ka vahepeal led’d kelladesse panna, suurtes 2tk väikestes 1. Valgus palju ühtlasem. Pildilt tundub halvem kui tegelikult on.

Pilt



Ilusat kevade algust ja muretuid kilomeetreid!

Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1060
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Grand c-max

Re: 21063, n6ps, 1987

#4

Postitus Postitas zajetz » 23 Mär 2020 14:00

Kontrolli et mõni pidur peale ei jää, näiteks vasakul ees?


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 5 külalist