21011,Viin,1981 (VinterPeeter)

21011,Viin,1981 (VinterPeeter)

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

21011,Viin,1981 (VinterPeeter)

#1

Postitus Postitas Viin » 06 Jaan 2019 21:10

Igatahes, olen saanud järgmise Lada omanikuks seekord 21011 aastast 1981. Selle auto omandamine huvitav protsess- ma ei soovinud väga autot ja omanik ei soovinud väga müüa ka. Kuid Kristjanil oli ülemäära palju huvi, et see tehing toimuks ja veenis mõlemaid osapooli. Lõpuks muutus hind ka seisukorrale kohaseks ja sai paberivaba ARKis ümbervormistatud. Nädalake ootamist ja täna käisin Tamsalus mõttega oma ,,uue" autoga koju sõita. Olin kaasa võtnud mõned strateegilised varuosad: aku, kütus, kontaktivaba jagaja, talverehvid velgedel ja mõningad generaatori osad. 140m kaevamist ja olimegi läbi lume varuosadega kohale jõudnud. Peale mõningast (loe pool päeva) pusimist sai ka auto käima. Siis aku laadima ja kõik tundus nagu toimivat. Sidur ja pidur tahtis kinni jääda kuid need sai mootori soojenedes käima meelitatud. Algas sõit ja sõita sain 4 km kui mootor ülekuumenes. Sellega seoses hakkas radikas ja plokikaane tihend lekkima. Põhjus lihtne termostaat ilmselt kinni ja armatuuri valgustus ei töötanud ning ei taibanud vee temperatuuri vaadata. :sein Nüüd seisab auto juba järgmises hoovis kuni tekib aega edasi tegeleda. Suur tänu Kristjanile ja Sassile abi eest!

Pilt
Pilt

Mulle võib nüüd pakkuda 2101 radikat ja juhiust.
Viimati muutis Viin, 05 Mär 2020 21:57, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#2

Postitus Postitas Viin » 25 Jaan 2019 00:51

20190124_181954.jpg
20190124_181954.jpg (47.54 KiB) Vaadatud 4571 korda
20190124_184450.jpg
20190124_184450.jpg (55.53 KiB) Vaadatud 4571 korda


Natuke makrot toeks saab väga hea.

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 791
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#3

Postitus Postitas kristjan92 » 25 Jaan 2019 15:50

Tubli töö, tehtud mehel palju. Varsti saate vahekokkuvõtte ka. Pakkuge seltsimehele juhiistet ja ust.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#4

Postitus Postitas Viin » 26 Jaan 2019 19:54

Hetkesesuga viis päeva surma elustamisega tegelenud. Eelmine nv oli Tamsalus Lada remondi festival. Rahvast käis palju ja ära tehtud sai nii mõndagi.
Pilt

Nädala sees valmistasime Männikul Olkuga ette Ando käest saadud kaane, et nädalavahetus Tamsalus libedamalt läheks. Kaas oli heas stardi positsioonis lihvitud ja juhtpuksid vahetatud. Tegemata oli juhtpukside järel oluline tegevus- klapipesade lõikamine! Selle peale sai Olavi väga palju vanduda. Väga libedalt nädalavahetuse üritus siiski ei läinud ja venis plaanitud ühe päeva asemel kahe päevaseks. Esimest päeva alustasime Kristjani autol tagumise piduritoru vahetusega toru vahetatud aga vale otsapressiga ei saanud lekkepidavaks. Kuni uue otsa tegemise seadme leidmiseni lükkasime punase õue. Teema peasüüdlasega tegelemist tuli alustada suure koristusega. Välja läks kõik, mis oli kasutuskõlbmatu või haises. Kunagine omanik oli katnud terve salongi linoleumiga...
Pilt PiltPilt

Peale salongieemaldust saabus nõutus. Kaasa võetud 05-e iste ei sobi 21011 sisse :yllatunud . Istmekinnituste vahed erinevad. 05-e istmesiinid 15 mm kitsama vahega. Külapealt sai said leitud 06-e istmed ja Kristjan paigaldas need autosse. Puudu veel juhi iste seda asendab hetkel tagavararatas.

Pilt Pilt Pilt Pilt

Mootori töödel võttis põhilise aja vanade tükkide saastast puhtaks saamine ja mõne lohakusvea likvideerimine. Laiskust ka petta ei õnnestunud. Ei viitsinud algul ära võtta kollektorite alust jahutusvedeliku toru ja painutasin seda veidi kollektorite tagasipanekul. See oli esimene koht, mis lekkima hakkas. Pühapäeva õhtul kella 19-ks oli seis sealmaal kus võis auto käima panna ja peale veidikest trillamist süütega auto ka käis. Siiski mingi kõrin on sees. Ilmselt vajavad klapid ülereguleerimist ja võib-olla kett vahetust. Samal ajal kui ma mootoriga tegelesin pusis Kristjan juhiuksega, et välja keerata loksuvad, kuid kinni roostetanud alumise hinge poldid. Uksega oli niipalju vägivalda kasutatud, et ukselukusti puruks. Uks ise oli 2cm august mööda...
Pilt

Selline näeb välja lekkiv kraan mille tihendamiseks on kasutatud kaltsu.
Pilt

Kolm päeva alates teisipäevast sai iga õhtu peale tööd Lada kallal nokitsetud. Esimene päev kuulus uksele, et see lõpuks kerega sobituma saada ja auto võtmega käivitavaks muuta- puudus süüteluku võti. Teine päev kulus summutile, mille Kristjan võimalik, et rohke eetriga pooleks lasi. Neljapäeva õhtu "keretöödel". Seega kaks päeva keevitamise harjutamist ja endiselt keevitada ei oska. Summutiga jaurasin põhimõtteliselt terve õhtu. Ülesanne oli lihtne. Keskmine summutiosa vahetada ja lisada keskmisele osale puuduv 46 cm toru. Liitekoht sai tugev, kuid lekkekindlaks saamisega oli palju vaeva. Ja viimaseks nädala soorituseks keretööd. Lapitud juhiuks ja tagumise tiiva nurk. Plekitükkide vormimine tuli hästi välja kuid kui keevitama hakata läks kõik nihu, vahed paigast ja üldse kole.
Pilt Pilt PiltPilt Pilt Pilt

Keevituskohad tegin kereliimiga üle ja katsin uued tükid kollase värviga. Väevitoon küll 1:1 ei saanud kuid hullu pole.
Pilt

Mis siis teha veel:
* esimesed pidurid jäävad peale
* käsipiduri tross pooleks
* sidur jääb kinni vahel
* juhiste puudu
* klapid reguleerida
* suunatuled üles otsida
* tagurpidikäigu tuli kuhugi kadunud
* turvavööde lukusti ei tööta tagumised vööd ilmselt eemaldatud.
* näidikute valgustus teadmata kadunud
* klaasipesur puudu
* jpm.

Suur eelis miks selle autoga tegeleda on heas korras kere. Välja näeb küll rääbis aga tugev.
Nädal veel jäänud, kui õhtuti usin olla siis jõuab autoga cambile ka!

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2022
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#5

Postitus Postitas Kytt » 27 Jaan 2019 14:57

Võta kuvalda kätte ja peksa uksepoolne istmekinnitus poolteist senti sissepoole, see konsa on heast õhukesest materialist ja allub kenasti provokatsioonile. Ca 15 aastat tagasi ma oma 06le just seda võtet kasutades 07 istmed sisse panin

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#6

Postitus Postitas Viin » 31 Jaan 2019 17:43

Kytt kirjutas:Võta kuvalda kätte ja peksa uksepoolne istmekinnitus poolteist senti sissepoole, see konsa on heast õhukesest materialist ja allub kenasti provokatsioonile. Ca 15 aastat tagasi ma oma 06le just seda võtet kasutades 07 istmed sisse panin


Esmaspäeval saabus minuni ka viimane iste Kristjani poolt autosse pandud komplektist ja istmemure lahendatud.

Mis on pildil valesti?
Pilt

Selle nädala tehtud töödest veidi...
* Pedaalid ja pedaaliraam asendatud võimendiga versiooniga.
* Siduri töö ja peasilinder koos voolikuga uus.
* Esimesed suportid, torud, kettad, klotsid, piduripeasilinder- asendatud uutega.
* Käsipiduritrossi esimene osa vahetatud.
* "Uus" juhiste.
* Mootori ja käigukasti padjad.
* Olku seadis paika süütenurga.
* Juhi turvavöö vastus vahetatud.

Lühidalt siis autos on kus istuda, pidurdab, sidurdab, käivitub salongist poolest pöördest. Mootoris on veel kahtlaseid helisid, mille peab enne suuremaid sõite eemaldama.

Pilt Pilt Pilt Pilt
Kui mootoripadja tikud lühemaks lõigata on lihtsam neid paigaldada.

Pilt
Õhtune remondikaaslane... soe tee. :|
Täna veel nikerdada siis homme võiks ülevaatust proovima minna.

Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#7

Postitus Postitas karlerik110 » 01 Veebr 2019 09:05

Üldiselt piduritoru tehes on mõistlik enne otsa pressimist piduritoru otsamutter paigaldada :D hiljem suts keerukam :roll:

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#8

Postitus Postitas Viin » 01 Veebr 2019 14:42

karlerik110 kirjutas:Üldiselt piduritoru tehes on mõistlik enne otsa pressimist piduritoru otsamutter paigaldada :D hiljem suts keerukam :roll:


Nii juhtub kui öösiti autot remontida :D

AGA üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna. Veel rohkem siis kui pildil on sõnad.
51237945_2239476832783787_3991028270236696576_n.jpg
51237945_2239476832783787_3991028270236696576_n.jpg (110.28 KiB) Vaadatud 3998 korda


Ehk siis mootoris kolin ja peab alumist otsa ehitama hakkama- seda enam enne Campi teha ei jõua. Eile said reguleeritud klapid, pingutatud kett ja kõik ülejäänud hääled peale kolksu kadusid. Viimaseks tööks jäi veel kapotitrossi paigaldamine. Klaasipesupaagi pump katki nagu ikka ja numbritule valgustus lõpetas töö, seega loobusin ka ülevaatuse proovist seni kuni ilmselged vead likvideeritud. Eks näis mis autost edasi saab. Mõnda aega Lada remondiga tegeleda ei taha. Kaks väga tempokad nädalat sai sellega läbi. :D

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#9

Postitus Postitas Viin » 23 Veebr 2019 19:46

Pingutustest hoolimata ei õnnestunud remondirõõmu kellegile edasi anda ja tuleb teekond ise lõpuni sammuda. Müügi ajal hakkasid siiski näpud sügelema ja nikerdasin veidi edasi. Teisel müüginädalal ajasin küüneviha sisse ja paigaldasin tagumised turvavööd ja asusin uurima, mis on numbrituledel viga. Samuti sai korda tehtud käsipidurituli, mille leiutamise ajal tekkis mõneksajaks anomaaliaid juurde. Näidikute ploki tagasipannes käsipiduri tuli hõõgus koos õli tulega ja tulesid põlema lülitades läks "paak täis" ning "vesi keema" :yllatunud . Kahtlustasin mingit massi puudumist ja muid kehvasid ühendusi. Kuid viga vaid selles, et üks pistik segastel põhjustel sobib mõlemat pidi. Õigetpidi ühendades kõik anomaaliad kadunud. Järgmisena lahkus auto küljest kärukonks, kuna risttala oli ise aretatud ja lõhkus numbritulede plastiku. Lisaks sellele olid roostele alla andnud mõlemad pirnipesad. Üks hullemini kui teine. Pesad said taastatud ja nüüd vaja vaid uut klaasi- sellega tegeleb siis kui muud probleemid lahendatud. Veel sai veidi salongi küüritud- seis nii räpane et lase või survekaga.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Peale ebaõnnestunud müüki sai külavahelt otsitud 1,5 plokk koos vända ja kolbidega. Männikul anti asjade seisukorrale hindeks tubli 5 ja sellest saab auto uus mootor. Plokist läks veidi maha ja uute saalede ning rõngastega saab ehk järgmine nädal kokku panna. Väntvõlli õlikanali punni eemaldamise järel polnud väga aru saada, et see eemaldatud, õlikanal räiget saasta täis.
Pilt Pilt

Neljapäeva õhtu sisustasin vana mootori lammutamise ja eemaldamisega. Vaja sealt kõik korduvkasutatavad tükid puhtaks pesta ja ettevalmistada komplekteerimiseks.
Pilt

Äkki saab veel sellel talvel triibu külksi lasta :spin

Peegelkaamera pilti ka vahelduseks.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#10

Postitus Postitas Viin » 23 Mär 2019 20:09

Nädalast on saanud kuu ja elustamine endiselt kestab. Üritan vähemalt kaks korda nädalas garaazi jõuda ja midagi ära teha.

Enne mootorieemaldust sai ennast piinatud asendustegevusega. Õues autot remontides said tööriistad niiskust ja otsustasid roostetama hakata. Kõik said puhtaks pestud ja uue õliga määritud. Korraks oli pilt nagu uus:
Pilt Pilt Pilt

Kui mootor maha sai selgus, et kõikidel saaledel kulumisjäljed ja kraapsud. Eks see teadmine oli juba heli järgi ka olemas. Veel sai leitud paksemad metallitükid õlipumba sõelalt ja palju rauapuru. Suurem metallitükk tundus oma eelnevas olekus leevendi olevat.
Pilt Pilt

Järgmiseks sai ette võetud sillatala ümberkeevitamine järeljooksu lisamiseks. Tala eemaldamine aga tõi tööd juurde kuna üks polt otsustas ringi käima hakata. Kuna polt käis ringi tuli tala ümber teha ümber poltidele. Proffidel lasin valmis keevitad sobivas mõõdus tükid koos torudega ja märtsi esimesel nädalavahetusel keevitas äi tükid autole külge.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Riiulist võtsin kasutusse uued õõtsad. Enne paigaldamist tuli strateegilistesse kohtadesse lisada veidi metalli ja panna suuremad tikud. Tugevdamiseks sobilikud tükid lõikasin vanadest õõtsadest, et ei peaks palju metallitööga tegelema. Kõik lahtiste tükkide keevitamised lasin Männikul teha. Edasi läksid sillatala, õõtsad ja kinnitusvahendid haavlipritsi ja värvimisse.
Pilt Pilt

Pesemine, pesemine, lõputu pesemine. Seni kuni ootasin sillatükkide valmimist pesin vana mootori tükke. "Uuest" väntvõllist tuli ikka müstilist soga välja, nagu oleks hermeetik vms. Mõnda tükki ei saanudki puhtaks aga nüüd on kõik vähemalt ettevalmistatud, et mootor kokku keerata.
Pilt Pilt Pilt

Esmaspäeval sain värvimisest kätte oma sillatükid ja teisipäeval-neljapäeval panin silla alla. Esisilla koostasin suures osas uute juppidega. Vanad jäid veel roolikarp ja paralleelvarras- isegi pendelhoob oli loksuga :( . Neljapäeva õhtuks auto taas ratastel.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Vedrudega läksin vist veidike liiale:
Pilt
Uutest esivedrudest läks maha 1,5 tiiru. Kui mootor peal selgub lõplik tõde.

Kui mootor maas siis paras aeg sillatala ümber teha. Kui sillatala maas paras aeg siis kinnitused ümber teha. Kui käändteljed eemaldatud siis paras aeg rattalaagri määre uus panna. Kui rattalaagrid puhtaks pestud siis võiks rummud BMW mõõtu treida. Nii see töödehulk pidevalt suureneb ja esimesed rummud BMW veljemõõtu said. Tagumised teeb ümber kui tagasillaga tegelema hakkan. Mootor nüüd nobedalt kokku panna saab järgmine talv sihtotstarbepäraselt kasutada :D .

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 625
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#11

Postitus Postitas Hulkur » 23 Mär 2019 21:02

Ma enda autol kasutan BMW e30 esirummu...

Pilt

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#12

Postitus Postitas Viin » 24 Mär 2019 09:48

Hulkur kirjutas:Ma enda autol kasutan BMW e30 esirummu...

https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/ ... 579052.jpg


See on väga huvitav. Kas on jooniseid vms kuidas sama asja teha?

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 625
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#13

Postitus Postitas Hulkur » 24 Mär 2019 22:29

Ma arvan, et keskmise tasemega treial teeb sulle selle lõdvalt valmis.. Mult võeti paari eest 120 euri

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#14

Postitus Postitas Viin » 20 Okt 2019 14:56

Pole veel seda autot vanarauda viinud ja ehitus on jõudnud sinnamaale kus saavutatud on ka ülevaatus, aga kõigest järgemööda...

11.04 sain ploki lihvimisest tagasi. Peale seda järgnes uus pesu voor ja alumise otsa uute kuluosadega komplekteerimine. Komplekterimisel sai iga kolvi järgi rõngad mõõtu lihvitud ja karterituulutuse toru veidi lühemaks tehtud, et järsemas kurvis õli karterituulutust ära ei ummistaks. Ühe kolvirõnga suutsin paigaldamisel puruks lüüa ja teise kolvi maha pillata. Kui alumine ots kokku sai viisin mootori Männikule, kus lõigati klapisüvendid kolbidesse. 14.05 saabus hetk kui mootor sai kokku ja võis mõelda uue
mootori oma kohale panemisele. Lisanditeks reguleeritav nukaratas, kergem hooratas koos sidurikomplektiga.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt  Pilt Pilt Pilt

23.05 toimus esimene käivitus. Kõrvalise kõriseva heli põhjustas vastu jahutuslõdviku klambrit käiv ventilaator.
Pilt

Plokki lihvimisest oodates tegelesin nipetnäpet asjadega auto juures. Esmalt asendasin gaasihoovastiku trossiga.
Selleks sai kasutatud Beezi jaoks kunagi varem hangitud pedaalikomplekti. Tross on päris pikk, kuid vähemalt ei jäänud kusagilt pooma. Pedaali varre kuju oli ka veidi mööda ja pedaal asunuks tulevikus kardaani tunneli kohal. Veidi sai korrigeeritud varre kuju. Uus trossiava asub nüüd vanast üleval pool selleks, et tross nurga alla ei jääks ja kergemalt liiguks. Trossi käigu ja siibrihoova pikkuste erinevusest tingutuna sai arvutatud siibrihoovale uus pikkus ja lastud see pikemaks keevata. Trossi teele jäi ette ka klapikambrikaas. Selle probleemi lahendamiseks tegin kronsteini, mis juhatab trossi nurgaga ümber karpa, klapikambrikaane ja karpa vahelt. Nurga andmiseks kasutasin Lada aknatrossi rullikut. Trossi otsa kinnitasin hoovastiku otsast võetud plastik munaku.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
 Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Raskus esisillal sain kinni keerata ka esisilla puksid ja paigaldada stabikas. Stabikas ei tahtnud väga hästi oma kohale sobida kuna sillatala ette viidud. Kui sillatala ümber teha siis tuleks ka ümber keevitada stabika kinnitused kere küljes. Hetkel lahendasin olukorra sedasi, et lõikasin stabikavarda otsad lühemaks ja koormarihmaga venitasin stabika omale kohale. Tulevikus pean korrigeerima ka koopaääri, sest rehv riivab koopaserva. Esiots koos sai auto õue aetud kus selgus, et esimesed vedrud said liiga lühikesed. Garaazi ajasin auto nüüd juba teist pidi, et tagasilla vardad tummisemate vastu vahetada. Pärast Tagasilla töid panin ette kasutatud esivedrud, millest nüüd lõikasin maha 0.5 keerdu. Vedrusid vahetades proovisin esimest korda õõtsa lahti lasta õõtsa poltidest mitte käändmiku poldist. Tulemuseks see, et kaitsekummiga tuli tublisti jaurata, enne kui poldi sellest mööda sain- edaspidi on mõistlik avada ikka käändmiku poldist.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
 Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Pilt

17.07 tegin kopika remondis pausi Beezil oli tulemas tähtis ülesanne täita ja vaja garaazi. Enne seda tegin veidi värviparandusi. Kuna värviks valisin ettejuhtuvad aerosoolid siis värvitoon ei klappinud.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Päevavalges oli tulemus nii kole, et äial hakkas minust kahju ja värvis värviparandused üle õiget tooni värviga. Viimaseks asjaks garaažis olles sai ära vahetatud silla ja kasti õlid ning siis oli aeg remondi teatepulk 05-le üle anda.

Pilt Pilt Pilt

Pilt

Paus kestis veidi üle kahe kuu. Autol puudus summuti, tagastange ja laadimine kõikus. Need probleemid kõrvaldatud käisin ära sillastendis. Vahepeal sai varuosadeks üks 06 ostetud, et võtta sealt summuti, ukselukud, armatuurlaud ja näidikud. 01 spidokal on liiga vähe infot auto seisukorra kohta. Kella asendan voltmeetriga. Uued juhtmeid sai ka normaalse pumbaga klaasipesupaak.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Laadimise mure lahendasin Olku soovitusel releega nagu ka enne Beezil tegin. Ladal käib juhe, mis aku laadimist reguleerib läbi mitme pistiku ja lüliti. Selle kadalipu tõttu kaob pingereleel täpne info laadimise pinge kohta ja vool hakkab kõikuma ning tuled vilkuma. Originaal pingerelee + juhe lülitab uut releed ja relee lülitab voolu otse akult pingereleele. Peale lisarelee paigaldamist laadimine 5+.
Pilt

Eelmine nädal tunnistas ülevaatuspunkt ka Lada liikluses osalemise kõlblikuks. Edasi tuleb veidi sihtotstarbelist varustust lisada. Mugavam rool, toekamad istmed, lukk tagasilda ja talverehvid alla- siis võib tali tulla.

Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1059
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Grand c-max

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#15

Postitus Postitas zajetz » 21 Okt 2019 23:42

Alumine sarniir paigaldatakse läbi õõtshova, sinul õõtsa peale paigaldatud.

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#16

Postitus Postitas Viin » 22 Okt 2019 07:15

Uurisin vanade õõtsade piti ja tundub, et tuleb ümber tõsta. Tänud tähelepaneku eest.

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#17

Postitus Postitas Viin » 05 Mär 2020 21:55

Aeg on mõned kokkuvõtted kirja panna.

Oktoobri lõpus soetasin Pärnust Opel Astra f sportlikumad istmed. Astra sai valitud just hinna poolest. Toekamaid istmeid paigaldati paljudesse Opelitese. Astratel leiab neid alates 1.8l bensiinimootoriga kõrgema varustusega versioonidest. Istmetel huvitav markeering. Siinidel recaro kiri ja istmetel midagi mis meenutab ,,Naue-Jca".
Pilt Pilt Pilt

Oktoobri lõpus laenasin männikult ka klappide reguleerimise viguri, et klapid ära reguleerida. Kuna klappide reguleerimine ja keti pingutamine mootorit vaikseks ei teinud sai novembris veel Männikul ka süüdet reguleeritud, et ei detoneeriks. 
Novembri alguses hankisin ühe kasutatud maki, et sõites vaikuses (loe ainult lärmis) istuma ei peaks. Tihti on kasutatud makkidega see häda, et juhtmed enne ISO pistikut läbi lõigatud ja koledasti ühendatud. Seda ka sellel makil. Kuna iso pistikut kaasa ei tulnud makiga tegin juhtmetele uued pistikud. Ega kopikast mingit kvaliteetmuusikat ei oota aga väga valjusti mängib koos vanade Roadstar kõlaritega. Suudab mängida raadiot (RDS-i ei paista), USB ja AUX.
Pilt Pilt Pilt 

Pealele kõiki neid toiminguid oli aeg salong tühjaks visata ja ettevalmistada põhja korrastamiseks. Novembri esimesel nädalavahetusel Äiaga sellega ka algust tegime. 
Pilt

09.11 oli Lada remondi nädalavahetus. Plaan oli sisse panna istmed roostest puhastada põhi. Kuna originaal istmekinnitused hakkasid põrandalt eemalduma. Mitte roostest vaid olid põhja küljest lahti murdunud. Uued istmed kinnitasin nelikanttorudele. Kuna põrandale oli planeeritud ka põrandamatt siis mutrid said 30x30 talade külge keevitatud. Juhipoolse küljekarbi ja istmetalade vahele lisasime tükike metalli mille külge saab tulekustuti kinnitada.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Istmete paigaldamisele kulus üks päev ja teise päeva rikkus üks tööõnnetus. Põhja korrastamiseks soovisin auto külili keerata. Laenasin Tomilt kallutusrauad ja tööriistamarketist hankisin latttungraua. Ehk siis uus latt-tungraud andis alla ja kukutas auto teise tungraua otsa. Tagantjärgi oli hea, et õnnerattal 90% soodustuse tõmbasin. Vastasel juhul poole küljekarbi vahetus tungraua alla sadamise tagajärjel oleks väga mõru pill olnud.
Pilt

Tegemist väga keeruliselt kasutatava tungrauaga. Veel pole õnnestunud lõpuni asju alla lasta, ilma et see mingilt kõrguselt alla ei kukuks. Edasi oli Äial nobedate näppude voor, eemaldas kõvera pleki ja tegi vahelehe sirgeks. Sellega esimene keretööde nädalavahetus ka lõppes

Pilt Pilt Pilt

Küljekarbi otsimine pani projekti nädalaks seisma. Pausi ajal tegelesin istmetega. Istmete uued kinnitustorud said kereküljes veidi kõrged ja korrigeerisin veidi istekinnitusi ja sain 1.5cm madalamaks. Tagantjärgi tarkus-istme kõrgust tuleks ikka proovida koos kiivriga. Kui istmekinnitused olid valmis saanud puhtaks pesta istmed.
Pilt Pilt Pilt
Viimaseks mõtteks jäi veel see, et äkki saan istmesiinid ümber visata, nii et kaasistuja ja juhi istmed omavahel nii ära vahetada. Kuna juhiiste väheke väsinum kui kaasistuja oma. Ning kõrguse reguleerimise võimalus jääks juhile. AGA kahjuks istmesiinide kinnituste laiused istme põhja küljes erinevad. Enne seda urgitsesin ka postreid veidi, et nahad ja poroloon ringi visata raamidel aga see tundus liiga suur töö.

23.11 oli järgmine remondi nädalavahetus kui küljekarp sai lapitud ja värvitud. Kobedat küljekarpi terves ulatuses vahetama ei hakanud. Mõlemad küljekarbid said vanast värvist ja roostekolletest puhtaks nühitud. Veel kaotasime ära iluliistu augud, et sool ja jama sisse ei pääseks. Edasi roostemuundur, krunt, kivikaitse ja värv. Põhja nühiksin suuremast sopast puhtaks töötlesime Krown nimelise kraamiga. Ei tea kas aitab- selgub hiljem.
Pilt
Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt Pilt
Parem kui varem, värvitud sai "liistudest" allapoole ja kere poolest võis talvele vastu minna.
Et leht pikaks ei läheks tuleb kunagi järgmine osa :lol:
Viimati muutis Viin, 27 Mär 2020 09:44, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 767
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (VinterPeeter)

#18

Postitus Postitas Viin » 09 Mär 2020 21:05

Peale keretöid kui autoga kodugaraazi tagasi sõitsin lõhkusin kiirendades ära kodukootud gaasihoovastiku munaku. See auo kohe kutsub vajutama. Munak katkes puhtalt sellepärast, et põrandamatti polnud ja pedaal läks kaugemale kui vaja. Järgnes kiire nipukaparandus teeääres ja sai sõitu jätkata, kuid gaas oli veidi peal. Hiljem tegin munaku vähe tugevamaks. tulevikus peab sinna panema poolkuu. Isegi vajalikud tükid on selleks olemas.
Pilt Pilt Pilt Pilt

Garaazis tagasi ja alustasin esisilla vigade parandusega. Esimeseks asjaks siis sharniirid õigeks. Üritasin välja mõelda ka põhjust, miks algselt sharniirid valesti panin- õõtsa pärast. Sharniir lihtsalt ei mahtunud läbi oma augu. Probleem on selles, et sõrme osa tugevdatud ja kahekordse plekiga. Augud ei ole saanud päris kohakuti. freesisin augu mõõtu ja sharniir läks õigesti külge. Kui juba õõtsadega töö oli asendasin sillatalal õõtsa kinnituspoldid pikemate vastu. Selle märkuse tegi silda reguleerides kasutaja Jaaniuss Järgmiseks hoogtööks oli  lukuga diffri paigaldamine, et ikka lustlikum sõita oleks. Ülekandeks 4.3 ja lukuks eelpingega torsen. Tagumised vedrud tegin ka lühemaks seekord lõikasin 3/4 keerust. Peale seda käisin detsembri alguses uuesti silda reguleerimas. Hoolimata sellest, et muutused olid väikesed oli sild siiski paigast ära. Keretööde ajal sai paremale poole tehtud uus porilapatsi kronsa. Ning pärast tegin mõlemale poole uued porilapatsid. Rekka omadest tehtud- suured ja toekad tükid said. 
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Detsembri teises pooles saabus meeldivam töö salongi kokku panemise näol. Salongiga on hea tegeleda, kuna koheselt on näha kuidas olukord muutub järkjärgult meeldivamaks. Seda sai võimalikult kaua edasi lükatud, et korrosioonitõrje jõuaks hanguda. Kasutaja Tom eraldas oma varudest makihoidja millesse paigaldasin selle popi maki. Mis õige ralliauto see ilma rihvel alumiiniumita on... sellega said kaetud mõned üleliigsed augud.
Pilt Pilt Pilt

Makile vajaliku ruumiga Ladal priisata pole, võimalik, et oleks pidanud otsima lühema maki. Originaalkinnistusega sobis see väga hästi, eest jäi vaid makk veidi välja. 18.12 sain põranda komplekteeritud. Kõige alla põrandale paigaldasin plastikust (natuke riiet ka) jalgade pühkimise karvase mati, et niiskus mati alt saaks selleks mõeldud aukudest välja voolata. Selle peale sai pandud alles jäänud pigimatt ja vilt. Visuaalselt kogu seda kuhja katab Kütiga vahetatud must 2106 karvane põrandavaip. Selgus ka see, et originaal põrandamatil pole tagumise istme kõrval polstrit vaid selleks on eraldi pisikesed tükid. Olemas oli ka üks räsitud põrandamatt ja sellest lõikasin puuduolevad osad vahede katmiseks. Selleks, et teha nii nagu Beezil (musta plastikuga) oli kopika plastikud rabedad ja läksid lõigates katki. punase 05-e, Kopika ja varuosa 06-e lävepakuliistudest sai komplekteeritud enamvähem korralik komplekt. Ühtegi sirget tagumist liistu polnud. Seega sai tehtud esimestest tagumised liistud ning pestud ja kasitud. Kogu salongiteema sai joone alla tõmmata jaanuari teises pooles.
Pilt Pilt Pilt Pilt

21.12 käisin Männikul mootorit seadistamas. Kõik mootoriga seotud üritused Männikul algavad Olaaf-il sõnadega: võta klapikambri kaas maha. Esimest korda sai tehtud ka peenhäälestust koos gaaside mõõtmisega proovisõidul. Auto sai vägahästi seadesse ja on palju nobedam kui mu Beez Lada, loogiline ka 1,5 vs 1,3.
Pilt Pilt

Järgmiseks pusleks oli mugavama rooli hankimine. Esmalt proovisin rooli, mille kunagi 2010 ostsin. Beezi jaoks oli see piisavalt kole, et mitte kasutada. Rool ootas nagis oma aega, et mingile rajapillile külge keerata. Kahjuks oli rooli vahetükil mingi kala ja see tahtis minna 10mm liiga sügavale, et korralikult kinni keerata. 10mm oli piisavalt pikk maa, et roolikange tahapoole liigutada. Proovisin ühte kellegi poolt kokku keevitatud rooli, sellel puudus signaali rõngas, rool jäi liiga kaugele ja tuled ei keeranud välja. Siim789 käest laenasin kolmanda rooli vahetüki ja sellega ei ulatunud mutter peale... Viimase vahetükiga oli sama jama ka Beezile proovides. Lõpuks läksin lihtsama vastupanu teed ja ostsin Vahurke käest uue rooli koos vahetükiga.
Pilt Pilt Pilt

Tavalised turvavööd on ohutumad kui rullikutega, kuid ainult siis kui need ka ära pingutada. Palju seda pingutamist ette ei tulnud. Pingutitega turvavööd on mugavam kasutada, eriti kui autoga sõidavad erinevad juhid. Aasta lõpus otsisin kasutatuid turvavöösid. Tartust saadeti vähekasutatud komplekt tootmisajaga 2019. Peale 2020 alguse ilutulestiku said uued vööd ka koheselt külge pandud. Enne paigaldamist tundusid küll väga ningelad asjad :D
Pilt Pilt

Jaanuaris lisasin mootorile õlirõhukella anduri. Salongis oli alatasa juhikohal vaibal ja vaiba all vee loik. Vett jooksis salongi tuuleklaasi alumisest nurgast tihendi vahelt, selle lappisin grammi silikoniga kuni kunagi tuuleklaasi vahetuseks läheb. Jaanuari lõpp kujunes WinterCambi ettevalmistuste tähe all. Paigaldasin tulekustuti ja kasisin salongi veidi ning lisasin kleepsu tuuningu, mis kirjeldab selle auto tänavaliiklusesse saamise teekonda.
Pilt Pilt Pilt Pilt

Ehituse lõpuks kaks pilti samast asjast aastase vahega.
Pilt
Pilt

Auto nüüd sõiduvalmis ja suur tänu kõigile toetajatele! Järgnevates postitustes saab rohkem kajastada erinevaid üritusi, kuhu autoga jõudnud olen. :D


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist