1. leht 14-st

21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 16 Aug 2018 22:17
Postitas Tony_2106
Sai soetatud endale teine projektikas, mida hakata ehitama. Masinaks seekord siis VAZ 21053, aastast 1992, millel on 5 käigulise manuaal kast ning südameks 1500cc, 03 blokiga mootor. Kere on suht armetus seisus, karbid läbi jne. Mootori sisse peaks ka tegelikult vaatama, imelik kõbin kostis, kui mootor töötas, võimalik, et mootorikett või midagi taolist. Paar pilti ka õnnetust sõbrast, keda turgutama hakkan:

01-10-03-07.jpg
01-10-03-07.jpg (160.7 KiB) Vaadatud 1581 korda


05-06-02-09.jpg
05-06-02-09.jpg (160.98 KiB) Vaadatud 1581 korda


08.jpg
08.jpg (219.31 KiB) Vaadatud 1581 korda


11.jpg
11.jpg (200.16 KiB) Vaadatud 1581 korda


12.jpg
12.jpg (188.93 KiB) Vaadatud 1581 korda


Pilt

Pilt

Pilt


Koostasin ka pisikese nimekirja asjadest, mida plaanis teha:

MOOTORIRUUM
Tehtud:
Klaasipesuanuma mootor 1tk + anum 1tk
Siduri peasilinder (Vahetatud)
Siduri töösilinder (Vahetatud)
Siduri voolikud (peasilinder- töösilinder)
Siduriketas vahetatud
Siduri survelaager (5-käiguline kast)
Sidurikoda (sidurikomplektil)
Sidurikahvel
Veepump + toru salongi (03 blokk, 1500cc) (vahetatud)
Mootoripadjad (1500cc, 03 blokk)
Süütejuhtmete komplekt (silikonist)
Sisselaske tihendid (2-le karburaatorile)
Jahutuslõdvikute kolmik (03 blokk, 1500cc) + tihend


Teha:
Õlifilter
Õlivahetus (4L Õli 10W40)
Jahutuslõdvikute komplekt (silikonist, aluminium radiaatorile)
Termostat, Radiaator (Aluminium) + termoandur ja radiaatorikork,
Süüteküünlad 4tk
Klapikambrikaanetihend (1500cc, 03 blokk)
Veepumba / Generaatoririhm (Turboga pikem)
Summuti Leegitoru roostevaba
Lamdaandur anduri juhtmed pikemaks teha
Summuti Keskosa (summutiosa keevitada)
Summuti Tagumine pütt (Sport)
Kaitsmed 16tk
Sisselaske Turbost (2-le karburaatorile)
Sisselaske kollektor (2-le karburaatorile)
Piduri peasilinder
Pidurivoolikud (supportile)
Kompressor/Turbo paigaldada
Mootori esikaas + tihend paigaldada
Klapid reguleerida
UUS Generaator (ribarihmale)

VÄLIMUS
Tehtud:
Plastik pagasiluuk tagatiivaga klaasriidest
Ukselukud (vasak ja parem) + pagasilukk
Valuveljed + Profil asfaldi slikid

Pleksiklaas ustele (4 ust)

Teha:
Plastik kapott klaasriidest
Plastik VFTS koopalaiendid klaasriidest (4tk)
Plastik VFTS Esipõllelisa (3-osaline) klaasriidest
Porilapakad (Sparco + kinnitused neile)
Kleebised (Klaasidele)
Pleksiklaasile tihendid ustele (4 ust)


KERE JA ALUSVANKER
Tehtud:
Küljekarbi plekk Vasak
Küljekarbi tagumine tugevdus plekk Vasak
Küljekarbi plekk parem
Küljekarbi tagumine tugevdus plekk Parem
Kütusepaagi alumine põhjaplekk
Tagavararatta alumine põhjaplekk
Tagumine vasak rattakoobas keevitatud
Tagumine parem rattakoobas keevitatud
Esitiib Vasak keevitatud
Esitiib Parem (keevitatud)


Teha:
Kojameeste kummid
Esituli 2105 Vasak
Esituli 2105 Parem
Ette lisatuled (4tk) + releed ja nupud
Alumised ja ülemised õõtsad (Vasak)
Alumised ja ülemised õõtsad (Parem)
Ülemised ja alumised sharniirid (Vasak)
Ülemised ja alumised sharniirid (Parem)
Esimesed vedru (Niva) - vasak
Esimesed vedru (Niva) - parem
Tagumised vedrud (2102) - vasak
Tagumised vedrud (2102) - parem
Topelt sabilisaator ette
Topelt stabikapuksid ette (Poly) 8tk
Pidurikettad 15" (ette - Porsche)
Piduriklotsid (ette - Porsche)
Pidurisuppordid 15" (ette - Porsche)
Amordid ette (kahepoolsetoimega)
Amordid taha (Blistein Sport)
Amordi poldid alumised vasak
Amordi poldid alumised parem
Amordipuksid - ette (vasak + parem)
Amordipuksid - taha (vasak + parem)
Õõtsapuksid (ülemised) Poly. punased 4tk
Õõtsapuksid (alumised) Poly.punased 4tk
Tagasillavardad tugevdatud samarapuksidel
Tagasilla lisa stabilisaator
Tagasilla lisa stabilisaatori poly.puksid (võibolla)


SALONG ja PAGASIRUUM
Teha:
Tahhomeeter
Õlisurve andur + näidik
Õlitemperatuuri andur + näidik
Boosti andur + näidik
Lamda anduri näidik
Kütusepaak 38L pagasiruumi
Kütusepump (võidisõidu) pagasiruumi
Kütuserõhu näidik salongi
Istmetalad keevitada (vasak ja Parem)
Turvavööd (Takata) paigaldada
Istmed paigaldada (vasak ja parem)
Hüdrokäsipidur (alt tõmmatav)
Hüdrokäsipidur (eest tõmmatav)
Reservuaariga pidurisilinder (Hydrokäsipiduritele) 2tk
Süüde lülitite alla
Starter nupu alla

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Aug 2018 11:46
Postitas RRisto
Lugesin tööde nimekirja ja jäi pilk peale "pleksiklaasile". Mõtled siiski polükarbonaat plasikut :) Ja ma kahtlen, et nendega TÜV tehtud saab. Aga edu keretöödel!

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Aug 2018 12:09
Postitas Tony_2106
RRisto kirjutas:Lugesin tööde nimekirja ja jäi pilk peale "pleksiklaasile". Mõtled siiski polükarbonaat plasikut :) Ja ma kahtlen, et nendega TÜV tehtud saab. Aga edu keretöödel!


Nuued plastikaknad on tulevikuks, kui masin vaid rajale jääb. Mis puudutab keretöid, siis sellest näituse autot tegema ma ei hakka.

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Aug 2018 13:55
Postitas RRisto
Usun, et näituseautot ei tee, kuid toimetamist jagub. Me teeme ralliautole juba 8 kuud "keretöid" :lol:

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Aug 2018 16:53
Postitas olaaf
Ma ainult huvipärast tahaks täpsustada paari asja.

Väljavõte sinu postitusest:
Summuti Leegitoru roostevaba
Summuti Keskosa (Katalüsaatoriga)
Summuti Tagumine pütt (Sport)
Sisselaske kollektor (Dellorto 2-le karburaatorile)
Sisselaske tihendid (Dellorto 2-le karburaatorile)


Milleks selline kompott kokku keeta?? dellortod ja originaal leegitoru ja veel roostevabast - milleks?? :o

4-1 väljalaske kollektor oleks paras, starteri kõrvalt lahti lõigata ja väljalase kasti kõrvalt tuua. odavam variant oleks 4-2-1 venest.

Originaal malm kollet pole igaljuhul mõtet alla toppida.

Teine küsimus tekkis mul kohe, miks 2103 blokk?? Mõtle ajas veidi ette, ära hakka seda ralliks küll ehitama..
Mõtle sellele, et mida suurema kolvi sa sisse pistad, seda suurem pindala sisselaske klapist töötab (hülss ei jää ette)
Soovitan vähemalt 2106 bloki hankida selleks ürituseks+ nukkvõll kas Tuhalt või Ungarist, ideaalne oleks hobikorras kihutajale 213 blokk, minimaalsete kulutustega saad oma 130-140hj kätte millega juba saab sõitu nautida.
Ma soovitan sulle siinkohal ka mõned prioriteedid:
esisillale ventileeritavad pidurid ( 270-280mm ketas, 4 kolviga sadulad)
käigukast Marguse käest (nn Bollverki kast)
korralik võimalikult suur radikas ette (ntx 21213)

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Aug 2018 17:48
Postitas Tony_2106
olaaf kirjutas:4-1 väljalaske kollektor oleks paras, starteri kõrvalt lahti lõigata ja väljalase kasti kõrvalt tuua. odavam variant oleks 4-2-1 venest.

Teine küsimus tekkis mul kohe, miks 2103 blokk?? Soovitan vähemalt 2106 bloki hankida selleks ürituseks+ nukkvõll kas Tuhalt või Ungarist, ideaalne oleks hobikorras kihutajale 213 blokk, minimaalsete kulutustega saad oma 130-140hj kätte millega juba saab sõitu nautida.

Ma soovitan sulle siinkohal ka mõned prioriteedid:
esisillale ventileeritavad pidurid ( 270-280mm ketas, 4 kolviga sadulad)
käigukast Marguse käest (nn Bollverki kast)
korralik võimalikult suur radikas ette (ntx 21213)


Dellorto karpad on mul olemas, ootavad vaid sisselaske kollet. Aga see juba tuleviku plaan. Esialgu plaanis sama mootori ja karbussiga möllata. Minek on sellel parem, kui mu 1.3L 2106-el. Plaanis sprinti sõita.

Kas need esisillale ventileeritavad pidurid ( 270-280mm ketas, 4 kolviga sadulad), sobivad 13" valukatega, või pean hankima uued ning suuremad veljed koos rehvidega. Bollverki kast, see tundub olevat kuskil 1500€ kantis. Radikas on kuskil 220€. Plaanis on kevadeks masina keretööd ja karbid korda saada, värvimistööd ka.

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Aug 2018 19:05
Postitas RRisto
Mis sprinti? EALi all tehtavaid Rahvasprinte?

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Aug 2018 20:07
Postitas Tony_2106
RRisto kirjutas:Mis sprinti? EALi all tehtavaid Rahvasprinte?

Laitse Rallipargis, Youngtimeril ja muidu ka plaanis kiirusehullusest seal lahti saada.

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 25 Aug 2018 00:53
Postitas Tony_2106
Sai siin vahepeal masinale lisatuled ette pandud. Joonistain kõigepealt skeemi valmis ning siis panin skeemi järgi koos releega kõik paika. Tulemuseks tuled ei tööta. Tõstsin kõiki juhtmeid ringi ja siis mõtlesin, et panen massi tuledele otse akult .... see oli viga, juhe sulas üles. Lõpuks andsin alla ja kodus uurisin skeemi ning avastasin pisikese vea. Nimelt lisaks relee + koos 15A kaitsmega akult, oleksin pidanud vedama ka lülitile + koos kaitsega 5A, otse akult. Mina lollakas, vedasin lülitile mõlemad massid. Pole ka ime, miks midagi tööle ei hakanud. Mis halvasti see uuesti ja korrektselt.

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 25 Aug 2018 17:15
Postitas kriss-sten
Kogu summuti tuleb originaal läbimõõduga torust? Milleks katalüsaator vahele?

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 25 Aug 2018 21:36
Postitas Tony_2106
kriss-sten kirjutas:Kogu summuti tuleb originaal läbimõõduga torust? Milleks katalüsaator vahele?


See on export varjant ja originaalis oli sellel juba katalüsaator vahel

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 26 Aug 2018 00:22
Postitas Walter
Ja katalüsaatori paned sa tagasi millisel eesmärgil kui sa VFTSlast ehitad? Buškadel ei käinud katalüsaatorit. :roll:

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 26 Aug 2018 12:10
Postitas kriss-sten
See katt oleks ainult suur piiraja seal vahel..
Ehita korralik summuti ,torukollektor,jämedam toru jne.
Rajaautol pole 10w40 õli parim valik,vaata 10w60 õlisi näiteks.

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 26 Aug 2018 22:07
Postitas Tony_2106
Esitulede anomaaliast sain ka lahti ja lisatuled töötavad eraldi lüliti alt. Huvitav, kas tegu on nõukaaegsete kaug või udutuledega?

Pilt

Pilt

Pilt


Lisaks täna sai vahetatud veepump, termostat ning lõdvikute kolmik mootoribloki küljes. Mulle tundub, et see radikas on oma eluaja vist ära elanud, tundus selline kahtlane. Vist pean ka radika välja vahetama. Kuigi see on nii või naa plaanis.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 26 Aug 2018 23:02
Postitas Walter
See salvo kelgu plastikust termostaat sulas mul sõites ära, kasuta parem originaal varjanti.

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 26 Aug 2018 23:07
Postitas Tony_2106
Walter kirjutas:See salvo kelgu plastikust termostaat sulas mul sõites ära, kasuta parem originaal varjanti.


Selge, see on ajutiselt, plaanis radikas välja vahetada, eks siis vahetan selle "Salvoka" ka välja :)
Samas algul arvasin et kolin, mida kuulsin mootori töötamisel, on tingitud veepumbast, mis hakkab varsti otsi andma, kuid eksisin. Veepump vahetatud, oli kolin mootori soojenedes ikka alles. Nüüd on vaid mõned varjandid jäänud: kett veninud, klapid paigast jne. Ühesõnaga, pean mootori ülemise ja esimese osa lahti võtma, et uurida, mis on kolina põhjuseks.

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 27 Aug 2018 14:35
Postitas Lemz
Nii muu seas mõõda õlirõhk ka ära, äki kolisevad kepsusaaled hoopis.

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

Postitatud: 27 Aug 2018 19:18
Postitas Tony_2106
Lemz kirjutas:Nii muu seas mõõda õlirõhk ka ära, äki kolisevad kepsusaaled hoopis.


Ma vaatan esialgu üle keti ning klapid. Loodan, et ei ole saaled. Kui ongi saaled, siis pean jah terve mootori lahti kiskuma. Kui nii, siis pean kellegi targema endale appi paluma, kui lähebki saalede vahetuseks, kuna ma pole mootorispetsialist ja mootori eemaldamiseks vajalikud tööriistad (nt. välja tõstmise agregaat ning mootoripukk) puuduvad. Mis puudutab saalesid, siis mu tuttav ütles, et saalede kolin on tummisem, kui see kolin, mis mu masina mootoris on, tema arvas, et kett lõtv või klapid.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 27 Aug 2018 21:40
Postitas logman
"Väga" nõukaaegsed need lisatuled polegi.
B täht kenasti markeeringus olemas, seega vastavad tänapäeval nõutud udutulede nõuetele.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 27 Aug 2018 21:47
Postitas ToM
Mida tähendab roadkill-vfts? 8-)