17. leht 22-st

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Veebr 2020 20:35
Postitas n6ps
Tony_2106 kirjutas: Olen mõelnud sellele, kuid hetkel plaanin üldse selle kompressori maha visata, kuna rihm ei seisa peal. Seega pean generaatori ja väntvõlli rihmaratta taas vana vastu tagasi vahetama.
Nagu ma aru olen saanud, siis häda selles, kompressor ei ole sirge. Kas sellele on nii keeruline siis mingi korralik kinnitus teha?
Kuidas sul kütusesüsteemiga plaan oli?karpa kompressori ette?

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Veebr 2020 20:48
Postitas Tony_2106
n6ps kirjutas:Kuidas sul kütusesüsteemiga plaan oli? karpa kompressori ette?
Kütusesüsteem jääb alguses samaks - originaal paak ja originaal kütusepump. Ainuke vahe on selles, et vedasin kütusetoru salongist. Samuti vean piduritorud salongi kaudu. Kompressor on ikka enne karpat.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Veebr 2020 20:52
Postitas Tony_2106
Hulkur kirjutas: Ega need lada mootoripadjad muuks kõlbagi.
Täpselt! :D Originaal mootoripadjad vahetasin välja tugevdatud versioonide vastu. Paar pilti nendest, mida mootori juures kasutan:
DSC_0559_mpadjad_karter1.jpg
DSC_0559_mpadjad_karter1.jpg (64.39 KiB) Vaadatud 8509 korda
DSC_0560_mpadjad_karter2.jpg
DSC_0560_mpadjad_karter2.jpg (68.87 KiB) Vaadatud 8509 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Veebr 2020 20:55
Postitas Tony_2106
Tegin ka paar videot nii keskmise püti häälest ja sellest, kui oli väljalase lõpuni tehtud ja tagumine pütt ka küljes.

Vaid keskmine pütt:
https://www.youtube.com/watch?v=-cETflWe6T8

Koos tagumise pütiga:
https://www.youtube.com/watch?v=3l__382RjOw

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Veebr 2020 21:14
Postitas Lemz
Hääle järgi ütleks et auto on katki :?

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Veebr 2020 22:35
Postitas Tony_2106
Lemz kirjutas:Hääle järgi ütleks et auto on katki :?
Kahtlane kõlbin oli lõpus küll :D "Kõik on katki, kõik teed on katki :D"

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 04 Veebr 2020 17:53
Postitas Tony_2106
Täna möllasin hommikust saati garaažis ning piilusin klapikambri kaane alla, et äkki taldrikud või klapid said viga. Õnneks nendega oli kõik korras. Edasi otsustasin uued rihmarattad, vana süsteemi vastu tagasi vahetada. Hea üllatus oli, kui väntvõlli rihmaratta eemaldasin. Tundub, et see oligi vist viimases videos kolksu põhjuseks.
DSC_katkine_vändaratas.jpg
DSC_katkine_vändaratas.jpg (84.81 KiB) Vaadatud 8364 korda
Huvitav, kas väntvõlli rihmaratta kiil ongi selline lühike, või on see ka mul katki läinud? Vaatasin vanu pilte ja vist ikka on selline lühike. Arvasin, et see kiil on ikka pikem. :O
DSC_alumine_hammasratas.jpg
DSC_alumine_hammasratas.jpg (111.27 KiB) Vaadatud 8364 korda
Otsisin vana esikaane ja rihmarattad üles, vahetasin ka generaatori rihmaratta tagasi selle vastu, mis enne peal oli, kui uus generaator ostetud sai.
DSC_vana_esikaas_rihmaratas.jpg
DSC_vana_esikaas_rihmaratas.jpg (102.77 KiB) Vaadatud 8364 korda
DSC_vana_rihmasysteem1.jpg
DSC_vana_rihmasysteem1.jpg (79.76 KiB) Vaadatud 8364 korda
Kogu kompott taas koos, samuti uus radikas ning muu kraam:
DSC_vana_rihmasysteem2.jpg
DSC_vana_rihmasysteem2.jpg (110.7 KiB) Vaadatud 8364 korda
Näitasin masinale ka ilmavalgust natuke. See oraanž näeb julmalt vinge välja, kui päevavalguses vaadata. Hakka või tervet autot nüüd oraanžiks värvima :D
DSC_ilmavalgus1.jpg
DSC_ilmavalgus1.jpg (122.18 KiB) Vaadatud 8364 korda
DSC_ilmavalgus2.jpg
DSC_ilmavalgus2.jpg (105.84 KiB) Vaadatud 8364 korda
Aga kui midagi läheb ladusalt, siis alati peab ka midagi viltu minema. Nimelt murdsin selle poldi pooleks, mis jagajat paigal hoiab :( Nüüd pean selle katkile poldi sealt eemaldama ning uuega asendama.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 10 Veebr 2020 04:16
Postitas Tony_2106
Eile sai originaal sisselase ning 2105-20 karburaator maha võetud. Asendatud sai see (Maario2106s-i käest soetatud) uue/vana (minu jaoks uus, tema jaoks oli vana :D) sisselaskega + 2108 solex karburaatoriga. Sisselase oli Olaafi poolt voolavamaks puuritud, karburaatori kohta info puudub, kas sellega sai midagi tehtud või mitte :D aga .... mootor töötab sujuvamalt nüüd, vaid veidi sättimist. Kuna karburaatori kinnitamiseks mõeldud tikkpoldid sisselaske kollektoril olid liiga pikad, siis võtsin ma Venemaalt tulnud kolle küljest 4 tikkpolti ja vahetasin need välja. Ainuke asi, mis ei taha korralikult toimida on toores, selle trossi asetuse pean paika saama. Lisaks radika ventika panen ka lüliti alla, leegitoru on veel lõpuni keevitamata. Aku viisin pagasiruumi, koos alusega. Ainult + juhtmega pean midagi välja mõtlema. Hetkel on mootoriruumis jätkukarp ja Audiokaabel liigub sealt läbi salongi pagasiruumi.

Pisike liikuv pilt ka: https://www.youtube.com/watch?v=lHumSqskPy4
DSC_0976.JPG
DSC_0976.JPG (401.47 KiB) Vaadatud 8116 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 10 Veebr 2020 08:35
Postitas kristjan92
Suurt kasu pole sul sellest sisselaskest seni kuni ka plokikaane vastavusse viid.. Ära osta pidevalt sitta kokku hari end veidi enne.. Või küsi nõu targematelt.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 10 Veebr 2020 21:44
Postitas Tony_2106
Solexi ühendamine - Voolikud (tosool, vaakumid, Kütus peale ja tagasivool):

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 10 Veebr 2020 21:47
Postitas Tony_2106
kristjan92 kirjutas:Suurt kasu pole sul sellest sisselaskest seni kuni ka plokikaane vastavusse viid.. Ära osta pidevalt sitta kokku hari end veidi enne.. Või küsi nõu targematelt.

Sellel kaanel on nii välja- kui ka sisselaske kanalid suuremad.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 11 Veebr 2020 08:21
Postitas kristjan92
Plokikaas ja sisselaset paigatagakse koos aga olgu kui sul usku sellesse on siis edu... Lisaks solex karburaatori alla käib plastikust paks plaat mitte et tikud pikad.. Varsti karburaatori alumine jalg kõver ja sa ei saa aru miks mootor ei tööta.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 11 Veebr 2020 18:42
Postitas Mangaan
Kui tahad sellest kasu saada, siis peaks jah kolle ja plokikaas ideaalses vastavuses olema, et tekiks laminaarne voolavus.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 11 Veebr 2020 19:22
Postitas Tony_2106
kristjan92 kirjutas:Lisaks solex karburaatori alla käib plastikust paks plaat mitte et tikud pikad.. Varsti karburaatori alumine jalg kõver ja sa ei saa aru miks mootor ei tööta.
Karburaatoriga oli plastikust vaheplaat, koos kahe tihendiga ka kaasas, mis käib kabruraatori ja sisselaske kollektori vahele.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 11 Veebr 2020 19:53
Postitas Tony_2106
Kuna vana masslüliti oli masinal veidi roostes ning arvatavasti, enam-vähem, üsna täpselt on ka sisemus roostene. ja selle tulemusena annab halba kontakti (korpus läheb soojaks), tellisin uued masslülitid. Üks on samasugune, nagu vana ja teine on Samara oma. Vaatan, kumb kasutusse läheb. Lisaks kollektori tihend, kuna leegitoru tuleb alt ära korraks võtta ning käigukangi pukside komplekt ka läheb vahetusse.
DSC_0987.JPG
DSC_0987.JPG (66.32 KiB) Vaadatud 7776 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 12 Veebr 2020 23:33
Postitas Edel
Selline pööratav massilüliti on mul 2106 küljes juba aastaid ja probleeme pole olnud. Paigutasin selle pardakasse, saab salongist sisse ja välja keerata ning ei ole otseselt nähtav.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 13 Veebr 2020 19:52
Postitas Tony_2106
Edel kirjutas:Selline pööratav massilüliti on mul 2106 küljes juba aastaid ja probleeme pole olnud. Paigutasin selle pardakasse, saab salongist sisse ja välja keerata ning ei ole otseselt nähtav.
No eelmine oli samasugune, nagu see musta lülitiga. Asus ta kapoti all, seega oli ilmastiku elementidele lihtsalt kättesaadav. Lõpptulemusena, viskasin ma selle punase nupuga keeratava peale :)

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 14 Veebr 2020 22:08
Postitas Tony_2106
Täna sain kätte Väikse mägilase saadetud tagumise lukuga reduktori (4.1 ülekandega ja ketaslukuga). Samuti, sai tellitud ka 2 pudelit 1L täissünteetilist käigukasti õli, Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 API GL-5 (antud reduktorile).
DSC_0991_reduktor4.1.JPG
DSC_0991_reduktor4.1.JPG (339.4 KiB) Vaadatud 7410 korda
Lisaks sai masina kallal veidi tööd tehtud. Vahetasin pikemad reaktiivvardad, tagumised pidurisilindrid (esialgu) ning vedasin üle tagasilla uued piduritorud. Kahjuks ei saa ma kasutada, Tööriistamarketist soetatud piduritorude otste tegemiseks mõeldud komplekti, kuna originaal piduritoru on umbes 5mm välismõõdult, aga sellel komplektil on kõige väiksem 6mm. Õnneks on mul 2 rulli vasest piduritorusid ka olemas. Pean need üle mõõtma ja loodan, et saan nende juures siis kasutada Lada originaal otsasid. Jäänud veel väikesed vardad ja kõige pikem reguleeritav varras vahetada. Viimase vahetan siis, kui känd on tugevdatud. Samuti sai summuti otsa auk tagapaneelil veidi suuremaks tehtud ning taas kokku keevitatud. Väljalaske keskmise püti pean veidi tahapoole tooma.

Paar pilti ka:
DSC_0992.JPG
DSC_0992.JPG (373.21 KiB) Vaadatud 7410 korda
DSC_0993.JPG
DSC_0993.JPG (372.41 KiB) Vaadatud 7410 korda
DSC_0994_pidurisilinder_taga.JPG
DSC_0994_pidurisilinder_taga.JPG (357.38 KiB) Vaadatud 7410 korda
DSC_0995_piduritorud_taga.JPG
DSC_0995_piduritorud_taga.JPG (429.59 KiB) Vaadatud 7410 korda
DSC_0996_pikad_all.JPG
DSC_0996_pikad_all.JPG (423.49 KiB) Vaadatud 7410 korda
DSC_0997_veel_vahetada.JPG
DSC_0997_veel_vahetada.JPG (368.45 KiB) Vaadatud 7410 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 18 Veebr 2020 21:34
Postitas Tony_2106
Täna saabusid 2 pudelit Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 API GL-5 reduktori õli, mis sai Autokaubad24-st tellitud. Antud õli läheb siis 4.1 lukuga reduktorile, mis vahepeal kohale jõudis (mõned päevad tagasi).
DSC_Lukuga_4.1_diffrioli_LS.jpg
DSC_Lukuga_4.1_diffrioli_LS.jpg (95.53 KiB) Vaadatud 7188 korda
Lisaks, sai ka hommiku kella 8-st saadik, kuni õhtu kella 7-ni müratud tagasilla reaktiiv varrastega, mis olid veel vahetamata. Keskmised (lühemad) vardad said ka nüüd vahetatud, kuid juhi poolsega sai veidi vatti nähtud.
DSC_tagasilla_vardad1.jpg
DSC_tagasilla_vardad1.jpg (97.24 KiB) Vaadatud 7188 korda
DSC_tagasilla_vardad2.jpg
DSC_tagasilla_vardad2.jpg (100.28 KiB) Vaadatud 7188 korda

Nimelt oli tagasillal olev varda kinnituse auk, kust polt läbi läheb veidi nihkes. Pidin suitsupausil veidi ajusid ragistama ning leidin ka lahenduse, kuidas silla küljes käiv kinnituspolt läbi varda saada. Kunde pool laabus lühikese varda vahetamine sujuvalt ja ilma probleemideta, kuigi poldi mutter ei tahtnud lahti tulla. Pidin siis selle mutri relakaga otsast lõikama. Samuti vahetasin põikivarda ära, asemele läks reguleeritav.
DSC_Lahendus_varda_paigutusele.jpg
DSC_Lahendus_varda_paigutusele.jpg (124.55 KiB) Vaadatud 7188 korda
Kütusepump sai vahetatud tootlikuma pumba vastu, kuna ette pumpamise link ei tahtnud korralikult toimida. Kuidagi liiga kergelt käis ja tundus, et kütust ei pumpa üldse karburaatori poole.
DSC_uus_kytusepump.jpg
DSC_uus_kytusepump.jpg (78.73 KiB) Vaadatud 7188 korda
Järgmiseks tööks on 2 kärbest ühe hoobiga, ehk siis originaal reduktor läheb vahetusse ja selle asemele tuleb lukuga 4.1 reduktor koos LS õliga. Seega jäävad mul üle 2 pudelit reduktoriõli, mis sai Lada Kauplusest ostetud.

Hetkel mõtlen, kas vahetada ka käigukasti õli ära ja samuti ka käigukasti tihend.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 02 Mär 2020 19:00
Postitas Tony_2106
Vahepeal tegin lisatulede raami ette valmis, paigaldasin ka Hella 3000 kaugtuled ja 2 led tuld ette ära. Viimased on veel ühendamata.
DSC_1013_lisatuled_1.jpg
DSC_1013_lisatuled_1.jpg (119.54 KiB) Vaadatud 6851 korda
DSC_1013_lisatuled_2.jpg
DSC_1013_lisatuled_2.jpg (97.35 KiB) Vaadatud 6851 korda
Leidsin jagaja kaane lahti tulemise alliku üles, kaanel on pisike sälk sees, mis peab teatud kohas olema. Ühesõnaga - Jagaja kaas oli tagurpidi peal :D Aga masin töötas. Nüüd panin kaane õigesti peale ja masin enam tööle ei lähe. Vahetasin ka reguleeritava keti hammasratta tagasi vana vastu. Lada Poweri elektronsüüte video järgi sai mootor keeratud joonte järgi paika, jagaja ka sätitud suunaga esimese silindri poole. Masinat käivitades, möötor korra lubas, et läheb tööle, kuid siis viskas järjest paar tulekera karpast välja ja tööle ei läinud. Kui masin enne töötas, siis sai ka summuti tagumisest pütist veidi tuld nähtud :D Aga nüüd on jah kuul koos. Pole vist enam mõtet masinat edasi üksi ehitada, kui masina mootor enam ei tööta. Seega hetkel taas masekas saabumas ja kaalun masinat Kuusakoskisse viia :(

Video (Tulepallide Pidu): https://www.youtube.com/watch?v=ybjTH6sOyzA