14. leht 22-st

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 13 Dets 2019 17:16
Postitas Tony_2106
Vaatasin, et teema on umbes 4 kuud ja tiba peale soiku jäänud. Põhjus on lihtne, auto ehitamise motivatsioon kadus ning masin seisis kurvalt, pimedas garaažis oodates, et ma teda edasi ehitaks või midagi teeks. Nüüd sai siis lõpuks eile päeval külastatud seda kurba musta kaunitari ja abilisega möllatud veidi süütega ning vahetasin ka elektronsüüte blocki huvi pärast uue vastu. Veidi pusimist ning ajude ragistamist - lõpptulemusena ärkas masin ellu ja kuna jahutussüsteemi hetkel küljes pole, ei hakanud kaua mootorit kräunutama. Pealegi mu tagavara ajutine karburaator tuleb vist välja vahetada korraliku uue vastu, kuna pöörded olid kuidagi kõrgel. Kui kõrgel? Seda ei tea, kuna masinal tahhomeetrit peal pole veel. Võibolla võis see tingitud olla ka sellest, et lambda aldur ei olnud ühendatud ja samas ka magnetklappide 2 juhet. Viimaste puhul on põhjus lihtne, sellel karpal pole magnetklappe.

Mida siis edaspidi vaja on, kui motivatsioon jääb:

1. Klapikambrikaas (gaasihoovastiku liigend tulemüüri lähedal).
2. Lambda andur taas külge panna.
3. Uus karburaator soetada ja paigaldada.
4. Kütusepaak Al. osta ja paigaldada.
5. 12V kütusepump 8mm otstega paigaldada.
6. Vahepaak 1.5L paigaldada (VÕIB-OLLA).
7. Kütusetorud vedada tagant ette.
8. Istme kinnitused keevitada ja istmed paigaldada.
9. Kütuserõhu regulaator (karpa versioon) soetada ja paigaldada.
10. Mootoriruumis jahutussüsteem paigaldada.
11. Esituled külge
12. Lisatuled koos juhtmestikuga paigaldada.
13. Piduritorud vedada/vahetada
14. Hydrokässarid paigaldada.
15. Esisilla detailid vahetada (õõtsad v+p, sharniirid, vedrud, amordid)
16. Topelt stabikas ette paigaldada.
17. Stabilisaator tagasillale paigaldada.

jne.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 15 Dets 2019 19:37
Postitas Tony_2106
Abilisega, kellega masina tööle saime, tekkis pisike probleem gaasihoovastikuga ja ta soovitas mul soetada uus klapikambrikaas, millel on gaasihoovastiku kinnitamiseks mõeldud koht tulemüüri lähedal. Täna mõtlesin, mida teha ja leidsin lahenduse. Ennist oli karburaatori poltidega karburaatori aluse külge kinnitatud gaasihoovastiku paigaldamise koht. Vaatasin siis ühe pildi pealt, kus tea täpselt olema peab, märkisin klapikambrikaanel asukoha ära ja tegin koha puhtaks, ning painutasin detaili vastava nurga alla ning keevitasin paika. Pärast paigaldasin kaane uuesti tagasi ning sättisin gaasihoovastiku paika. Kuna antud klapikambrikaanel on mul veel pisikesi keevitustöid teha, siis ei hakka ma ka seda hetkel värvima. Tulemused piltidel.
DSC_0842_gaasihoovastiku_julla.jpg
DSC_0842_gaasihoovastiku_julla.jpg (119.54 KiB) Vaadatud 6559 korda
DSC_0848_gaasihoovastik1.jpg
DSC_0848_gaasihoovastik1.jpg (105.88 KiB) Vaadatud 6559 korda
DSC_0848_gaasihoovastik2.jpg
DSC_0848_gaasihoovastik2.jpg (132.62 KiB) Vaadatud 6559 korda
Nüüd jääb veel tegeleda kompressori rihma probleemiga. Nimelt generaatori-, veepumba- ja mootoririhmaratta osas on rirm sirgelt, kuid kuna kompressori kronstein on veidi vilti, siis on ka sealt maalt rihm väikse nurga all. Hetkel pole erilisi ideid ka, kuidas seda probleemi lahendada.

Mis puudutab jahutussüsteemi radiaatorit, siis on hetkel kaalun, kas üldse kasutan seda paksu VFTS radiaatorit, mille Venemaalt soetasin. Viimase kasutusele võtmisega, pean poolraamist jupi ära lõikama, seda mõlemalt poolt, kuna muidu ei mahu radiaator ära. Hetkel on mul veel vana alumiinium radiaator alles, võimalik et kasutan seda. Aga eks näis.
DSC_0849_kompressor_rihm1.jpg
DSC_0849_kompressor_rihm1.jpg (177.04 KiB) Vaadatud 6559 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Dets 2019 21:26
Postitas Tony_2106
Täna sai ajutine karburaator vahetatud välja DAAZ 2107 karburaatori vastu (2107-1107010-10).
DSC-0850.jpg
DSC-0850.jpg (98.76 KiB) Vaadatud 6417 korda
DSC-0851.jpg
DSC-0851.jpg (133.22 KiB) Vaadatud 6417 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 18 Dets 2019 19:36
Postitas Maario2106s
Vahetasid ajutise selle vastu miks? See asi ju erilist võimu ei anna võimis?

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 18 Dets 2019 20:35
Postitas kristjan92
Kui ikka ise ei mõista asja päris täpselt siis võiks abi paluda või viia näiteks Olavi juurde...

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 19 Dets 2019 04:46
Postitas Tony_2106
Maario2106s kirjutas:Vahetasid ajutise selle vastu miks? See asi ju erilist võimu ei anna võimis?
Ajutisel karpal, mille kahest kokku panin, puudus õhusegu kruvi

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 19 Dets 2019 22:37
Postitas olaaf
-10 karburaatoril puudub jagaja vaakumi väljavõtt - karterituulutuse väikse stutsi otsa ei tohi jagajat ühendada.
-20 karburaatoril on see stuts olemas! Vajadusel saab selle karburaatori kehasse puurida või siibribloki doonorkarpalt võtta.

Minul tekkis hoopis teine küsimus - miks üldse ülelaadimise puhul, kasutada vaakumiga avanevat 2-se kambriga karpat?! Kompressor hoiab ülerõhku suhteliselt stabiilselt peal ja 2 kamber hakkab käituma ilmselt ettearvamatult.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 22 Dets 2019 23:01
Postitas Tony_2106
olaaf kirjutas:-10 karburaatoril puudub jagaja vaakumi väljavõtt - karterituulutuse väikse stutsi otsa ei tohi jagajat ühendada.
-20 karburaatoril on see stuts olemas! Vajadusel saab selle karburaatori kehasse puurida või siibribloki doonorkarpalt võtta.

Minul tekkis hoopis teine küsimus - miks üldse ülelaadimise puhul, kasutada vaakumiga avanevat 2-se kambriga karpat?! Kompressor hoiab ülerõhku suhteliselt stabiilselt peal ja 2 kamber hakkab käituma ilmselt ettearvamatult.
-20 lõpuga karburaatorit polnud saada Code Varuosades, eeldasin, et -10 lõpuga karpal on ka see vaakumi koht olemas, kuid eksisin. Mõtlesin, et puurin selle vaakumaugu karpale ära ja siis võtan selle vaakumvooliku otsa ajutiselt karpalt, kuid see raibe oli nii kõvasti kinni, et murdus otsast ära :)

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 22 Dets 2019 23:20
Postitas Tony_2106
Paar päeva tagasi, keevitasin kokku Stance.ee-st tulnud FIA normidele vastavad istmetalad (2tk esialgu). Märkisin ära ka koha, kuhu esimene tala läheb ja lõikasin relakaga uksepoolse osa ära, kuhu keevitada üks ots. Teise poole märkisin ka ära, mis läheb käigukastitunneli poole ja kui seda hakkasin relakaga lõikama, tõmbasin kogemata ka selle taga olevad kütuse- ning piduritorud läbi. Hea, et masin põlema ei läinud :) . Ronisin siis auto alla ja mingil päeval pean need torud sealt ära kiskuma. Uued torud vean ma salongi kaudu, kuna palaanis vahele toppida hydrokäsipidur, koos alusraamiga. Hetkel mõtlen, kumba kasutusele võtta, sest mul on üks alt tõmmatav, mis ka lukustub ning teine on eest tõmmatav.

Täna sai tegeletud veidi muud tööd esiosa kallal tehtud. Nimelt lõikasin vene keeles "Televiisoriks" kutsutava osa esitulede vahelt relakaga ära. Antud osa keevitan taas pärast kokku, kuid koos tugevdustega.
DSC_0862.JPG
DSC_0862.JPG (78.92 KiB) Vaadatud 5925 korda
Samuti nihutasin alumisi radiaatori kronsteine veidi juhipoolse esitiiva poole, et saaks kasutada paksu radikat, mis venemaalt sai ostetud. Tugevdasin neid veidi ka uute plekitükkidega. Nüüd vaja vaid ülemised kinnitused teha, koos mutritega. Aga radiaator mahub ilusti, koos 330mm ventilaatoriga nüüd ära.
DSC_0857.JPG
DSC_0857.JPG (108.39 KiB) Vaadatud 5925 korda
DSC_0863.JPG
DSC_0863.JPG (83.31 KiB) Vaadatud 5925 korda
Samuti pean kapoti clearensit kontrollima :) Edasi pean välja nuputama viisi, kuidas kompressori kronstein toestada nii, et rihm maha ei tuleks, kui mootor käib. LadaPowerist sai mingi aeg soetatud ka vahejupp jahutussüsteemile, et saaks termoandurit paigaldada, kui radikal kohta pole. Ainuke asi on selle juures see, et lõdvikute otsad on vist veidi suurema diameetriga, Aga pole kindel, võibolla silmapete. Aga igatahes pean need üle mõõtma.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 24 Dets 2019 15:56
Postitas Tony_2106
Eile (Jõululaupäeva reedel :) ), sai keevitatud tugevtuseks 4-kant toru esiotsa televiisorile ning ka esitulede vahele tagasi pandud ka enne ära lõigatud plekiosa. Sai proovitud ka 3-realist VFTS radiaatorit, mis nüüd sobib ideaalselt. Ainuke asi on nüüd see, et lõdvikute asukohad on nüüd natukene nihkes ja pean välja mõtlema viisi, kuidas need paigaldada. Silikonlõdvikud on mul originaal radiaatoriga kasutamiseks. Pean vist kuskilt leidma torujuppe, mida lõdvikute sobitamiseks kasutada. Lisaks pean leidma ka koha termolülitiga torujupile, mis lisada jahutussüsteemile.
DSC_0865_1024.jpg
DSC_0865_1024.jpg (93.22 KiB) Vaadatud 5800 korda
DSC_0866_1024.jpg
DSC_0866_1024.jpg (88.22 KiB) Vaadatud 5800 korda
DSC_0867_1024.jpg
DSC_0867_1024.jpg (86.23 KiB) Vaadatud 5800 korda
DSC_0868_1024.jpg
DSC_0868_1024.jpg (109.2 KiB) Vaadatud 5800 korda
DSC_0869_1024.jpg
DSC_0869_1024.jpg (85.19 KiB) Vaadatud 5800 korda
DSC_0870_1024.jpg
DSC_0870_1024.jpg (98.09 KiB) Vaadatud 5800 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 01 Jaan 2020 22:39
Postitas Tony_2106
Sai taas garaažis käidud ning kokku keevitatud akuraam, mis läheb kas pagasiruumi või salongi (pole veel otsustanud). Lisaks kangutasin ma põhja alt välja ka kütusetorud ja piduritorud, mille ma kogemata salongis relakaga lõike töid tehes, puruks lasin. Mõnes mõttes oli hea, et torud läbi lasin, sest kui auto alla ronisin ja neid torusid eemaldasin selgus, et tagasilla juures olevad piduritorud olid suhteliselt mädad. Õnneks sai uued torud ka soetatud. Lisaks sai jahutussüsteemi lõdvikud ka paikka aetud ning kõigile neile ka uued klambrid soetatud. Radika väljavoolu ja termostaadi vahele sai soetatud pisike jätk, millel on termolüliti koht. Kahjuks pidin selle detaili veidi ümber tegema, kuna see ei istunud hästi mu lõdvikutega, kuna oli diameetrilt sama suur, kui on lõdvikute välimine diameeter. Lisaks veepumba ja radika sissevoolu lõdvikute vahele sai tehtud jätkutoru, kuna paksul radikal on sissevool ja väljavool ühel pool. Originaal radikal on sissevool radiaatori korgi juures.
DSC_0875_akuraam.JPG
DSC_0875_akuraam.JPG (288.22 KiB) Vaadatud 5578 korda
DSC_0879_jah_lodvikud.JPG
DSC_0879_jah_lodvikud.JPG (332.6 KiB) Vaadatud 5578 korda
Osasid kütuse torusid saan ma veel kasutada, kuna seal on ühel torul pisike osa mäda, mille saab otsast ära saagida ning uuesti kasutusse võtta. Tagasillal olev 3-ne liitmik, mis ühendas pidurivoolikut tagasillal olevate torudega, oli suht habras ja läks katki. Õnneks on mul neid uusi 3tk, kuid kahtlen, kas neid kasutan, kui juba see materjal tundub habras. Tagasilla osas võtlen, kas osta uus või kasutada vana. Samuti on üks peenike varras tagasilla küljes, mis tundub kahtlane. Kui ma ei eksi, siis see peaks olema vist tagasilla stabikas vmt (ühes otsas on ümmargune puks).
DSC_0882_tagasild1.JPG
DSC_0882_tagasild1.JPG (332.79 KiB) Vaadatud 5578 korda
DSC_0883_tagasild2.JPG
DSC_0883_tagasild2.JPG (326.42 KiB) Vaadatud 5578 korda
DSC_0884_tagasild3.JPG
DSC_0884_tagasild3.JPG (355.26 KiB) Vaadatud 5578 korda
Reaktiivvardad ja põiki varras lähevad uute vastu vahetusse. Samuti kõik 4 vedru ja amorti. Ette tulevad Niva Vedrud ning taha 02 vedrud. Võibolla teen taha topelt vedrud, keevitades 2 vedru kokku, aga eks näis. Teine varjant on hankida taha jäigemad vedrud, mille teed ma võimalusel ka lähen.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 02 Jaan 2020 12:35
Postitas Stern
Keevitad 2 vedru kokku? Uue 02 vedruga on tagumik niigi juba taevas, kuikõrgele sa teda ajada tahad? Ja kas alt ei tehta miskit,liivapritsi ja põhja korrastamist?

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 02 Jaan 2020 12:54
Postitas madmur
Tony_2106 kirjutas:Samuti on üks peenike varras tagasilla küljes, mis tundub kahtlane. Kui ma ei eksi, siis see peaks olema vist tagasilla stabikas vmt (ühes otsas on ümmargune puks).
Too on ilmselt pidurdusjõu regulaator.
Regulaator.PNG
Regulaator.PNG (293.37 KiB) Vaadatud 5482 korda
Ära unusta siis känd ka ära tugevdada.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 02 Jaan 2020 13:16
Postitas Tony_2106
Stern kirjutas:Keevitad 2 vedru kokku? Uue 02 vedruga on tagumik niigi juba taevas, kuikõrgele sa teda ajada tahad? Ja kas alt ei tehta miskit,liivapritsi ja põhja korrastamist?
Kus juures, teisel masinal sai ka taha 02 vedrud pandud (Vähemalt vist oli nii). Muidugi tehakse terve kere Liivapritsiga puhtaks ja pärast keevitustöid pannakse mastiks peale. Kuna garaaž on väike ja puudub kanal, et põhja teha, jäi see tegemata. Pealegi on garaažis pidev niiskus. Masin oleks rooste läinud.

Samas kui avastasin, et sammal või mis iganes seal auto all kasvab, siis läks süda soojaks kohe, kuna tore on teada, et loodus on lähedal ja rajal kaasas :D
Picture_009-(Vedrud).gif
Picture_009-(Vedrud).gif (287.32 KiB) Vaadatud 5471 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 02 Jaan 2020 14:49
Postitas hevi
Tony_2106 kirjutas:
Stern kirjutas:...Ja kas alt ei tehta miskit,liivapritsi ja põhja korrastamist?
...Muidugi tehakse terve kere Liivapritsiga puhtaks ja pärast keevitustöid pannakse mastiks peale...
Soovitaks kindlasti liivapritsitud pleki ja keevitatud kohad enne mastiksi lisamist ka kruntida ja värvida.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Jaan 2020 02:02
Postitas Tony_2106
madmur kirjutas:Too on ilmselt pidurdusjõu regulaator.Ära unusta siis känd ka ära tugevdada.
Kännu all mõtled sa siis vedru alumist osa? Näidis pilti tugevdatud kännust on kuskil saada?

Kuna mul on plaanis paigaldada ketaspidurite komplekt taha (trummelpidurite asemele). Lisaks paigaldan trossiga originaal käsipiduri asemele, hüdrokäsipiduri (alt tõmmatava - seisupiduriks). Teine eest tõmmatav, selle paigaldan samuti spetsiaalsele raamile, millega asetub see käigukandist paremale. Seisukässar läheb originaali kohale, kahe istme vahele. Piduriregulaatori paigaldan ma salongi.

Sellisel juhul süsteem, mis tagasillal hetkel asetseb, seda pole vast enam vaja:
Regulaator1.PNG
Regulaator1.PNG (353.97 KiB) Vaadatud 5349 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Jaan 2020 11:15
Postitas madmur
Mina võtsin selle regulaatori juba eos ära, sest mulle jäi toona mulje, et see põhjustab rohkem probleeme, kui kasu. Keegi foorumis hiljuti väitis, et ülevaatusel olevat uuritud, et miks mainitud detail puudu on aga sina ei pea sellepärast ilmselt muretsema.

Känd rahvasuus kohaselt diagonaalvarda ülemine kinnituspunkt.
Laenan foorumikasutaja atzkarik teemast paar pilti tema lahendusest.
2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18/19)
kand.jpg
kand.jpg (61.75 KiB) Vaadatud 5305 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Jaan 2020 16:10
Postitas ToM
Tegelikult mina omast kogemusest võin väita et regulaator on vajalik küll. Minu 2107 tundub et ta on kinni jäänud või lihtsalt ei toimi, korralikul äkkpidurdusel veab auto ohtlikult ja järsult külje ette. Rahulikumalt pidurdades ei saa midagi aru. Aga kui salongi paigaldad manuaalselt regullitava siis pole seda põhjaalust vaja jah.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Jaan 2020 22:22
Postitas Edel
Minul pole kummalgi VAZ-il pidurdusjõu regulaatorit juba algusest, olid eelmiste omanike poolt maha võetud, 06-l isegi silla küljes olev varda kinnitus kronstein ära lõigatud. Siiani ei ole ülevaatusel kordagi midagi selle puudumise kohta öeldud.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 04 Jaan 2020 16:23
Postitas Mangaan
Põhja alt ikka päris hirmus. Kui korralikuks puhastamiseks võimalusi pole, siis silma hakkavad rooste kohad võiks ikka puhtaks teha, pärast epo krunt ja mastiks peale. Kanali peal oleks seda tööd niikuinii suhteliselt ebamugav teha, kõige kergem viis on auto ühe külje peale keerata ja tagavararatas b-piilari alla panna.