21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 772
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#241

Postitus Postitas kristjan92 » 06 Mai 2019 21:22

Kui just roomikmasinajuht(kopajuht) pole siis saab vast ilma ka hakkama, siin väike õpetus! https://youtu.be/QS6mlbvm7W0
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#242

Postitus Postitas Tony_2106 » 07 Mai 2019 07:28

Leidsin ühe video, kus võrreldakse kahte rooli, millest üks on vuffel. Antud roolid pole küll Nardi omad, vaid on Sparco originaal (maksab kuskil 300 dollari kandis) ning odav Sparco vuffel rool. Arvan, et ehituselt on see minu Nardi odav koopia ka samasugune, kui arvestada rooli paindumist. Nardi vuffel-rool läheb seinaornamendiks :)

Video: https://www.youtube.com/watch?v=bASUe9eu8LU

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#243

Postitus Postitas madmur » 07 Mai 2019 13:16

Tony_2106 kirjutas:Leidsin ühe video, kus võrreldakse kahte rooli, millest üks on vuffel. Antud roolid pole küll Nardi omad, vaid on Sparco originaal (maksab kuskil 300 dollari kandis) ning odav Sparco vuffel rool. Arvan, et ehituselt on see minu Nardi odav koopia ka samasugune, kui arvestada rooli paindumist. Nardi vuffel-rool läheb seinaornamendiks :)

Video: https://www.youtube.com/watch?v=bASUe9eu8LU


Niru test sellesmõttes, et reaalseid "numbreid" vähe ja poisid ei raatsinud päris asja katki lõigata võrdlusmomendi saamiseks. Kahjuks ei õnnestunud kiire otsingu tulemusena ka midagi adekvaatset leida :(

Mul õnnestus kunagi 05 originaalrool seda nuudi otsast ära kiskudes kõveraks väänata. Saatuse tahtel sattus ta lõkkesse, nii et alles jäi metallstruktuur. Metalli oli kindlasti rohkem, kui see väänatud plekitükk, mis neil hiinakatel aga 100kg gorilla jaksaks asja kenasti 8-sse väänata. Tahan öelda, et kui need hiinakad ka pigem väänduvad ja ei murdu, siis rahulikuks linnakruiisiks julgeks neid kasutada küll. Kiireltsõidul, kus jõud vähe teised kindlasti mitte!
Tava traksidega autos kokkupõrkel vaata, et heagi, kui rool koos sambaga eest ära vajub (vastasel juhul saavad paugu käed, õlad, keha).

Huvitav oleks teada, mida meil müüdavad RSS-i roolid endast kujutavad, mille hinnaklass sarnane hiinakatega :roll:

Mangaan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 63
Liitunud: 10 Mai 2015 11:35
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#244

Postitus Postitas Mangaan » 07 Mai 2019 14:07

Niipalju kui minul kogemust on siis hiina replicaid ei saa üldistada, mõni parem mõni kehvem. Ilma roolivõimuta auto peal annab kehv rool kohe tunda, kuid viisaka replica ja originaal sparco rooli vahel suurt vahet mina pole tähendanud. Erinevus on kodarate paksuses ja selle viimistluses ilmselt ka roolirattas, kuid pole ühtegi rooli keskelt pooleks lõiganud, et sinna sisse näha. Originaal sparcol on veidi paksemast materjalist kodarad, ääred on kumeramad jms. RRS puhul on kvaliteet 1:1 sama mis korralikul hiina replical. Tähtis on pigem see, et sportrooli adapter korralik oleks, sest kehva kvaliteediga nuudi pesa ja roolivõimuta auto on halb kooslus.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#245

Postitus Postitas Tony_2106 » 03 Juun 2019 09:30

Mul kadus vahepeal motivatsioon, üksi masinat ehitada ära, seetõttu pole midagi märkimisväärset vahepeal ka toimunud garaažis. Aga nüüd hakkab veidi kiire selle ehitusega, tänu sellele. Tahaks minna ikka Youngtimerile sõitma masinaga :) . Kiire labase kalkulatsiooni tulemusena, on mul jäänud umbes 30 päeva on jäänud, kui masin peab valmis olema. Siis veel jääb natuke aega, juhul kui midagi nihu, saab selle veel korda teha. Kuna palju tööd on ees, siis hetkel pole ma kindel ka, kas masina valmis saan:

Mootor kokku laduda (Klapid sooveldada, sisselase, väljalaske süsteem keevitada);
Esisilla veeriku detailid vahetada (õõtsad + puksid, sharniirid, vedrud, amordid, esisilla stabikas + puksid);
Kütusesüsteem;
Pidurid koos hüdrokässaritega + tagasilda ketaspidurid;
Istmetalad keevitada, istmed paigaldada;
Tagasillas lukk paigaldada;
Reaktiivvardad vahetada koos poltidega;
Tagasillastabikas;
Elektriventikate ala mõõta.
võibolla on veel midagi, mis hetkel ei meenu.

Elektriventikate koha pealt, pean vaatama, kui suuri vaja on. Originaal ventikas vist mootoribloki ja radika vahele ei mahu, sest radikas on paksem, kui originaal (3-ribaline).

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#246

Postitus Postitas Tony_2106 » 03 Juun 2019 18:57

Täna siis mõtlesin, et olen asjalik üle hulga aja garaažis. Plaanis oli plokikaane detailid uuesti kokku laduda, uute klappide, klapisääretihendite ja taldrikutega. Sisselaske klapid sain vedrude, taldrikute ning tihenditega paika pandud.

DSC_0725.JPG
DSC_0725.JPG (99.55 KiB) Vaadatud 2812 korda


Kui hakkasin esimesel väljalaskeklapil paigaldama sääretihendit, siis kogemata tõin juhtpuksile prao sisse :( . Kuna mul olid uued olemas (pronksist), siis mõtlesin, et vahetan selle ära. Vana välja tagudes, spetsiaalse tööriistaga, mis sai Belgiast ostetud, ei kuulnud ma seda hetke, kui juhtpuks oma pesast välja tuli ning ma tagusin edasi. KUi hakkasin vaatama, kas puks on väljas, selgus, et on juba mõnda aega maas vedelemas. Õnnetuseks tagusin tööriista tugevalt puksipessa ja enam kätte ei saanud. Tagusin teiselt poolt vastu, et saada tööriist taas kätte, kuid asjata. Peenem osa tööriistal, sai kõveraks taotud.

DSC_0721-2.jpg
DSC_0721-2.jpg (72.4 KiB) Vaadatud 2812 korda


Nüüd pean uuesti kõik klapid lahti kiskuma, mis juba paigas. Muidugi sai ka selle metsa läinud töö tulemusena ka klapisääretihendid ära lõhutud. Õnneks on venemaalt saabunud uus blokikaas olemas, koos bronkspukside ja klappidega. Ainult, et Vanalt kaanelt tuleb nüüd klapide reguleerimise poldi alt kätte saada plaatide kinnituse mutrid, mis on nii kõvasti kinni, et hetkel lahti ei saa.

DSC_0726-2.jpg
DSC_0726-2.jpg (74.32 KiB) Vaadatud 2812 korda


Käisin ka Lada Kaupluses, et soetada nukkvõlli korpuse tikkpoldid + mutrid ja seibid, lisaks ka reguleerimismutrid ja need plaadid, mida üritan vana kaane küljest lahti saada. Ka nukkvõlli korpuse juhtpuksid sai uued ostetud.

DSC_0727.JPG
DSC_0727.JPG (50.79 KiB) Vaadatud 2768 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#247

Postitus Postitas Tony_2106 » 05 Juul 2019 16:28

Täna saabus mulle selline komplekt pisikesi detaile. Suured tänud Väiksele Mägilasele.

DSC_0799.JPG
DSC_0799.JPG (58.43 KiB) Vaadatud 2416 korda


DSC_0798.JPG
DSC_0798.JPG (54.87 KiB) Vaadatud 2416 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#248

Postitus Postitas Tony_2106 » 10 Juul 2019 23:24

Saabus klapisääretihendite komplekt :)

DSC_0822.JPG
DSC_0822.JPG (85.95 KiB) Vaadatud 2241 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#249

Postitus Postitas Tony_2106 » 11 Juul 2019 22:51

Täna sai üle pika aja taas garaažis käidud, venemaalt tulnud blokikaas kokku laotud. Uute klapiregullimispoltide, klapisööretihendite, noorukite, klappide, sport nukkvõlli, uue nukkvõllikorpuse ja poltidega.

DSC_0tihendid.JPG
DSC_0tihendid.JPG (101.13 KiB) Vaadatud 2156 korda


DSC_0vedrud.JPG
DSC_0vedrud.JPG (91.08 KiB) Vaadatud 2156 korda


DSC_0vedrud-noorukid.JPG
DSC_0vedrud-noorukid.JPG (91.59 KiB) Vaadatud 2156 korda


DSC_0väntvõll_korpus.JPG
DSC_0väntvõll_korpus.JPG (99.39 KiB) Vaadatud 2156 korda


Ainult läksin veidi hoogu ja ladusin selle kõik koos uue keti ja starteriga mootoriblokile - ehk siis ladusin mootori uuesti kokku. Nüüd jäänud veel veepump, generaator ja veel mõned asjad teha, siis saab regullida kalivahed ning hakata väljalaset keevitama. Samuti uued karpad ja muud lisavidinad.

DSC_0väntvõll-esikaas1.JPG
DSC_0väntvõll-esikaas1.JPG (91.99 KiB) Vaadatud 2156 korda


DSC_0väntvõll-esikaas2.JPG
DSC_0väntvõll-esikaas2.JPG (80.9 KiB) Vaadatud 2156 korda


DSC_0väntvõll-esikaas-starter.JPG
DSC_0väntvõll-esikaas-starter.JPG (58.88 KiB) Vaadatud 2156 korda

Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1034
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#250

Postitus Postitas ToM » 13 Juul 2019 20:16

Olenevalt, kui karm see nukk on ja kui palju kaanest maha võetud on, võib sul kolvi sisse klapisüvendeid vaja minna.
m'kay

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#251

Postitus Postitas Tony_2106 » 14 Juul 2019 13:28

ToM kirjutas:Olenevalt, kui karm see nukk on ja kui palju kaanest maha võetud on, võib sul kolvi sisse klapisüvendeid vaja minna.


256 kraadine Estonia nukkvõll

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 510
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#252

Postitus Postitas twist » 15 Juul 2019 10:04

Tony_2106 kirjutas:
ToM kirjutas:Olenevalt, kui karm see nukk on ja kui palju kaanest maha võetud on, võib sul kolvi sisse klapisüvendeid vaja minna.


256 kraadine Estonia nukkvõll


Estonia mootorisse nii siledat pulka küll ei pistetud. "эстонец" pead silmas?
256kraadine "eestlane" 10,5 klapitõusuga on juba päris riskantne standard klapiajamiga. Soovitan nt plastiliiniga proovikoostamine teha, et veenduda kas reaalselt ka seal ruumi on.
Kas mootor praegu ringi käib üldse?

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#253

Postitus Postitas Tony_2106 » 16 Juul 2019 11:06

twist kirjutas:Estonia mootorisse nii siledat pulka küll ei pistetud. "эстонец" pead silmas?
256kraadine "eestlane" 10,5 klapitõusuga on juba päris riskantne standard klapiajamiga. Soovitan nt plastiliiniga proovikoostamine teha, et veenduda kas reaalselt ka seal ruumi on.
Kas mootor praegu ringi käib üldse?


Klappe sättides, sai mootori ringi käimist proovitud. korraks oli veidi raske keerata, kuid tingi käis. võimalik, et pean uuesti klappe sättima.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#254

Postitus Postitas Tony_2106 » 16 Juul 2019 11:45

Eile sain uue generaatori kätte, millel kohe vahetasin rihmaratta, ka veepump sau uue rihmaratta. Väljalaske kollektoril ja osaliselt ka leegitorul on peal riie, sellest sain allergilise reaktsiooni, mis on arvatavasti tingitud klaaskiududest antud riides.

DSC_0865-74.jpg
DSC_0865-74.jpg (644.9 KiB) Vaadatud 1773 korda

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 510
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#255

Postitus Postitas twist » 16 Juul 2019 15:15

Mis põhjusel need juhtrullikud seal on?
Läheb roolivõimu/ kompressori paigalduseks?
Praeguse seisuga on need ebavajalikud seal.

Termoteipi soovitan enne paigaldust märjaks kasta ja paigaldusel kindaid kanda.
Tolmab vähem ja lihtsam paigaldada ka.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#256

Postitus Postitas Tony_2106 » 16 Juul 2019 15:32

twist kirjutas:Mis põhjusel need juhtrullikud seal on?
Läheb roolivõimu/ kompressori paigalduseks?
Praeguse seisuga on need ebavajalikud seal.

Termoteipi soovitan enne paigaldust märjaks kasta ja paigaldusel kindaid kanda.
Tolmab vähem ja lihtsam paigaldada ka.


Kompressor läheb peale. Termoteip oli kollektoril ja leegitorul juba peale paigaldatud. See teip hõõrus katki, kui leegitoru ja kollektorit paigaldasin, vastu masina kere. Arvatavasti puutusin siis kokku, lendlevate klaaskiud riide osakestega. pärast oli mõnus sügelustunne :) Ikka juhtub. Teine kord olen targem.

Mis puudutab nüüd nukkvõlli - võimalik, et ostan originaali ka igaks juhuks, ehk on targem originaali ikka kasutada.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#257

Postitus Postitas Tony_2106 » 18 Juul 2019 15:22

Eile sai taas garaaži külastatud ja sisselaset koos kahe Solexi karburaatoriga külge proovitud. Kuna kaitsemeblokk jääb ette, siis ei saa ma kasutada seda kombot. Vana sisselase oli mul veel alles, ja otsustasin seda kasutada. Kuna pikal kollektori poldil oli mutter nii kõvasti kinni, et lahti enam ei saanud, siis pidin midagi välja mõtlema, et mitte uut polti ostma minna. Tegin pisikese suitsupausi ja lahendus sai leitud. Puurisin kollektori keskmisele kinnituspoldi ava veidi suurema puuriga üle, et mutter sinna sisse mahuks. Teiselt poolt sai ka mutter külge keeratud ja kollektor istus ilusti külge. Kasutan vaid ühte Solexi karburaatorit.

DSC_0879.jpg
DSC_0879.jpg (91.29 KiB) Vaadatud 1544 korda


DSC_0878.jpg
DSC_0878.jpg (87.32 KiB) Vaadatud 1544 korda


Pärast saabus ka mulle originaal nukkvõll. Võtsin siis uuesti nukkvõlli korpuse maha ja vahetasin 256 kraadise Estonia nukkvõlli originaali vastu välja. Keerasin nukkvõlli korpuse vastavas järjekorras kinni. Hakkasin siis klappe uuesti sättima, kui avastasin, et ühe klapi reguleerimise poldi alumine mutter on keerleb. Seda koos klapireguleerimise poldi ja lukustamise mutriga (mis hoiab plaate plokikaanel kinni). Need muttrid jäid momentvõtmega kinni keeramata, kuna ei teadnud jõudu, millega neid keerata.

Pärast suutsin ka keerata väntvõlli kinnitusmuttri keermed vist pekke või siis väntvõlli enda omad, sest väntvõlli rihmaratta kinnitusmutter keerleb, ilma, et hakkaks rihmaratas kaasa keerlema.

Kasutaja avatar
Lemz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 29 Juun 2017 22:27
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#258

Postitus Postitas Lemz » 19 Juul 2019 11:57

Kaua sa jaksad, vaadates häpeningide sagedust ja korrigeerimise maksumust ning ajakulu kas ei oleks mõistlikum lasta kellegil mootor koostada või osta juba valmis tükk ? Jalgratas on juba ammu leiutatud ju.
"Tsäguli"21063 käre 1300 kuubikut

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#259

Postitus Postitas Tony_2106 » 20 Juul 2019 07:57

Lemz kirjutas:Kaua sa jaksad, vaadates häpeningide sagedust ja korrigeerimise maksumust ning ajakulu kas ei oleks mõistlikum lasta kellegil mootor koostada või osta juba valmis tükk ? Jalgratas on juba ammu leiutatud ju.


No katsetama peab ju :) Aga mootori sain kokku, nüüd veel kütusesüsteem, pidurid .... keretööd umbes 50 asja veel teha :D

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 564
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#260

Postitus Postitas Tony_2106 » 24 Juul 2019 01:07

Vahepeal, sai uue ja vana radiaatori sobivust proovitud.

Uus radiaator (paksem):

DSC_0910_uus_radikas.jpg
DSC_0910_uus_radikas.jpg (110.48 KiB) Vaadatud 1156 korda


DSC_0912.JPG
DSC_0912.JPG (89.8 KiB) Vaadatud 1156 korda


DSC_0913_uusradikas2.jpg
DSC_0913_uusradikas2.jpg (123.4 KiB) Vaadatud 1156 korda


DSC_0916.JPG
DSC_0916.JPG (90.06 KiB) Vaadatud 1156 korda



Vana Radiaator, koos ventilaatoriga:

DSC_0917-vanaradikas.jpg
DSC_0917-vanaradikas.jpg (127.96 KiB) Vaadatud 1156 korda


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 8 külalist