21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
n6ps
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Juul 2019 20:14
Asukoht: Tartumaa
Autod: VAZ 2106

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#321

Postitus Postitas n6ps » 03 Veebr 2020 20:35

Tony_2106 kirjutas: Olen mõelnud sellele, kuid hetkel plaanin üldse selle kompressori maha visata, kuna rihm ei seisa peal. Seega pean generaatori ja väntvõlli rihmaratta taas vana vastu tagasi vahetama.


Nagu ma aru olen saanud, siis häda selles, kompressor ei ole sirge. Kas sellele on nii keeruline siis mingi korralik kinnitus teha?
Kuidas sul kütusesüsteemiga plaan oli?karpa kompressori ette?

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#322

Postitus Postitas Tony_2106 » 03 Veebr 2020 20:48

n6ps kirjutas:Kuidas sul kütusesüsteemiga plaan oli? karpa kompressori ette?


Kütusesüsteem jääb alguses samaks - originaal paak ja originaal kütusepump. Ainuke vahe on selles, et vedasin kütusetoru salongist. Samuti vean piduritorud salongi kaudu. Kompressor on ikka enne karpat.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#323

Postitus Postitas Tony_2106 » 03 Veebr 2020 20:52

Hulkur kirjutas: Ega need lada mootoripadjad muuks kõlbagi.


Täpselt! :D Originaal mootoripadjad vahetasin välja tugevdatud versioonide vastu. Paar pilti nendest, mida mootori juures kasutan:

DSC_0559_mpadjad_karter1.jpg
DSC_0559_mpadjad_karter1.jpg (64.39 KiB) Vaadatud 2252 korda


DSC_0560_mpadjad_karter2.jpg
DSC_0560_mpadjad_karter2.jpg (68.87 KiB) Vaadatud 2252 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#324

Postitus Postitas Tony_2106 » 03 Veebr 2020 20:55

Tegin ka paar videot nii keskmise püti häälest ja sellest, kui oli väljalase lõpuni tehtud ja tagumine pütt ka küljes.

Vaid keskmine pütt:
https://www.youtube.com/watch?v=-cETflWe6T8

Koos tagumise pütiga:
https://www.youtube.com/watch?v=3l__382RjOw

Kasutaja avatar
Lemz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 49
Liitunud: 29 Juun 2017 22:27
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#325

Postitus Postitas Lemz » 03 Veebr 2020 21:14

Hääle järgi ütleks et auto on katki :?
"Tsäguli"21063 käre 1300 kuubikut

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#326

Postitus Postitas Tony_2106 » 03 Veebr 2020 22:35

Lemz kirjutas:Hääle järgi ütleks et auto on katki :?


Kahtlane kõlbin oli lõpus küll :D "Kõik on katki, kõik teed on katki :D"

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#327

Postitus Postitas Tony_2106 » 04 Veebr 2020 17:53

Täna möllasin hommikust saati garaažis ning piilusin klapikambri kaane alla, et äkki taldrikud või klapid said viga. Õnneks nendega oli kõik korras. Edasi otsustasin uued rihmarattad, vana süsteemi vastu tagasi vahetada. Hea üllatus oli, kui väntvõlli rihmaratta eemaldasin. Tundub, et see oligi vist viimases videos kolksu põhjuseks.

DSC_katkine_vändaratas.jpg
DSC_katkine_vändaratas.jpg (84.81 KiB) Vaadatud 2107 korda


Huvitav, kas väntvõlli rihmaratta kiil ongi selline lühike, või on see ka mul katki läinud? Vaatasin vanu pilte ja vist ikka on selline lühike. Arvasin, et see kiil on ikka pikem. :O

DSC_alumine_hammasratas.jpg
DSC_alumine_hammasratas.jpg (111.27 KiB) Vaadatud 2107 korda


Otsisin vana esikaane ja rihmarattad üles, vahetasin ka generaatori rihmaratta tagasi selle vastu, mis enne peal oli, kui uus generaator ostetud sai.

DSC_vana_esikaas_rihmaratas.jpg
DSC_vana_esikaas_rihmaratas.jpg (102.77 KiB) Vaadatud 2107 korda


DSC_vana_rihmasysteem1.jpg
DSC_vana_rihmasysteem1.jpg (79.76 KiB) Vaadatud 2107 korda


Kogu kompott taas koos, samuti uus radikas ning muu kraam:

DSC_vana_rihmasysteem2.jpg
DSC_vana_rihmasysteem2.jpg (110.7 KiB) Vaadatud 2107 korda


Näitasin masinale ka ilmavalgust natuke. See oraanž näeb julmalt vinge välja, kui päevavalguses vaadata. Hakka või tervet autot nüüd oraanžiks värvima :D

DSC_ilmavalgus1.jpg
DSC_ilmavalgus1.jpg (122.18 KiB) Vaadatud 2107 korda


DSC_ilmavalgus2.jpg
DSC_ilmavalgus2.jpg (105.84 KiB) Vaadatud 2107 korda


Aga kui midagi läheb ladusalt, siis alati peab ka midagi viltu minema. Nimelt murdsin selle poldi pooleks, mis jagajat paigal hoiab :( Nüüd pean selle katkile poldi sealt eemaldama ning uuega asendama.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#328

Postitus Postitas Tony_2106 » 10 Veebr 2020 04:16

Eile sai originaal sisselase ning 2105-20 karburaator maha võetud. Asendatud sai see (Maario2106s-i käest soetatud) uue/vana (minu jaoks uus, tema jaoks oli vana :D) sisselaskega + 2108 solex karburaatoriga. Sisselase oli Olaafi poolt voolavamaks puuritud, karburaatori kohta info puudub, kas sellega sai midagi tehtud või mitte :D aga .... mootor töötab sujuvamalt nüüd, vaid veidi sättimist. Kuna karburaatori kinnitamiseks mõeldud tikkpoldid sisselaske kollektoril olid liiga pikad, siis võtsin ma Venemaalt tulnud kolle küljest 4 tikkpolti ja vahetasin need välja. Ainuke asi, mis ei taha korralikult toimida on toores, selle trossi asetuse pean paika saama. Lisaks radika ventika panen ka lüliti alla, leegitoru on veel lõpuni keevitamata. Aku viisin pagasiruumi, koos alusega. Ainult + juhtmega pean midagi välja mõtlema. Hetkel on mootoriruumis jätkukarp ja Audiokaabel liigub sealt läbi salongi pagasiruumi.

Pisike liikuv pilt ka: https://www.youtube.com/watch?v=lHumSqskPy4

DSC_0976.JPG
DSC_0976.JPG (401.47 KiB) Vaadatud 1859 korda

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 791
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#329

Postitus Postitas kristjan92 » 10 Veebr 2020 08:35

Suurt kasu pole sul sellest sisselaskest seni kuni ka plokikaane vastavusse viid.. Ära osta pidevalt sitta kokku hari end veidi enne.. Või küsi nõu targematelt.
Viimati muutis kristjan92, 10 Veebr 2020 21:56, muudetud 1 kord kokku.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#330

Postitus Postitas Tony_2106 » 10 Veebr 2020 21:44

Solexi ühendamine - Voolikud (tosool, vaakumid, Kütus peale ja tagasivool):
Manused
DSC_0976_voolikud.JPG
DSC_0976_voolikud.JPG (214.39 KiB) Vaadatud 1703 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#331

Postitus Postitas Tony_2106 » 10 Veebr 2020 21:47

kristjan92 kirjutas:Suurt kasu pole sul sellest sisselaskest seni kuni ka plokikaane vastavusse viid.. Ära osta pidevalt sitta kokku hari end veidi enne.. Või küsi nõu targematelt.



Sellel kaanel on nii välja- kui ka sisselaske kanalid suuremad.

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 791
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#332

Postitus Postitas kristjan92 » 11 Veebr 2020 08:21

Plokikaas ja sisselaset paigatagakse koos aga olgu kui sul usku sellesse on siis edu... Lisaks solex karburaatori alla käib plastikust paks plaat mitte et tikud pikad.. Varsti karburaatori alumine jalg kõver ja sa ei saa aru miks mootor ei tööta.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.

Mangaan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 65
Liitunud: 10 Mai 2015 11:35
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#333

Postitus Postitas Mangaan » 11 Veebr 2020 18:42

Kui tahad sellest kasu saada, siis peaks jah kolle ja plokikaas ideaalses vastavuses olema, et tekiks laminaarne voolavus.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#334

Postitus Postitas Tony_2106 » 11 Veebr 2020 19:22

kristjan92 kirjutas:Lisaks solex karburaatori alla käib plastikust paks plaat mitte et tikud pikad.. Varsti karburaatori alumine jalg kõver ja sa ei saa aru miks mootor ei tööta.


Karburaatoriga oli plastikust vaheplaat, koos kahe tihendiga ka kaasas, mis käib kabruraatori ja sisselaske kollektori vahele.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#335

Postitus Postitas Tony_2106 » 11 Veebr 2020 19:53

Kuna vana masslüliti oli masinal veidi roostes ning arvatavasti, enam-vähem, üsna täpselt on ka sisemus roostene. ja selle tulemusena annab halba kontakti (korpus läheb soojaks), tellisin uued masslülitid. Üks on samasugune, nagu vana ja teine on Samara oma. Vaatan, kumb kasutusse läheb. Lisaks kollektori tihend, kuna leegitoru tuleb alt ära korraks võtta ning käigukangi pukside komplekt ka läheb vahetusse.

DSC_0987.JPG
DSC_0987.JPG (66.32 KiB) Vaadatud 1519 korda

Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 437
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, VAZ-2102`74, VAZ-21063 `87, Moskvits-2140`81, Honda Civic 1,4` 97
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#336

Postitus Postitas Edel » 12 Veebr 2020 23:33

Selline pööratav massilüliti on mul 2106 küljes juba aastaid ja probleeme pole olnud. Paigutasin selle pardakasse, saab salongist sisse ja välja keerata ning ei ole otseselt nähtav.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#337

Postitus Postitas Tony_2106 » 13 Veebr 2020 19:52

Edel kirjutas:Selline pööratav massilüliti on mul 2106 küljes juba aastaid ja probleeme pole olnud. Paigutasin selle pardakasse, saab salongist sisse ja välja keerata ning ei ole otseselt nähtav.


No eelmine oli samasugune, nagu see musta lülitiga. Asus ta kapoti all, seega oli ilmastiku elementidele lihtsalt kättesaadav. Lõpptulemusena, viskasin ma selle punase nupuga keeratava peale :)

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#338

Postitus Postitas Tony_2106 » 14 Veebr 2020 22:08

Täna sain kätte Väikse mägilase saadetud tagumise lukuga reduktori (4.1 ülekandega ja ketaslukuga). Samuti, sai tellitud ka 2 pudelit 1L täissünteetilist käigukasti õli, Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 API GL-5 (antud reduktorile).

DSC_0991_reduktor4.1.JPG
DSC_0991_reduktor4.1.JPG (339.4 KiB) Vaadatud 1153 korda


Lisaks sai masina kallal veidi tööd tehtud. Vahetasin pikemad reaktiivvardad, tagumised pidurisilindrid (esialgu) ning vedasin üle tagasilla uued piduritorud. Kahjuks ei saa ma kasutada, Tööriistamarketist soetatud piduritorude otste tegemiseks mõeldud komplekti, kuna originaal piduritoru on umbes 5mm välismõõdult, aga sellel komplektil on kõige väiksem 6mm. Õnneks on mul 2 rulli vasest piduritorusid ka olemas. Pean need üle mõõtma ja loodan, et saan nende juures siis kasutada Lada originaal otsasid. Jäänud veel väikesed vardad ja kõige pikem reguleeritav varras vahetada. Viimase vahetan siis, kui känd on tugevdatud. Samuti sai summuti otsa auk tagapaneelil veidi suuremaks tehtud ning taas kokku keevitatud. Väljalaske keskmise püti pean veidi tahapoole tooma.

Paar pilti ka:

DSC_0992.JPG
DSC_0992.JPG (373.21 KiB) Vaadatud 1153 korda


DSC_0993.JPG
DSC_0993.JPG (372.41 KiB) Vaadatud 1153 korda


DSC_0994_pidurisilinder_taga.JPG
DSC_0994_pidurisilinder_taga.JPG (357.38 KiB) Vaadatud 1153 korda


DSC_0995_piduritorud_taga.JPG
DSC_0995_piduritorud_taga.JPG (429.59 KiB) Vaadatud 1153 korda


DSC_0996_pikad_all.JPG
DSC_0996_pikad_all.JPG (423.49 KiB) Vaadatud 1153 korda


DSC_0997_veel_vahetada.JPG
DSC_0997_veel_vahetada.JPG (368.45 KiB) Vaadatud 1153 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#339

Postitus Postitas Tony_2106 » 18 Veebr 2020 21:34

Täna saabusid 2 pudelit Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 API GL-5 reduktori õli, mis sai Autokaubad24-st tellitud. Antud õli läheb siis 4.1 lukuga reduktorile, mis vahepeal kohale jõudis (mõned päevad tagasi).

DSC_Lukuga_4.1_diffrioli_LS.jpg
DSC_Lukuga_4.1_diffrioli_LS.jpg (95.53 KiB) Vaadatud 931 korda


Lisaks, sai ka hommiku kella 8-st saadik, kuni õhtu kella 7-ni müratud tagasilla reaktiiv varrastega, mis olid veel vahetamata. Keskmised (lühemad) vardad said ka nüüd vahetatud, kuid juhi poolsega sai veidi vatti nähtud.

DSC_tagasilla_vardad1.jpg
DSC_tagasilla_vardad1.jpg (97.24 KiB) Vaadatud 931 korda


DSC_tagasilla_vardad2.jpg
DSC_tagasilla_vardad2.jpg (100.28 KiB) Vaadatud 931 korda


Nimelt oli tagasillal olev varda kinnituse auk, kust polt läbi läheb veidi nihkes. Pidin suitsupausil veidi ajusid ragistama ning leidin ka lahenduse, kuidas silla küljes käiv kinnituspolt läbi varda saada. Kunde pool laabus lühikese varda vahetamine sujuvalt ja ilma probleemideta, kuigi poldi mutter ei tahtnud lahti tulla. Pidin siis selle mutri relakaga otsast lõikama. Samuti vahetasin põikivarda ära, asemele läks reguleeritav.

DSC_Lahendus_varda_paigutusele.jpg
DSC_Lahendus_varda_paigutusele.jpg (124.55 KiB) Vaadatud 931 korda


Kütusepump sai vahetatud tootlikuma pumba vastu, kuna ette pumpamise link ei tahtnud korralikult toimida. Kuidagi liiga kergelt käis ja tundus, et kütust ei pumpa üldse karburaatori poole.

DSC_uus_kytusepump.jpg
DSC_uus_kytusepump.jpg (78.73 KiB) Vaadatud 931 korda


Järgmiseks tööks on 2 kärbest ühe hoobiga, ehk siis originaal reduktor läheb vahetusse ja selle asemele tuleb lukuga 4.1 reduktor koos LS õliga. Seega jäävad mul üle 2 pudelit reduktoriõli, mis sai Lada Kauplusest ostetud.

Hetkel mõtlen, kas vahetada ka käigukasti õli ära ja samuti ka käigukasti tihend.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#340

Postitus Postitas Tony_2106 » 02 Mär 2020 19:00

Vahepeal tegin lisatulede raami ette valmis, paigaldasin ka Hella 3000 kaugtuled ja 2 led tuld ette ära. Viimased on veel ühendamata.

DSC_1013_lisatuled_1.jpg
DSC_1013_lisatuled_1.jpg (119.54 KiB) Vaadatud 594 korda


DSC_1013_lisatuled_2.jpg
DSC_1013_lisatuled_2.jpg (97.35 KiB) Vaadatud 594 korda


Leidsin jagaja kaane lahti tulemise alliku üles, kaanel on pisike sälk sees, mis peab teatud kohas olema. Ühesõnaga - Jagaja kaas oli tagurpidi peal :D Aga masin töötas. Nüüd panin kaane õigesti peale ja masin enam tööle ei lähe. Vahetasin ka reguleeritava keti hammasratta tagasi vana vastu. Lada Poweri elektronsüüte video järgi sai mootor keeratud joonte järgi paika, jagaja ka sätitud suunaga esimese silindri poole. Masinat käivitades, möötor korra lubas, et läheb tööle, kuid siis viskas järjest paar tulekera karpast välja ja tööle ei läinud. Kui masin enne töötas, siis sai ka summuti tagumisest pütist veidi tuld nähtud :D Aga nüüd on jah kuul koos. Pole vist enam mõtet masinat edasi üksi ehitada, kui masina mootor enam ei tööta. Seega hetkel taas masekas saabumas ja kaalun masinat Kuusakoskisse viia :(

Video (Tulepallide Pidu): https://www.youtube.com/watch?v=ybjTH6sOyzA


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist