Ohoo, tänud viite eest!
Võtan härradega ühendust.
Mis puudutab aga minu Nivat, siis asjad on arenenud pigem negatiivses võtmes. Nimelt üks õhtu Nivaga koju sõites hakkas kostuma mootorist just madalatel pööretel nagu mingit perioodilist sahisemist. Kõrgematel pööretel polnud kuulda. Jõud polnud nagu mootorist kadunud. Jõudsin koju kenasti. Tulemus on aga see, et käima uuesti ei lähe. Juba käivitades on kosta ka ebaharilikku häält koos sahinaga. Kui piisavalt palju käiata kaob sahin ja jääb nagu selline mulje, et kompressioon on kadunud - käib kuidagi lihtsalt ringi, podinat ka ei tee. Mootoris õli normis, olgugi, et alt otsast mootor mõnusalt õline (juba varasem teema). Kütuse pump kenasti töötab, seal taga ei tohiks käima minek olla. Lisaks sellele, sahisev hääl ei saaks ka sealt tulla.
Ehk siis küsimus, suurele ringile, mis kurat seal nüüd siis otsad andis ikkagi?
Ega hullu vast pole, sest nii või teisiti läheb mingi muu mootor peale. Lihtsalt oleks võinud veel jätkuda seda nö pooleks aastaks vähemalt.
Vahepeal olen ümberehituse lahendust edasi mõelnud. Ja jõudnud selleni, et ehk on hoopis mõistlik lahendus unustada see VW 1.9 teema just nimelt käigukasti sobitamise jandi tõttu ja võtta midagi, mis on juba algselt tagaveolisele mõeldud. Ehk siis BMW 318tds mootor, M41 - 1,7 turboga diisel, 66kw. Chippides saab sealt natuke veel kätte ja see peaks täiesti piisav olema juba.
Elu tundus juba väga ilus, aga siis vaatasin BMW kastide ülekande arve ja hakkasin ropendama. BMW kastidel on nimelt 5 käik otse. Niva on aga ehitatud eeldusega 4 käik otse. Ehk siis BMW kastiga kompott tähendaks Niva 3.9 kordajaga diffritega et BMW 5 käik = Lada 4 käik. Ja maanteel 90km/h = 2700 rpm mida on selgelt palju. Rääkimata sellest, et kohalt võiks ära minna teise käiguga - esimene kõlbaks ilmselt kõige paremini kaubanduskeskuse parklas inimeste stalkimiseks.
Hakkasin uurima, ehk on seda mootorit pandud mõne muu auto sisse, kus on 4 käik otse. Tuleb välja, et M41 suuremat venda mis on 2.5tds mootor, on pandud Opel Omega sisse. Kuna mootori plokk on sama on tugev eeldus et ka käigukastid peaksid vahetatavad olema. Googlist pilte vaadates tundub ainus erinevus olevat starteri asukoha nihe ca 3-4 cm. Plaanin nüüd lähipäevil minna mõne 318tds pealt vaatama, kas sellel on ka mingi märgiline tähtsus. Kui ei ole, siis tundub selline lahendus võrreldes muude aretamistega tubli võit nikerdamises. Hooratas, sidur ja siduri korv tuleb küll aga testimise käigus sobitada. Seal on erinevused sees, alustades sellest, et käigukasti võllil on erinev arv nuute Omega vs 318tds.
Seega seni veel asi teoreetiline, Niva seisab hoovis ja käin nädalavahetustel maal küüni koristamas, et oleks kuskil seda projekti alustada.