2121 Niva, Ratsoup, 1983
Postitatud: 02 Sept 2017 20:56
Ühel päeval sattusin osta.ee-s Lada Niva oksjoni peale. Auto oli Saaremaal ja ei tulnud mõttessegi, et läheks ja tooks ära. Aga Niva tundus huvitav retro pill, nii et hakkasin kuulutusi sirvima. Üsna pea leidsin ühe isendi 350eur eest Nõmmel 1km kaugusel. Sellest aga õnnestus ilma jääda - keegi jõudis ette. Suures ahastuses helistasin Saaremaa Niva omanikule ja mõtlesin, et uurin auto kohta natuke. Mees oli muhe ja auto tundus aus. Egas midagi, samal õhtul istusin lennukile, lendasin Kuressaarde ja tagasi samal päeval juba pimeduses oma uue oranži Nivaga. (Lugejale veel infoks, et see oli praktiliselt mu esimene Lada või vene auto sõit).
Niva laevas:
Niva koduhoovis:
Tehtud esimesed asjad:
1) Esikardaan alla tagasi pandud. Oli alt ära võetud eelmise omaniku poolt.
2) Juhi istme seljatoe fiksaatorile sai murdunud hammaste asemele keevitatud üks seib.
3) Tellitud sai õlifilter, õli, õhufilter
4) Küljepeeglid said peale keeratud ja fikseeritud
Auto seisukord on nii ja naa. Eks teab mis palju tema eest välja ei käidud. Tehnika tundub olevat üsna viisakas. Auto on põhimõtteliselt ühe peremehe sõita olnud enamiku oma elust. Murekohaks on aga põhi. Seda on siit sealt paigatud, just karbid. Samuti on keegi kunagi tiivad üle värvinud/pahteldanud.
Vead mis vajavad likvideerimist:
1) Tagumise istme sejatoe fiksaatorid on katki/tooli küljes puudu
2) Karburaator vajab seadistamist/puhastust. Sooja mootoriga tühikäigul kooleb maha kui toore klapp kinni lükata. Ühesõnaga sooja mootoriga toore klappi lükates alla 2000 rpm-i kooleb maha. Tegin sellist nalja, et võtsin õhufiltri korpuse pealt maha ja tekitasin käega karbussi peale vaakumi, ehk tõmbab mingid torud lahti. Tolku aga sellest polnud. Ehk keegi targem oskab seda viga täpsemalt diagnoosida kui must karbuss
Mingi imelik niva pisik on sees. Eks esialgu vaatan, kas või mis loom see Niva on. Päris korralikult taastamist veel ei julge plaanida. Põhja alt tuleb ikka korralikult keevitama hakata. Pole selle kogemust/kohta teha. Küll on aga selja taga ühe külgkorvi Jawa taastamine, seega päris võõras teema pole see vana tehnika...
Niva laevas:
Niva koduhoovis:
Tehtud esimesed asjad:
1) Esikardaan alla tagasi pandud. Oli alt ära võetud eelmise omaniku poolt.
2) Juhi istme seljatoe fiksaatorile sai murdunud hammaste asemele keevitatud üks seib.
3) Tellitud sai õlifilter, õli, õhufilter
4) Küljepeeglid said peale keeratud ja fikseeritud
Auto seisukord on nii ja naa. Eks teab mis palju tema eest välja ei käidud. Tehnika tundub olevat üsna viisakas. Auto on põhimõtteliselt ühe peremehe sõita olnud enamiku oma elust. Murekohaks on aga põhi. Seda on siit sealt paigatud, just karbid. Samuti on keegi kunagi tiivad üle värvinud/pahteldanud.
Vead mis vajavad likvideerimist:
1) Tagumise istme sejatoe fiksaatorid on katki/tooli küljes puudu
2) Karburaator vajab seadistamist/puhastust. Sooja mootoriga tühikäigul kooleb maha kui toore klapp kinni lükata. Ühesõnaga sooja mootoriga toore klappi lükates alla 2000 rpm-i kooleb maha. Tegin sellist nalja, et võtsin õhufiltri korpuse pealt maha ja tekitasin käega karbussi peale vaakumi, ehk tõmbab mingid torud lahti. Tolku aga sellest polnud. Ehk keegi targem oskab seda viga täpsemalt diagnoosida kui must karbuss
Mingi imelik niva pisik on sees. Eks esialgu vaatan, kas või mis loom see Niva on. Päris korralikult taastamist veel ei julge plaanida. Põhja alt tuleb ikka korralikult keevitama hakata. Pole selle kogemust/kohta teha. Küll on aga selja taga ühe külgkorvi Jawa taastamine, seega päris võõras teema pole see vana tehnika...