2121, rom, 1982
Postitatud: 21 Dets 2016 20:36
Tervist!
Sai sõbraga juba pikemat aega mõeldud niva soetamamisest, et oleks ka üks hobiauto, millega saaks vahepeal ka teepealt maha keerata, nt hea kalal või lihtsalt metsas käia. Eelmine aasta talvel saigi soetatud üks 1996 aasta niva. Auto oli ostes juba suhteliselt nigelas seisus, aga sai esimesed sõidud tehtud lumistel põldudel ja metsavahel. Algne plaan sellest masinast midagi viisakat ja korralikku ehitada ei tulnud midagi välja, kuna auto kere oli ikkagi liiga pehme, et sellest midagi head saaks. Umbes aasta aega seedimist ja leidsimegi omale sobiva auto, Vaz 2121 aastast 1982 punast värvi. Auto seisnud omaniku jutu järgi vähemalt 10 aastat kuuri all ja viimase aasta seisis õues, kuna jäi jalgu. Auto sai treileriga koju toodud, õnneks auto asus naaberkülas ja toomine oli lihtne, kuna vahemaa umbes 5 km. Kodus sai siis esialgu mootor käima aetud, kiire starteri vahetus kuna vana oli aastatega kinni jäänud. Kanistriga kütus kapoti alla,uus õli sisse ja paar uut küünalt ja käima ta läks, siis natuke liigutasime hoovipeal edasi tagasi ja sõitsimegi juba garaaži, et ehitusega alustada. Esialgu tõstsime kogu sisustuse välja, peale armatuuri, siis eemaldasime kõik klaasid luugid ja ka mootori. Hetkel siis seis selline, et auto on küljepeal ja käsil põhja keevitamine. Praeguste plaanide kohaselt tahaks jõuda autoga niikaugele`: Põhja keevitamine lõpetada,sillakinnituste tugevdamine, sillaosa korrastada,keretööd teha ja üle värvida, teha väike tõste (kuskil 5cm), originaalist ivake suuremad rattad (arvatavasti volga velgedele), paigaldada vints, esiistmed välja vahetada paremate vastu jne.
Kojutoomine.
Salong välja võetud ja suurem mastiks eemaldatud.
Kuna auto oli seespoolt korrosiooniõliga üle lastud, siis tundus lihtsam auto treilerile pakkida ja pesulasse minna, kus pesime auto seest,väljast ja pealt.
Vahepeal said alla ka volga veljed.
Pestud!
Eelnevalt sai tehtud sellised rakised , et autot mugavam küljepeale keerata.
Esimene ots põhjast ikka ivake pehme, otseselt auku sees polnud, aga otsustasime välja lõigata.
Kuna auto on plaanis teha metsa ja maastikusuutlikum, siis karbi alumine otsa tegime vinkelrauast ja karbi külje 3mm lehtrauast.Välja vahetasime esimese poolraami ja ka 50 cm (pikkiraami) ja lisaks keskele juurde ühe poolraami.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
Hetkeseis siis niikaugel, selle poolega hakkab varsti valmis saama ja siis teiseltpoolt samakaugele jõuda ja siis teeb jooksvalt edasi.
Pilt ka autost, mille küljest saab vajaminevaid varuosasi võtta.
Lisan ka eelmisest Vaz i projektist pildi, mis hetkel seisab talvekorteris ja millega liikleme suvel.
Sai sõbraga juba pikemat aega mõeldud niva soetamamisest, et oleks ka üks hobiauto, millega saaks vahepeal ka teepealt maha keerata, nt hea kalal või lihtsalt metsas käia. Eelmine aasta talvel saigi soetatud üks 1996 aasta niva. Auto oli ostes juba suhteliselt nigelas seisus, aga sai esimesed sõidud tehtud lumistel põldudel ja metsavahel. Algne plaan sellest masinast midagi viisakat ja korralikku ehitada ei tulnud midagi välja, kuna auto kere oli ikkagi liiga pehme, et sellest midagi head saaks. Umbes aasta aega seedimist ja leidsimegi omale sobiva auto, Vaz 2121 aastast 1982 punast värvi. Auto seisnud omaniku jutu järgi vähemalt 10 aastat kuuri all ja viimase aasta seisis õues, kuna jäi jalgu. Auto sai treileriga koju toodud, õnneks auto asus naaberkülas ja toomine oli lihtne, kuna vahemaa umbes 5 km. Kodus sai siis esialgu mootor käima aetud, kiire starteri vahetus kuna vana oli aastatega kinni jäänud. Kanistriga kütus kapoti alla,uus õli sisse ja paar uut küünalt ja käima ta läks, siis natuke liigutasime hoovipeal edasi tagasi ja sõitsimegi juba garaaži, et ehitusega alustada. Esialgu tõstsime kogu sisustuse välja, peale armatuuri, siis eemaldasime kõik klaasid luugid ja ka mootori. Hetkel siis seis selline, et auto on küljepeal ja käsil põhja keevitamine. Praeguste plaanide kohaselt tahaks jõuda autoga niikaugele`: Põhja keevitamine lõpetada,sillakinnituste tugevdamine, sillaosa korrastada,keretööd teha ja üle värvida, teha väike tõste (kuskil 5cm), originaalist ivake suuremad rattad (arvatavasti volga velgedele), paigaldada vints, esiistmed välja vahetada paremate vastu jne.
Kojutoomine.
Salong välja võetud ja suurem mastiks eemaldatud.
Kuna auto oli seespoolt korrosiooniõliga üle lastud, siis tundus lihtsam auto treilerile pakkida ja pesulasse minna, kus pesime auto seest,väljast ja pealt.
Vahepeal said alla ka volga veljed.
Pestud!
Eelnevalt sai tehtud sellised rakised , et autot mugavam küljepeale keerata.
Esimene ots põhjast ikka ivake pehme, otseselt auku sees polnud, aga otsustasime välja lõigata.
Kuna auto on plaanis teha metsa ja maastikusuutlikum, siis karbi alumine otsa tegime vinkelrauast ja karbi külje 3mm lehtrauast.Välja vahetasime esimese poolraami ja ka 50 cm (pikkiraami) ja lisaks keskele juurde ühe poolraami.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
Hetkeseis siis niikaugel, selle poolega hakkab varsti valmis saama ja siis teiseltpoolt samakaugele jõuda ja siis teeb jooksvalt edasi.
Pilt ka autost, mille küljest saab vajaminevaid varuosasi võtta.
Lisan ka eelmisest Vaz i projektist pildi, mis hetkel seisab talvekorteris ja millega liikleme suvel.