2121, rom, 1982

2121, rom, 1982

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
rom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
Asukoht: jõgeva
Autod: vaz 21011, vaz 2121

2121, rom, 1982

#1

Postitus Postitas rom » 21 Dets 2016 20:36

Tervist!

Sai sõbraga juba pikemat aega mõeldud niva soetamamisest, et oleks ka üks hobiauto, millega saaks vahepeal ka teepealt maha keerata, nt hea kalal või lihtsalt metsas käia. Eelmine aasta talvel saigi soetatud üks 1996 aasta niva. Auto oli ostes juba suhteliselt nigelas seisus, aga sai esimesed sõidud tehtud lumistel põldudel ja metsavahel. Algne plaan sellest masinast midagi viisakat ja korralikku ehitada ei tulnud midagi välja, kuna auto kere oli ikkagi liiga pehme, et sellest midagi head saaks. Umbes aasta aega seedimist ja leidsimegi omale sobiva auto, Vaz 2121 aastast 1982 punast värvi. Auto seisnud omaniku jutu järgi vähemalt 10 aastat kuuri all ja viimase aasta seisis õues, kuna jäi jalgu. Auto sai treileriga koju toodud, õnneks auto asus naaberkülas ja toomine oli lihtne, kuna vahemaa umbes 5 km. Kodus sai siis esialgu mootor käima aetud, kiire starteri vahetus kuna vana oli aastatega kinni jäänud. Kanistriga kütus kapoti alla,uus õli sisse ja paar uut küünalt ja käima ta läks, siis natuke liigutasime hoovipeal edasi tagasi ja sõitsimegi juba garaaži, et ehitusega alustada. Esialgu tõstsime kogu sisustuse välja, peale armatuuri, siis eemaldasime kõik klaasid luugid ja ka mootori. Hetkel siis seis selline, et auto on küljepeal ja käsil põhja keevitamine. Praeguste plaanide kohaselt tahaks jõuda autoga niikaugele`: Põhja keevitamine lõpetada,sillakinnituste tugevdamine, sillaosa korrastada,keretööd teha ja üle värvida, teha väike tõste (kuskil 5cm), originaalist ivake suuremad rattad (arvatavasti volga velgedele), paigaldada vints, esiistmed välja vahetada paremate vastu jne.

Pilt
Kojutoomine.

Pilt

Pilt
Salong välja võetud ja suurem mastiks eemaldatud.

Pilt
Kuna auto oli seespoolt korrosiooniõliga üle lastud, siis tundus lihtsam auto treilerile pakkida ja pesulasse minna, kus pesime auto seest,väljast ja pealt.
Vahepeal said alla ka volga veljed.

Pilt
Pestud!

Pilt
Eelnevalt sai tehtud sellised rakised , et autot mugavam küljepeale keerata.

Pilt
Esimene ots põhjast ikka ivake pehme, otseselt auku sees polnud, aga otsustasime välja lõigata.

Pilt
Kuna auto on plaanis teha metsa ja maastikusuutlikum, siis karbi alumine otsa tegime vinkelrauast ja karbi külje 3mm lehtrauast.Välja vahetasime esimese poolraami ja ka 50 cm (pikkiraami) ja lisaks keskele juurde ühe poolraami.

Pilt
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.

Pilt
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.

Pilt
Hetkeseis siis niikaugel, selle poolega hakkab varsti valmis saama ja siis teiseltpoolt samakaugele jõuda ja siis teeb jooksvalt edasi.

Pilt
Pilt ka autost, mille küljest saab vajaminevaid varuosasi võtta.

Pilt
Lisan ka eelmisest Vaz i projektist pildi, mis hetkel seisab talvekorteris ja millega liikleme suvel.


Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

#2

Postitus Postitas Hulkur » 21 Dets 2016 21:34

Kui teil juba niisuur ehitus käsil.... siis ju võiks juba mingi talasilla panna? mis kannataks vähemalt 33 rehvi.. Siis juba mugavam kulgeda kah pehmel..

rom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
Asukoht: jõgeva
Autod: vaz 21011, vaz 2121

#3

Postitus Postitas rom » 21 Dets 2016 22:16

ei tea kas niisuurelt :D hakkab tegema, praegu sai volga velgedele prooviks peale pandud 235/75/15 rehvid. veel ei oska öelda kuidas nad sinna istuvad kuna auto küljepeal, kui alla laseb siis vaataks kuidas sobivad. Pilt esialgse plaani järgi äkki osta sellise mustriga rehvid.

Aga kõik soovitused ja mõtted on väga teretulnud.

rom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
Asukoht: jõgeva
Autod: vaz 21011, vaz 2121

#4

Postitus Postitas rom » 28 Dets 2016 22:41

Tervist.

Auto vahepeal teise küljepeale keeratud , esimese otsa põhjapleki, karbi ja raamiosa keevitusega tegeletud.


Pilt



''Pilt[/url]

Sai ostetud ka sellised tiivalaiendid

Pilt

-lada07-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: 24 Dets 2015 00:31
Asukoht: Karinu küla
Autod: 2107

#5

Postitus Postitas -lada07- » 28 Dets 2016 23:31

Oled rehve alla proovinud ? Kuidas mahuvad ja egas lõhkuma midagi ei hakka ?
Enda omal 205/75R15 kui plaan oleks vähe käredamaid alla panna.

rom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
Asukoht: jõgeva
Autod: vaz 21011, vaz 2121

#6

Postitus Postitas rom » 29 Dets 2016 07:12

 
-lada07- kirjutas:Oled rehve alla proovinud ? Kuidas mahuvad ja egas lõhkuma midagi ei hakka ?
Enda omal 205/75R15 kui plaan oleks vähe käredamaid alla panna.


Korra sai proovitud. praegu ei hakanaud väga süvenema ratastesse, hiljem võtab vedrud alt ära ,siis täpsemalt näha kuhu võivad vastu käija.Arvan et ilma tiivaääri ivake lõikamatta hakkavad ikka kuhugi vastu käima.

Simmos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 07 Veebr 2016 21:54
Asukoht: Harjumaa
Autod: Lada Niva 1,7i 2003, Volvo v40 1,9D 2000, Chrysler Stratus Cabrio 1998 2,0, Mercedes-Benz W123 200D (1985)

#7

Postitus Postitas Simmos » 02 Jaan 2017 22:33

Endal 215/75R15 all ja probleeme pole - https://www.flickr.com/photos/135910114 ... 2344551866 . Samas olen kuulnud, et sealt edasi tuleb hakata juba tõste peale mõtlema (endal standardkõrgusel).

-lada07-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: 24 Dets 2015 00:31
Asukoht: Karinu küla
Autod: 2107

#8

Postitus Postitas -lada07- » 03 Jaan 2017 01:47

Siis tean.mo omal tõste tehtud.eks näha ole.aga jõudu ehitamisel.jälgin huviga

rom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
Asukoht: jõgeva
Autod: vaz 21011, vaz 2121

#9

Postitus Postitas rom » 03 Jaan 2017 10:01

 
-lada07- kirjutas:Siis tean.mo omal tõste tehtud.eks näha ole.aga jõudu ehitamisel.jälgin huviga


Kuidas muidu tõste tegid ja kui palju? Ise plaanisime vedrukanne ülespoole viia, vast kuskil 5cm. Või oleks parem varjant pikemaid vedrusid kasutada, kuid millise masina omasid?

Simmos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 07 Veebr 2016 21:54
Asukoht: Harjumaa
Autod: Lada Niva 1,7i 2003, Volvo v40 1,9D 2000, Chrysler Stratus Cabrio 1998 2,0, Mercedes-Benz W123 200D (1985)

#10

Postitus Postitas Simmos » 03 Jaan 2017 13:00

Niva tõstmisest on kirjutanud üks entusiastist britt - info leiad http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... erLift.htm .

rom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
Asukoht: jõgeva
Autod: vaz 21011, vaz 2121

#11

Postitus Postitas rom » 03 Jaan 2017 16:45

 
Simmos kirjutas:Niva tõstmisest on kirjutanud üks entusiastist britt - info leiad http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... erLift.htm .


Tänud selle lingi eest, pole ise sinna sattunud ennem. Väga huvitav lugemine ja tuleb kindlasti kasuks

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1213
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

#12

Postitus Postitas VäikeMägilane » 03 Jaan 2017 18:35

Nivadele olemas spets tõste komplektid (alates 50mm).

Lisaks võimalik tugevamaid pooltelgesid saada nii ette kui ka tagumisi (rumm-telg eraldi elik sõltumatu poolass, kaherealine laager jms.), ketas või trummelpidurile. Kannatab päris suuri rattaid.

Samuti saada snorkleid, vahekasti ja reduktorite kaitseid, aeglasid k.kaste ning muudetud vahekaste jms. lisavarustust metsa/mutta
Festina lente!

-lada07-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: 24 Dets 2015 00:31
Asukoht: Karinu küla
Autod: 2107

#13

Postitus Postitas -lada07- » 03 Jaan 2017 19:44

 
VäikeMägilane kirjutas:Nivadele olemas spets tõste komplektid (alates 50mm).

Lisaks võimalik tugevamaid pooltelgesid saada nii ette kui ka tagumisi (rumm-telg eraldi elik sõltumatu poolass, kaherealine laager jms.), ketas või trummelpidurile. Kannatab päris suuri rattaid.

Samuti saada snorkleid, vahekasti ja reduktorite kaitseid, aeglasid k.kaste ning muudetud vahekaste jms. lisavarustust metsa/mutta


http://www.ladapower.com siit leiab midagi ka

Kasutaja avatar
Marek504
Foorumi kasutaja
Postitusi: 210
Liitunud: 31 Aug 2006 21:53
Asukoht: Rakvere

#14

Postitus Postitas Marek504 » 03 Jaan 2017 20:05

Pildilt tundub, et nende laienditega ei saa koobast juurde lõigata? Kui tahad suuremat ratast siis hakkad laiendit ka lõikama?
Tilkuritel mitte tülitada...

rom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
Asukoht: jõgeva
Autod: vaz 21011, vaz 2121

#15

Postitus Postitas rom » 03 Jaan 2017 21:12

 
Marek504 kirjutas:Pildilt tundub, et nende laienditega ei saa koobast juurde lõigata? Kui tahad suuremat ratast siis hakkad laiendit ka lõikama?


Nende laienditega on tõesti veits pahasti. Tiivakaarte lahendus on hetkel täitsa lahtine veel , karbi otsad jätab ka praegu kinni keevitamatta . Teeb tõste ära ja siis vaatab kuidas need rattad sinna jäävad.

ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1150
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2;2101, FSO; Niva; Skif; Ford

#16

Postitus Postitas ando » 04 Jaan 2017 23:51

Kas pilt petab või tõstsite küljekarbi ka kerele lähemale? Kas tagasillakinnituste tugevdused kere külge panite lihtsalt olemasolevate peale?

Meeldib entusiasm, kuigi küljekarbi oleksite võinud siis juba võtta korraliku U tala... :D
Jõud taga, peab minema.

rom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
Asukoht: jõgeva
Autod: vaz 21011, vaz 2121

#17

Postitus Postitas rom » 05 Jaan 2017 07:03

 
ando kirjutas:Kas pilt petab või tõstsite küljekarbi ka kerele lähemale? Kas tagasillakinnituste tugevdused kere külge panite lihtsalt olemasolevate peale?

Meeldib entusiasm, kuigi küljekarbi oleksite võinud siis juba võtta korraliku U tala... :D


Küljekarp sai jah natuke kerele lähemale. Sillakinnituse tugevndus plaadid läksid jah olemasolevatale peale. Alguses oli plaan karbid teha nelikanttorust, aga nagu ei istunud kuidagi ja mõtlesime teise lahenduse.

rom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
Asukoht: jõgeva
Autod: vaz 21011, vaz 2121

#18

Postitus Postitas rom » 08 Jaan 2017 18:55

Tere. Vahepeal sai natuke jälle nivat tehtud. Põhja- ja karbikeevitusega sai ühelepoole.

Pilt
Sai tellitud 4 vahekasti kinnituspatja.

Sai siis vahekasti kinnitama hakata nelja padja peale.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Hetkel veel asi pooleli, vaja kronsad nelikanttoru külge keevitada ja põhjakülge tulevad tugevndusplaadid patjade kinnituste alla.

-lada07-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: 24 Dets 2015 00:31
Asukoht: Karinu küla
Autod: 2107

#19

Postitus Postitas -lada07- » 08 Jaan 2017 21:49

Miks 4 padjale ?
Vähendab vibratsiooni ?

ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1150
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2;2101, FSO; Niva; Skif; Ford

#20

Postitus Postitas ando » 08 Jaan 2017 22:25

Ma pakun, et ei liiguks nii palju põhja all ning kangid püsiksid aimatavas kohas..
Jõud taga, peab minema.


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist