2106,Artsu,1984

2106,Artsu,1984

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
_Artsu_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 16 Apr 2015 16:09
Asukoht: Tsooru
Autod: VAZ 21063

2106,Artsu,1984

Postitus Postitas _Artsu_ »

On saanud täis aasta ja tiba peale kui sain endale load ning tänu sellele tekkis suur isu autode osas, kuna saab ise sõita. Selle aja jooksul olen üleüldse autode kohta väga palju õppinud ja teada saanud kuidas kõik täpselt töötab. Kui sügisel veel ma ei teadnud täpselt kuidas piduriklotsegi ladal vahetada siis järgmise poole aastaga jõudsin juba mootori komplekteerimiseni, töid mida ei ole teinud on jäänud alles päris vähe.


Ajalugu:

Masina ostis vanaisa vist aasta 2008 kandis??(Ei mäleta absoluutselt) kuna tema endise liikuri kere oli nõnda läbi, et oli raskusi ülevaatuselt kasvõi kuidagi läbi saada. Toodi see kuskilt Tartu kandist, osteti vist 10 000kr eest ja saadi juurde ka paagitäis bensu. Tolleks ajaks oli vahetatud pagasniku põhi ja auto ise oli ja on siiani kõvasti igaltpoolt paksu möksiga koos, mis peaks siis kaitsma kere? Rohkem vanemat ajalugu ei teata. Masin sõitles peale seda mõned aastad ilma mingite probleemiteta. Seejärel jäi garaaži seisma ning tööle sai aetud ta vaid peaaegu iga talv kohalikuks jäärajaks kus sai nooremana kätt harjutatud. Mingi aasta tegi isa ülevaatuse ära ka kuna tööautoga juhtus midagi aga oli vaja liikuda. Nii ta oli kuni sain kätte juhiload.

Pilt
2013 aasta jäärajal. Elu teine oli vist see.

Algusest

Eelmise aasta mais ega palju ei pidanud tegema, et ülevaatust saada, kõige raskem vast oligi sarniiride vahetamine. Edasi liikus masin ilusti väheste probleemidega. Siia järgi aga suurem hulk pilte kõike ilustreerimaks.

Pilt
Esimene pilt mis sai tehtud kohe mai alguses kui hakkas masin liikuma.

Pilt
Suvel sai iga ilusa ilmaga kasvõi niisama tiirutama mindud ja bensu korralikult kulutatud. Korralikult ikka niipalju, et sügisel vaatasin 4000km sai maha vuratud siis sain aru kuhu suur osa suve palgast järiest kulus :lol

Pilt
Hauka Laadal sai lõpuks leitud endale ka Lada nokakas!!

Pilt
Augustis sai käidud filmi võtetel Triinu baaris. Numbrimärgil on ka näha aasta 97 kleepse. Ei teadnud kas võin nendega sõita
või mitte aga nii sõitlesin kuni lihtsalt maha kukkusid(tagumisel numbrimärgil veel alles).
Pilt
Pilt

Okei. Pilte on tohutult veel ka selle aasta jääradadest ja muust. Põhiliselt umbes sel ajal kui see viimane pilt sai tehtud hakati lada peal erinevaid katsetusi tegema. Esimese asjana võtsin enda vana põlluralli ladalt maha 1.5L jõuallika ja sai sellele masinale vahele pandud siis. Kuna kogemusi ei olnud siis paljud asjad läksid viltu ja sai tehtud raskemat moodi. Probleeme oli laadimisest kuni mootori mitte korralikult töötamiseni. Lõpuks talvisel koolivaheajal, vist peale aastavahetust lõppes ka koostöö 1.5L mootoriga. Sõbra pool lume raja peal valu andes äkki enam mootor ei töötanud ilusti ning kui kapot üles tõmmati siis õli voolas õhupuhastist välja ja kohe oli kõik selge. Mootoris surve sees, siiamaani pole mootorit laht võtnud ja täpsemalt ei tea kuid mis seal muud võib olla kui mingid rõngad ära :). Peale seda insitenti läks kohe järgmisel päeval uue mootori otsimiseks ja ime. Isa töö juurest leidsin 1.6L mootori, mis oli peaaegu täiesti komplektne kuid oma 10-15 aastat arvati seisnud. Ega midagi esimest korda sai mootor täitsa laiali võetud, mingeid üllatusi õnneks ei tulnud, kuluosad sai vahetatud ja kahe nädala pärast mootor töötas nii nagu ta töötas. Probleemne oli hääl mida mootor tegi ning keegi ei teadnud viga(sai abi küsitud ka siit foorumist). Asi oli vist aind sissesõidus ja mida rohkem bensu sai kulutatud seda paremaks läksid hääled. Kuid miskit oli vist minu ehituskvaliteedis valesti ja kolmest jäärajast viimasel hakkas masin sinist välja ajama ja esimesse silindrisse õli ajama. Minul oli vaja sõita ja seda ma tegin edasi sinine pilv seljataga aga lõpuks läks ni hulluks asi, et pilv muutus väga suureks ja õli hakkas võtma nagu bensiini :) küünal töötas ka vaid max 10km kuni oli nii õline, et pidi uuesti puhastama. Nii ta mul Märtsis seisma jäi. seisis terve aprilli ja nüüd mais sai ette võetud ja nurgast vana hea 1.3L mootor välja tõstetud ning täna sai mootor ära vahetatud. Palju küll sõita ei saanud aga tundub täitsa, et saab vähemalt ilusate ilmadega ringi chillida. Hetkel ei ole juba üle kuu aja ka ülevaatust olnud ning sellel nädalal tahaks ära teha. Ainukeseks probleemiks võivad tulla puksid vist just tagasillas, mis on väga mõrased.

Kuradi jutt venis üsna pikaks aga see on väga lühike ülevaade kuidas ma selle masinaga olen aasta mööda veetnud ja loodan veel palju kilomeetreid läbida.:)

Tulevik
  • Uued esiistmed
  • Kere peab ette võtma
  • Valuveljed
  • Toonklaasid
  • Keskkonsool ehitada
  • Esispoiler või lip sugune asi:puzzled
  • Kõik puksid ära vahetada
Esiistmete kohta selline küsimus, et kas neid kinnitusi võib ükskõik kuidas ikka ümber teha? Vähemalt, et oleks iste ilusti kinni? Mingi päev saan Renault Clio mk1 istmed siis peab chekama palju noid ümber vaja teha või kuda nod üldse istuvad.

Loodan loomulikult, et ei olnud kõige hullem lugemine. Eks ta ole endale hea päevik.

Andke igasugusest halvast ja heast teada!!!
u
ubja47
Foorumi kasutaja
Postitusi: 115
Liitunud: 31 Juul 2015 11:06
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106 21011

Postitus Postitas ubja47 »

Salaja ikka võid :D
kahe käega kapoti all
u
ubja47
Foorumi kasutaja
Postitusi: 115
Liitunud: 31 Juul 2015 11:06
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106 21011

Postitus Postitas ubja47 »

On muidu pilte ka ss põhjast?, kui hull seis on? :D
kahe käega kapoti all
s
Silvert
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 08 Mai 2016 09:47
Asukoht: Järvamaa
Autod: Lada Niva, Chrysler Sebring

Postitus Postitas Silvert »

Täna käisin ülevaatus punktis just uurimas, et kuidas nad suhtuvad sellesse, kui istutan enda Nivasse mõne lääne auto istmed. Nemad kiitsid ideed heaks ja ütlesid, et ei tule probleeme ülevaatuse läbimisega.
Kasutaja avatar
_Artsu_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 16 Apr 2015 16:09
Asukoht: Tsooru
Autod: VAZ 21063

Postitus Postitas _Artsu_ »

Nagu ikka vene masinaga, kui üks viga korda tehtud siis tekib neid aina juurde. Ükspäev läks mul jällegi väike reaktiiv varras katki. Varda silmus oli nagu risti pooleks ning lahti keeranud ennast. Selle pärast oli sild veidi halvasti all ning veidi hiljem hakkas üldse tagaosa imelikult käituma. Pärast koju jõudes vaatasin ning enam amordid ei liikunud üles alla. Vardast kahjuks pilti ei ole aga silmuse saime ilusti ümaralt tagasi kokku keevitatud ning on mõnesaja kilomeetri juba vastu pidanud. Auto alt tulid amordid siis sellistena: https://youtu.be/kjN_wfJc9Wc
Asemele sai pandud MS amort, kiirelt sai need kätte ja ega tavasõidule ei ole vaja ka midagi paremat.

On tekkinud nüüd ka üks probleem juurde. Autol saab nagu bena otsa kui sõita mingi aeg 4000rpm juures neljanda käiguga. Eile hakkas vahepeal jama juba 2500rpm juures. Sai maanteepeal väga palju proovitud. kolmanda käikuga kannatas kuskil vähe 5000rpm ajada ja siis hakkas jumala poome. Ise arvan, et bensupump aga no täna äkki saan kellegi teise bena pumpa proovida ja siis saab teada. https://youtu.be/SIXneV2wsoA Õlirõhu näidik ongi koguaeg nullis, näidik lihtsalt ei tööta kuid tuli töötab ja laadimistulega kuskil miskit mööda. Kui laadimine on siis tuli põleb ja kui ei ole siis tuli on kustunud :lol
Videos siis kui pooma hakkas sõites lükkasin siduri põhja ja hoitsin gaasi koguaeg peal ning masin häälitses nii. :)

Peale amortide vahetust sai tagumised veljed valge värviga lihtsalt üle lastud, et kuidas selline velg kollase ladaga sobiks. Mulle täitsa meeldis peaks korralikult ette võtma, liivapritsiga ikka ilusti velg puhtaks ja siis värvima.:cool:
Pilt
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Kui lühike varras puruneb siis tugeva kiirenduse või pidurdamisega saabki amordid kõveraks. Kui vaikselt sõita siis ei juhtu midagi. Olen korduvalt lühikesi vardaid lõhkunud aga alati on amort terveks jäänud.
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Kui suurtel pööretel ära kipub "kustuma", siis ilmselt ei saa bensiini kätte. Kas filtrid umbes või karbas võib tase olla liialt madal.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Kasutaja avatar
_Artsu_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 16 Apr 2015 16:09
Asukoht: Tsooru
Autod: VAZ 21063

Postitus Postitas _Artsu_ »

Täna käis zerosix külas siis timmisime karpal taset kõrgemaks ja esimese lõõri bena düüs sai tipsa suurem pandud. Ainuke jama on, et proovida ei saanud. Eile just enne koju jõudmist läks rihm ribadeks, temp jõudis aind sajani tõusta õnneks. :)
Kasutaja avatar
_Artsu_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 16 Apr 2015 16:09
Asukoht: Tsooru
Autod: VAZ 21063

Re: 2106,Artsu,1984

Postitus Postitas _Artsu_ »

Halb vaadata!
Pole nii ammu postitanud, et vastik vaadata. Tegelikult ei ole masin peale bensiini põletamisele ja suure arvu kilomeetrite läbimisele muud ka teinud.
Lühikokkuvõte:
Peale viimast postitust sõitis masin ilma vigateta peaegu terve suve ära kuni 14. august. Sellel ööl magasin töötava masina peal soojas peale Hauka laada pidu ise üsna väsinud ja palju kangemat jooki tarvitanud. Ärgates masin seisis ja mootor kinni, kuna ise olen raskes pohmellis jätsin asja sinnapaika. Paari päeva pärast kui masin sai 15km koju veetud sai kõik selgeks, veepump oli läbi läinud ja sealt jooksis viimanegi veetilk süsteemist välja. Niiet tõmmati plokikaan maha ning teine korralik peale. Kartsin väga, et rõngad olid ka viga saanud aga õnneks mitte :D . Peale seda sai kompressiooni mõõdetud ja kõik oli 11 kandis ning masin töötas ilusti.

Detsembri alguses sai ära vahetatud tagumised ja esimesed amordid KYB gaasikate vastu. Lisaks sai esiots uued õõtsad, punased puksid ja korralikud tugevad sarniirid.

26. veebruaril sai käidud oma küla jäärajal. Kuna sõidan selliseid asju harva(üks kord talve jooksul) siis ei ole vastavaid rehve olemas aga õnneks sõber laenas peaaegu tutikad continental talvekad millega ta ise ei olnud ka veel jääpeal kinud. Võistlus oli üsna hea ja konkurents kõva. Oma 1.3l mootori ja diffri mis oli lahtine saavutasin 13. kohha 22-st.
Pilt

Mis oli lahtine! Peale viimast vooru tulin jäält maha ja käisin kiirelt garaazi juures, et rehvidele normaalne rõhk sisse panna aga tagasi sõites ühel hetkel kadus pauguga vedu ära (sain alla kilomeetri sõita kokku jäält maha tulles) Autoalla vaatamine ütles kohe, et diffriga midagi :puzzled

Täna sai masin pakude peale ja differ lahti võetud. Ma ei oska midagi öelda aga äkki mõni targem inimene oskab komenteerida? :geek:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
_Artsu_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 16 Apr 2015 16:09
Asukoht: Tsooru
Autod: VAZ 21063

Re: 2106,Artsu,1984

Postitus Postitas _Artsu_ »

Aru ei saa mis pull on! Minu hullumeelne 1.3 mootor on 6 kuu jooksul juba kolmandat korda selle ketti leevendi küljest ära löönud. Kõik korrad täpselt samamoodi :sein :ylbe :x Kas tõesti satub koguaeg mingi praak? Nüüd viimanekord sain lõpuks kohe aru mis asi seal mootoris hullu lärmiga ringi kloppib ja urgitsesin välja. :flaming
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Re: 2106,Artsu,1984

Postitus Postitas teitur »

Võid proovida ka teist tüüpi leevendit.
http://www.codevaruosad.ee/kataloog/nuk ... endi-00282

Kindlasti tasuks üle vaadata keti pinguti ja keti pingsus.
Vasta