1. leht 1-st

21063, martresc123, 1988

Postitatud: 12 Jaan 2016 21:01
Postitas martresc123
2011 aastal müüsin oma kolm Ladat ära vanaraua hinna eest, kuna taastamine oleks läinud üsnagi kulukaks ja polnud kohta kus autot teha.Tookord oli autodeks 2105, 21011 ja 2107.Ühel ilusal ja kuumal suvepäeval aastal 2015 tuli uuesti tahtmine tegeleda lada taastamisega. Niisiis läksingi autole järgi Väike Maarjasse, Vao külla. Autot nähes ei tulnud mul teist mõtet, raha kätte ja ostsin auto ära. Mootoriks oli peale pandud 06 markeeringuga mootor, mis oli kunagi väidetavalt kinni jäänud. Esiklaasis oli ülevalt alla läbiv mõra, tagumine kundepoolne uks ei lukustunud, ning mootori küljes polnud ka kõiki juppe.Mõned pildid ka eelmistest ladadest manuses.
21011 (kere läks pehmeks ja känd tuli tagasilla küljest lahti)
21011 (kere läks pehmeks ja känd tuli tagasilla küljest lahti)
rsz_011.jpg (35.69 KiB) Vaadatud 7037 korda
07 (tagasild tuli kere küljest lahti)
07 (tagasild tuli kere küljest lahti)
rsz_07.jpg (38.65 KiB) Vaadatud 7037 korda

Kui auto sai Võrumaale ära toodud, läks järgmisel päeval mootori mahavõtmiseks. Selgus veel et esivõre oli katki, kuid selle oleks saanud uuesti ära liimida. Mootor maas seejärel võtsime mootori lahti, muidu autoga sain kaasa veel teise mootori ka, millel oli keps külje pealt välja jooksnud. Vändaga sai mootori liikuma küll, kuid väga raskelt liikus, karteripõhja ära võttes leidsin sealt seest kõvera torujupi, mis oli vist karterituulutuse üks ära murdunud torujupp. See vist oligi see mis mootoril ringi käija ei lasknud. Lisaks avastasin peale mootoripesu et väntvõll oli korralikult kulunud, ning vaja oleks sinna ka uusi saalesid. Jätsin 06 ploki reservi, et kui tuleb tahtmine hakkan seda tegema. Ostsin oma sõbra käest ajutiselt peale 011 mootori, ning saime ka auto käima ja liikuma. Peale paari kiiremat ringi avastasime et radikas lekib. Tegu oli alumiinium radikaga, ribide vahelt tuli õrnalt vett. Radika sain ühe teise sõbra käest laenuks, seni kuni leian mõne korraliku radika. Vahetasin ka õli sellel mootoril ära, kuid peale 500 km sõitu avastasin et õlikulu on meeletu. Tuli kiirelt leida lahendus. Samas pakuti mulle vahepeal 2107 hea hinnaga, peal oli sellel 05 rihmaga mootor. Ostsin doonoriks selle 07 ära. Mõõtsime ära 05 mootori surveastme, ning peale läksgi rihmaga mootor, kõrged beezi värvi istmed, ning ka käigukast, sest vanal käigukastil ei olnud tagurpidikäigutule andurit. 07 läks pärast seda müügiks, sain selle eest peaaegu sama hinna, mille eest ma selle soetasin.
Sain 21063 ka pika ootamise peale oma nimele teha, ning tegin ka esimese kindlustuse ära. Ülevaatusele minna veel ei julgenud, kuna leidsin esisillas vigasid, mõned laternad ei põlenud samuti.
Tuled sain korda, pidin ära vahetama esirattarummu, sest ühte polti panna sinna ei saanud, vint oli ära kulunud, vahetasime ühe sarniiri, pendelhoob läks samuti vahetusse, asendasin selle laagritega variandi vastu välja.
2106.jpg
2106.jpg (22.68 KiB) Vaadatud 7039 korda
2015 suvi
2015 suvi
rsz_10111429463d8600.jpg (54.72 KiB) Vaadatud 7027 korda
2016 suvi
2016 suvi
rsz_011142947501e33.jpg (62.32 KiB) Vaadatud 7027 korda

Postitatud: 29 Sept 2016 09:59
Postitas martresc123
Nüüd olen jõudnud asjaga nii kaugele, et ülevaatus on tehtud, peale panin siis 06 mootori. Mootoris vahetasin ära väntvõlli- uue sain siis foorumist kasutaja Vahurke käest. Saaled ostsin Tartust Ülo ärist. Kolvid ostsin algul turu pealt, kuid need osutusid praagiks, kuna esimese sõidu ajal jäi mootor kinni. Lahti võttes selgus et oli esimese ja neljanda kolvi vastu silindri seina ära hõõrunud- silindrile õnneks midagi ei teinud. Järgmised kolvid ostsin Tartust Mekre ärist. 79,4 oli kolbide mõõt. Rõngad ostsin India omad, samuti panin ka kolvi sõrmed uued. Venemaalt tellisin niva nukkvõlli koos kojaga. Külge läks kontaktivaba süüde ja Sachs toodangu sidur. Panime mootoril süüte paika ja auto käis ideaalselt. Peale panin 21011 plokikaane mis sai ka üle lihvitud. Hetkel veel auto vahetevahel ajab välja sinist. Ma arvan et ka see muutub kui sissesõit 1000 km saab sõidetud.
Sachs.jpg
Sachs.jpg (61.3 KiB) Vaadatud 7030 korda
lahtine mootor.jpg
lahtine mootor.jpg (42.71 KiB) Vaadatud 7030 korda
mootor .jpg
mootor .jpg (59.87 KiB) Vaadatud 7030 korda

Postitatud: 29 Sept 2016 12:52
Postitas hevi
 
martresc123 kirjutas:...sissesõit 1000 km saab sõidetud. Õli panin sisse veel siguli oma, aga peale sissesõitu asendan selle mingisuguse lääne õliga...
Olen kuulud/lugenud mitmest allikast et esimesed 1000 km on mootori elus tähtsamad kui järgnevad 10 000. Selle järgi peaks ju sissesõidu ajal vähemalt sama hea õli olema kui järgnevalt plaanis kasutada.

Ainus loogiline põhjus miks kehva õli kasutada sissesõidul oleks see et kehvema õliga "kulub" mootor kiiremini paika/ detailide sissesõit toimub kiiremini. Aga kindlasti mootor lõplik eluiga nõnda lühem.

Postitatud: 11 Okt 2016 15:35
Postitas martresc123
Mõõtsin ära huvi pärast ka kompressiooni, igas silindris näitas ühtlaselt- 13
Ise olen rahul.

Postitatud: 06 Dets 2016 12:03
Postitas martresc123
Ostsin siis enne ülevaatust ka uue solex karburaatori, tänu millele olid ülevaatusel ka gaasid paigas.Autol nüüd ka minek äkilisem. Soetasin ka solexi hoovastiku süsteemi.
rsz_0111429479ceae4.jpg
rsz_0111429479ceae4.jpg (46.41 KiB) Vaadatud 7026 korda

Tellisin autole veel uued pidurklotsid, piduritrummlid ja uued silindrid. Piduritega ei olnud ka sel aastal enam ülevaatusel probleeme.
rsz_0111429483eda15.jpg
rsz_0111429483eda15.jpg (58.38 KiB) Vaadatud 7026 korda

Venemaalt sain omale ka lanseronide vahele toru, nüüd peaks veel klapikambrikaane ära värvima.
rsz_01114294852cd49.jpg
rsz_01114294852cd49.jpg (70.37 KiB) Vaadatud 7025 korda


Käisin siis järjekordselt oma ladale juppe toomas. Tagumised vedrud tahtsid väljavahetamist juba eelmisel aastal. Samuti muretsesin uue klaasipesuvedeliku nõu koos tootlikuma pumbaga, mis pritsib vedelikku vanast pumbast mitu korda paremini.

Postitatud: 22 Dets 2016 09:35
Postitas martresc123
Eile panin tagasilda ka torseni, auto muutus kohe erksamaks, mis on muidugi ainult positiivne minu jaoks.

Re: 21063, martresc123, 1988

Postitatud: 13 Dets 2017 10:11
Postitas martresc123
Tsooru Jäärada 2017
rsz_tsooru_jää_2017.jpg
rsz_tsooru_jää_2017.jpg (48.3 KiB) Vaadatud 7023 korda
Tamula Jäärada 2017
rsz_tamula_2017.jpg
rsz_tamula_2017.jpg (47.39 KiB) Vaadatud 7022 korda

Re: 21063, martresc123, 1988

Postitatud: 17 Nov 2019 10:40
Postitas martresc123
Nüüdseks olen ära vahetanud väga palju detaile uute vastu
Panen siia kirja mis meelde tuleb
Esisillas alumised ja ülemised õõtshoovad, ning polüretaan puksid
Esimene stabilisaator
Sarniirid ja rooliotsad
Esimesed piduriklotsid ja pidurikettad
Esimesed amordid KYB toodang
Tagasillavardad polüretaan puksidega
Esituled ja tagatuled
Vaskradiaator
Sinised silikonlõdvikud
Veepump (metallist labadega)
Termostaat
Uus starter (tunduvalt kergem kui originaal)
Uus generaator (75A) originaalil oli ampreid palju vähem
Stinger väljalase koos torukollektoriga
Salongivaip sai uus pandud
Armatuuris LED pirnid
Soojendusmootor (vana hakkas vilisema)
Tagaaknale ja esiuste sisse pandud kõlarid
Porimatid
Uksetihendid ja pagasitihend
Uksepolstrid (ette panin ka plastiktaskud vms)
Aku EXIDE
Klaasipühkimise hoovastik koos mootoriga (vana ei tahtnud enam koostööd teha)
5-ne käigukast (kasutatud kuid töökorras)
rsz_011142949575018.jpg
rsz_011142949575018.jpg (9.89 KiB) Vaadatud 7003 korda
rsz_011142948909359.jpg
rsz_011142948909359.jpg (43.23 KiB) Vaadatud 7003 korda
rsz_20180105_101234.jpg
rsz_20180105_101234.jpg (82.01 KiB) Vaadatud 7003 korda
rsz_20190228_103309.jpg
rsz_20190228_103309.jpg (146.1 KiB) Vaadatud 7003 korda
Plaanis tellida uued 07me esiistmed
14 tolli plekkveljed talveks
Tagaamordid tahaks vahetust
Pidurijõuregulaator mainiti eelmisel aastal ülevaatusel ära, et peab küljes olema(eelmisel omanikul vahelt ära võetud)
Samuti mürasummutusmatid tahaks panna vaiba alla (need on olemas)

Re: 21063, martresc123, 1988

Postitatud: 17 Nov 2019 11:09
Postitas martresc123
Sellel suvel sai alustatud ka keretöödega, kuna vasak esitiib ja kapott olid natukene teist tooni, ning rooste oli teinud ka juba natukene kurja.
Pidin tööd ise ettevõtma sest, automaalrid küsivad värvimise eest ikka väga hästi, muidugi tulemus oleks jäänud ka parem, aga minul kahjuks ressurss seda ei lubanud.
Sai soetatud vajalikud tööriistad, uurisin pahteldamise, kruntimise ja värvimise kohta automaalri käest ka infot ja hakkasin tegema.
rsz_1120190912_154812.jpg
rsz_1120190912_154812.jpg (167.24 KiB) Vaadatud 7008 korda
rsz_20190925_154724.jpg
rsz_20190925_154724.jpg (169.77 KiB) Vaadatud 7007 korda
rsz_20190925_154734.jpg
rsz_20190925_154734.jpg (178.89 KiB) Vaadatud 7005 korda

Re: 21063, martresc123, 1988

Postitatud: 18 Nov 2019 20:06
Postitas martresc123
Peale värvimist...
18.11.2019
18.11.2019
rsz_20191118_151707.jpg (148.66 KiB) Vaadatud 6892 korda
03 esivõre sai ette pandud, märk on veidi kulunud aga see taastatakse ära.

Re: 21063, martresc123, 1988

Postitatud: 28 Nov 2019 16:41
Postitas martresc123
Teisipäeval läksin ja käisin siis tehnoülevaatusel, mille läbisin 0 veaga.
Aastaks jälle muretu ;)

Re: 21063, martresc123, 1988

Postitatud: 23 Dets 2019 09:31
Postitas martresc123
Teine silinder lõpetas millegipärast eile töötamise
Kompressioon oli 0

Re: 21063, martresc123, 1988

Postitatud: 28 Mär 2020 10:40
Postitas martresc123
Plokikaanes oli väljalaske klapil tüki millegipärast ära löönud (21011 kaan)
Tõin Venemaalt kasutatud 2121 kaane.
Lasin klapid ja klapisääretihendid ära vahetada, samuti tehti väike lihvimine.
Peale plokikaane vahetust ei saanud autot käima oma vana väikese starteriga, kuid tõin starteri ka uue aga sellega ei vedanud ka käima (plõksus ainult) tuli välja et miinusjuhe oli klemmi küljest lahti. Hakkas starter ka tõmbama :)
Siis oli probleem kütuse kättesaamisega, aga paagi ja torustiku puhastus lahendas selle vea ära, muidugi sai veel uus Solex karburaator vahepeal peale aretatud.
Mõõtsin siis ka kompressiooni ära 14-14-15,5-15,5 olid näidud (päris hea tulemus minu arust)
Nüüd plaanis siis vähe kangem nukkvõll peale panna Estonets 10,5 (фаза 256)...ehk annab veel midagi juurde :)