1. leht 1-st

2107, ToM, 1988

Postitatud: 06 Dets 2015 21:21
Postitas ToM
Eelmise aasta sügisel sain juhuse tahtel sellise auto omanikuks. Nimelt sõitisin sel ajal ringi tõeliselt nässaka 05'ega, kui Ülemise keskuse parklas sattusin kokku ühe toreda härraga, kes nagu muu seas küsis, et kas ma teist samasugust varuosadeks ei tahaks osta. Jutust tuli välja et tegu on beeži 2107-mega mis on kaua seisnud kuna omanik meie seast lahkunud. Sai vaatamine kokku lepitud ja paari päeva pärast auto ära ostetud.
Auto seisukord osutus üllatavalt heaks, värv oli küll pleekinud ja puu all seismisest sammaldunud, kuid roostet oli suhteliselt vähe ja seegi pindmine. Esitiivad olid mingi aeg tagasi üle värvitud, ülejäänud auto on tehasevärvi all. Käivitus masin uue akuga hästi, küll ei pidanud üldse nõelklapp mis tuli asendada enne kui sõita sai. Kui kummid pumbaga täis löödud läks sõit lahti Mustamäe Arki, kus sai dokumendid taastatud ja auto minu nimele vormistatud.

Pilti ka, esimesed kilomeetrid on sõidetud ja auto otsaga koju jõudnud.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Auto sai puhtaks pestud, veidi poleeritud ja sätitud.
* Soojenduskraan hakkas lekkima ning sai asendatud keraamilisega
* Enamus lõdvikuid kapoti alt uutega asendatud
* Uus peasilinder, ette piduritorud ja kõik voolikud
* Kõik õlid uued

Lisaks sai mingid valuveljed alla sobitatud. Pildi pealt kannatas juba vaadata :D Tegelikult ta nii kena polnud, mõlke roostet ja kriime jagus igale poole.
Pilt

Pool talve masin seisis, kuid kuna läänekas otsustas jaanuari lõpus elust lahkuda, sai 07 ikkagi välja aetud.
Pilt
Pilt
Pilt

Suvel läksid alla Cromodora 13x6 valukad 185/60 rehvidega, -30mm madaldusvedrud ja Plaza amordid ning ette põllelisa.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ja olemegi jõudnud tänasesse päeva. Hetkel teised veljed aga muus osas sama. Roolikarp vajaks kiirelt tähelepanu sest ei hoia üldse õli sees ja lõtk on korralik. Viiene kast ootab allapanekut. Vaikselt korjan uue mootori jaoks juppe (1.6 sissepritse).:)

77 109 km

Postitatud: 01 Jaan 2016 16:59
Postitas ToM
Mõned tänased pildid. Kas keegi teab kust võiks saada ühte kuni mitut sellist velge nagu all on? Küllaltki vähelevinud veljed vist kahjuks, seega väga lootusi ei hellita aga küsida ju võib. Tootjaks Rondell, 15x7 tolli, ET13
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 14 Jaan 2016 09:37
Postitas Viin
Sai tööasjus natuke majadevahel ekseldud ja üks talvevormis Lada jäi silma :D
Pilt

Postitatud: 17 Jaan 2016 12:37
Postitas ToM
:D Väga hea tähelepanek. Sai tõesti Tallinna kolitud. Muidu auto liigub nagu ikka, kõik keda viimasel ajal vedanud olen kiidavad et on hea soe auto :)

Postitatud: 29 Mai 2016 12:39
Postitas ToM
Märtsi keskel läks kolin mootoris nii kõvaks et otsustasin sisse piiluda. Viga oligi see mida kahtlustasin - keti leevendi/tald oli sodiks. Õnneks õnnestus kõik tükid ülevalt välja urgitseda. Lisaks kontrollisin üle klapivahed ja igaks juhuks kaanepoltide pingsuse ka. Külge läks uus kkk tihend.
Pilt
Pilt
Pilt

Paar nädalat hiljem sai auto põhjalikult puhtaks pestud ja läks ära "kevadunne".:lol Suve jooksul tuleks palju kohti üle käia ja hädasti oleks vaja ülevärvi. Hoian teid arengutega kursis.

Postitatud: 29 Mai 2016 22:41
Postitas logman
Bents on otsas :D.
A mispärast nullseitsme originaalleevendit ei kasuta? Vähemalt mul kestis too igaviku ja läks koos autoga müügikaduvikku.

Postitatud: 29 Mai 2016 23:26
Postitas ToM
 
logman kirjutas:Bents on otsas :D.
A mispärast nullseitsme originaalleevendit ei kasuta? Vähemalt mul kestis too igaviku ja läks koos autoga müügikaduvikku.
No vot, milline on nullseitsme orignaal leevendi? :) Ma pakuks et see sama oligi minu auto originaal, asendus sai võetud garaažis vedelenud 01 kaanelt mis oli käepärast. Mingit plastmassist varianti olen ka näinud kunagi vist?

Postitatud: 30 Mai 2016 00:39
Postitas logman
See plastmassist pikk ongi tegelikult seitsme originaal.

http://acat.autodealer.ru/catalog/tree/58905_3368628

Postitatud: 18 Sept 2016 11:22
Postitas ToM
Nonii, paar päeva tagasi sai auto suveunest äratatud.
Kui tavaliselt on selle auto puhul piisanud vaid täislaetud akust siis seekord oli seismisega mitu üllatust tekkinud. Esiteks oli tühjaks vajunud sidurisüsteem - selle kallasin täis, kunagi hiljem otsib leket (eks ta töösilinder ole;)). Teiseks oli kinni jäänud starteri tõmberelee - väikse toksimise peale hakkas ikkagi tööle praegu:)
Lisaks oli terve salong kaetud õrna hallitusega ja väljast tublisti roostet juurde tekkinud. Aga siiski, käivima ta läks ja sõitis ka. Kogu see aktsioon sai ette võetud kuna oli paari sõbraga soov minna Rapla kardikale veidi sõitu harjutama.

Mis sai tehtud kiiruga:
* Parem sisemine pidurikolb ära vahetatud (oli kinni jäänud juba talvel).
* Ette uued klotsid (Ferodo DS2500) ja Brembo kettad.
Pilt
* Külge läks vähekasutatud vasest jahutusradiaator ja uued lõdvikud (vana radikas lekkis juba väga pikka aega).
* Mootorisse uus filter ja õli (Eneos 10w-40).
* Esisillale ostsin prooviks Profil poolslikid 185/55 R15, taha jäid üsna lõpuni kulunud ja vanad 195/50 R15 Kumhod.

Ja reedel saigi trenni tehtud. Ma sõitsin suhteliselt esimest korda (korra olen enne paar ringi sõitnud täiesti stock 05-ega Raplas). Positiivne oli et tehnika pidas suures plaanis vastu. Küll kulusid mu uued esirehvid praktiliselt täiesti ära:puzzled Tundub et olid liiga pehmed.
Aga esimese korra kohta siis parim aeg 1.00.xx, sajandikud ei jäänud meelde. Eks järgmine kord paremini, see sügis kindlasti plaanis korra veel minna ja aega parandada.;)

Pilt
Pilt

Postitatud: 18 Sept 2016 14:14
Postitas Hulkur
Pead veidi ratakallet reguleerima.(Ülevalt kokku) Pidurdades ja keerates kannab hetkel rehv vaid välimise küljega.

Postitatud: 18 Sept 2016 21:47
Postitas ToM
Ma saan aru et võiks olla negatiivsem kalle aga ikkagi ulme kulumine minu meelest :D Järgmiseks korraks kindlasti panen kallet juurde, seekord jäi minek ja ettevalmistamine niigi väga viimasele minutile, muidu oli silla tegemine plaanis küll.

Re: 2107, ToM, 1988

Postitatud: 27 Aug 2018 22:38
Postitas ToM
Nagu foorumis tavaks saanud siis pole paar aastat teemat uuendanud Aga jätkame kust pooleli jäi.
Ehk siis 2016 sügis, talv ja 2017 kevad sai autoga igapäevaselt sõidetud. Osaletud Vasalemma rajapäeval ja käidud päris mitmel jäärajal. Talvel sai torsen differ alla, jäärajal tundub et läks asi hullemaks :lol: Aga samas oli lõbusam sõita, tänaval sai julgemalt kohal kiirendada kartmata ühe ratta sussitamist (kahte ratast see mootor enam ei sussitanud :D ). Aga rajal käigud jätsid oma jälje, esistange, ja mõlemad tiivanurgad said korralikult lömmi, eriti juhi pool mis oli juba varasemalt ülestaotud. Pluss rooste mis talvesõiduga korralikult õide lõi (auto oli originaal värvi all peale esitiibade!).
Vasalemmas
Pilt

Ja nukram olek veebruaris
Pilt
Pilt


Eelmise aasta septembris sai siis lõpuks auto teelt ära korjatud ja kauaoodatud keretööd ette võetud.Esialgne plaan oli auto kiiresti talveks ülevärvida, aga läks lappama nagu ikka :sein . Pinnaroostet oli palju tekkinud, läbivat mitte nii väga, seeg suur osa plekkidest jääb originaal. Togliatti tehnika on nüüdseks maha roogitud, volvo 740 tagasild on all, vfts laiendid paigaldamisel. Laienditega sai muide jälle ämbrisse astutud, seekord väidetavalt ungaris tehtud, aga kehvakesed ikka. Kui keegi oskab soovitada kust reaalselt ilusaid ja kokkusobivad vfts laiendeid osta saab, siis võib teada anda.
Mootoriosa on hetkel saladus, loodame et tuleb midagi huvitavat :puzzled Kui kunagi valmis saab siis välja võiks tulla kiire tänava/rajapäeva masin. Hetkel ta umbes nii garaazis on. Kohe kohe saab krundi alla.
Pilt