1. leht 2-st

Lada Samara Fun, markoj, 1991

Postitatud: 19 Jaan 2013 11:52
Postitas markoj
Eile (18.01.) sai lõpuks registreeritud minu teine Bohse tehases sündinud auto. Tähistamaks seda ja samuti remondi algust, otsustasin teha sellele autole eraldi teema.

Minu auto on pärit Lõuna-Saksamaalt Freiburgi piirkonnast ning veerenud Bohse tehasest välja 1991 aastal, kuigi alusauto võib olla toodetud VIN koodi järgi ka 1990.
Auto eelnevast ajaloost eriti midagi rääkida pole. Ostetud on eelmise omaniku poolt 11.07.1991 ja arvelt võeti maha 11.02.1992. Peale seda on seisnud kuskil kinnises ruumis, kuid päikese käes. Läbisõiduks on 3674 km ja arvestades auto seisukorda on see ka õige.
Saksamaa ere päike on rikkunud salongi, veidi plastikdetaile ja ühtteist veel. Lisaks ei käivitu mootor ja puuduvad pidurid. Ilmselt on vigu veel, aga samas pole midagi traagilist. Samara pole just kõige keerulisem auto ja enamik juppe on täiesti mõistliku hinna eest saadaval.

Tuleviku plaanid on hetkel sellised, et 1. mai peaks antud auto sõitma, aga väga optimistlik ma ei ole. Väga venitada ei taha - ma pole selline isik, et mu unistus oleks ainult seal auto all või mootorit näppides aega veeta.

Osa spetsiifilisemaid remonttöid laseks kindlasti teha spetsialistidel, et vältida kalleid iseõppimise kulutusi.

Paar pilti auto algsest olukorrast:
PiltPilt

PiltPilt

PiltPilt

PiltPilt

Postitatud: 19 Jaan 2013 12:22
Postitas olaaf
Mootori kohapealt saab ilmselt männiku tsehh aidata..

Postitatud: 19 Jaan 2013 12:24
Postitas raunolend
Ei väga huvitav auto :) Oma silmaga pole veel sellist kusagil kohanud. Jõudu ainult jõudu !!!!

Kas ebay.de auto?

Postitatud: 19 Jaan 2013 14:23
Postitas SexSix
Kas see auto mitte ebay.de müügis polnud? Päike on jah kuidagi kuri, isegi siin põhjas, Eestis.

Postitatud: 19 Jaan 2013 15:06
Postitas markoj
Auto oli jah korduvalt ebay.de-s müügis, esimene kord magasin oksjoni lõppemise maha, aga teisel korral osutusin ainsaks pakkujaks. Ootasin ikka mingit rabelemist oksjoniaja lõpus, aga ei midagi.
Eestis oli 31.12.2011 aasta seisuga arvel üks lahtine Vaz 2108 1989 aasta oma. Mis autoga täpsemalt tegu, seda kahjuks ei oska öelda. Võimalik, et on ka Samara Fun, kuid aastaarv on liiga varane. Ise kahtlustan, et võib olla midagi isetehtut.
Belesta olevat neid autosid isegi müünud, ka Lada Natacha täiskabriosid, kuid need on ilmselt kõik rännanud Venemaale.

EDIT 2020: Nüüdseks tean, et see 1989 aasta auto oli tehasest tulles Bohse Safari, ARKis arvel oli kui lahtine VAZ 2108. VIN oli Bohse tehase oma ehk algusega WBHS... Kahjuks auto varastati ja leiti hiljem põlenult.

Postitatud: 19 Jaan 2013 15:13
Postitas markoj
Lada Samara Fun ehk Bohse Safari.

Peale Eurostariga põrumist tegi Deutsche Lada Bohsele ettepaneku võtta kabriode ehitamisel aluseks moodsam auto ehk Lada Samara. Kuna jälle üritati ehitada odavama hinnaklassi autot, siis vältimaks töömahukat keretugevdamist, hakati ehitama poolkabriosid.

Deutsche Lada tellimusel ehitatud autod said tehases nime Lada Samara Fun ja nad säilitasid aluseks võetud auto VIN koodi, kuigi tehaseplaat tuli uus. Neid müüdi eelkõige Saksamaal ja registreerimisel said millegi pärast margiks Vaz 2108F.
Venemaal tähendas selline markeering Samara baasil ehitatud kaubaveo furgooni, mida toodeti väga minimaalse partiina.

Kõikjal mujal riikides müüs Bohse neid autosid Safari nime all ja need autod said uue tehase plaadi ja VIN-koodi. Auto margiks peaks tehnilises passis olema Lada Bohse BDS ja VIN kood on 17 kohaline. (Eurostar näiteks oli teh. passis Lada Bohse BD60L ja VIN kood 12 kohaline.)

Üldjoontes on need autod hoolimata erinevatest nimedest samad. Neil on ainult 3 erinevust: iluvõre Samara Funil säilitas Lada embleemi, samas Safaril on Bohse logo. Samara Funil on kasutusel klaasist katuseluuk, aga Safaril mustast plastikust suur "luuk" ja erinevus on ka tagaluugil olevates kirjades. Tegelikult tundub, et autosid komplekteeriti kuidas juhtus ja osadel Safaritel olen näinud ka klaasist katuseluuki ning esivõre on Lada oma.

Auto on oma ehituselt suhteliselt lihtne. Aluseks võetud Vaz 2108-l lõigati maha katus B piilarist taha poole ja C piilar koos tagaluugiga. Kogu selle augu äär kaeti kerehermeetikuga ja sinna peale pandi plastis uus tagaluuk, koos kattega kuni B-piilarini, mis jättis tagaistme vabaks. Katuse tugikonstruktsioon lahendati kahe alumiiniumist painutatud toruga, mida saab keskelt ühendada ja muidu on võimalik paigutada pagasnikusse.

Autod tulid tehasest 5 erineva mootoriga: 1100, 1300 või 1500 cm3 tavaline Lada mootor ning US-normidele vastava katalüsaatoriga varustatud 1300 või 1500 cm3 mootor.

Lada Samara Fun tüüpnäidiseks on minu auto, aga lisan ka pilte tüüpilistest Safaritest.

Bohse Safari iluvõre kaks varianti (tegelikult on neid veel):
PiltPilt

Tagaluuk koos kirjadega
Pilt

Katuseluuk
Pilt

Postitatud: 19 Jaan 2013 15:49
Postitas Kytt
 
markoj kirjutas: Eestis oli 31.12.2011 aasta seisuga arvel üks lahtine Vaz 2108 1989 aasta oma. Mis autoga täpsemalt tegu, seda kahjuks ei oska öelda. Võimalik, et on ka Samara Fun, kuid aastaarv on liiga varane. Ise kahtlustan, et võib olla midagi isetehtut.
Belesta olevat neid autosid isegi müünud, ka Lada Natacha täiskabriosid, kuid need on ilmselt kõik rännanud Venemaale.
Tegelikult tegi ka Soome Konela või oli see mõni L-Euroopa edasimüüja 80-ndate teisel poolel 08 baasil Cabriosi. Üks soome numbritega valge oli eelmine või üleeelmine aasta ulmehinnaga Eesti kuulutuseportaalideski müügil.

Postitatud: 19 Jaan 2013 16:27
Postitas markoj
See peaks siiani alles olema, aga pole regatud. Tegu on Lada Natachaga.
Ma proovin panna kokku väikse jutu ka Lada Natachast ja muudest väikeseeria Lada kabriotest. Kõik nad on erinevad autod ja meie maal suhteliselt tundmatud.

Postitatud: 19 Jaan 2013 20:44
Postitas markoj
Paar sõna ka remondikäigust.

Kuna auto on sisuliselt nagu uus, siis kõik poldid mutrid avanevad imelihtsalt ja kordagi pole veel mingit keemiat kasutama pidanud.
Alustasin salongi tühjendamisega, et saaks alustada istmete renoveerimisprojektiga, millest pikemalt kirjutan kui asi on mingi reaalse tulemuseni jõudnud.

Ei saagi hetkel aru, kas see matt põhjas on täitsa originaal või mitte. Istmekinnituse augud nagu väga ei klapi ja mitmes kohas on mati serv kinnitatud labaste plekikruvidega. Igatahes lendab ta pesuks välja.
PiltPilt

Eemaldasin tagumised turvavööd pesemiseks ning need on Bohse tehases juba vahetatud uute vastu. Äärmised on Autoflugi omad ja keskel kodune originaalne Norma toode. Äärmised originaalsed Norma turvavööd vahetati kahepunktiste vastu, kuna kolmanda ülemise punkti kinnituseks enam autos kohta pole. Esimesed turvavööd pole ka Norma tooted, aga hetkel jään täpsema margi võlgu, kuna pole neid veel mahakeeranud.
PiltPilt

Pilt

Peale seda otsustasin maha võtta tagumise osa plastiku, et viia see kuhugi plastiku remonti. Sellel oleks vaja kinniliimida/sulatada paar pragu ja siis korralikult ülevärvida. Asi oli peotäie kruvide ja paari mutriga kinni ning eemaldamine eriti keeruline polnud. Igatahes on ta paras kirvetöö :). Kus mõõt ei klappinud kere kinnitustega, sinna lasti musta mastiksit vahele, et asi ei liiguks ja kruve ei pandud. Tagasipanekul proovin hoolikam olla ja kõik algse plaani järgsed kruvid-mutrid-poldid paika panna.
PiltPilt

PiltPilt

Kas keegi oskab soovitada mõnda asjaliku plastikuremondiga tegelevat töökoda? Endal pole siiani seda teenust vaja olnud ja seetõttu heade meistrite andmed puuduvad.

Postitatud: 19 Jaan 2013 22:42
Postitas MuKi14
Väga äge isend, edu taastamisel! :)

Postitatud: 03 Mär 2013 19:21
Postitas markoj
Auto on nüüd suures osas lahti lammutatud ja detailid remondis või remondi ootel. Tagumise osa plastik sai edukalt lapitud ja värvitud. Bacania Veerenni tänava lähedal tegi korraliku tööd ning detailid on peaaegu nagu uued. Julgen neid soovitada.
Loodame, et lähiajal saab auto ka mootoriremonti viia. Peale seda saaks hakata uuesti salongi koostama.
Tagaiste on komplekteeritud ja esiistmed on kokkupanemisel. See aasta saab auto halli riidest salongi (2000 aasta Samara pealt), aga tulevikuks komplekteerin ka ühe pruuni sametise salongi sisu koos armatuuri ja muude detailidega. Hetkel lihtsalt pole see täielik ning nõuab kõvasti tööd, et saavutada korralik välimus. Kuna sisu hetkel 100% originaal ei tule, siis paneb ajutiselt ka ajastuga sobiva helitehnika. Leidsin garaazi koristades 4-5 vana makki pluss muud kola, mille hulgast saab ühe töötava komplekti kokku.
Halli sisu eest tänusõnad Ivar7 ja pruunide istmete eest PuZuPile.

Bohse tehasest ja autodest leiab nüüd infot - http://www.bohse.ee

Postitatud: 26 Mär 2013 20:46
Postitas markoj
Auto on mootori remondis, uus tent läks töösse, esiistmed tuleks lõpuni kokkupanna, sobiv retro-helitehnika komplekteerida ja veel paar asja, et kui auto jälle garaazis, siis alustada viimast pingutust, et mais sõitma saaks.

Mootoriremondi käigus selgus, et autol on suhteliselt haruldane
"Olson Dinol"-i toksilisuse vähendamise süsteem koos mikroprotsessor juhtimisega süütega.
Oli kasutusel kuni 1990 aastani, et auto vastaks selleaegsetele Lääne-Euroopa heitmenormidele. Hiljem toodetud autodel kasutati AXTECi nimelist süsteemi.

Süsteemist leiab infot: http://www.drive2.ru/cars/lada/2108/210 ... t/journal/
Lisaks on sellel lehel toodud ohtralt infot ka muudest Lada Samara lisadest, millest enamik jäi kahjuks väikesearvuliseks. Huvitavad pardakompuutri lahendused jne.

AXTECist: http://car-exotic.com/vaz-cars/vaz-2108 ... icity.html

Postitatud: 26 Mär 2013 23:10
Postitas olaaf
Huvitav on ka see, et karburaatorid on erinevad sinu masinal olev 21083 xxxxxx -61 ja ja nn Axtec variant.
Düüsid on karpadel erinevad, solenoidklapid töötavad vastupidiselt, mis on tegelt väga lollakas variant (axtec süsteemil on klapid normaalolekus suletud ja pingega avatakse, Olsoni süsteemil on aga klapid koguaeg lahti ja pingega sulgetakse klappe.)
Tühikäigu klapi puhul on tegu hea variandiga, ei kao too ära lambist, kuid
suurte koormuste ökonomaiseri klapp oli jumala kinni jäänud = sealt kanalist lödistas koguaeg kütet peale.

Kahjuks pole läbitud 3000km jooksul jäänud karpa puutumata - õhudüüse on niipalju kordi ära keeratud, et düüside kruvikasoon lausa ümmargune.
Korpus kenasti kõveraks saadud. Olsoni süsteem võtab kogu vaakumi sisselaske kollest - sh jagaja jaoks (karpas avad kinni)

Postitatud: 15 Dets 2013 12:08
Postitas markoj
Väike kokkuvõte möödunud aastast.
Auto lootsin valmis saada maiks, aga kuna aastaarv ununes lisada, siis juhtus see, mida oodata võis ehk asi lükkub sujuvalt edasi. Kahjuks osutus suvi kiireks ja ei õnnestunud ennast motiveerida, et auto lõplikult kokkupanna.
Täiesti kasutu muidugi aasta polnud - sai tellitud uus tent, mis maksis rohkem kui auto, kõik plastik on taastatud ja osaliselt ka paigaldatud. Olemas on kaks korraliku istmete ja salongidetailide komplekti, aga minu soov säilitada originaalsus viis selleni, et üks salong läheb järgmisele projektile ja teise jätan ka hetkel kõrvale. Erinevate tehingute tulemusena on kogunenud päris palju juppe, aga ideaalset originaalset lahendust veel koos pole. Suurim probleem on istmed, mida heas korras on raske leida. Põhiline on, et kate oleks terve ja vähekulunud. Kõik muu on lahendatav.
Eestist ma juba ammu ei proovi leida hea salongiga autot, sest millegi pärast lastakse autod alati käest just salongi poolelt. Samas Saksamaal on mitu autot olnud pakkumises, aga arvestades nende head säilivust on kahju neid ainult salongidoonoriks kohale vedada.
Vahelduseks olen tegelenud ka auto ajalooga ning hankinud erinevaid huvitavaid reklaammaterjale nii Saksamaalt kui ka Hollandist.

Viimane huvitav avastus oli, et seda autot müüdi Hollandis Lada Taiga E ja ES nime all. Kusjuures reklaamfotodel on autol Bohse Safari kirjad.
Pilt Pilt

Pilt Pilt

Lisaks on mul ka paar Saksa reklaami ja hinnakirja. Kui kellegil huvi, siis osa neist on mul ka pdf-ina olemas.
Pilt

Postitatud: 10 Jaan 2014 17:08
Postitas markoj
Kuigi ma ei uskunud, et Eestist võiks leida heas korras salongiga autot, siis läks teisiti. Leidsin Lasnamäelt ühe sobiliku doonori Vaz 21093 näol, mis on 1500 cm3 mootoriga ning pea uueväärse kulumata salongiga. Läbisõit 42000 km ja 1 omanik. Talve pole näinud ja seisnud garaazis.
Auto on varustatud mitmete eksport Ladade juppidega, aga tehaseplaat on siiski tavaline. Haruldastest osadest on olemas Lada Samara Kanada versiooni gabariidituled ja haruldane originaal rool, mida paigaldati väga väikesele arvule autodest kui madala armatuuri asemel hakati Samaratele paigutama kõrget.

Mustale autole oleks muidugi kohe võtta korralik armatuur koos või ilma roolita, istmed, mitmed plastpudinad jne. Kui kunagi ma tahaks oma eksport 06 projektiga jätkata, siis seal saaks kasutada ära gabariidituled (tuledel on varuosakood 2106-....), mida ammu varuosadena ei pakuta.

Kuna autol on hetkel täiesti kehtiv ülevaatus, siis mõtlesin temaga veidi aega sõita, et otsustada, kas ta ikka lammutada osadeks või säilitada praeguses komplektatsioonis. Tegelikult on veidi kahju seda ilma roosteta kere metallihunti saata.

PiltPilt

Pilt

Postitatud: 10 Jaan 2014 21:57
Postitas markoj
Olles täna sõitnud 70 km, siis asi kindel ja auto metallihundile ei lähe. Mis temast edasi saab seda peab veel seedima, aga järjest enam tundub, et võiks realiseerida selle auto peal oma "vanakooli" tuuninguideid. Ei mingeid madaldusi ega LEDe.

Aga lisaks väikese info nende haruldaste gabariiditulede kohta. Tegu siis täiesti ametliku Lada tehase tootega.
PiltPilt

Toode on olemas ka tehase varuosade kataloogis.
Pilt

Nagu kataloogist on näha, siis need gabariidituled on mõeldud olnud Vaz 2106le. Enamasti on neid leida Kanadasse eksporditud Ladadelt. Eriti edev variant on Kanada Lada 1600 peal. Lisan ka paar pilti sealsetest autodest.
PiltPilt

Info on drive2.ru kasutajalt "fiolet".

Postitatud: 26 Jaan 2014 15:25
Postitas markoj
Peale pikemat otsimist õnnestus Saksa ebay-st saada auto peal oleva Olson Dinoli süsteemi remondijuhendi. Seekord tundub olevat tegu õige ja täieliku koolitusmaterjaliga.

Paar pilti sellest materjalist:
PiltPilt

PiltPilt

PiltPilt

See sisaldab ka juhendeid süsteemi seadistamiseks ja vigade tuvastamiseks.

Postitatud: 09 Veebr 2014 20:21
Postitas markoj
Viimasel ajal tegelenud selle sinise Samaraga ja selgunud on, et tegu on vägagi haruldasi detaile omava masinaga. Kanada versiooni gabariidituled pole väga haruldased, aga siiski meie kandis neid väga tihti külge ei pandud, kui just mingit "tuuningut" ei tehtud. Neid tulesid olevat isegi varuosa poodides vahel harva liikunud.
Oluliselt haruldasem on auto salong. Need sinised istmed ja sama tooni uksepolstrid on väga haruldane kombinatsioon. Riidematerjal istmetel on keskmisest kvaliteetsem.
Üks kõige haruldasemaid detaile selle auto juures on originaalne rool. Seega teekski väikse ülevaate Samarate roolidest.

Enamik autodest tuli tehasest välja rooliga, mida kõik tunnevad. Rooli paigaldati alates tootmise algusest kuni 90ndate keskpaigani.
Pilt

Kuskil 90ndate algul kui toimus pisike Samarate moderniseerimine ja algne madal armatuur asendus kõrgemaga, siis tuli ka uus rool, mis on ka minu auto peal.
Ta on toodud välja varuosakataloogides varuosakoodiga 21083-3402012. Neid roole paigaldati autodele reaalselt ülimalt vähe ja uue korraliku rooli leidmine on peaaegu võimatu.
PiltPilt

Järgnevate moderniseerimiste käigus hakati paigaldama kõigepealt nn 2110 rooli ja hiljem Samara-2 perekonna (2114 jne) tekkimisel 2114 rooli.
PiltPilt

Väike ülevaatlik pilt ka kõigist tehaseliinil paigaldatud roolidest.
Pilt

Lisaks paigaldasid omi roole ka erinevad Ladade diilerid
Raid 3 ja 4 kodaraga roolid ja OBA rool. Tegelikult on neid muidugi kordades rohkem variante.
PiltPilt
Pilt

Omamoodi on ka Lada Samara Balticu rool. Auto, mida toodeti Soomes sai endale ilmselt VW-Audi kontsernist laenatud rooli.
PiltPilt

Kasutatud on drive2.ru kasutaja "fiolet" infot.

Postitatud: 04 Mai 2014 23:25
Postitas markoj
Peale Vaz 2108 ehk Lada Samara tootmisse minekut 1984/85 hakati mõtlema ka tootevaliku laiendamise peale. Peale 5-ukselise kere (2109) ja sedaani (21099) oli plaan teha ka kabriolet. Kuna see ei olnud loomulikult VAZi tehase esimene prioriteet, siis reaalsete kabriolettideni jõuti enne Lada välismaiste diilerite juures Saksamaal ja Prantsusmaal.
Järgnevalt kirjutaks paar sõna Lada Samara baasil loodud kabriolettidest NSVL-s ja ka hiljem juba Venemaal. Teises osas annaks ülevaate ka Euroopas loodutest.

Vaz 2108 Targa (1988)

Esimene poollahtine sõiduk oli Vaz 2108 Targa, mis loodi Volga Autotehase disainikeskuses 1988 aastal. Eksperimentaalne sõiduk oli nõukogude autotööstuse jaoks väga ebaharilik oma "targa" tüüpi kerega, see tähendab eemaldatavate katusepaneelidega juhi ja kõrvalistuja kohal.Selline variant säilitas peaaegu kogu algse konstruktsiooni jäikuse ja tagas sõitjatele kõrge turvalisuse taseme.
VAZi tehase disainerid (keredisaini autor Vladislav Pashko) kujundasid täielikult ümber auto tagumise otsa - luukpära, kere muudeti kolmemahuliseks ja tekkis omaette pagasnik. Ka uste ehitust muudeti, uste sisse paigaldati tugevdustala ning selletõttu muudeti küljeklaas kaheosaliseks.
Kahjuks selleaegne majandusolukord ei võimaldanud selle õnnestunud disainiga auto tootmist ning projekt lõppes kahe kere ehitamisega, millest ühest sai ka sõitev auto. Teine läks poolikuna juba 1992. aastal vanarauda. Ka valmisehitatud auto saatus polnud väga õnnelik. Peale proovisõite jäi auto pikemaks ajaks seisma VAZi tehase lattu ning 2008. aastal lõigati ta vanarauaks. Kahju, et tehase- ega mõni muu muuseum auto vastu huvi ei tundnud.
PiltPilt
Pilt

Vaz 2108 Kabriolet Hainova (1991)

Gennadi Hainov oli andekas disainer ja konstruktor, kelle üks kuulsamaid töid oli iseehitatud auto "Laura". 80-ndate lõpuks oli ta üks autoriteetsemaid ja leidlikumaid isikuid nõukogude autotööstuses.
1989 aastal alustas tema meeskond (Hainov, Kostitš, Kozlov) väljatöötama enda varianti kabrioletist Vaz 2108 baasil. Tööd selle ambitsioonika plaaniga lõppesid alles 1991 aastal. Lahtist autot plaaniti asuda tootma väikestes partiides just moodustatud erafirmades VAZi tehase kõrval. Kahjuks selleaegne AvtoVAZi juhtkond ei olnud nõus tarnima vajalike osade komplekte ning projekt peatati kuni paremate aegade saabumiseni. Loomulikult sellist aega ei tulnud ning kogu projekti tulemuseks oli 2 prototüüpi. Kahjuks ei leidnud ühtegi viidet nende autode saatusest hetkel - loodame, et midagi on siiski säilinud.
PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt

LLD-avto Lada Amadeo (1993)

Moskva firma "LLD-avto" oli üks vene tuuningu pioneeridest. 90-ndatel alustati UAZide ümberehitusega, kuid otsiti võimalusi laiendada oma tegevusala. Üks nende suuremaid ja eredamaid töid oli unikaalne kabriolet Vaz 2108 baasil Lada Amadeo.
Auto oli orienteeritud nn. uusvenelastele, kes muidu soovisid osta lääne autosid või vähemalt re-eksporditud Ladasid, mis olid ümberehitatud Euroopa Lada diilerite poolt (Lada Carlota, Flyte jne).
Tavaline 3-ukseline Vaz 2108 kujundati täielikult ümber. Suurim muutus oli katuse eemaldamine ja selletõttu oli vajalik ka kere tugevdamine, et tagada piisav jäikus. Kogu kere sai massiivse plastikust katte, mille abil laiendati ka rattakoopaid ning pagasnik sai antitiiva. Pehmekatusega autol eemaldati ka tagumine istmerida ning seega muutus ta kahekohaliseks. Lisaks oli tal oma aja kohta palju lisasid - elektriaknad, elektriliselt juhitavad peeglid, 14 tollised valuveljed, sportrool ja täiustatud armatuurlaud.
Aga kahjuks jälle tähte ei sündinud - kliendid auto vastu piisavat huvi üles ei näidanud ja kogu projekt lõppes 2 auto ehitamisega.
Lisaks tuleb mainida, et autol olev ümardatud esitulede kuju võeti siiski kasutusele VAZi tehase poolt Samara perekonna edasiarendamisel - nn. Samara 2-l ehk Vaz 2114 jne.
PiltPilt
PiltPilt

Vaz 2108 Kabriolet Tehnomaster

Toljatti firma "Tehnomaster" ehitas 90-ndatel oma versiooni poolkabrioletist ehk saksa Lada Samara Fun analoogi. Auto tellijaks oli kohalik firma eriti originaalse nimega "Tamara Olegovna" ehk Tamara Olegi tütar. Aluseks võetud Vaz 2108-l jäid alles katuse esiosa koos turvataladega katuses ja uste klaasidele raamid, mis onkere kandvad osad. Siiski tugevdati auto põhja. Tenti sai kokkupanna käsitsi. Erinevalt Samara Funist oli auto tagaosa metallist pagasiluugiga (võimalik et muudetud luuk 21099-lt). Autot näidati mitmetel näitustel ja planeeriti tema väikeseerias tootmist, kuid kahjuks reaalsuseks see kunagi ei saanud.
PiltPilt

Kasutatud on drive2.ru kasutaja Roma-Urraco infot ja pilte.
http://www.drive2.ru/users/roma-urraco/

Postitatud: 12 Mai 2014 21:23
Postitas SexSix
Mõnel võib-olla tahtmine autot ehitada.
http://www.autogidas.lt/lada-kitas-kabr ... 12738.html