Bohse Euro-Star (Lada), 1989, markoj

Bohse Euro-Star (Lada), 1989, markoj

Eesti Ladaklubi liikmete autod
markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#21

Postitus Postitas markoj » 12 Juun 2012 12:36

Radiaatori ja kraaniga sai kõik korda ning armatuur uuesti kokkupandud. Igatahes on see auto paras kirvetöö - selleks, et armatuur korralikult paika istuks tuli palju jõudu rakendada ja kavalaid nippe kasutada. Ilmselt talvel tuleb ta veel korra lahti võtta ja servad ning kinnitused korralikult pingutada. Armatuur oli olnud peal suurte pingetega ja seetõttu mõnestki kohast deformeerunud. Vaja veidi leiutada, et need pinged kaoks ja detailid korralikult koos istuks. Bohse töökojas oli jõuga kokkupanemisel ühtteist ära lõhutud, mida ma hetkel taastama ei hakanud, nagu tulede reguleerimine salongist ja sigaretisüütaja juhtmestik.

Nüüd võiks suvi tulla, et autosõit nauditavaks muutuks :cool:.
Lada Bohse BD 60L, 1989
VAZ 21083 lahtine, 1991

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#22

Postitus Postitas markoj » 17 Juun 2012 21:59

Häid Bohsesid mahub garaaži palju...

Ükspäev ebay.de-s surfates jäi silma oksjon, kus pakuti peaaegu olematu raha eest ühte Lada Cabriot. Arvasin, et läheb ikka tõsiseks pakkumiseks, aga tegelikult olin lõpuks ainuke pakkuja. Piltidelt eriti aru ei saanud, mida ma ostsin, aga sellise hinna juures oli ka risk minimaalne. Väikese õnne ja väga abivalmis treilerifirma abil jõudis auto siis Tallinnasse.

Autol on palju erinevaid nimesid: Lada Samara Fun ehk Bohse Safari ehk teh.passi järgi Vaz 2108F. Läbisõit on 3674 km ja arvel on ta olnud 11.06.91 kuni 11.02.1992, peale seda seisnud kuskil kuuris, aga kuivas ja puhtas keskkonnas. Lõuna Saksa ere päike on rikkunud veidi värvkatet, tendi läbipaistvad osad ja suurema osast salongist. Samas pole ükski neist asendamatu.
Hetke plaan näebki ette salongi vahetuse mingi teise Samara salongiga, väikesed värviparandused, poleerimine ja tendi uuendamine.
Mootorist on paar juppi (küünlajuhtmed, mingi relee) puudu, nende asendamisel saab ka selle tõenäoliselt suht väikse vaevaga tööle.

Olen avatud Samara salongi detailide pakkumistele. Hea oleks kui saaks väga korralikud armatuuri, istmed jne. ühe komplektina ja mõnes toredas värvitoonis.

Võimalik oleks ka väike tuuning kui kuskilt leiaks Lada Carlota keredetailid ning ka nelja ümmarguse tulega iluvõre. Sellises lahenduses toodeti seda autot Belgia ja Hollandi turule.

Kas kellegil on kogemusi Soome Konela Samara istmetega? Kuskilt lugesin, et need pidid olema mugavamad kui originaalid.

Üldiselt plaan tuunida ainult Lada originaallahendustega ehk midagi tänapäevast ei tahaks panna nagu LED tuled või mõne uue auto istmed.


Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

Kasutaja avatar
Amin0
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 16 Apr 2012 11:33
Asukoht: Järvakandi / Pärnu / Tallinn
Autod: E39 528i M-pakett, 325i E36,

#23

Postitus Postitas Amin0 » 17 Juun 2012 22:21

Väga ilusad isendid! Edu!


EDIT: pidevalt 195 km/h sees! :D:spin:P
Tüüpiline juut

Kasutaja avatar
Jonx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1344
Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
Asukoht: Kärdla
Autod: 2101
Kontakt:

#24

Postitus Postitas Jonx » 17 Juun 2012 22:37

Sul ikka veab nende masinatega. Jälle üks väga eriline auto Eestis juures
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3921
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#25

Postitus Postitas logman » 17 Juun 2012 23:09

Ivar7 tegeleb samara romudega.
Privaatsõnumit pole mõtet saata, foorumisse trehvab ta vaid siis, kui midagi jälle müügiks pakub.
Aga ma usun, et neid originaalseid pudinaid saad sealt kõige lihtsama vaevaga.

Kui jäme mootor ka säärasel imeteol originaalis peal on?

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#26

Postitus Postitas markoj » 17 Juun 2012 23:55

Tegu on Vaz 21083 ehk peal on 1500 cm3 mootor. Lisaks on tal katalüsaator, klaaskatuseluuk Sport I (hind 295,30 DM), "Samara" kirjaga küljeliistud (hind 117,40 DM), "Samara" beezid istmekatted (hind 169,90 DM), iluvõre (hind 96,90 DM), tagumised porilapid (hind 36,90 DM).

Hinnad võtsin autoga kaasatulnud Lada lisade kataloogist.
Tegin sellest ka koopia: http://www.carmodel.ee/files/Kataloog_LADA-Zubehor_v.pdf (ettevaatust! fail on 27 MB)
Üldse sain veel kõigi Lääne-Saksa Lada diilerite nimekirja koos remondikohtadega. Lisaks eraldi veel 5 uue liidumaa nimekirjad, sest siis toimus Saksamaade ühinemine.

Väga huvitavad on ka saksakeelsed remondijuhendid, kust saab teada nii mõnegi hooldusnipi.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#27

Postitus Postitas markoj » 01 Okt 2012 17:25

Tartus Motoshow-l käidud ja saadud ka pikema otsa sõitmise kogemus.
Minnes vedas sooja õhtuga ja sõit oli päris mõnus. Ei viitsinud isegi juhiust külgepanna ja nuusutasin Eestimaa aroome.
Tagasitulek oli samas kiirem, aga vahepeal sadas ning seetõttu tuli kõik uksed külge panna. Peale uste külgepanemist selgus, et ega neist ikka eriti läbi ei näe ja ma väga vabandan, kui kedagi taga tähele ei pannud ning maanteel möödasõidu keeruliseks tegin.

Hooajaga kogunes 1300 km läbisõitu ja sain selgeks, et sellel autol midagi väga hullu viga ei ole.
Talveks plaanin mootoriremondi - ilmselt tõstab ta maha ja vahetab kõik tihendid.
Kaalun 5-käigulise kasti panemist, et suurendada sõidumugavust. Vajadusel saab alati neljase tagasi panna ja sellega auto originaalsus taastatud.
Värv tahab poleerimist ja väikestviisi ka parandusi.
Salongis oleks vaja mõningad detailid vahetada ja istmed korrastada.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#28

Postitus Postitas olaaf » 01 Okt 2012 18:12

Samara näidikutebloki võin tasuta kinkida, astu männikult mõni õhtu läbi...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#29

Postitus Postitas markoj » 01 Okt 2012 18:33

Tänud pakkumast, aga Samara näidikud on täitsa korras, vaja oleks armatuuri, istmeid ja paari pisividinat, mis päike nässu keeranud. Hetkel plaan tuua kuskilt kaugelt maalt sobilik doonor, kuna Eestist korraliku salongiga autosid leida pole võimalik (või küsitakse nende eest liiga palju).
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#30

Postitus Postitas markoj » 28 Okt 2012 01:32

Hea on teada, et ma polegi ainuke Bohse autode fänn.
Tartu Motoshow ajal õnnestus rääkida Soome ainsa Bohse Eurostari tulevase omanikuga, kes peale näitust pidigi minema eelmise omaniku juurest autot äratooma.
Samal ajal õnnestus mu ühel Venemaal elaval heal sõbral leida tõenäoliselt ainuke sealne Bohse. Suvel Eestis sai ta minu autoga veidi sõita ning oli sellest vaimustuses. Terve suure Venemaa ainuke auto juhtus olema paari kilomeetri kaugusel tema kodust ühes garaazis, mis on Moskvast sajakonna kilomeetri kaugusel asuvas linnas. Auto on küll käinud üle katuse ja viimased aastad seisnud suht laialilammutatuna, siiski on olemas kõik olulised Bohse spetsiifilised jupid ja sõitva auto kokkupanemine on täiesti võimalik. Muuhulgas on selle autoga tehtud ka Venemaal vajalik registreerimiseelne sertifitseerimine, need katseprotokollid on päris huvitavad. Kui aega saan, siis tõlgin mõned huvitavamad read.
Panen ühe pildi, kus on näha katuse sees olevad torud. Avariis lendas eest esiklaas, aga plastik jäi terveks. Hetkel on see lahti võetud ja ilmselt prooviti neid torusid sirgeks ajada. Järjekordselt saab kinnitust, selle auto primitiivne ehitus.



Pilt
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

#31

Postitus Postitas wax » 21 Jaan 2013 09:59

Eestis on ühes vanatehnika kogus kah üks roheline Bohse Euro-Star :)

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#32

Postitus Postitas markoj » 21 Jaan 2013 10:03

Eesti teine ei ole teadaolevalt selles tuntumas kogus, kui ta just viimase paari kuu jooksul sinna pole sattunud. Minu info järgi on teda Muuga kandis nähtud. Aga see roheline on 1200 mootoriga ning peaks esistange ja tagatulede osas erinema minu punasest.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2332
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

#33

Postitus Postitas SexSix » 21 Jaan 2013 11:22

Terve suure Venemaa ainuke auto juhtus olema paari kilomeetri kaugusel ühes garaazis tema kodust...:D

wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

#34

Postitus Postitas wax » 23 Jaan 2013 09:28

 
markoj kirjutas:Eesti teine ei ole teadaolevalt selles kogus, kui ta just viimase paari kuu jooksul sinna pole sattunud. Minu info järgi on teda Muuga kandis nähtud. Aga see roheline on 1200 mootoriga ning peaks esistange ja tagatulede osas erinema minu punasest.


Jah, rohelisel on tagatulede ümber plastist raam. Kuid esistange on samasugune kui sul, lihtsalt kaks lisatuld on stange keskel :) Erinevalt su omast taga veel lisapidurituli, ning "pagassi" äärtel kroomsangad. Istmed punased.

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

Administreeriv toiming

#35

Postitus Postitas Kytt » 28 Aug 2014 17:09

 ! Sõnum kasutajalt: Kytt
Teema on liigutatud.

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#36

Postitus Postitas markoj » 04 Aug 2015 11:49

Polegi pikalt kirjutanud, aga terve eelmise suve seisis auto garaazis ja ei liikunud meetritki. See hooaeg on juba tunduvalt rõõmustavam. Olavi osavate käte abil on mootor jälle nooruslik ja auto liigub kohe kõvasti paremini. Isegi ülevaatuse läbis ilma probleemideta. Hetkel olen ilusate ilmadega temaga tööl käinud ja läbisõitu on kogunenud juba mitusada kilomeetrit.

Tundub, et tehnilise osaga enam probleeme ei ole ja nüüd saab rahulikult keskenduda iluravile. Autovärvkate tahaks kriimude väljalihvimist ja poleerimist. Lisaks tahaks ka mõningaid salongi plastdetaile paremate vastu vahetada. Mingit tuuningut loomulikult ei tule, kõik jääb selliseks nagu ta tehasest tulles oli.

Pilt
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#37

Postitus Postitas markoj » 04 Aug 2015 11:53

Lisaks peaks mainima, et Eurostarid on Eestis päris popiks muutunud. Hetkel on Eestis arvel juba kolm autot ja tõenäoliselt üks, mida pole arvele võetud. Võrdluseks, et Lätis-Leedus ei ole teadaolevalt ühtegi autot ja Soomes on üks. Venemaal on üks ja Saksamaal eelmise aasta seisuga oli 19 autot ning kindlasti mitmed, mis pole hetkel arvel.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#38

Postitus Postitas markoj » 14 Aug 2015 00:39

Õnnestus leida pilt Bohse Automobilebau Gmbh viimasest arendusest - Hyundai Pony Bohse Cabrio ja just selle erilisest tagaosast.
Kuna Vaz 2108 oli oma arengus juba 1990-ndate algul ajast maha jäänud, siis Bohse otsis mingit moodsamat alust ning tehases tehti katsepartii kabriosid Hyundai Pony baasil. Kokku ehitati 10 autot, millest üks on Johann Bohse pärijate käes ja 1-2 on veel Saksamaal liikvel.
Pilt

Pildi autor on Peter Olthof.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2332
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Jäi silma.

#39

Postitus Postitas SexSix » 16 Aug 2015 10:54


markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#40

Postitus Postitas markoj » 16 Aug 2015 12:36

Seda müüakse juba paar kuud, aga miinimumhinnani pole veel jõutud ja seetõttu tehingut pole ilmselt toimunud. Muidu tundub suht komplektne ja korralik masin ning väga hea võimalus midagi unikaalset (Kahjuks Eestis enam küll mitte) omada.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991


Mine “Ladaklubi liikmete autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist