Bohse Euro-Star (Lada), 1989, markoj

Bohse Euro-Star (Lada), 1989, markoj

Eesti Ladaklubi liikmete autod
markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

Bohse Euro-Star (Lada), 1989, markoj

#1

Postitus Postitas markoj » 02 Mai 2012 00:31

Inetus on ilus.

Mulle on alati meeldinud erinevad Ladad ja varasemalt (enam kui 15 aastat tagasi) ka mitmeid omanud, siis tekkis huvi selline uuesti hobiautoks soetada. Kuna Eesti turul eriti huvitavaid pakkumisi ei ole, siis hoidsin silmad lahti Euroopa portaalides ja ühel hetkel leidsingi ühe Bohse kuulutuse. Algul ei osanud autost midagi arvata, siis tegin pisut uurimistööd, suhtlesin müüjaga ja pärast paari kuud jõudis auto Eestisse.
Auto on toodud Hollandist ja suurema aja seisnud kuskil laos, mistõttu oli ostuhetkel läbisõit 1360 km. 2008 kui auto Hollandis arvele võeti, siis oli ees olnud 304 km.
Tegu ühega u. 250st ehitatud Bohse Euro-Starist, millest väidetavalt pidi hetkel sõitvaid olema 20-30 autot. Eestis peaks olema üks analoogne ja veidi vanem versioon. Kahjuks ARK täpsemat infot ei andnud. Ametlikult tehnilise passi järgi on minu auto nimi Lada Bohse BD60L.
Auto põhi ja mootor on Lada Nova ehk Vaz 2105. Enamik autosid tulid 1200 cm3 mootoriga nagu ka see. Lisana oleks saanud tellida ka 1500 cm3 mootori. Lisavarustuse nimekirjast on sellel autol tagumised tuhatoosid, samas näiteks must kunstnahksisu oli põhivarustus.

Hetkel on korrastatud salong, kuna Hollandist tulles polnud kõiki katteid peale pandud ja tulemuseks oli vett täis salong. Lisaks olen üle käinud tuled ja veidi näppinud mootorit. Ülevaatuse läbis auto puhtalt nagu uus auto.
Praeguseks olen tuvastanud, et tosooli tilgub pisut salongi, aga see on ilmselt kraan ja vaja korra süsteem lahti võtta ja vajadusel jupid vahetada. Eelmine omanik lasi juba remontida veermiku ja vahetas vedelikud, mis olid sees olnud pea 20 aastat. Ega pikk seismine ka autole hästi mõju.

Auto jääb originaaliks ja tuunimist plaanis pole.


Pilt
Pilt
Pilt
Lada Bohse BD 60L, 1989
VAZ 21083 lahtine, 1991


Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Järvakandi, Pärnu
Autod: [b]2106 1.6 SL[/b], BMW 525d

#2

Postitus Postitas MuKi14 » 02 Mai 2012 00:37

Seest täitsa lada moodi, väljast aga vägagi futuristlikult kandiline... :P Pole kunagi varem sellisesta asjast kuulnud, edu!

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#3

Postitus Postitas markoj » 02 Mai 2012 00:42

Paar sõna ka selle auto ehitusest. Bohse tehas võttis aluseks komplektse Vaz 2105, millelt lõigati pealt maha terve kere. Keevitati hulk tugevdusi ja kogu karkass kaeti plastikkerega. Salongi korrastamise käigus tegin mõned pildid, kus on näha, et algne auto oli helesinine ja autot ehitades ei hakatud seda üle värvima. Ega sellise kvaliteediga autosid müüa väga ei õnnestunud ja peale 2 aastat ning 220-250 auto tootmist lõppes asi pankrotiga. Hiljem jätkati tegevust uuesti, aga siis juba Vaz 2108 baasil autodega ja Lada diilerite toetusel.

Viimases saksakeelses Autobild Klassikus on ka pikk artikkel autost ja tema loojast Johann Bohsest.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

Kasutaja avatar
undu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 312
Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
Asukoht: Viljandi/ Tartu
Autod: Audi 100 C4

#4

Postitus Postitas undu » 02 Mai 2012 00:46

Mnjah, aga misasi see auto olla tahab kas kabriolett või kastikas :P.

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#5

Postitus Postitas markoj » 02 Mai 2012 00:51

Rohkem tegu nagu kabriolett-sedaan. Tagaluuk on selline imelik, aga pagasnik on täiesti arvestatava mõõduga. Väiksem kui originaalis, aga kõik presendid ja katuse osad mahuvad ilusti ära ning veidi jääb ruumi üle ka.
Auto salongis on 5 kohta ja ruumi nagu tavalises Ladas.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 1937
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2x21063 & Mazda6
Kontakt:

#6

Postitus Postitas Kytt » 02 Mai 2012 01:21

See Bohse on tõesti nii kole et on juba ilus :)
Katuseosa on koorik või present?
Paksu flantsiga rattad väljapoole tuua ja asi näeks oluliselt proportsionaalsem välja.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3846
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#7

Postitus Postitas logman » 02 Mai 2012 07:45

Kas on tegemist siis sellesama autoga?
http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/ ... -euro-star

Kuidas katete olukord on?

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#8

Postitus Postitas markoj » 02 Mai 2012 08:43

Autol katus on plastikpaneelidest, mis kummitrippidega kinnitatakse, teen kunagi paremad pildid sellest naljakast lahendusest. Uksed ja tagumine osa on present, millel läbipaistvast kilest aknad. Kõik on suht heas korras, kuid nende järgi on plaan teha teine komplekt katteid igapäevaseks kasutamiseks, millel veidi teine disain. Kasutaks ustel rohkem tõmblukke, et ei peaks kogu aeg trukkidega mängima.
Vett nad eriti ei pea ja peale panemiseks on soovitav kaks inimest. Vihmaga pressis vesi igast avast sisse.
Viidatud artiklis tänatakse minu auto endist omaniku, aga piltidel muud autod.
Minu auto endise omaniku kodukas on: Bohse leht Hollandis

Tehase reklaamid: http://storm.oldcarmanualproject.com/bohse.htm
Motor Klassiku artikkel (saksa keeles): http://www.motor-klassik.de/fahrberichte/bohse-euro-star-strandwagen-im-fahrbericht-plastik-fantastik-4232889.html
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1331
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#9

Postitus Postitas Mel » 02 Mai 2012 09:02

Kunagi 90ndate algul ostsin poiskesena saksakeelseid AutoBilde. Keelt muidugi ei mõistnud, kuid pilte oli lahe vaadata. Seal nägin esimest korda sellist autot. Tundus midagi väga uskumatud, mida näitab ka see, et senini meeles.
Aga jah, auto on ikka nii omapärane, kui üldse olla saab (võib öelda, et nii kole, et mulle meeldib kohe hirmsasti:D). Mobile-de-s jms portaalides on vahel harva mõni müügis olnud ja alati on kuulutus pikemaks ajaks lahti jäänud. Tore, et selline haruldus lõpuks ka Eestis olemas. Cabrio Samara ka siinmail olemas. Nüüd võiks Eestis olla ka üks Niva Plein-Solei veel:)
Kindlasti väärt ost!
Loodetavasti saab seda autot ka oma silmaga mõnel üritusel näha.
Palju edu autoga!

Kasutaja avatar
nymmik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 490
Liitunud: 26 Dets 2006 00:04
Asukoht: Hüüru
Autod: 2103 Estate, 21061, 2x Zaz965
Kontakt:

#10

Postitus Postitas nymmik » 02 Mai 2012 09:12

 
Kytt kirjutas:See Bohse on tõesti nii kole et on juba ilus :)

Ma ütlesin Markole seda sama :)

Marko kas 06 jääb nüüd puu alla seisma?

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#11

Postitus Postitas markoj » 02 Mai 2012 09:20

06 on tänuväärne doonor olnud, kust sain puuduvaid kruvisid ja pisidetaile. Hollandis oli remondi käigus ühtteist kaduma jäänud.

Eks 06 projekt ole ka edasi plaanis, aga tõenäoliselt toon selleks auto piiritagant. Head autod on seal soodsa hinnaga ning pole näinud meie talvist soola ega kehvasid teid.
06 eksportvarianti on igatahes lihtsam leida Lääne-Euroopast ja vajadusel teha siin täiendused.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

iisak
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 19 Aug 2008 11:14
Asukoht: Tallinn
Autod: 3.0 tdi Q '05

#12

Postitus Postitas iisak » 02 Mai 2012 11:38

Kas number on mõnelt vanalt autot ringi tõstetud?
Ostan ükskõik mis seisukorras "Togliatti" kirjaga esiebleeme.

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#13

Postitus Postitas markoj » 02 Mai 2012 11:46

Olid jah ühest vanast autost ootele jäänud. Kahjuks tuli registreerimisel siiski tellida ka euronumbrid, parem ja ilusam oleks ilma sinise lipakata.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2167
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Oot-oot.

#14

Postitus Postitas SexSix » 02 Mai 2012 12:45

Olid jah ühest vanast autost ootele jäänud. Kahjuks tuli registreerimisel siiski tellida ka euronumbrid.
Vanad numbrid jätad aastaks ootele ARKi ja uue auto arvelevõtmisel võtad ootel olevad numbrid kasutusele. Või on jälle mingi seadus väljamõeldud, et saaks aga kaudselt makse riigikassasse?
Teine oluline lisa sellest nimekirjast on tagumised tuhatoosid:lol

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#15

Postitus Postitas markoj » 02 Mai 2012 13:19

Mul oli auto müüdud nii ammu, et siis numbreid hoiule ei võetud. Nüüd võtsin kasutusele, aga kohe arvele võtmisel pidin tegema ka avalduse eurolipakaga duplikaatide tellimiseks. Ega see nüüd suur rahaline kokkuhoid ei olnud, aga sai vähemalt garaazi seismajäänud numbrid ära kasutada.

Jah tuhatoosid olid lisavarustuse nimekirjas, koos raadio, 1500se mootoriga, katalüsaatoriga ja lisatuledega.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2167
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Vana versus uus europlätakas.

#16

Postitus Postitas SexSix » 02 Mai 2012 13:58

Kas uut ei saanud ilma europlätakata? Peaks saama vana numbrina ka ilma.

uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 854
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

#17

Postitus Postitas uzzac » 02 Mai 2012 14:32

Mõnus koll :)

Tore, et sellist huvitavat tehnikat inimesed omada soovivad ja nende kallal ka vaeva näevad. :)

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#18

Postitus Postitas markoj » 06 Mai 2012 22:12

Väike kokkuvõte Bohse tehase ajaloost.
Põhineb see mõnedel saksa artiklitel, kus küll on teatavad vastuolud, eriti mis puudutavad pankroti ja tootmise lõpetamist.

Meyeri laevatehase ja magnetitel hõljuva rongi Transrapid testiraja vahel asub Dörpenis Emsi piirkonnas Johann Bohse majapidamine ja pisike tööstus, mis tootis erinevaid põllumajandusseadmeid - lautade veesüsteemid, söödajagajad jne.

1980ndate aastate alguses olles 58 aastane tekkis Johann Bohsel idee hakata ehitama autosid. Ta oli pankrotivarana soetanud 2 rannabagi ja ta vaimustus nendest nii palju, et tahtis lausa ise "fun-car"-e ehitama hakata. Esialgu hakati tegema kerekomplekte VW Golf I jaoks, mis said nimeks Ems-Blitz (Emsi välk). Komplekti soetanu pidi kogu paigaldamise ise tegema vastavalt Bohse juhenditele. Müügi parandamiseks tekkis Johann Bohsel mõte ka ise keresid paigaldama hakata. Soetati esimene kasutatud Golf ja sellest sai Bohse Automobilbau GmbH autoehituse algus. Golfi baasil ehitati kokku 39 Euro-Stari. Kuna kasutatud Golfide hankimine oli raske ning uute hankimine VW-lt oli keeruline ja kallis, siis hakati otsima alternatiive.

1987 aastal tegi Johann Bohse kõne kohalikule Lada diilerile ja soovis osta 1000 Lada Novat. Ega teda keegi algul tõsiselt ei võtnud, aga siiski saadi kaubale ja esimesed Lada Novad ehk Vaz 2105 jõudsid Dörpenisse tehase õuele. Suuremahulise tootmise jaoks ehitati mitu täiendavat halli, et luua võimalused autode vooluliinil koostamiseks.

Lada Nova toodi täies komplektsuses ja ümberehituse käigus lõigati neilt kered maha. Autod olid toodud tollimaksusoodustusega ja ülejäänud tükid nagu uksed, kapotid jne. läksid vanametalliks, et vältida üleliigsete maksude tasumist. Ehituse käigus keevitati kerele tugevdused ja kogu konstruktsioon kaeti plastikuga, mida peeti tuleviku materjaliks. Plastikuga on roosteprobleemid tundmatud. Kered valmistati üldjuhul ise, osa detaile telliti ka teistelt tegijatelt. Tehases töötas eri aegadel 30-60 inimest.

Lada Nova ostuhind maksusoodustusega oli 5000 Saksa marka, pärast uue Euro-Stari kere ehitamist müüdi neid algul 12-14000 margaga. Viimased 50-60 autot müüdi juba pankrotivarana umbes 8700 margaga. Kokku toodeti 200 Lada baasil Euro-Stari, milledest suurem osa sattus Lõuna- Euroopasse.

Lõuna-Euroopas läksid Bohse Euro-Starid rendifirmadele, kes soovisid lihtsaid ja odavaid autosid oma klientidele väljarentimiseks. Väike kogus autosid sattus ka Saksamaale ja Hollandise-Belgiasse.

Kas ja kui palju reaalselt pankrot Bohse edaspidist tootmist mõjutas on raske öelda, aga Saksamaa Lada diilerid tegid ettepaneku võtta ümberehitamiseks töösse moodsam auto. Selleks autoks valiti Lada Samara ehk Vaz 2108, millest sündis Bohse Safari. Paljudes riikides müüdi seda autot Lada Samara Fun nime all, ka Eestis olevat Belesta 90ndate algul neid mõned müünud. Samara baasil kabrio ehitamine oli lihtsam, kuna kere ümberehitamise maht oli oluliselt väiksem. Autol lõigati B-piilari tagant katus maha ja see asendati plastiku ja presendiga. See auto osutus küllaltki populaarseks ning neid ehitati u. 3000 tükki.

Kuna 1992 tekkis probleeme Ladade hankimisega, siis otsiti alternatiivi ning prooviti kätt just turule tulnud Hyundai Pony-ga 3-ukselise versiooniga. Kahjuks ei pakkunud asiaadid sobivaid hindu masstootmise alustamiseks ning peale 10 eksemplari ehitamist lõpetas Bohse Automobilbau GmbH oma aktiivse tegevuse. Pikapeale tühjenesid hallid ja tootmisseadmed müüdi maha või viidi vanarauaks.

Hetkel on Johann Bohse 82 aastane ning tegeleb tasapisi uute seadmete leiutamisega. Tal on siiani säilinud väga heas korras üks Bohse Euro-Star, Safari ja lisaks ka Bohse Hyundai Pony Cabrio.

Lisan ka paar pilti Lada Samara Fun ehk Bohse Safarist, mis leitud veebist.

Pilt Pilt Pilt
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

#19

Postitus Postitas markoj » 05 Juun 2012 00:35

Vahepealse arenguna on selgeks saanud, et pikk seismine ja oskamatud remondimehed kahjustavad autot samamoodi kui suur läbisõit.
Auto käis mootori reguleerimises, mille tulemusena selgus, et hollandlased olid klapivahed olematuks keeranud ja stendis olnud arvuti arvas, et see mootor ei tohiks selliste näitajate järgi üldse töötada, kuigi ta isegi teatud puudustega oli täitsa töötav ja auto sõitev (sain temaga lausa 250 km sõidetud).
Peale jagaja, küünalde ja küünlajuhtmete vahetamist läks asi kohe kõvasti paremaks. Hetkel võtsin armatuuri maha, et vahetada tilkuv salongiradiaator ja käia üle juhtmestik. Tilkus radiaator ja kõik rabedaks muutunud kummitihendid. Mingeid muid erilisi üllatusi pole välja tulnud, kui välja arvata et vaskset uut radiaatorit pole Tallinnast võimalik leida. Kui keegi pakuks uut 05-le sobivat radiaatorit, siis oleksin väga tänulik, sest Venemaalt selle hankimine võtab palju aega.

Suuri remondiplaane enam tulevikuks pole, kui poleerida värvist välja suuremad kriimud ja värvkate üle vahatada. Mõned salongidetailide uuendustööd jätaks talvesse, kui nagunii see auto garaazhis seisab.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 665
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

#20

Postitus Postitas Viin » 05 Juun 2012 00:53

 
markoj kirjutas: Kui keegi pakuks uut 05-le sobivat radiaatorit, siis oleksin väga tänulik, sest Venemaalt selle hankimine võtab palju aega.


Kui on otsimisele kasuks siis, 03/06 (lisaks 04 ja 07) radikad sobivad 05-le. Kopika oma pole kätte juhtunud.

Väga omapärane auto! :D


Mine “Ladaklubi liikmete autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist