2. leht 6-st

Postitatud: 27 Sept 2011 23:13
Postitas allah
Uued mootoripadjad võiks kontrolli mõttes lahti võtta ja vaadata mis vedrud seal sees on. Osadel on sellised vedrud, mida võib vabalt näppude vahel kokku suruda. Sellise pehme vedruga vajub uus padi kiirelt ära. Õigeid vedrusid ja vedrude sees olevaid kummist pukse saab vanade originaal patjade seest.

Postitatud: 28 Sept 2011 19:43
Postitas madmur
Oskab keegi öelda, kas mootor ja käigukast mahub ühes tükis peale, või tuleb eraldi külge panna ?

Postitatud: 28 Sept 2011 19:44
Postitas madis1080
Ei tea kuidas peale läheb aga maha küll ei taha tulla koos kastiga.

Postitatud: 28 Sept 2011 19:52
Postitas reiner
Eraldi lihtsam. Sul ju seal kanal olemas..

Postitatud: 28 Sept 2011 19:52
Postitas GTA
Mahub, mahub. Ainuke asi, et ei mäleta enam kas keskmise roolivarda ka lahti lasin. Ilmselt ikkagi lasin, elu lihtsam sedasi ju. Tõstmisel peab ettevaatlik olema, et mootor esipaneelil värvi maha ei kriibiks ja mõlke ei tekitaks ja trossid õigesti kinnitama, et kasti tagumine ots alla rippu jääks.

Fotomälestus:

Pilt

edit: Reineri jutu kinnituseks: eraldi lihtsam jah, mul jäi estakaad tookord kole kaugele ja ei viitsinud jamada :D

Postitatud: 02 Okt 2011 22:19
Postitas madmur
Tehtud. Autol mootor peal! Häält veel ei tee, aga see pole ka praegu oluline. Hinge puhub sisse juba järgmisel nädalal.

Laupäeval sai varakult alustatud ja intalleersime pidurid, uued piduritorud ja voolikud (va. pea magistraal). Külge läks uus pikk käsipiduritross. Nendele lihtsatele töödele kulutasime rohkem aega kui julgen tunnistada. Küll läksid alguses esimestele piduritele liugurid valet pidi külge, siis panin jällegi kässari trossi allapoole vardaid jne. Piduritele uusi klotse ei pannud, sest olemasolevad olid korras.

Alles õhtul nelja ajal, kui meel juba parajalt must oli alustasime mootori paigaldamist, mis läks võrdlemisi kiiresti.
Otsustasime mootori ja käigukasti eraldi paigaldamise kasuks. Õigete tööriistade (loe: ajasime küla kõik padruni pikendused kokku) olemasolul sujus töö kiirelt.
Sidurile läks uus töösilinder, padi ja siduriketas. Kardaan sai uue tugilaagri ja keskele ka uue risti.

Homme annan uute amortide tellimuse sisse, siis peaks põhja alt kõik tööd selleks aastaks tehtud olema.

Postitatud: 02 Okt 2011 23:09
Postitas kõrv
Maru lahedalt värviline on kyll. väga meeldib see sinine kardaan :D. Ekstreemsusteni minnes oleks võinud poldipead ka ära värvida erinevat värvi :D. Mis värvi õufiltri kopsik tuleb ?

Postitatud: 03 Okt 2011 07:27
Postitas reiner
Ja ma mõtlesin, et miks kõik pikendused garaažis lauale ritta on seatud.
Oleks ma teadnud või oleksid sa osanud küsida, siis on mul sellise töö jaoks spets tööriist ka olemas.
Nüüd pead tooma vähe toru ning reso ja lõpupüti, teeme korraliku paugutoru ka alla.

Viiendal pildil on näha ühte "tala" (käigukastitalast tagapool), see on valepidi all..

Postitatud: 03 Okt 2011 22:41
Postitas madmur
Õhufiltriga on mul eraldi plaan. Mõnel vihmasel sügisõhtul teen ära.
Külge panemata veel uus õlifilter, mis teemakohaselt sinine.

Reiner: Spets tool oli teil kusagil ulapeal :puzzled
Millal sa muidu aega leiaksid keevitamiseks? Mul vaja ka aku raam teha. Mul selleks materjal ja mõte valmis. Selle peal võiks isegi ise keevitamist katsetada. Motivatsioonipakett sisaldab vähemalt ühte six-pakki ja paar tundi kõva tööd.

Keegi oskab väljalaske loomise "teadusest" paar sõna pajatada. Kas originaal pütid võin vanarauda viia ja milline on optimaalne torude läbimõõt, milled muretsema pean ?

Postitatud: 04 Okt 2011 07:10
Postitas Gapsas
 
VäikeMägilane kirjutas:Siiani on olnud üldine tava, et väljalasked ehitatakse vastavalt mootori kubatuurile ja väljalaske kanalite suurusele nõnda, et summuti toru diam. on olnud kuni 1500-1800cc 51mm; 1800-2100cc 54mm 2100-....... 60mm
Vabalthingavatele soovitatakse ka resonaator vahele panna, kuid kuhu täpselt ja mismoodi....ei oska öelda
Vist kõige konkreetsemad mõõdud, mis siin foorumis välja käidud on.

Postitatud: 04 Okt 2011 15:51
Postitas -lada-
Kui mootor on originaal pole mingit erilist teadust vaja. Toru tee u 50mm võimalikult otse ja reso ka vahele( kui paned uue jämema toru pead ka reso uue panema) Tagumise pütt pane otse läbi siis on vähe mõnusamad hääled ka.
Kui vähe kõvemat pauku peaks välja puhuma siis tuleks panna torukolle jne:P

Postitatud: 04 Okt 2011 16:59
Postitas reiner
 
-lada- kirjutas:Kui mootor on originaal pole mingit erilist teadust vaja. Toru tee u 50mm võimalikult otse ja reso ka vahele( kui paned uue jämema toru pead ka reso uue panema) Tagumise pütt pane otse läbi siis on vähe mõnusamad hääled ka.
Kui vähe kõvemat pauku peaks välja puhuma siis tuleks panna torukolle jne:P
Stock 1.5 või 1.6 mootorile 2" toru koos otseläbi lõpupüti ja resoga tänavasõiduks on overkill, minu arvates. Rääkimata 1.2 mootorile, mis siis antud juhul selle masina mootoriruumis asub.

 
madmur kirjutas: Reiner: Spets tool oli teil kusagil ulapeal :puzzled
Millal sa muidu aega leiaksid keevitamiseks? Mul vaja ka aku raam teha. Mul selleks materjal ja mõte valmis. Selle peal võiks isegi ise keevitamist katsetada. Motivatsioonipakett sisaldab vähemalt ühte six-pakki ja paar tundi kõva tööd.
Spets tööriist on tõesti kuskil kellegi käes..
Akuraami keevitamine ei võta palju aega. 30minutit max. Ma neid juba päris palju teinud :D
Sumpsi tegemine võtab vähe rohkem aega. Kui kõik vajalikud materjalid olemas, siis ühe õhtuga teeb ära. Vähemalt enda masinale tegin. Kahekesi lihtsam muidugi..

Postitatud: 04 Okt 2011 18:33
Postitas -lada-
Noh jah 1,2 mootorile on see tõesti palju, aga mis spetsialist siin minagi olen.

Postitatud: 15 Okt 2011 02:51
Postitas madmur
Amordi küljes. Kohal ka summuti jaoks vajalikud jupid. Amortiteks valisin Sachsi gaasikad. Summuti tegemiseks ostsin Fennost 2m 44mm toru, mõned põlved ja resonaatori. Laki Autost ostsin lõpupüti.
komp2.jpg
komp2.jpg (315.35 KiB) Vaadatud 21168 korda
Suvel leidsin juhipoolsest karbist augu. Eelmine nädalavahetus käisin sellest lamellkettaga üle ning leidsin paraku, et karpi vaja veidi lappida. Pildilt on näha, et seda ka varem lapitud.
auk.jpg
auk.jpg (302.89 KiB) Vaadatud 21168 korda
Täna otsustasin uurida, mis esimeste mattide all peidus on. Pilt oli üpris kena.
porand.jpg
porand.jpg (348.37 KiB) Vaadatud 21168 korda

Postitatud: 15 Okt 2011 10:14
Postitas tuhajuhe
Originaalis oli sumpa toru 42mm ,kui õieti mäletan.Sellest 42 mm jooksutati läbi nii 1,2- 1,6L mootorid ja jooksid küll.Oma 05 toru mädanes ja pudenes ka hiljuti alt,tegin uue.Ka 42mm torust,ei hakanud resodega mässama.Tulemus sitt!!!Toru on selle 1,2 jaoks liiga jäme.Tegin kiire tuuningu tagapüti lõpu torule ja tuli ka jämedamad düüsid panna.
Ennustan et selle 44mm toruga,3 käigu ja 6500 pöörde juures saab vääne otsa.Edasine punnitamine on tarbetu mootori piin :)Sõltub millise tagapüti paned,natuke saab nedega asja siluda.

Postitatud: 19 Okt 2011 21:17
Postitas reiner
Sumpa on valmis.

 
tuhajuhe kirjutas:Originaalis oli sumpa toru 42mm ,kui õieti mäletan.
38mm, kohati isegi vähem.

Postitatud: 19 Okt 2011 22:28
Postitas MuKi14
Amordid on viisakad, sujuvalt pehmest sõidust küll pole enam juttu, aga vähemalt on kõik rattad kindalt maas. Mul autol originaal toru all 44mm. Edu aparaadiga igaljuhul...:cool:

Postitatud: 19 Okt 2011 23:37
Postitas tuhajuhe
Ja kuidas tulemus? Miks ei näe rõõmu hüüdeid,masin jookseb nagu segane :cool:

Postitatud: 20 Okt 2011 23:28
Postitas reiner
Ei see masin vast see aasta jooksma hakka. Loodame rohkem järgmise peale.
Täna jõudsin nii kaugele, et tegin pagasiruumi põhja läbivatele sumpa kinnitustele lapid ära ning keerasin mõõdulindi järgi kokkujooksu paika, et jõuaks üksi seda elukat liigutada.
Hakkasin vaikselt seda küljekarpi nokkima. Türimaeivõi, eelmine "tegija" kes seda lappinud oli, on ikka paras vandersell. Tegelikult karbil läbivat auku ei olnudki, lihtsalt oli mõlki sõidetud ja et siledaks saada oli lapp kuidagi peale situtud ning pahtliga silutud. Tegin kiirelt abinõu, et mõlk välja tõmmata. Sai päris hea, aga kohati oli juba originaal karp ka juba suht pude ja otsustasin tüki välja lõigata.
Vähemalt juhipoolset karpi on ikka mehiselt õlitatud. Seest on viimasepeal korras.

Postitatud: 21 Okt 2011 15:15
Postitas tuhajuhe
Kahju,et see aasta ei liigu,oleks tahtnud tulemust kuulda.