21051, Madmur, 1982

21051, Madmur, 1982

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#101

Postitus Postitas madmur » 04 Juul 2019 14:53

Jätkusid tööd põhja kallal... vaikselt ja jupi kaupa, et õhtuks puhastatud koht värvi alla saaks.

Põhiliseks tööriistaks oli traathari. Lamellketas tundus kogu töö tegemiseks liiga agressiivne ja kasutasin seda ainult kohtades, kus traadist väheks jäi. Abiks oli ka bensiin, millega ülessulanud ja laialipritsitud mastiksi puhastada kannatas.
Asjaliku liivapritsiga oleks töö muidugi kordades lihtsam. Praegu kasutusel idamaist päritolu liivapritsi püss, mida sisenurkade ja "ruumilisete" roostekollete juures kasutasin. Püss pole teab mis tootlik ning jääb hätta vetruvama/paksema mastikskihiga. Ei löö ta ka roostet viimse terani välja, kuid üldiselt olen väga positiivselt üllatunud. Tellisin hiinast mõned düüsid juurde ja näen ennast seda tulevikus alumiiniumipindade või pisemate projektide juures kasutamas.

Tolle liivapritsi kasutamise tõttu läkski põhja puhastamine "lappesse". Nimelt suutis prits tagaishoidlikule sooritusele vaatamata piisavalt suures koguses mastiksi eemaldada, misjärel oli korrektsem juba kogu pind puhastada ja korraga värvida (happekrunt, krunt, millele lisandub hiljem täiendav kiht, kui kogu töö tehtud)
Põhi.jpg
Põhi.jpg (53.21 KiB) Vaadatud 3491 korda


Sama päeva õhtuks sai ka kõik värvitud. Tegemist vajab veel pagasiruumi alune ja juhipoole külg.
Värvitud.jpg
Värvitud.jpg (59.41 KiB) Vaadatud 3491 korda


Lanseron ja poolraami ots sai samuti puhastatud. Tugevdusplaadid lisanduvad järgmisel korral.
Esimene-P-koobas.jpg
Esimene-P-koobas.jpg (37.84 KiB) Vaadatud 3491 korda


Küljekarbis olevad tüübli augud sai ka täidetud.
Täidetud.jpg
Täidetud.jpg (46.47 KiB) Vaadatud 3491 korda


► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#102

Postitus Postitas madmur » 08 Juul 2019 15:02

3mm lisaplaat sai nüüd külge. Nagu pildilt näha, siis lähenesin tehase raamatu joonisele väga vabameelselt. Keevitamiseks mõeldud augud asetsevad juhuslikult ja isegi ei üritanud mingit tagasipööret/kanti teha
Plaadi tõmbasin keevitamise hetkel poltidega vastu raami ja keevitasin esmalt läbi aukude kinni. Siis äärest nii ühtlaselt, kui vähegi suutsin.

Plaadid.jpg
Plaadid.jpg (48.37 KiB) Vaadatud 3332 korda


Pagasiruumi põhi sai ka mastiikast ja pindmisest roostest puhastatud. Sellega võiks nüüd kõige mahukamad mustad tööd läbi olla :)
Pagasipõhi.jpg
Pagasipõhi.jpg (83.66 KiB) Vaadatud 3332 korda


Nurka sai ka mingi hädapärane lahendus tehtud. Ülejäänud alumine äär (va teine nurk) oli väga viisakas ja sai selline kompromiss tehtud, sest ei usu, et suudan tervet tagapaneeli viisakamalt lahendada
Nurk.jpg
Nurk.jpg (35.54 KiB) Vaadatud 3332 korda


► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#103

Postitus Postitas madmur » 17 Juul 2019 15:58

Käimas tööd juhipoolse küljega. Tegevuste mõttes suuresti kopi-peist.

Enne külje vahetust sai kunde külg üle värvitud, mastiksiga kaetud ja õõnsustesse piserdasin vaha. Enne seda andsin endast parima, et poolraamidest ja juhipoolsest küljekarbist sinna sattunud liiva välja imeda/puhuda.
Esmapilgul võib tunduda küllalt kaootiline tööde järjekord aga kuna läheb veel mõned nädalad aega kuniks auto taas neljal rattal, siis leidsin, et igasugune lisakaitse mastiksi, värvi ja vaha näol on hetkel igati õigustatud.

Mastiksit läks hetkel 3 kg jagu. Põhimass läks peale püstoliga, et pealepintseldatav variant oli ka ostetud, sai seda alla "krundiks" laotud. Püstol võimaldas ka korraliku koguse mastiksist esitiiva ning küljekarbi nurka suunata.

Tunneli viimistlen tõenäoliselt kivikaitsega aga alles siis, kui istmekinnitustele mingi lahendus valmis.
Värv-ja-mastiks.jpg
Värv-ja-mastiks.jpg (65.86 KiB) Vaadatud 3165 korda


2.jpg
2.jpg (87.88 KiB) Vaadatud 3165 korda


Juhi-koobas.jpg
Juhi-koobas.jpg (44.81 KiB) Vaadatud 3165 korda


Läbiroostetanud koht küllaltki "traditsioonilises" kohas.
Põll.jpg
Põll.jpg (30.44 KiB) Vaadatud 3165 korda


Stange-toe-auk.jpg
Stange-toe-auk.jpg (25.9 KiB) Vaadatud 3165 korda


► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3923
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#104

Postitus Postitas logman » 17 Juul 2019 18:25

Ilgelt hilja, aga vanasõna ju lubab, soovitan ikkagi seda kraami kah - http://holzprof.ee/et/hp-anti-rust-eesti
Kasvõi proovimiseks ja/või järgmise suurema võitlustöö juures.

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#105

Postitus Postitas madmur » 17 Juul 2019 23:55

HP anti rust mul tegelikult riiulis täitsa olemas, olen varem kasutanud ja tulemustega rahule jäänud.
Muljetan siis veidi, kui teemaks tuli ja vaba eeter on :roll:

Paar aastat tagasi oli üks võrri projekt, kus oli hunnik kodaranipleid, mis pisut esinduslikumat välimust tahtsid. Ei osanud neid kuhugi tsinkimisse viia ja katsetasin kodus.
Proovisin seda sama HP anti rust-i, õrna hapet äädika näol ja koolat (no igaksjuhuks). Täna läheks nii väikeste detailide puhul ilmselt elektrolüüsi või kangema happe teed, kuid toona andis HP ühtlase tulemuse - suuremad osakesed langesid topsi põhja (uputasin niplid HP-sse ja segasin aeg-ajalt). Hiljem värvisin ja siiani veel kestavad.

vv.jpg
vv.jpg (111.57 KiB) Vaadatud 3092 korda

kodaraniplid.jpg
kodaraniplid.jpg (66.67 KiB) Vaadatud 3092 korda


Suurematele detailidele panin HP peale pintsliga. Peale kuivamist tekkis mõningatesse kohtadesse pinnast kõrgemad "mustad" laigud, mis tuli enne kruntimist liivapaberiga maha hõõruda, sest paistsid krundikhist muidu läbi (maha lihvides kaob muidugi ka HP toime nendes piirkondades). Kannatlikum inimene võib muidugi proovida protsessi korrata ja loota, et mingi hetk mustasid laike enam ei teki. Muus osas aga paistis, et HP tegi oma tööd hästi ja värv püsib ka hästi peal.
HP-ga pidi arvestama ka seda, et üledoseerides kippus teine väga kaua kuivama. Teinekord oli pind ka veel nädal aega hiljem nätske (varakevadel u. +15 tegin tööd).

paak.jpg
paak.jpg (87.72 KiB) Vaadatud 3092 korda

plekk.jpg
plekk.jpg (89.07 KiB) Vaadatud 3092 korda


Põhja all need mustad laigud ja ebatasasused muidugi ei häiriks aga läksin esmakordselt happekrundi teed lootes, et ehk töötab sama hästi ja see võimaldas ka protsessi veidi kiirendada (ei pidanud ootama HP kuivamist).
Ei välista, et salongis sees kasutan HP ja happekrundi kombot - Eks siis näis, kuidas nad omavahel reageerivad.



► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#106

Postitus Postitas madmur » 27 Sept 2019 12:59

Kõikse paremad ilmad auto keretööde tegemiseks (loe: välitingimustes) on nüüdseks läbi saanud ja mul ka aeg tibusid lugeda. Juuni-juuli osa suvest oli iseenesest pigem produktiivne aga nagu hobidega ikka, tahaks alati jõuda rohkem ja olla neis osavam/parem.
Keevituse õppeprotsess on kahtlemata olnud väga põnev aga vahepeal oli küll tunne, et proovin, mis ma proovin, no ei saa keevisliiteid nii ilusaks kui tahaks. Oma osa selles on kindlasti aparaadil, mida keevitamiseks kasutan aga kehv meister süüdistab ikka tööriistu. Au ja kiitus neile, kes selle kunsti käppa on saanud, mina pean aga taas kordama endapoolt siin teemas 2011. aastal väljaöeldut - Järgmise teen paremini!


Juuli lõpuks sai põhi valmis ning auto maandus taas neljale rattale. Tööde käigus asendasin tagavararatta aluse sileda plekiga. Juhipoolne tagumise tiiva nurk sai samuti välja lõigatud ja värske plekiga asendatud + väikeste aukude lappimine jm.
ratta-alune.jpg
ratta-alune.jpg (29.57 KiB) Vaadatud 2541 korda


Ei läinud kõik muidugi ilma viperusteta. Põhiprobleemiks värvimaterjalide valik. Kui seni elasin teadmisega, et epo krunt on super universaalne ja sobib kõikjale, siis viimane kord värvi juurde ostes läksin poodi füüsiliselt kohale ja müüjaga konsulteerides tuli välja, et epo ja happekrunt ei ole sobiv kombo (täitekrunt olnuks õige valik). Värv pidavat siis pehmeks jääma.
Eks aeg nüüd näitab, mis sama hakkab. Esimese hooga paistis, et värv on "kinni" küll aga võimalus, et reaktsioon toimub pikema aja jooksul. Põhjale läks peale 6-7 kg mastiksit. Tunnelisse kivikaitse ja karpidesse karbiõli, mida hiljem veel juurde lisan, kui kõik värvitööd valmis.
pohi.jpg
pohi.jpg (64.03 KiB) Vaadatud 2541 korda


Salong sai seest puhastatud, krunditud, lapitud kohad hermeetikuga üle tehtud ja siis uuesti krunditud.
Lubasin eelmises postis HP anti-rusti kasutada. Kasutasin aga see pilt, mis mulle hommikul vastu vaatas ei ole nõrganärvilistele. Nimelt ei jõudnud ma puhastusega hilisõhtuks päris valmis ja mõtlesin vahepealse seisu HP-ga üle teha. Pealekandmise hetkeks oli õhuniiskuse tase üsna kõrge (tüüpiline juuli õhtu) ning koostöös pinnal oleva kondensiga toimus pinnal päris korralik reaktsioon.
Hommikul lasin selle õuduse traatharjaga uuesti puhtaks ning alla läks õrn kiht happekrunti, siis 2k epokrunt ja hiljem peale 1k värv.

salong.jpg
salong.jpg (61.38 KiB) Vaadatud 2541 korda


Tunneli äärde ja külgedele sai lisaplaadid keevitatud. Uus istmepaigutus on originaaliga võrreldes rohkem keskel ja allpool, et turvavöö rullik korralikult ära mahuks.
istmekinnitused.jpg
istmekinnitused.jpg (142.69 KiB) Vaadatud 2541 korda


Vahepeal on täienenud ka uute või puhaste detailide nimekiri. Starter sai ära puhastatud/värvitud, ladapowerist tuli hunnik pisidetaile ja generaatori sain vahepeal kingituseks.
uued-v-korras-detailid.jpg
uued-v-korras-detailid.jpg (49.97 KiB) Vaadatud 2541 korda


Suvel sain sõita mõned ringid läbi Tallinna sõbra 01-ga. Tore meeldetuletus, et milleks see kõik :)
2101.jpg
2101.jpg (73.65 KiB) Vaadatud 2541 korda

garaažis.jpg
garaažis.jpg (62.92 KiB) Vaadatud 2538 korda

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#107

Postitus Postitas madmur » 03 Okt 2019 13:27

Prooviks nüüd postitustega kuidagi reaalaega jõuda...

Septembri siht oli saada kere krunditud, sest tulevaks kevadeks tahaks vähemalt osa pahteldustööst tehtud saada ja mulle ei meeldi mõte pahteldada otse metallile. Eesmärk sai täidetud 10. septembril, mis oli viimane suvine päev 26. kraadi soojaga ja otsekui kingitus, sest ei eelnenud ega järgnenud päevad poleks tööks sobinud (Tõsi, oli tiba tuuline)

Eeltöö käigusin lasin küljekarbid, taga- ja esipõlle, ukseavad jm täiesti või pea-aegu haljaks. Peamiseks põhjuseks oli varasemal värvimisel paigaldatud kivikaitse, millel värv peal ei püsinud. Värv oli lausa nii lahtine, et selle sai hallilt kivikaitsmelt kompressorist tuleva õhusurvega maha uhada.
Varasema töö käigus ei oldud ülemäära vaevutud keerulisemate kumeruste matistamisega ning selle tulemuseks siit-sealt aluspinnast lahti löönud värv. Krunditud olid ainult pahteldatud kohad.
Kõige aeganõudvadmad pinnad olid mõistagi igast nurgatagused - katuserenn, kapotialune jm. Kitsamates kohtades kasutasin ka värvieemaldit.
Krundieelselt sai kere roostemuunduriga üle tehtud. Vahetasin ka epokrundi marki, sest värifoorumist ostetud SOLL EP liitrihind tuleb tiba soodsamalt kätte ja seda kulub mul lähiajal hulgim.

kere.jpg
kere.jpg (56.46 KiB) Vaadatud 2332 korda


Kapotialune oli mul nädalapäevad varem juba krunditud. Pahteldasin seal veidi, matistasin ja lasin uue kihi krunti peale.
kapotialune.jpg
kapotialune.jpg (54 KiB) Vaadatud 2332 korda


Mul pole varem õnnestunud krunti jooksma ajada. Sel korral aga paaris kohas see õnnestus, mis pole aga eriline probleem sest praegusest krundikihist ilmselt ülemäära palju alles ei jää.

krunditud.jpg
krunditud.jpg (149.28 KiB) Vaadatud 2332 korda


Uksed, kapott ja tagumine luuk ootavad veel oma aega.
uksed.jpg
uksed.jpg (89.39 KiB) Vaadatud 2332 korda


► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#108

Postitus Postitas madmur » 16 Okt 2019 11:18

Ladusin mürasummutust - 3.7 rm 4mm ja 3 rm 2mm alumiiniumiga kaetud butüüli. Tulemüürile ja tunneli peale läks lisaks "kombo" matt, kus 1.5mm butüüli peal 4mm polüetüleenvaht (~3rm).
Jalgealla panin ehituspoest hangitud 8mm aurutõkke, mille paika liimisin. Üleminekud katsin fooliumteibiga.
Kombineeritud mati paikarullimine oli paras toimetamine, sest polnud just parima kleepuvusega. Butüülmattide paigaldamine seevastu tõeline lust.
Kaalu lisandus sellega 47kg ja lisandub veel juurde lae ja uste arvelt :?

O1.jpg
O1.jpg (90.32 KiB) Vaadatud 2112 korda

O2.jpg
O2.jpg (85.87 KiB) Vaadatud 2112 korda


On seda nüüd palju või vähe - Ei tea. Parem ikka kui varem (bituumenmatti põhimõtteliselt polnud) ja ehk on lootust maantekiirustel kaasreisijaga juttu rääkida, kui lisandunud kaal selliseid kiiruseid arendada võimaldab.

► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#109

Postitus Postitas madmur » 17 Dets 2019 13:44

Värvisin tehasekrundi all olnud uued detailid ja väsinud ilmega küljes olnud detailid musta 2k epo krundiga üle. Kasutasin sama tootja värvi, mida kere värvimisel aga sel korral lisasin pisut lahustit ning vedelama värviga värvides sai oluliselt parema pinnaviimistluse. Valitud detailid (bensiinipaak, pedaalid, aku kinnituse jm) lasin ka riiulis seisnud 2k pinnavärviga üle.
Musta-värvi-detailid.jpg
Musta-värvi-detailid.jpg (66.11 KiB) Vaadatud 1591 korda


Kapotialune sai ka valgest võõbatud.
RAL 9003 Signal white.jpg
RAL 9003 Signal white.jpg (54.33 KiB) Vaadatud 1591 korda



► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#110

Postitus Postitas madmur » 02 Jaan 2020 14:54

Pikk pühadeperiood võimaldas mõned päevad garages toimetada. Ette sai võetud viimased detailid, mille taga sildade allapanek seisis. See tähendab, et mõneks ajaks on sanitari töö läbi ning ideepoolest võiks nüüd tööruumid lapiga puhtaks teha sest õlisegust lihvimistolmu ning muud "löga" ei tohiks niipea enam juurde tekkida.

Seekord säästsin ennast ja saatsin supportid, tagasilla ning vedrud liivapritsi. Sadulad värvisin aerosooliga. Tagasilla epokruntisin ja hiljem pintseldasin peale 1k värvi. Kardaani karestasin ja rullisin peale 1k värvi.

koos.png
koos.png (424.97 KiB) Vaadatud 1245 korda


Vähegi standardsed poldid/mutrid asendan ilmselt uutega aga teised käisin kiirelt üle, et koostamine vähe ladusamalt läheks - Esimese käändtelje omad olid näiteks veidi haamrit saanud.
poldid.jpg
poldid.jpg (56.56 KiB) Vaadatud 1245 korda


Ja 2019. aasta kokkuvõtteks kaks "laiast maailmast" leitud pilti mu ladast, mis projekti kaks ajajärku kokku võtavad.
Vasakul ilmselt märtsikuine pilt, kus auto oli nurgast välja toodud, et töödega alustada. Paremal maailma kõige udusem pilt ajast, kui ta veel oma õudset lõppu ootas.
kaardil.jpg
kaardil.jpg (46.72 KiB) Vaadatud 1245 korda


Head uut!

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 638
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#111

Postitus Postitas Tony_2106 » 02 Jaan 2020 18:12

madmur kirjutas:Ja 2019. aasta kokkuvõtteks kaks "laiast maailmast" leitud pilti mu ladast, mis projekti kaks ajajärku kokku võtavad.
Vasakul ilmselt märtsikuine pilt, kus auto oli nurgast välja toodud, et töödega alustada. Paremal maailma kõige udusem pilt ajast, kui ta veel oma õudset lõppu ootas.
kaardil.jpg

Head uut!


Tuleb välja, et Vene välisluure või siis USA välisluure on su projektist huvitatud. Tsiteerides nüüd veidi Vana-Baskini klassikat :

"mida ta kurat ehitab seal plangu taga - kogu aeg üks piraki - juraki - piraki, ja seda ööd päevad läbi? Plangu peal pole mitte midagi kirjas, vaid üks pilu. vaadati sisse ja ei nähtud mitte midagi."

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#112

Postitus Postitas madmur » 16 Jaan 2020 01:45

Tony_2106 kirjutas:...kogu aeg üks piraki-juraki-piraki, ja seda ööd päevad läbi ... vaadati sisse ja ei nähtud mitte midagi"


Kas nüüd koguaeg, ning kas ööd ja päevad läbi aga need Baskini sõnad võtavad naabri või sõprade emotsiooni ja arvamuse kokku küll. Pole viimastel kuudel just palju arengut olnud selgitamaks, kus tuleb tolm ja kuhu kaob aeg.

Nüüd aga paneb ka asjatundmatu silm tähele, et mõni uus detail küljes ja areng juskui käega katsutav.
Detailid.jpg
Detailid.jpg (63.87 KiB) Vaadatud 920 korda


Tagasilda läksid uued simmerid. Pidurid sai koostatud valdavalt uutest juppidest. Vardad minu projekti jaoks overkill aga tulid koos reguleeritava diagonaalvardaga ning ei kurda. Sisse läks Addinoli 75W-90 õli. Pooltelgi ja laagreid profülaktika mõttes vahetama ei hakanud. Amordid eelmine kord vahetatud.
Reduktori simmeri vahetuse ja otsamutri kinnitõmbamise järel mõistsin muidugi lugeda, et mutter tuleks kinni keerata kasutades mõistus. Tean igatahes tulevikus jälgida, et kui midagi undama hakkab, siis vaatan selle sõlme üle.
VAZ-10-43-2101 ja simmerid.jpg
VAZ-10-43-2101 ja simmerid.jpg (44.85 KiB) Vaadatud 920 korda

Tagasild.jpg
Tagasild.jpg (50.59 KiB) Vaadatud 920 korda


Esisilda läksid uued õõtsad, puksid. Amordid eelmine kord vahetatud. Üles ja alla läksid erineva tootja šarniirid, sest kunagi koos muude juppidega tellides ei õnnestunud kõike korraga saada. Üles läksid igaljuhul Delphi omad ja alla Lemförder. TODO listis veel rattalaagrite pingutamine. Esipidurite koostamiseks vajalikud detailid olemas aga ootavad hetke, kui aeganõudvamad asjad tehtud.
Esisild.jpg
Esisild.jpg (48.72 KiB) Vaadatud 920 korda

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 163
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#113

Postitus Postitas madmur » 18 Veebr 2020 15:07

Kolmest käigukasti kandidaadist vedasin lauale kaks neljast käigukasti, et välja valida üks.
Lasin õlid välja ja üritasin sellest midagi järeldada. All olnud käigukastil oli õlisegu põhjas mõned mikroskoopilised metallitükid ja põhja pann kuidagi "paksema kultuurkihi all". Kõigil kolmel käigukastil oli siduri poolsel nuudil/võllil on tuntav loks. Sai veerennis katsutud ühte väidetavalt väikese läbisõiduga kasti ja sellel sama lugu. Tegin järelduse, et küllap siis peabki. All olnud käigukasti hammasrattad olid ka pisut enam kulunud.
Mingeid järeldusi üritasin teha ka vaadates kokkupuutepindu ja laagreid logistades.
Muuosas silmaga hindamine võhikule keeruline (kui ei ole soovi kaste molekulideks võtta). Teadjamad ehk oskavad ja teavad, mis elementaarseid asju kontrollida sõidukist eemaldatud käigukasti puhul (et tulevikus teaks vaadata)?
Valituks osutus igatahes teadmata päritolu 4kk. Tegin sisepesu, paigaldasin uued simmerid, tihendid ja õli.
kk1.jpg
kk1.jpg (53.39 KiB) Vaadatud 367 korda

kk2.jpg
kk2.jpg (63.21 KiB) Vaadatud 367 korda


Uus sidurikomplekt tuleb Sachsilt. Pildil nähtav uus käigukasti padi kasutust ei leidnud - oli vanaga võrreldes väga sült. Uue leevendusmuhvi metallvõru otsustas ka üsna kiirelt lahkuda.

Mootor ja käigukasti tõstsin ühes tükis peale. See olnuks oluliselt lihtsam, kui oleksin tõstepunkti rohkem ette viinud (umbes veepumba kohale) aga toore jõu ja paari abikäega sai ka sedasi. Küll on nüüd mootoriruumis mõned kriipsud-kraapsud rohkem, kui sooviks.
Mootori toetasin niva patjadele.
mootor.jpg
mootor.jpg (56.36 KiB) Vaadatud 367 korda


Salongiradikas sai pesu ja külge läks seegi koos uue kraani ning trossidega. Kunagi ammu-ammu ladapowerist tellitud torudest üks osutus praagiks. See ei tekitanud usaldust teise vastu ja panin külge juba küljes olnud.
Uusi torusid vaadates jäi ka silma, et neil polnud pesasid rõngastihendi jaoks ning vahe, mis jäi kraani ja toru vahele oli minumeelest ka liialt suur, et "teist tüüpi" tihendit kasutada.
radikas.jpg
radikas.jpg (22.55 KiB) Vaadatud 367 korda

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2339
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: 21051, Madmur, 1982

#114

Postitus Postitas SexSix » 18 Veebr 2020 22:08

Kardaani muhvil tulebki plekivõru ära võtta.

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1236
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#115

Postitus Postitas VäikeMägilane » 18 Veebr 2020 23:29

SexSix kirjutas:Kardaani muhvil tulebki plekivõru ära võtta.


kurinahk, sellest "võrust" saab juba legend, peaks hakkama statistikat tegema...
Festina lente!

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 790
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: 21051, Madmur, 1982

#116

Postitus Postitas kristjan92 » 20 Veebr 2020 12:37

VäikeMägilane kirjutas:
SexSix kirjutas:Kardaani muhvil tulebki plekivõru ära võtta.


kurinahk, sellest "võrust" saab juba legend, peaks hakkama statistikat tegema...


Endalgi kuidagi kiiruga jäi alla kord see ning katse tiirul üks hetk kuulen kolinat , üsna kiirelt sain aru mis tegemata jäi..

https://www.youtube.com/watch?v=rI8YoGRp3SM Asjalik kanal ning palju töövõtteid ja nippe tööde tegemiseks ;)

Seni aga tuleb au anda üks väga viisakas tegemine sul seltsimees Madmur... Jätka samas vaimus, kiidan!
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.


Mine “Ladaklubi liikmete autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: MSN [Bot] ja 3 külalist