6. leht 9-st

Postitatud: 24 Apr 2009 18:57
Postitas Moss
Nojah, seal on kiivrid teised, lisaks ka vist istmel peavad rihmadeaugud erinevad olema ja rihmad isegi on täiustatud.Kui võtta, mis korralik ATLi kütusepaak maksab, siis olekski summa hetkel juba kahekordne. Turvapuur lisaks veel 10...15tuh. Selle viimase muidugi tahaks saada järgmine aasta...

Postitatud: 30 Mai 2009 18:47
Postitas Moss
Saaga jätkub.

16. mail oli Pärnus Opentrack. Tahtsin sinna sõitma minna ja regasin ennast ära. Järgmine päev kui sõbraga sõitma läksin hakkas juhtaju jukerdama ja kui sõidust tagasi garaazi jõudsime, jäi ukse ees täiesti vait. Jesss - just see mida vaja nädal enne üritust. Kolm päeva hiljem oli ECU remondist tagasi, vahetamist vajas protsessor. Kehv lugu on see, et läbi kõrbes vaid loetud tunnid töödanud prose. Ei tea, mis talle ei meeldinud. Revideerisin 15.nda öösel kogu mootorijuhtmestikku kuid ei leidnud sealt konflikti, Mihkel kes ECUt remontis, ei leidnud aju sees ka midagi valesti olevat.
Lisaks sai ürituse eelsel nädalal esisilda pandud kõik uus peale vedrude ja käänmike. Brembo kettad, Ferodo DS Performance seeria klotsid (mida Puzup ja Ronn tõsimeeli 2500-seeria klotsideks pidasid. Tänud siiski Ronnile, et kärmelt endaomad loovutas kuniks minu omad suvatsevad Eestisse jõuda). Metallrüüga pidurivollad ka küljes, tundub et pedaal on veidi konkreetsem küll. Piduriõliks Motuli RBF600 keemistäpiga 312*C.
Alla sai ka terve ring uusi amorte, Sachs Advantage - selline agressiivse tänavasõidu amort peaks olema.
Tagasild ootab oma järge. Kõik kummipuksid hangitud, vaja oleks hülsse suuremate pukside sisse, poest olid otsas. 4,44 ülekanne "Weld-a-Loc" 100%'lise lukuga sai endale sillatala ümber ja rändab alla siis kui puksegi vahetama hakkan. Vardad peaks ka ära tugevdama. Augustis vahetatud pidurisilindrid lekkisid jälle isuga. Ka vahetatud. Tulemuseks tagapidurid, mis blokkeeruvad nüüd enne esimesi. Tuleb varudes tuhlata, üks regull.klapp peaks olemas olema.
Jällekord varutud uus jooks 15" valuvelgi. Istuvad modifitseerimata Ladale alla (minu silmis veidi kenamad ka) ja Reineri käest saadud ATSid rändasid edasi. Said vist Walteri auto alla. Asfaltile toetuvad läbi jooksu peetud Toyo R888 rehvide mõõdus 205/50.
Mootoriosa kostitasin varem Jaanuse käest ostetud kergema hooratta ja Pidurimeistri katetega uue sidurikettaga. Närviliselt tõmbleva noolega originaal tahhomeeter jääb nüüd 5" AutoGauge monstertahhoka varju millele pakub seltsi ka käiguvahetustuli. Veidi sai rooli allapoole lastud, läks paremaks aga hea veel ikka pole.
Homme saab ülevaatus läbi, mõtlesin et pikendan seda veel aastakese. Päris igalepoole ei ole huvi teda kärutada veel, teinekord vaja silla- või dünostendi minna, saab omal jalal need sõidud ära teha. Kui TÜV käes, tuleks ennast käsile võtta ja lõpuks õige iste ( Recaro Pro Racer) sisse panna, 6punkti vööd ka olemas nüüd, tootjaks Momo.

Ja muidugi sõita tahaks ka. OT'le ju ei jõudnud, andsin 16nda hommikul kell 4 loobumisvõidu kuna ei tahtnud testimata autoga rajale minna. Järgmine OT juuli alguses.

Taamal on terendamas tõmmatud torust valmis painutatud kaared. Tuleb õlledest-burksidest mõneks ajaks loobuda.

Ahjaa, olen nüüd jälle tööinimene. Siinkohal lähevad tänud Priidule aka Momole.

Postitatud: 30 Mai 2009 20:22
Postitas reiner
Jah, Walteri masina alla nad said. Kui käisime vigursõidul ning Viljandis Anttila parklas kogunesime ja Walter kohale veeres, siis vaatasin kohe, et tuttavad jalavarjud :D
Nendest velgedest veel. Sain aru, et müüsid maha kuna ei saanud alla. Mul olid ju esimesed rummud pingis käinud. Lihtsam oli kaks rummu pinki panna kui neli velge.. Minu mäletamist mööda ma mainisin ka seda sulle?

Postitatud: 30 Mai 2009 21:11
Postitas Moss
Mainisid jah. Nelja velge polekski vaja olnud treida, tagumised läksid niisama ka külge.

Postitatud: 31 Mai 2009 01:39
Postitas reiner
Algselt postitas: Moss
Mainisid jah. Nelja velge polekski vaja olnud treida, tagumised läksid niisama ka külge.
Ma just mõtlesin selle pärast nelja, et kui oleks pidanud tekkima vajadus esimesed tagumistega ära vahetada..

Postitatud: 09 Juun 2009 23:39
Postitas Moss
Sai jälle natuke pööretelugemise problemiga tegeldud, sedapuhku läks siis külge (järjekorranumbriga 5) Porsche 944 väntvõlliandur. Nägin esimest korda logifailist täitsa kena signaali 7200 pöördeni kuhu hetkel piiraja sätitud, seda muidugi võiks tuh. võrra alla tõmmata. Vajab veel katsetamist aga hetkel on lootust 27ndal Raplas stardis olla. :)

Postitatud: 14 Juun 2009 14:27
Postitas Moss
Kuna eelmise puhastamise käigus keegi natuke liiga palju kärpis, proovime uuesti.

110Nm vs 1100Nm :rolleyes
Pilt

Postitatud: 26 Juun 2009 17:26
Postitas Moss
Vaikselt siin näpin masinat homse ürituse tarbeks. Mootorisse läks uus õli kuna eelmine oli ilmselt bensiinine, vahepeal ju mootor käis väga rikkalt ja/või 2..3 silindriga. Sedapuhku läks Valvoline'i esemele Motuli 300V 5W40. Eks näis kas läheb liiga kuumaks või mitte.

Tagasillast kruttisin lahti 3,9 ülekande ja asendasin 4,44 variandiga, millel siis sateliite keevitatud. Keerates sisemine ratas ikka kratsib isuga :rolleyes Esimene käik käib päris kärmelt tühjaks nüüd, teisega on OK. Peaks vist Raplasse ühe pooltelje varuks võtma. Õliks Motuli Gear FF 75W140 Competition mis infokleebise järgi kõlbab ka streetrace'iks :lol
Kui kellegi juhtub olema või teab kust saaks spidomeetri ülekannet aeglase sillaga sõitmiseks, võiks märku anda. Hetkel hakkab spido nüüd ulmet näitama.

Nüüd polegi muud kui garaaz korda teha ja käru rendist ära tuua. Äkki vedin Lada täna ka veel Kiltsi lennukale, peab mõtlema seda asja ja uurima, kas üldse lastakse peale.

Loodame paremat ;)

EDIT: Lubati peale küll. Eks paistab, äkki lendan õhtul üheksast peale.

[Muudetud: 26-6-2009 Moss]

Postitatud: 26 Juun 2009 19:11
Postitas PuZuP
Said ka lõpuks aru, mis õli sisse kallata tuleb ;) :P
Gear FF eelis on ülikõrge temperatuuritaluvus. Ketasblokeeringuga sildadesse kõige parem. Weld-a-Lock süsteemidele tehasest eraldi markeeringut ei ole :P, aga võrreldes vene originaal "taavetiga", siis ka näiteks 75W90-st oleks sinna küll ja veel.

Postitatud: 26 Juun 2009 20:10
Postitas Moss
Algselt postitas: PuZuP
Said ka lõpuks aru, mis õli sisse kallata tuleb ;) :P
Gear FF eelis on ülikõrge temperatuuritaluvus. Ketasblokeeringuga sildadesse kõige parem. Weld-a-Lock süsteemidele tehasest eraldi markeeringut ei ole :P, aga võrreldes vene originaal "taavetiga", siis ka näiteks 75W90-st oleks sinna küll ja veel.
Seda meil tööjuures oli. Hinna sain teada, kui õli juba sillas oli. Kui nüüd midagi murduma peaks, võtan silla alt ja keeran diffri ülespoole, et tilkagi kaduma ei läheks :D ja prügi magnetiga välja...

Postitatud: 27 Juun 2009 02:00
Postitas Moss
Nõndaks. Haapsalust tagasi ja midagi ära ei lagunenud, kokku tuli 25km lennukal edasitagasi tiirutamist. Sai esipidurid sisse töötatud ja ülevalt otsast natuke süüdet maha keeratud, kippus detoneerima 4. ja 5. käiguga.
Üritasin spido põhja saada aga 4. käiguga nõks enne 180't jäi kiirus pidama. Koduteel tuli meelde, et vist piiraja oligi seal 6300 kandis. Arvutuslikult siis 157km/h. Eelmise mootoriga oli spido järgi 150 lagi. Eks homme logist vaatab üle, ega see antudhetkel väga tähtsust ei omagi. Sõidetud sai Toyodega, slikkidega peaks seda teravust natuke juurde tulema.
Veel üks huvitav tõik on see, et sisselaske temperatuur kõikus kuskil 23 ja 28 kraadi vahel, kartsin hullemat - koonusfilter ju sisuliselt summuti kohal, aku asemel.

Krt, tund ja kolmveerand ukerdasin käruga Haapsalust Sauele... Keevislukk on nii karm asi, et tagasipööret sooritades kippus isegi käru vedanud Mazdal hinge kinni pooma.

Kui Rapla ja Audru masinast võitu ei saa, tahaks juulis korra dünosse jõuda.

Ja nüüd dushialla magama :P

[Muudetud: 26-6-2009 Moss]

Postitatud: 27 Juun 2009 08:33
Postitas dasf
Nägin sind jah kella 1 paiku öösel haapsalu mnt ukerdamas ja tuled ei tahtnud eriti põleda sul taga.

Postitatud: 27 Juun 2009 20:50
Postitas Moss
Algselt postitas: dasf
Nägin sind jah kella 1 paiku öösel haapsalu mnt ukerdamas ja tuled ei tahtnud eriti põleda sul taga.
Märkasin seda ise ka tagasitulles, et vist natuke pime on taga. Muidu oleks pagasil ohukad peale lükanud aga aku ei ole päris värske peal ja ei viitsinud selle akulaadijaga majandama hakata.
Järgminekord tsekin kohe kõik tuled üle.

EDIT: Asjast ka - Rapla isiklik parim mul nüüd 1:01,01 pealt nihutatud 58,93 peale. Vaikselt edeneb.

[Muudetud: 27-6-2009 Moss]

Postitatud: 03 Juul 2009 23:28
Postitas Moss
Nõndaks, Opentrack on ülehomme. Vahepeal siis võtsin vaiba alt natuke summutust maha, kraapisin veidi pigi ja installisin õige istme koos rihmadega. Ikka väga mahe on sõita selles, tõmbad end trakside abil autoga monoliitseks tükiks ja lihtsalt naudid sõitu. Rooli ja käigukangi asendit hetkel ei muutnud veel, jõuab seda ka kunagi aretada - Audrus ma 5. käiku niiehknaa ei kasuta ja muude vajalike nuppudeni ulatub küll.

Täna käisin ka sillastendis - panin katsetamise mõttes korraliku lahkujooksu. Rattad võiks ees rohkem kaldu olla, panin õõtsapoldile niipalju seibe alla kui sai kuid sellest tuli vaid -30 minutit. Ei ole muud kui tuleb ikka üks sillatala otsida ja ümber disainida.

Võtsin täna käru ka, pean mõtlema kas lähen homme Haapsallu lennukale või ikka Pärnusse drifti vaatama. Krt, täna sõitis Odra tn/ Tartu mnt ristis üks rekka kärust pooleldi üle :sein Sai poritiiba kolgitud veidi pärast, tuled vaatasin ka üle ja tegin korda kärul ;)

Postitatud: 04 Juul 2009 11:17
Postitas olaaf
palju sa seda kallet sinna saada tahad?
2 kraadi sain ma eelmisel 05-l vabalt kätte - samas mul oli ta veidi kõrgem ka.
ehk on sul mõtekas juba custom õõts alla teha uniboolidele - saad reguleerida paremini ja kiiremini...

Postitatud: 04 Juul 2009 13:13
Postitas Moss
Järgmiseks aastaks tuleb midagi ette võtta küll, sel suvel tahaks rohkem sõita mitte Leiutada/ehitada koguaeg.
Nurka võiks saada regullida -1,5...-4,5 vahele.

Postitatud: 05 Juul 2009 21:54
Postitas Moss
Nõndaks. Ma ka õnnelikult ja ühes tükis tagasi Opentrackilt. Sai siis lõpuks ometi jõutud sellele üritusele, mille tarbeks too Lada ülepea üldse ostetud on. Kuigi asi läks üle kivide-kändude. Lisaks kärunaljale helistas mulle laupäeva hommikul sõber, kes teatas et ma vist ei saagi tema konksuga autot kasutada nädalavahetusel. Seega laupäev kulges sisuliselt drifti vaatamise asemel ikkagi Tallinnas kärutõmbajat otsides. Sai vist mingi 8...9 tuttavat läbi helistatud ja õhtul seitsmeks oli VW buss kenasti istumise all.
Sellega muidugi asjad ei piirdunud. Mõistagi arvas jahutusventilaator et parim aeg lusikas nurka visata on just ürituse eelõhtul. Sestap lähebki siitkohalt suur tänu Zajetzile kes viitsis veerandkaheteist paiku õhtul enda masinalt vihmasajus jupi maha keerata ja mulle loovutada ;)

Aga Audrus oli vahva küll. Kuna ei osanud suurt miskit oodata, võtsin sihiks ringiaja 1:15 mida eelnevatel aastatel Ladad sõitnud on. Esimene sessioon Toyodega ja eesmärk väikse varuga kenasti täidetud - parima ringiajaga 1:12,494
Kokku sõitsin 3 korda 7 ringi, teise ja kolmanda sessiooni ajal olid all 13" slikid. Koos sõbraga sõites sain parimaks 1:14,9. Kunagi hiljem saan teada, mismoodi kolmanda vooru ajad said - täna ei olnud mahti ootama jääda kuna käru tuli renti tagasi viia.

Kuigi tehnika püsis koos, oli näha et lihtne see talle polnud. Kohati ikka viskas väikse detonatsiooni sisse ja umbes 5 ringi järel hakkas tagasillast väga tugevat kulunud Ikaruse häält tulema. 7 ringi lõpus klõbisesid ka hüdrotõukurid. Peale mahajahtumist olid jääled jälle OK aga igaljuhul tuleb mõlema asja peale tulevikus tähelepanu pöörata.

Vedrustuse kohapealt on teemaks stab. vardad. Ette tuleb üks juurde saada ja taha ka mõni külge poltida.
Muidu Sachs Advantage amordi kohta pole küll miskit halba öelda - linnavahel sellisega sõita on väga mõnus.

Uuel nädalal uurime küünlaid ja mõõdame kompressioone.

Postitatud: 05 Juul 2009 23:11
Postitas Moss
Nüüd ka ajad väljas, minu viimase vooru parim oli siis peaaegu sama, mis esimeses.
http://mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1210679 Siit ka selle vooru sõitjad koos parimate aegadega. Kahju, et ei näita ära, kes tänava, kes rajarehviga.

Postitatud: 06 Juul 2009 11:22
Postitas PuZuP
Algselt postitas: Moss
Muidu Sachs Advantage amordi kohta pole küll miskit halba öelda - linnavahel sellisega sõita on väga mõnus
Nii...aga et siis rajal?
On ta piisavalt aeglane, või liigagi aeglane.
Kas läheb "vedelamaks" pikema julge sõidustiili harrastamise korral?

Postitatud: 06 Juul 2009 18:39
Postitas Moss
Pead vist täpsustama mida täpsemalt mõtled? Eks vist ikka on nii, et mis tänaval jäigemapoolne, on ringrajasõidu jaoks ikkagi täiesti sült. Mulle meeldinuks kui S-kurvis ja kiire sirge lõpus võtnuks kere kiiremini oma kalded ja nurgad sisse. OK, jäigem vedru oleks abiks aga mis siis amordist saab?
Ja nagu mainitud - stabikad.
Vedelamaks minekut ei osanud jälgida, äkki kollanokana ei tunneta ka seda erinevust veel.

EDIT: Ja muidugi sõita,sõita,sõita. Lihvida trajektoore, katsetada erinevaid. Kui päris aus olla, poleks vaja tehnikat enne edasi modifitseeridagi kui ringiajad järjest sõites enam üksteisest üle poole sekundi ei erine.



[Muudetud: 6-7-2009 Moss]