1. leht 20-st

2101, Valdz - Kopikas Racing, 1971

Postitatud: 20 Veebr 2008 22:08
Postitas Valdz
Võtsin ennast lõpuks kokku ja teen siis ka enda auto teema ära.

Auto kere siis 2101, valmistamisaasta 1971. Kere ostsin ralliprojektina alustatuna LK kasutaja Jan'i käest 2005 aasta lõpus. Kere on väga heas korras, mõni üksik pisike auguke oli esitiibades, milled ma küljest võtsin ja uued ostsin. Turvapuur tehtud hr. Heeringa poolt.
Pilt
Pilt

Mastiks põhja alt kooritud. Hmm, mõnus töö, ei soovita nõrganärvilistele :)
Pilt
Pilt

Mootoriks tuleb Fiat Argenta 2.0 8 klapi DOHC mootor (120hj originaalis).
Muudatused:
*Uued sepistatud kolvid GCRE - Guy Croft Racing Engines
*SPM sepistatud kepsud
*Nava Linea Sport plokikaane tihend, eraldi W rõngastega
*Kaan porditud, roostevabad racing klapid, BMW pronksist klapi juhtpuksid - Windorf
*Väntvõlli õlituskanalid modifitseeritud, keermestatud õlikanali korgid
*Reguleeritavad nukarattad - Windorf
*Spetsiaalsed kaanepoldid GCRE
*1" mootoririhm - Photographer
*Crank scraper
*Õlipihustid mootoriplokis
*Turbo Holset hx40 super - Pro Turbo Systems OY
*Vesi-õhk tüüpi vahejahuti
Pilt
Pilt


Sildadest.
*Esisild: Kõik vajalik vahetatud uue vastu. Vanad jupid liivapritsitud ja pulbervärvitud.
*Tagasild: Toyota Hiace LSD-ga - Installeeritud Valgas (+kõik laagrid, simmrid vahetatud.)
*Amortisaatorid: Gabriel
*Pidurid: Uute silindritega ja paigalduskomplektiga tagasild.
Ees Brembo lõigatud kettad + Ferodo klotsid.
*Rehvid: Tagumised Hoosier 15*9" drag slickid
Pilt

Sellest autost tuleb B-klassi kiirendusauto, tänavalegaalseks seda ei ehita. Kui kõik asjad plaanipäraselt läheb valmib projekt sellel kevadel.

Suured tänud soovin öelda koostööpartneritele:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

ja inimestele nii klubist kui ka väljaspool klubi ilma kelle toetuse ja abita poleks projekt niikaugel kui ta praegu on.

Eraldi ei tahaks kedagi välja tooma hakata, aga eks need inimesed tea isegi kellest jutt on.

[Muudetud: 14-5-2010 Eve]

Postitatud: 20 Veebr 2008 22:36
Postitas hautz
:o:o:o

Edu

Postitatud: 20 Veebr 2008 22:54
Postitas Valdz
Edu vaja. Tänud.

Hetkel kere Valgas, kus keevitatakse tiivad, koopalaiendid külge, pannakse lõplikult sild kokku ja palju muud. Seda kõike Tartsu valvsa pilgu all. Kui aega leian teen ka pilte juurde...

[Muudetud: 20/2/2008 Valdz]

Postitatud: 20 Veebr 2008 22:59
Postitas siksaator
Edu sulle ka minu poolt;)
Loodame, et tuleb B-klassi kiirendusmasinate hirm:cool::D

Postitatud: 21 Veebr 2008 18:56
Postitas PuZuP
Valdz, kaugel mootori koostamisega oled?
Kõik vajalikud jupid ja vidinad olemas?

Postitatud: 21 Veebr 2008 19:34
Postitas Valdz
Algselt postitas: PuZuP
Valdz, kaugel mootori koostamisega oled?
Kõik vajalikud jupid ja vidinad olemas?

Ikka edeneb mootor ka, enamus juppe olemas ja kohal. Mingeid vidinaid veel vaja, suurematest sidur, mis tuleb tõenäoliselt AP-racingu oma 3kettaline.

Mootorit hakkan nüüd mõõtma ja kaalu ajama. Kui see tehtud siis tuleb dry build...

Postitatud: 21 Veebr 2008 19:39
Postitas reiner
Oma silmaga nähtud ja käega katsutud:)
Ära siis kohe väga hirmsat püssi ka ehita, pärast ei julge keegi sõita sellega:D

Jõudu, jaksu ja paksu rahakotti!

Postitatud: 21 Veebr 2008 19:41
Postitas PuZuP
Mul juba meelest ära läinud...
Mis Sul seda juhtima hakkab?

Ja kas need GCRE kepsud juba kohe ca 1 grammise tolerantsi sees ei ole?

Postitatud: 21 Veebr 2008 20:06
Postitas Valdz
Tänud Reiner, seda paksu rahakotti on eriti vaja.
Eks alati saab vähemaks jõudu keerata, lennuväli suur ja lai, eks harjutama peab alguses ikka :rolleyes


GCRE omad on kolvid, need 1 grammi sees küll, SPM kepsudega natuke suuremad vahed (Pauteril niisugust proleemi vist pole, aga SPMid mitu korda odavamad). Kuna 0.01grammi täpsune kaal olemas, siis võiks ju kõik täpselt kaalu ajada. Ega see töö ära ei tapa ja halba ei tee. :D

Postitatud: 21 Veebr 2008 21:32
Postitas logman
Leidsin midagi kasulikku, mine tea kunas kellelgi lugejaist või teema autoril vaja võib minna. Tegelikult usun, et Valdz on sellest asjast teadlik, aga siiski...
Detailide võrdsesse kaalu ajamisel tasub arvestada mitte ainult võrdset massi, aga natuke muudki.
Tsitaat siinkohal jällegi raamatust, kus kirjeldatud Venemaal ehitatud Lada standardmootori juppidest koostatud võistlusbagi:

Kepsud ja kolvid.
Ühele vändakaelale langeva koormuse vähendamiseks ja selle koormuse paremaks jaotumiseks vändakaelte vahel tuleb tagada kepsude ühesugune raskuskese ja ühesugune inertsmoment.
See saavutatakse kepsude valimise teel. (tuletan meelde, et kirjeldatud bagi mootor koosnes ainult standartjuppidest, ei mingisugust viilimist, käiamist, pealekeevitamist jne..., mis pole meil oma autode mootorite koostamise juures keelatud).
Tähtis ei ole mitte ainult kepsude võrdne mass, vaid ka see, et kõigil neljal kepsul oleks raskuskese ühe ja sama koha peal mõõdetuna kepsu ülemisest ja alumisest servast.

Selliselt mootori koostamine pole tänapäeval eriti võimalik, kui just seljataga ei asu vastava margi juppide tohutult pikk varuosariiul nii nagu oli LSA MADI's, kus bagisid kokku klopsiti.
Märkimisväärne on võimsusenäit, mis mootorist taolisel hoolikalt valitud detailide puhul kätte saadi:
Tavaline Avtovaz'ist toodud 21011 1,3 liitrine seeriamootor andis stendikatsetustel 68-72hj., LSA MADI's koostatu aga 78-80hj.

Postitatud: 21 Veebr 2008 21:56
Postitas Valdz
Seda tavaliselt jah inimesed ei tea. Kepsude kaalu ajamisel on tähtis see et kepsu ülemine osa käib üles-alla, aga alumine ringjoones. Siis ajataksegi niisuguses pingis keps kaalu. Pärast tõstetakse teistpidi. Siin siis keps täpselt horisontaalselt, ja sellega "kaalutaksegi" raskuskeset.

Tundub lihtne, aga tegelt seda järgi teha pole üldse meelakkumine...


Pilt

Postitatud: 21 Veebr 2008 22:05
Postitas PuZuP
Sry jah... mõtlesin SPM-i...
Aga minu mälu järgi ei olnud Parneri kepsud väga mööda...
Muidu öeldakse, et kui 9000 rpm taga ei aja, siis ei ole 1 grammi sisse mahtumine väga suureks miinuseks, aga alati võib selle töö, ette võtta - mida põhjalikum ettevalmistus ja koost, seda parem lõpptulemus :)

Muidu tellisid need, mis kodulehel üleval, või lasid teha mõõtude järgi ?

Postitatud: 21 Veebr 2008 22:19
Postitas Valdz
Algselt postitas: PuZuP
Sry jah... mõtlesin SPM-i...
Aga minu mälu järgi ei olnud Parneri kepsud väga mööda...
Muidu öeldakse, et kui 9000 rpm taga ei aja, siis ei ole 1 grammi sisse mahtumine väga suureks miinuseks, aga alati võib selle töö, ette võtta - mida põhjalikum ettevalmistus ja koost, seda parem lõpptulemus :)

Muidu tellisid need, mis kodulehel üleval, või lasid teha mõõtude järgi ?
Esialgu muidugi jah üle 7500rpmi ei plaani ajada, aga igaksjuhuks tasub kaalu ajada. Need SPM kepsud ka üldkaalus 1g sees (kontrollisin just üle), aga pole veel seda kaalumispinki teinud, et raskuskese üle kontrollida. Soomlased teadsid rääkida et vanemad olid väga kaalust väljas olnud.

Kepsud tellitud, Fiat/Lanciale mõeldud. (http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=42)Kolvid ka tellitud, tehtud JP pistonsis GCRE jooniste järgi.



Jah Puzup leidis ka kodulehe üles, seda ma siin polegi öelnud.

Ametlik koduleht: WWW.KOPIKASRACING.EE

[Muudetud: 21/2/2008 Valdz]

Postitatud: 21 Veebr 2008 23:20
Postitas Mikk
nii mootoriosade tasakaaluajamisest on nüüd räägitud, aga kuidas on kere kaalujaotus, tagasild oma uuendustega ja teine mootor...... ah ei oskagi oletada midagi, ehk ehitaja räägib ise:D

Postitatud: 22 Veebr 2008 03:08
Postitas PuZuP
Kui Sa kopika lehte mõtled, siis tegelikult ennem ei leidnud, kui Sa siia lingi panid :P
Aga SPM-ist on ennemgi kepsu tellitud...viimati otsisin ühele MR2-le, aga lõpuks otsustasin MWR-i kasuks...lihtsam on võtta juba õigete mõõtudega asjad, kui hakata mõõtma ühes riigis ja siis lasta teises riigis teha...alati on võimalus eksida :)

Nukad ja vedrud on juba välja valitud?

Postitatud: 22 Veebr 2008 08:59
Postitas Valdz
To: Mikk 17

Otsesõitmisel kaalujaotus nii ülimalt tähtis ei ole kui kurvisõites. See Toyota hiace tagasild kaalub päris palju ja reeglite järgi peab auto kaaluma u. 1100kg. Mis tähendab et kaalu on veel juurde vaja saada, eriti tagasilla peale.

To: Puzup
Jah, selles eksida ei tasu. Need kepsud ei kõlba siis enam ukse stopperiteks ka :rolleyes

Nukkadega on asi veel lahtine. Tõenäoliselt originaal sisselase ja Croma turbo väljalaske nukk, aga see võib veel muutuda. Klapivedrud tulevad 3me kordse vedruga (originaalis 2he vedruga), mis peavad ilusti vastu 12mm tõelise tõusuga nukkvõllide korral 9500rpm'i.

Postitatud: 22 Veebr 2008 16:12
Postitas Mikk
Seda küll, aga otsesõidul lähevad kiirused suuremaks.... natuke vist väljendasin end valesti ka, aga osaliselt sain ka vastuse.... et kaalu vaja tagasilla peale juurde.....minu arutelu: kui esiots liiga raske, siis kergitab tahest tahtmata ju tagumistelt ratastelt survet ära ja kui tagaosa liiga raske, tõstab ninaotsa üles, mis aga ka ei ole hea nähtus, mitte sellepärast, et juhtimine halveneb vaid sellepärast, et auto tuuletakistused on erinevad....:puzzled ja nii ei pruugi tagaratastelt mahapandav jõud kuluda enam kasulikus tööks....
aga kas kere voolujoonelisusega võetakse ka midagi ette.....

Postitatud: 22 Veebr 2008 16:23
Postitas Valdz
Algselt postitas: mikk 17
aga kas kere voolujoonelisusega võetakse ka midagi ette.....

Ainult katuselt vihmarennid kaovad. Muidu jääb kõik originaali ehk sama aerodünaamiliseks nagu lauda uks.

Enzo Ferrari on kunagi öeldnud: "Aerodynamics are for people who can't build engines."; :rolleyes



[Muudetud: 22/2/2008 Valdz]

Postitatud: 22 Veebr 2008 17:13
Postitas Mikk
Jah, olen seda lauset ennegi lugenud:D kuid piirangud seatakse ju klassidega, mistõttu mootorile on ettenähtud ju kindlad piirid ja nende piiridega hakkavad mingil hetkel lihtsalt füüsika seadused oma tööd tegema..... ja seega tuleb mängida juba aerodünaamikaga.... mis aga tähendaks roppult töötunde juurde... nii et loodame et saame varsti vähemalt siis kiiresti sõitvat lauda ust näha, mida siis edasi saab arendada.
Ei jah ega ei oskagi midagi muud öelda, et lahe ja anna aga minna:)

[Muudetud: 22-2-2008 mikk 17]

Postitatud: 22 Veebr 2008 17:37
Postitas miil
B-klassis on küll latt päris kõrgele aetud, kuid nagu näha võib vene raud vahest tõsiselt üllatada :rolleyes (must mosse soomest..)
Lahe aparaat. Teostus väga põhjalik.
Minu silmis oleks eriti kena, kui välimus võimalikult originaali-stiili jääks, no et ikka äratuntavalt lada.

Edu.