2101, Valdz - Kopikas Racing, 1971

2101, Valdz - Kopikas Racing, 1971

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: mikk 17
...minu arutelu: kui esiots liiga raske, siis kergitab tahest tahtmata ju tagumistelt ratastelt survet ära ja kui tagaosa liiga raske, tõstab ninaotsa üles, mis aga ka ei ole hea nähtus, mitte sellepärast, et juhtimine halveneb vaid sellepärast, et auto tuuletakistused on erinevad...
No aga mõtle kuidas kaal jaotub stardis...
Lähtudes taustüsteemide seadusest, siis mass jaotub ju stardis tahapoole, ehk siis surutakse tagaots alla ja esiots ülesse...
Seda nähtust kasutatakse ära pidamise saavutamiseks, kasutades vastavaid amorte:
Ees rebound töötab väga kiirelt, et saavutada esiotsa kaalujaotumine suunaga taha alla, kuna esiosa tõuseb ülesse stardis ja damp on aeglane, et säilitada seda asendit võimalikult pikalt, sest käiguvahetusel jaotub kaal momentaalselt ümber...
Tagasillal toimub kõik vastupidi, ehk amort vajub kokku kiirelt ja lahti tuleb aeglaselt...

Ja olgu ta laudauks või mitte, on lõppude lõpuks kaal ikkagi see, mis suure osa asjast paika paneb...ja loomulikult on kaalujaotus tähtis, aga antud olukorras on see oluline auto pikiteljel, kuid loomulikult tuleb ka arvestada mootori pöördemomendiga suunaga, sest tahes tahtmata keerab see jäiga tagasilla puhul kere silla suhtes viltu stardis...
Asju, mida vastupuhuva tuule suhtes parandada annab on loomulikult palju ja võimaluste piires tuleb neid ka ära kasutada...alustades sellest, et mõelda, kuhu tuul kinni jääb ja nö "koti" tekitab...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Puzupi jutt täitsa õige.

No eks näeb kuidas Lada varrastega see võimalik on, aga kiirenduses on väga tähtis anti-squat. Kus algkiirendusel lükatakse tagasilt vastu maad ja auto taguosa tõuseb üles. Sellega saadakse väga häid 60ft aegu, kuna kogu massiga lükatakse silda vastu maad.

Näide:


[Muudetud: 22/2/2008 Valdz]Pilt
m
miil
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 09 Jaan 2007 18:36
Asukoht: Kose vald
Autod: -

Postitus Postitas miil »

Algselt postitas: PuZuP
Tagasillal toimub kõik vastupidi, ehk amort vajub kokku kiirelt ja lahti tuleb aeglaselt...
Ma ei ole küll amordispetsiifikaga päris kursis, kuid kiirenduses tuleks pigem tagaotsa läbivajumist takistada, et rattaid tugevamalt maasse suruda. Aga see sõltub rohkem sillageomeetriast.
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=49#1

Edit: Valdz jõudis ette..

[Muudetud: 22-2-2008 miil]
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1029
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

väike märkus vahele, mossel on aerodünaamikat muudetud, kuigi välimus meenutab siiski suht originaalselt moskvitsi.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Loomulikult sõltub kõik sillageomeetriast...ja seda vastava sillatüübi ehituslahendustest...aga seda tuleb juba pikemalt arutada ja mõõta Lada puhul...

Ja tagaosa läbivajumine ongi teatud piirini, sest mingil hetkel ületab ikkagi vedru ülestõukejõud auto kere massikeskme suuna muutusest tingitud allasurumisjõu...ehk siis auto mass - vedrustatud mass surutakse vedrustamata massi peale - auto sild ning omakorda surutakse neid omavahel lahku, ehk silda surutakse kerest eemal - ehk siis vastu maad...ning tekib nö. topelteffekt...
Et nagu Valdz juba anti-squati puhul seletas...

väike märkus vahele, mossel on aerodünaamikat muudetud, kuigi välimus meenutab siiski suht originaalselt moskvitsi.
Jah...kui ma õigesti mäletan, siis oli madaldatud katus, et vähendada laupinna kokkupuudet õhuga ja ette oli paigaldatud tuuletamm, et vähendada õhu sattumist põhja alla, mis ongi tegelikult see, mis autot ülest tõstab...aga kui õhku õigesti põhja alt läbi juhtida, saab saavutada negatiivse rõhu õigel ärakasutamisel piisavalt downforce'i nii esi kui tagasillal...
Kuna Ladal on tagaosa kergem kui esiosa, siis antud juhul oleks mõistlik seda kasutada tagasillal

[Muudetud: 22-2-2008 PuZuP]
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
m
moto-onu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 31 Dets 2007 22:15
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas moto-onu »

Tagavedrustuse võiksid ümber ehitada laderbar-ide peale...Lihtsam ehitus ja parem haakumine:cool:
E.T.
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Algselt postitas: moto-onu
Tagavedrustuse võiksid ümber ehitada laderbar-ide peale...Lihtsam ehitus ja parem haakumine:cool:

Muidugi võiks, ma küll ei ütleks et ehitus oleks lihtsam ja kindlasti mitte odavam. Ja sellel autol oli juba ammu sild all, enne kui selle aasta reeglite muudatus tuli ja backhalfimine B klassis lubati.

Teistele ka näide ladder bar'ist.
Pilt
m
moto-onu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 31 Dets 2007 22:15
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas moto-onu »

0-se külgkaldega oleks jõu maasse kinnitamine lihtsam;)lada varrastel ära kaotada kummipuksid ja teha ka jäigaks(saame 4-link-i), siis kaob ka sellel külgkalle.Kuid lada vardad seda üle ei elaks.Vaja oleks teha uued vardad ja kerekinnitused.
E.T.
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 481
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

Nimelt Lada varrastest pole tagusillas juttu olnud ja puksidest samuti
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
s
stroh_89
Foorumi kasutaja
Postitusi: 33
Liitunud: 22 Aug 2006 19:26
Asukoht: nõva
Autod: vaz 21063

Postitus Postitas stroh_89 »

Mis ajuga hakkad mootorit juhtima ja mitu hp tahad välja pigistada?
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Jan »

Et siis see ongi see auto millega hakkame neljapäeviti kiirendamas käima jah;)

Tegelikult tahtsin küsida, et mis amordid need Gabrielid on? Niipalju kui kuulnud olen on tegemist suht odava otsa amortidega.... Või ei plaanigi sa alguses spets kiirenduse jaoks mõeldud amorte alla panna? et ei hakka veel ühte lihtsat asja keeruliseks tegema?:)

Pidurite poole pealt tundub, et oled midagi rääkimata jätnud.... langevarjud? Paned sa mingi regulaatori ka vahele, et saaks tagumiste - esimeste pidurite suhet kuidagi reguleerida... sest suht raske on vist prognoosida kuidas see pidurdusjõud seal praegu jaotuks?

PS Postkontoris käidud?;)

[Muudetud: 23-2-2008 Jan]
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Mootori juhtumiseks tuleb Megasquirt II PCD3.0.

Soov oleks saada u. 400hp.

Panen üles ka Tartsu tehtud pildid, siit näha kuidas kere edeneb väga kiiresti, need kes eelmine näd.vah abis käisid kere käru peale tõstmas, mäletavad mis seisus ta oli.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tartsu tegi näputööd ja kirus pulbervärvimist :D

Pilt
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Algselt postitas: Jan
Et siis see ongi see auto millega hakkame neljapäeviti kiirendamas käima jah;)

Tegelikult tahtsin küsida, et mis amordid need Gabrielid on? Niipalju kui kuulnud olen on tegemist suht odava otsa amortidega.... Või ei plaanigi sa alguses spets kiirenduse jaoks mõeldud amorte alla panna? et ei hakka veel ühte lihtsat asja keeruliseks tegema?:)

Pidurite poole pealt tundub, et oled midagi rääkimata jätnud.... langevarjud? Paned sa mingi regulaatori ka vahele, et saaks tagumiste - esimeste pidurite suhet kuidagi reguleerida... sest suht raske on vist prognoosida kuidas see pidurdusjõud seal praegu jaotuks?

PS Postkontoris käidud?;)

[Muudetud: 23-2-2008 Jan]

:lol Sellest tuleb ikka Bemmi hirm. Kuigi jah iseseisvalt tänaval seda sõitmas ei näe.

Gabrielid pidid olema suht head amordid. Hetkel vaja kulusid kokku hoida ja saada võimalikult hea hinna/kvaliteedi suhtega juppe. Amorte saab alati pärast vahetada, kui nad järgmine nädal kätte saan siis teen pildid. Muide Gabriel annab oma amortidele 3.a. garantii!

Pidurdusvarju esialgu ei tule :)
Regulaator tuleb, koos hüdrokässariga. Loodetavasti sama mis Tartsu autol peal.


Postkontorist kahjuks häid uudiseid ei olnud. Eve hommikul helistas, ma ei saanud üles nii vara. Järgmine nädal loodetavasti...
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Mis marki pilli küljest lõpuks sobivad laiendid leiti?
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Ford Transit, mingi igivana mudel.


Pilt
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Ülisheff lihtsalt. Need koopalaiendid on lihtsalt super! Müts maha sellise projekti ees..

Bensupaak jääb originaal? Või jääb kütuse lisamine läbi originaal koha?

Edu.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Bensupaak tuleb midagi muud, mis täpselt, veel ei tea. Tahaks muidugi korralikku fuel cell'i, aga need suht kallid. Samas saaks ka alumiiniumist mingi asja lasta teha - peab mõtlema...
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Lõpuks siis info laiale ringile kättesaadav. Väga muljetavaldav projekt igatahes! :cool:

Milline on tagasilla kinnitus, kui Lada varrastest ei ole juttu? Ja kas esimesed õõtshoovad on tugevdatud?

Edu!
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Tagasilla varrastest siis:

Fiati pikad vardad koos taga stabikaga.
Lühikesed tulevad tõenäoliselt sama pikad kui originaalid, aga custom made.

Alumised õõtsad olid tugevdatud juba ostes, sama moodi oli esisilla tala. Pilte peale värvimist näeb SIIN teemas.


PS: See Bemmi hirm oli mõeldud eelmise õhtu teema jätkuks, kui Jan külas oli.:D
k
karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

Postitus Postitas karel »

http://mysite.verizon.net/triaged/files ... nkV3.0.zip
Ehk on abiks, päris asjalik programmike tundub. Mõõdulint kätte ja autot üle mõõtma;). Annab teatava ettekujutuse tagavedrustuse käitumisest, ning siis vastavalt sellele pole eriti suur töö ju sillakronsadest ja kännust nende varraste asendit muuta.

[Muudetud: 24-2-2008 karel]
Vasta