8. leht 12-st

Postitatud: 14 Mai 2005 23:32
Postitas motamees
Eelpool oli juttu nivomat amortidest.
Amordi võimekusest saab ettekujutuse järgmiselt pildilt.
Selles autos on veel (mina läksin välja pildistama) 5 inimest ja pagassis kola ka. Tagavedrud on tavalise lada omad, mitte universaali tugevdatud.Pilt

Postitatud: 08 Juun 2005 00:29
Postitas motamees
Ligemale 3000km autoga sõidetud. Nüüd võis taha installeerida ka kärukonksu.
Stange kronsteinid tehtud paksust roostevaba plekist. Sinna vahele keevitatud vinkel, mille külge saigi panna konksu. Vinkli külge tuleb ka tagurpidikäigu tuli.Pilt

Postitatud: 01 Juul 2005 23:11
Postitas motamees
Motamees tööhoos.Pilt

Postitatud: 01 Juul 2005 23:30
Postitas marks
Räägi, mis sul see numbrialuse tegemine ka maksis ja kas lasid selle saarel teha? Oskad äkki firma nime soovitada?

Postitatud: 02 Juul 2005 00:05
Postitas motamees
Lasin teha korraga neli kirja. 02 jaoks ja 04 jaoks (erinevad). Läks maksma kindlasti alla 50eek. Täpselt enam ei mäleta. Firmaks oli Treid disain. Kuressaares endise metsamajandi hoovil.

Postitatud: 31 Juul 2005 14:23
Postitas motamees
Sai tehtud pisike hooldusremont.
Hakkas tilkuma siduri töösilindri mansett. Mansetid (13eek) vahetatud uute vastu.
Tagaukse akna tõstuki tross oli hakanud libisema oma pesas. Aken vajus sõidu ajal tasakesi natuke lahti. Pingutasin kinnitust ja asi korras.
Veel pingutasin päiksesirmi kinnituskruve tugevamaks. Sõidu ajal vajusid lae vastu tõstetud sirmin poolde "masti". Koostamise ajal sai sinna vahele natuke määret pandud, et libedamalt liiguks. Selgus, et see oli viga. Nii libedalt nad liikuda ei tohiks.
Tagasillas vahetasin tavalise TAD17 õli sünteetilise transmissiooni õli vastu (käigukasti panin kohe). Lisasin ka tuubi Hadot. Nüüd kogu liikuv osa (mootor,käigukast ja sild) kaitsud Hadoga.
Praeguseks on renoveeritud auto sõitnud 4000km.

Postitatud: 21 Sept 2005 23:39
Postitas motamees
Oi krt, masin lagub hullusti. :P
Nüüd on rikkis juhiukse lüliti. Vahel ei hakka laetuli põlema. Vaja ette võtta üks suur remont. :D

Postitatud: 28 Sept 2005 19:31
Postitas overspeed
motamehe jaoks on see töesti "suur" remont, sest nagu me köik teame, "kingsepp käib ikka paljajalu" !

Postitatud: 15 Nov 2005 13:39
Postitas motamees
Masin talveks ette valmistatud (naastrehvid, soendusmatt, ukselukud õlitatud, nikkelosad vahatatud, suurema valgusjõuga esitule pirnid, jne.).
Ka sai lahti võetud kõik tuled. Neid peab aegajalt puhastama seest ja kruvisid õlitama. Muidu äkki ühel ajal vaja pirni vahetada ja ei saagi. Kruvid kõik nii roostes. Puhastamata klaasid kasvavad lõpuks seespoolt sammalt täis (Olen selliseid palju näinud).
Soendusmatt hoiab mootorit kahe sõidu vahel kauem soojana. Mootoriruumi ja kapoti vahel ka tihendid. Siis ei teki õhutõmmet kapotipilude vahelt, mis sooja kähku ära viib.Pilt

Postitatud: 15 Nov 2005 17:14
Postitas motamees
Ette panin 145 kummid. Nüüd sõitu minnes, tundsin kohe, rool PALJU kergem.

Postitatud: 16 Nov 2005 00:21
Postitas miq
mulle tundub, et sel pildil esirattad tagurpidi all.

Postitatud: 16 Nov 2005 00:59
Postitas motamees
Mille jaoks on mustril antud suund? Selleks, et muster ise puhastuks. Traktori kalasabamuster lükkab kaapides külje pealt "vorstikesi" välja. Kui tagurpidi kaapida muutub kumm täiesti slikiks.
Siit minu loogika. Esiratas jookseb vabalt (mustril ükstapuha mispidi olla), pidurdades aga hakkab ta tööle. Ja töötab õigetpidi (puhastab ennast ise).
See loogika on ka kinnitust saanud mootorratta ja kardi (ka slikk kummidel on jooksusuund väga tähtis) rehvidelt. Osadel rehvidel on kahtepidi suund peal. Ette pannes tuleb ühtepidi, taha pannes teistpidi.
Nii, et mis on tagurpidi? Jah esiveoga autol oleks ta küll tagurpidi (kui vedamist tähtsamaks pidada).

Mig,il terane märkus igastahes.

Postitatud: 16 Nov 2005 18:25
Postitas overspeed
minu arvamus: sedapidi muster töötab pidurdamisele hasti, aga ei tööta öieti söidu ajal veeredes veest läbimurdmisel, samuti mudast veeredes läbimurdmisel muster läeb umbe ja tekib vesikiil vöi mudaliug. Samas pannakse ju kummi keskele selline sügav soon vihmakummidel, et kui kalasaba lükkab veest läbimurdmisel vett keskele, siis ta pääseb löpuks selle soone kaudu välja, ning töötab ka pidurdamisel öieti.
slikid kardil pidid jah pidurdamisele töötama, kuna neil soonemuster puudub ja ei ole vaja millestki läbi murda.
Vihmakate kohta ei mäleta, kas microl olid noil ka kahesuunaga, siis pidi veesoon mittekalasaba olema, vöi keskelt soonega. ICA-l olid köik aint ühesuunalise noolega.
Olen tähele pannud, et enamus kalasabad esirattal, mis ei vea, on sedapidi, et murraks takistusest (vesi, muda) paremini läbi, pidurdamine jääb teisejärguliseks, sest "mis kasu on headest piduritest, kui söidu ajal pidamist pole."
Eks iga mees otsustab ise, millised kummid, mis pidi ja millistele ratastele (vedav, veetav) paneb. Pole enam ammu näinud selliseid kumme, kus on peale kirjutatud kaks suunda, et üks siis vedava ratta puhul, teine veetava. Tekitaks inimestes arusaamatust. kummitootjad on läind seda teed, et piisab ühest noolest küll tsiviilelanikele, on kompromiss tehtud mustris.

Postitatud: 08 Jaan 2006 02:00
Postitas motamees
Esimesed suuremad külmad tõid endaga kaasa piduri peasilindri tagumise manseti lekke. Samal ajal hakkas lekkima ka siduri töösilindri mansett.
No tagakummi lõhkemine külmaga küll seotud ei ole. Kui juba RE:kummivahetuseks sai auto tuppa aetud, siis kõrvaldasin ka mansettide lekked.

Postitatud: 08 Jaan 2006 02:35
Postitas moosmoosik
kas töösilindrite ja vist ka peasilindrite/-pumpade mansetid külmale nii tundlikud?
milles asi siis? kas manseti materjalis?

Postitatud: 08 Jaan 2006 10:29
Postitas logman
Algselt postitas: moosmoosik
kas töösilindrite ja vist ka peasilindrite/-pumpade mansetid külmale nii tundlikud?
milles asi siis? kas manseti materjalis?
Kumm läheb külmaga kõvaks ,tõmbub kokku ja hakkabki õli läbi laskma. Mul lekivad juba neljandat talve bussil samamoodi piduriõli anumaalused tihendid. Eraldi saada pole rem.komplekti ,pumpa ei täi osta ja nii kuivatangi hommikuti õliniresid.
Pole viitsimist midagi asenduseks kah otsida ,vaja ju pärast õhutada ja.....:lol....ja selleks roolitagant püsti tõusta...:lol
Kord kuus kallan talvel juurde ,suvel probleeme pole.

Postitatud: 08 Jaan 2006 12:48
Postitas motamees
Külm mõjub erinevatele materjalidele erinevalt (kumm läheb jäigemaks). Sealt ilmselt probleemid algavad.
Pidurisilindri leke oli väga väike (nagu logmanil). Oleks võinud lihtsalt pühkida, kuni soojemaks läheb. Siduri oma oli nati hullem. Ilmselt pole ma seda mansetti remondi käigus uuendanud. See oli üsna kulunud. Vahetus nii väike töö, et siiski otsustasin need korda teha. Auto peab ikkagi korras olema.
Remontkomplekt maksab 15eek.

Postitatud: 13 Jaan 2006 11:02
Postitas berg
Algselt postitas: motamees
Masin talveks ette valmistatud (naastrehvid, soendusmatt, ukselukud õlitatud, nikkelosad vahatatud, suurema valgusjõuga esitule pirnid, jne.)
Mis pirne sa kasutasid? kas sul on H4 pesad tuledes? ise sõidan maha regullitud täistuledega koguaeg, kuna muidu ei valgusta originaalid eriti hästi! :puzzled

Postitatud: 13 Jaan 2006 12:30
Postitas motamees
Ostsin H4 jaoks ette nähtud elemendid. Pirnid on Philips'i GT150 (power2night). Nähtavus täiesti korralik (lähituled hulga paremad, kui audi A6'el).
Pirni komplekt maksis 320eek (umbes aasta tagasi).Pilt

Postitatud: 13 Jaan 2006 13:21
Postitas berg
Ma ei ole kohanud neid poes ega autoturul? kas tegu lada toodanguga, või kasutasid mõnda alternatiivi?

PS! need philipsi pirnid on tõesti head! töötan autoteeninduses, kus käivad teatud firma taksojuhid, ning need pirnid kestavad kordi kauem ja näitavad tunduvalt paremini!