2102, motamees, 1973

2102, motamees, 1973

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

No-nii mõõtmised teostatud. Silindrite max kulumine 0,07mm. See tähendab et pole vaja silindrite puurimist ja uusi kolbe. Lähevad ainult uued rõngad. Max lubatud kulumine mis veel puurimist ei nõua on 0,15mm.
Väntvõll aga läheb lihvimisele.
Mootori spetsialist kelle juures konsultatsioonil käisin soovitas ka ketirattad ära vahetada. Ütles - Kui keti vahetad siis kindlasti ka kõik ketirattad. Siis ei pea nati aja pärast jälle ketiga jamama. Uuemad ketipinguti kummid ei pidavat ka vene õlile vastu pidama. Tursuvad üles.
C
j
jeejee
Foorumi kasutaja
Postitusi: 371
Liitunud: 14 Jaan 2003 21:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 21051

Postitus Postitas jeejee »

Esialgne postitaja motamees
Uuemad ketipinguti kummid ei pidavat ka vene õlile vastu pidama. Tursuvad üles.
kas sul plaanis vene õli sisse panna?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja jeejee
Esialgne postitaja motamees
Uuemad ketipinguti kummid ei pidavat ka vene õlile vastu pidama. Tursuvad üles.
kas sul plaanis vene õli sisse panna?
Ei kindlasti mitte. Ma kasutan sünt õlisid.
Lihtsalt tõin fakti teiste jaoks välja. Kusagilt teemast käis läbi - pinguti sulas üles. Ilmselt oli see sarnane juhtum.
C
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Jah, siin on töö ikka täiesti põhjalik olnud (reegel, mille vastu tihti eksitakse). Jätka samas vaimus :cool:
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja MossOpel
Jah, siin on töö ikka täiesti põhjalik olnud (reegel, mille vastu tihti eksitakse)
Selle reegli vastu eksitakse ilmselt mitmetel põhjustel. Paljudel on autot pidevalt väga vaja. Osadel puuduvad oskused/kogemused. Mõni lihtsalt ükskõikne. Asi võib ka raha pärast puudulikuks jääda.
Mul nagu teine auto olemas millega sõita. Teen seda mitte häda pärast vaid rohkem huvi tõttu. Kui raha napib lasen lihtsalt ajal voolata.
Kui mingit tööd teha tuleks teha maxsimum. Tahtmatult jäävad osa asju viletsamad ja kui veel meelega kottlohinal lasta ongi tulemus lõpuks kesine.
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Panen kirja oma seiklused mootori remondil. Äkki on kellegil midagi õpetlikku saada.
Praegu käib plokikaane taastamine. Muidugi kõik osad enne kenasti pesumasinas puhtaks pestud. Klapi juhtpuksid lõin välja ja hakkasin uut komplekti sisse panema. Plokk pliitaraual kuumaks ja juhtpuksid sügavkülmas. Sisse lüües selgus et kaks juhtpuksi ei mahu spetsrakisesse mida löömaks kasutasin. Olid mõõdust väljas. Panin poodi ja vahetasin puksid ümber.
Klappide suhtes oli mind hoiatatud, et need ei vasta tihtilugu mõõdule. Võtsin siis mikromeetri poodi kaasa ja hakkasin mõõtma klapisääri. Mõõt peab olema 8mm. Esimeses poes olid enamus 1- 2 sajandikku väiksemad. Mõni veel rohkem. Läksin teise poodi. Sealsed klapid olid 25 eek tükist odavamad ja 5 sajandikku alamõõdulised. Võtsin siis esimesest poest 6 klappi . Kõik 1 sajandik alamõõdulised (see on normaalne). Ülejäänud 2 klappi saan reedel kui tuleb uus ports. Seal siis jälle valimisvõimalus.
Kui te omale poest ladale midagi ostate siis tuleb ikka mõõte kontrollida. Täpsete tööde puhul võib ikka asi väga mööda minna.
Kokku lüües kõigi juppide maksukuseks tuleb kuskil 2500 eek. Kusjuures kolbe ei ole vaja vahetada. Siia juurde veel vända lihvimine 700 eek ja veel mõned sisseostetavad tööd (kaane lihvimine, klapipesade freesimine ja muud pisiasjad). Mul tekkis tõsine kahtlus poes müüdavate mootorite suhtes. 3000 eek kapitaalselt remonditud mootor????????? Seal on pooled asjad tegemata jäetud. Töörahast rääkimata.
C
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

tegin väikse kingituse motamehele:

http://www.hot.ee/motamiis/2102/mudel/mudel.htm
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Lisaks eelpoolmainitud mittemõõdulistele asjadele tuli lisa.
Vahevõll mis tellimise peale toodi polnud üldse oma nime väärt. Liuglaagri pinnad suurte käiamisjälgedega ja alamõõduline ka veel takkaotsa. Palusin ümber vahetada Tallinnas. Järgmine mis tuli oli ikka kohe teine asi. Pinnad kenasti siledad ja mõõtus. Siis selgus et selle uue võlli juures kiri ORIGINAAL ja maksis 60 eek rohkem. Ma küsisin miks teisel MITTEORIGINAL ei olnud kirjas. Aga sain mis soovisin ja olin rahul asjaga.
Poe õlipumba hammasratastel suured töötlemise jäljed peal. Valikut muud ei ole. Panin siis kolmest pumbast ühe kokku. Poleerisin asjad mõõtu ja sai päris hea. Mootori külge pannes tuli välja et natuke liiga hea. Viimased kinnituspoldid panid pumba nati raskelt liikuma. Töötasin teda käsitsi sisse. Läks paremaks.
Väntvõlli pikilõtku saaledega on ka probleem. Neid peaks olema erinevates mõõtudes ja kahte erinevat sorti. Aga enam ei ole saadaval. Sai siis vanade seast ja ühe uuega asja täpseks (0,05mm).
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Nüüd on siis mootor koos ja õlirõhud üles keeratud. Võib teha hindadest mingi kokkuvõtte. Hinnad on objektiivse pildi saamiseks antud letihinnana varuosa poest. Kui keegi midagi odavamalt nihverdab on see tema kasum. Mina olen küll osa asju ostnud komisjoni poest ja osad kellegi käest. Mõned ka omal olemas olnud. Asja ostmisel ei ole vaadanud hinda vaid kvaliteeti.
Väntvõlli lihvimine 720 (pluss käibemaks)
raamsaaled 70
kepsusaaled 70
õlipumba vahenuut 30
sisselaske klapid 4tk 140
väljalaske klapid 4tk 240
klapisääre tihendid 8tk 80
klapisääre juhtpuksid 8tk 85
paisupunnid kmp 33
kolvirõngad SM (saksa) 375
tihendi komplekt ( kõik papptihendid +põhja ja kaane tih) 100
väntvõlli esimene simmer 30
väntvõlli tagumine simmer 30
vahevõll 180
mootorikett 158
väntvõlli pikilõtku saale kmp 30
tosoolitoru (veepumbast soenduseni) 38
plokikaane tihend 40
nookurid kmp 145
ketirattad (1 suur ja 1 väike) 117
õli 280
õlifilter 50
nukkvõll 405
õlipumba hammasrattad 50

Püüdsin kõik üles kirjutada mis uued pandud. Kas see ka 100% õnnestus?
Kui mõned asjad tunduvad mõttetud vahetada siis olen nõus igat asja põhjendama. Niisama pole midagi vahetanud. Kolvid jäid vanad kuna mõõt mahtus lubatu sisse. Hiljuti on mootorile mingi remont tehtud. Hülsid puuritud ja kolvid rõngad olid täiesti korralikud. Rõngad läksid vahetusse kuna ilmselt sissepannes üks õlirõngas oli viga saanud.
Tegematta veel genekas , satarter ,karba ja muu mis mootori ümber.
C
j
jeejee
Foorumi kasutaja
Postitusi: 371
Liitunud: 14 Jaan 2003 21:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 21051

Postitus Postitas jeejee »

miks väljalaske klapid sisselaske klappidest 100 kr kallimad olid? ja kas nukkvõll oli koos raamiga või ilma?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Nukkvõll ilma raamita. Raami hind eraldi 220 eek. Mul polnud raami vaja vahetada. Uus nukkvõll vana raami sees ja vaevalt 0,05mm kaliiber läks mõne laagri vahele. Osadele ei läinud seegi.
Väljalaske klappe ilmselt läheb rohkem. Siis ka hinda võib rohkem küsida. Eks väljalaskeklapp ka karmimast materjalist. Väljalaskeklapi tk hind 60 eek. Sisselaskeklapil 35 eek. Vahetasin välja kuna sääred olid kuskil 0,05mm kulunud. Oli ka odavamaid väljalaske klappe (35 eek tükk). Nendel aga kohe uuest peast sääred 5 sajandikku alamõõdulised.
Nuka sain ise 250 eek eest. Nukkasid on ka erinevaid. Heaks loetakse seda millel nukkade vahel kuuskant. Vaata pilti foorumist "müüa uus nukkvõll".
C
p
parmhot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Sept 2003 15:26
Asukoht: Tallinn
Autod: Fiat

Postitus Postitas parmhot »

Esialgne postitaja motamees
Leidsin seest ühe huvitava fakti mida mina enne kohanud pole. Õlipumba nuut sealt vahetükist (mille sisse läheb ka jagaja nuut) oli läbi läinud (mootori remondi vajadus). Sinna oli õlipumba võlli sisse pandud tift. Vahetüki sisse lastud rellakaga tifti jaoks soon. Nüüd siis vedas õlipumpa ringi tift.
Õlipumba võlli nuutide purunemine ei olegi nii harv nähtus. Uued jupid istuvad jah hästi ja püsib asi koos, aga kulunud nuutidega suhteliselt lihtne neist lahti saada. Vene ajal tegid rallimehed selle ühenduse kohe kindlalt ümber, ega siis tänapäevalgi midagi teisiti pole.
Cinquecento
s
skill125
Foorumi kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
Asukoht: Võru
Autod: 1975 VAZ 2103
Kontakt:

Postitus Postitas skill125 »

Mis värvi sa mootori ploki värvimiseks kasutasid? Kas see spetsiaalne või lihtsalt mingi ettejuhtuv? Kui spetsiaalne siis äkki räägid tootest lähemalt! Ise ka käisin poes ploki värvi vaatamas, aga ei saanud miskit :yllatunud Tänud
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Mootori ploki värvisin ära veneaegse ML (auto välisvärv) värviga. Minu arusaamist mööda see tavavärvidest kõige kuumakindlam. Selle kuivamistemperatuuri nõutakse 110 kraadi. Värvi tooni valikut paraku ei olnud sest ainult liivakarva ML veel kodus järgi oli.
Olen ka teisi värve kasutanud. Pikapeale kooruvad nad ikka plokilt maha. Eks näis kuidas seekord läheb.
C
p
parmhot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Sept 2003 15:26
Asukoht: Tallinn
Autod: Fiat

Postitus Postitas parmhot »

Esialgne postitaja parmhot

Õlipumba võlli nuutide purunemine ei olegi nii harv nähtus. Uued jupid istuvad jah hästi ja püsib asi koos, aga kulunud nuutidega suhteliselt lihtne neist lahti saada. Vene ajal tegid rallimehed selle ühenduse kohe kindlalt ümber, ega siis tänapäevalgi midagi teisiti pole.
Saatuse iroonia...

See vist nüüd kättemaks selle eest, et siin Motamehe lehte risustasin ning sõna võtsin. Ja Jumal karistas nädal aega hiljem - nüüd ka minul õlipumba võllil nuudid maas...
Cinquecento
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: motamees
Nüüd on siis mootor koos ja õlirõhud üles keeratud. Võib teha hindadest mingi kokkuvõtte. Hinnad on objektiivse pildi saamiseks antud letihinnana varuosa poest. Kui keegi midagi odavamalt nihverdab on see tema kasum. Mina olen küll osa asju ostnud komisjoni poest ja osad kellegi käest. Mõned ka omal olemas olnud. Asja ostmisel ei ole vaadanud hinda vaid kvaliteeti.
Väntvõlli lihvimine 720 (pluss käibemaks)
raamsaaled 70
kepsusaaled 70
õlipumba vahenuut 30
sisselaske klapid 4tk 140
väljalaske klapid 4tk 240
klapisääre tihendid 8tk 80
klapisääre juhtpuksid 8tk 85
paisupunnid kmp 33
kolvirõngad SM (saksa) 375
tihendi komplekt ( kõik papptihendid +põhja ja kaane tih) 100
väntvõlli esimene simmer 30
väntvõlli tagumine simmer 30
vahevõll 180
mootorikett 158
väntvõlli pikilõtku saale kmp 30
tosoolitoru (veepumbast soenduseni) 38
plokikaane tihend 40
nookurid kmp 145
ketirattad (1 suur ja 1 väike) 117
õli 280
õlifilter 50
nukkvõll 405
õlipumba hammasrattad 50

Püüdsin kõik üles kirjutada mis uued pandud. Kas see ka 100% õnnestus?
Kui mõned asjad tunduvad mõttetud vahetada siis olen nõus igat asja põhjendama. Niisama pole midagi vahetanud. Kolvid jäid vanad kuna mõõt mahtus lubatu sisse. Hiljuti on mootorile mingi remont tehtud. Hülsid puuritud ja kolvid rõngad olid täiesti korralikud. Rõngad läksid vahetusse kuna ilmselt sissepannes üks õlirõngas oli viga saanud.
Tegematta veel genekas , satarter ,karba ja muu mis mootori ümber.
Juurde siis :jagaja kontakti laager 45
bensiinipumba membraan 15
kollektori vaskmutter 4tk 24

Nimekiri jätkub töö käigus.
C
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Kas oled juba auto sõitma ka saanud, ja kui oled siis kui palju mürasummutus operatsioonist kasu on olnud?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ei ole veel sõitma saanud.
Mul sellega ikka aega läheb. Ega kiiret pole. Mul sõiduvahendeid küll. Teen ainult mõnu pärast ja kui valmis siis ka asjast kasu sees.
Kui midagi uut toimub siis ka siia kirjan.
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: moosmoosik
Mota kle kas sind võib näha suvisel kokkutuleku sinu "uue" autoga. piltide vahtimisest jääb ikka väheseks.näha tahaks noh....
Seda ei tea. See selgub kokkutulekul. Suvel pigem tsikliga vuran. Aga mine tea - mine tea.
Üks äda veel. Mul pole nagu selle ehitamisega üldse kiire. Seda enam et nüüd sai veel soetatud üks 04 mis ka pakisõiduvajadused ära rahuldab.
02 projekt taandunud täielikult huvi/hobi plaani.
C
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1030
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

Mastiksit 5 pudelit (1 liitrised)
ML 2pudelit (1 liitrised)
Grafiitõli umbes 1,5 liitrit
Movili umbes 3 liitrit
mis nende hinnad on, et palju see kere kattmine ilma pindmise värvita maksma läks.
:puzzled
Vasta