7. leht 9-st

Postitatud: 16 Nov 2010 14:29
Postitas ando
Algselt postitas: SexSix
Politsei aitas autot kåima lukata.:lol Aga vist mitte?:yllatunud
Pigem häiris neid see, et nende väitel auto oli haljasalal. Minusuguse maapoisi jaoks on aga kaks kergelt porist rada umbes 1,5 meetrise vahega täitsa tee moodi. Sain neilt teada, et see ei ole mõeldud sõitmiseks sellistele autodele, nagu seda on minu oma. Õnneks lasti mind minema ilma pabereid määrimata.

Postitatud: 16 Nov 2010 15:53
Postitas reiner
Ei väsi kiitmast selle auto välimust. Väga kena!
Aga minu arvates on see auto liiga ilus nende kleepsude jaoks tagaklaasil. Ehk "Eesti Ladaklubi" jätaks, aga ülejäänud :(

[Muudetud: 16-11-2010 reiner]

Postitatud: 16 Nov 2010 16:13
Postitas -lada-
Eesti Ladaklubi sobib ideaalselt, aga teised on tõesti natuke üleliigsed.

Postitatud: 16 Nov 2010 17:40
Postitas logman
Pole neil kleepsudel häda midagi. Kõik teemakohased ladakämpide kleepekad. Vanasti käidi kah automi kokukatel ja klaasidel toretsesid vesipildid.
Igatahes peegeldab tolleaegset traditsiooni piisavalt hästi ja on kena masin omas ilus kõigi vigadega. Norida võiks siis, kui tegemist oleks mingi '72-73 prillikiviga.

Pritsin siia ühe lingid, kus näha, et ega mujalgi kleepsudisainiga tagasi hoita. Selliste kalliste autodega sõidavad tänapäeval frangiriigi noored. Masinate turuhinnad tiirlevad mitme tuhande euru ümber.
http://www.hot.ee/navigatsiooniseade/Re ... 0437-1.JPG
Kes tahab rohkem näha, mängigu pisut klahvidega ise edasi. Ei hakka kõiki linke välja tooma. Selleks on tarvis pildi nimes olevat numbrit korrigeerida (IMAG0437 kuni IMAG0444 jooksevad järjest 8 fotot).

Postitatud: 16 Nov 2010 17:44
Postitas Viin
OT: Log, selle lingiga ei mängi midagi:spin.


Pildid on väga ilusad:cool:

Postitatud: 16 Nov 2010 18:02
Postitas logman
Miks ei mängi? Klõbista ise oma aadressiribal 437-st 438, siis 438-st 439 jne...
Muu jäta kõik samaks ;).

Postitatud: 16 Nov 2010 22:40
Postitas Viin
Algselt postitas: logman
Miks ei mängi? Klõbista ise oma aadressiribal 437-st 438, siis 438-st 439 jne...
Muu jäta kõik samaks ;).
Vabandust, loodsin lihtsamalt saada ja nooltega klõbistada;)

Postitatud: 20 Apr 2011 01:08
Postitas ando
Auto on juba mõnda aega talvepuhkuselt tagasi, täpsemalt märtsi lõpust-ja seda peaasjalikult vajadusest võtta osa Tartu autode orienteerumiselt 1. aprillil ja 2. aprillil toimuma pidanud Kevadretkest. Orienteerumisel aga auto keeldus lõpuks käivitumast, süüdlaseks Walteri lemmik topeltklemmidega aku, mis kõige kaugemas kontrollpunktis endas ei leidnud piisavalt jõudu starteri ringi ajamiseks. Aeg on aku pensile saata. Väike nüke ja auto käis koduni välja, parklas seisnud tänaseni hetkest, kui 1. aprilli hilisõhtul keerasin süüte välja.
Vahetatud sai jälle tagasilda, abiks oli Sam Autoremont pakkudes mulle ruume 8 EUR eest tunnis. Tõstuki abil sai töö kiirelt ja efektiivselt tehtud, kulu 3,5 tundi koos pidurite kohendamisega. Selle raha eest oleks oodanud natuke paremas korras töökoda, kus tööriistad asuvad kindlaste kohtade peal ja vahendeid veidi rohkem(lootsin käigukastitungrauda leida sealt). Abiks oli oma hästivarustatud tööriistakast ja külapoiss Tanel Kuningriigist. Tagasilla eest suured tänud Pavlikule, kes mulle oma varudest selle annetas. Hetkel siis all 4.1 ülekanne ning kuigi ma pole järge ajanud, on kuidagi õnnestunud rehvi, silla ja kasti kombinatsioon saada selliseks, et spido grammigi ei valeta.
Vahetatud sai ka esimene vasak rattalaager ja parem tagumine poolteljeotsa simmerling.
Hetkel auto ootab vaid seda, et sõitma minna, väike plaan on võtta osa Retro Night Race'ist ja võtta autolt Tallinna-süütus. Elame näeme :)
Õnnelikud autoorienteerujad
Pilt

Vaikus on kuldne..

Postitatud: 25 Mär 2013 15:00
Postitas ando
Palju aega viimasest postitusest möödas. Ei oskagi nagu väga midagi kirjutada, näitaks pigem pilte sellest, mida vahepeal toimunud on.

Eelmine aasta, kui väest välja sain, oli ruttu liikumisvahendit vaja. Umbes täna sai eelmine aasta auto talvekorterist välja aetud, sest lund enam oluliselt ei olnud ja ilmad ka soojad. Ülevaatuse sain korduva peale ja sõitmine alaku.

Sai käidud Tallinnas vingeid masinaid vaatamas ja kõvast pöördest lahtikerinud nookurit uuesti kinni keeramas.
Pilt

Seal aga tuli aprilli alguses lumi kaela.
Pilt

Aprilli lõpus oli auto kevadekuulutamise järgselt ajutiselt selline, ka seal sai nookurit peale timmida. Ülevaatus läbitud ilma vigadeta, abiks olid uued tagumised klotsid ja karpa lahkekäelisuse piiramine. Kyti maitsemeeled peaks teadma, kui rikas segu autol oli.
Pilt

Samuti sai lõpuks tehtud teoks kaua mõeldud mõte, kaasabi riigilt sõduritoetuse näol. Kere ise peaks puhkama juba mõne Toyota keres, vist.
Pilt

Kui vana otsas, siis tuleb uus peale tõsta. Vihma käest räästa alla, saab varsti juba käsi õlitada. Plokikaas juba lihvimises igatahes käis.
Pilt

Hooaja lõpust pilte ei ole, aga ega seal midagi rõõmustavat ei olnud ka väga.

Täna aga sulasid hunnikust välja Lääne-Saksa kvaliteetveljed, ... rehvidega. Keegi peab ju Nankangi toodangu ära proovima. Päris kivikõvad ei olegi, velje peale läksid mõistliku vaevaga. Vaheflantsid on tellitud, loodan nädala lõpus kätte saada.
Pilt

Auto võtab osa Põlva autoorienteerumisest ehk 6. aprill peab sõitma. Näis, kas peab võtma sinise alt talvekad või püsib teel ka suvekaga.

Postitatud: 04 Apr 2013 18:34
Postitas ando
Suurel reedel sai auto talvekorterist välja aetud ning natuke sõidetud. 50 km sõidu käigus kadus ära neljas käik, mis näitas väsimise märke juba sügisel.

Laupäeval sai kast alt ära võetud ning kuna see õnnestus meil võrdlemisi kiiresti, siis otsustasime lahti lammutada ka mootori otsakaane, et ära vahetada kett, mis juba SC '12 ajal siristavat häält tegi.

Tallinnast jõudis minuni tagasi ülalpool pildil oleva Niva käigukast, vahetatud ära vaid otsakaas, et saaks kiiruse kohta spidomeetrile teavet edastada.
Pilt
Täna sai see alla topitud, läks võrdlemisi edukalt. Ainsaks takistuseks osutus loll pea. Sai siis kastile õli sisse ära pandud ning alles seejärel pealinnaga konsulteeritud teemal "alumise kaane tihendi olemasolu". Nagu ähmaselt mälus oli, siis see sealt puudus ning käigukast juba täidetuna 2l õliga tuli püsti ajada ning tihend sinna "tekitada". Hea, et kasti alla ei jõudnud suruda, oleks palju ebamugavam olnud.
Samuti sai vana kett eemaldatud ja uus paigaldatud. Vana kiil oli nii läbi, et mitte ainult rihmaratas ei loksunud otsas vaid loksus ka alumine ketiratas. Õnneks olin ostnud poest ka uue kiilu, mis selle ebameeldivuse lahendas. Uus pinguti oli natuke erineva kujuga ka, aga loodan, et hakkab ilusti toimima. Nimelt on autol peal 21213 tähisega mootor kaherealise ketiga, mis peaks olema siis sama kõrge ja sama ketiga, mis 06 ehk ka pinguti võiks olla sama. Aga võta näpust.
Pilt PiltPilt
Vähemalt käima pannes suur lagin kadus ära. Tundub ainult, et pinguti vedru või fiksaator on natuke väsinud ja ei suuda pinget hoida ilusti.

Tundub, et lumi sulab ka piisavalt jõudsalt, et laupäeval sõitma saada. Proovin homme auto kokku saada ja ehk tiirugi teha.

Postitatud: 07 Apr 2013 17:28
Postitas ando
Autoorienteerumisel läbi häda käidud.

Reede õhtul tegime autole garaažis veel viimased remondid: vaja oli panna külge iluvõre, tikutada esimesed rattaflantsid, vahetada gaasihoovastikus üks jubin ja ketipinguti fiksaator. Töö käigus leidsime, et ka piduriklotsid otsa saanud. Õnneks olin ettenägelikult kunagi SC-lt võidetud klotsid kaasa võtnud. Remonttööd tehtud, proovisime autot käivitada. Üllatuseks starter vedada ei jõudnud.

Mis seal ikka, starter maha ja maas pulkadeks. Avastasime, et üks mähiste klemm oli ära murdunud ja juhtme, mis läheb tõmbereleest starterisse, isolaator põlenud ning juhe ise läbipõlemise äärel. Panime natuke määret sisse ja proovisime sama starterit peale, lootust ei olnud, kuna täit võimsust ikka ei suutnud saavutada. Uue starteri leidsin oma 06 pealt. Praegu tundub toimivat.

Reedel tuli maal maha kõva lumi, oleks igapäevaautogagi mõnda kohta korralikult kinni jäänud. Hoolimata sellest proovisime laupäeval Nankang NS2 lumevõimekust ja vastavust M+S tähisele. Kokkuvõtvalt võib öelda, et avastasime teel tõusud, mida tavaliselt autoga polnud tähelegi pannud. Aga kuna asfalt sulas jõudsalt, siis rehve vahetada polnud tarvidust ja saime orienteerumisel ilusti hakkama.
Pilt

Jõudsime garaaži juurest 10 km sõita, kui hakkas mulle tunduma, et jõudu on autol nagu vähevõitu. Egas midagi, kapott tee ääres püsti ja viga otsima. Karpa küljest oli lahkunud tooreklappi varras. Tõin oma laost uue jupi ja sõit võis jätkuda. Samas jõudu oli nagu ikka vähevõitu, aga ei osanud kiiruga muud viga ka leida, proovisin ainult natukene süüdet kruttida.
Pilt

Võistlemise ajal hakkas väsimise märke näitama mootor, mille karterituulutusest tuli rohkem suitsu kui summutist. Poole võistluse pealt sai sisse surutud ka liiter õli suvaliselt tanklast, kuna mootorist tulevad hääled polnud enam üldse meeldivad. Jõuga oli ka nagu oli, tagaistmel oli mul siiski umbes 170 kilo meherammu, mis võis ka dünaamikale natuke pärssivalt mõjuda. Mootor vajab siiski vist natuke tähelepanu.

Võistlus ise läks meil hästi, tulemuseks 4. koht. Paneme kaotuse kõvera käe arvele, kuna 2 viimast ala, bowling ja õllekorgivise, said tehtud tulemusega, mis jäi allapoole igasugust arvestust. Aga jäime rahule, siiani parim tulemus.
Pilt

Kojusõit mööda maanteed oli vähemalt tore, viies käik hoidis pöörded mõnusalt madalal. Kuna kasti paigaldamisel suutsin oma "insenerimõistusega" haiget teha spidomeetri trossile, siis pidin hoidma kiirust eessõitva mägramärki kandva auto järgi. Vahepeal sai isegi kõne sinna tehtud, et kas me peamegi venima. Sain vastuseks, et kiirus kella järgi 100. Väga lahja see 1.7 siis vist ikka ei ole, kui jõudis ilusti sel kiirusel veel astuda.

Praegu auto seisab natuke ja mõtleb oma elu üle, loodan, et järgmine nädalavahetus leian aega, et uurida mootoris toimuvat.

Postitatud: 07 Apr 2013 20:47
Postitas Mikk
Spido teema tegelikult minu poolne mööda laskmine, paigaldasin küll spidoajami, kuid unustasin vastava hammasratta käigukasti paigutada. Eks saab see viga ka parandatud ;)

Halvad uudised

Postitatud: 13 Apr 2013 21:29
Postitas ando
Reedel tuli Tartusse üks hea klubiliige Tallinnast, kes võttis kaasa seadme, millega saime lõpuks aimu, mis mootoris tegelt toimub. Mõõtsime ära surved, tulemused järgmised:
12,5 ; 9,8 ; 12,6 ; 2

Vist on ilmselge, miks autol tuleb kapoti alt karterituulutusest rohkem suitsu kui summutist.

Täna sai siis mootor maha võetud, et vaadata, milles tegelikult viga on. Mõned tunnid pusimist poltide ja puutööga ning väljas ta oligi:
Pilt

Seest tuli välja surverõngaste vahelt puuduva osaga 4. silindri kolb, kus ülemine rõngas polnud minu ajal vist tööd teinud. Samuti 2. silindri kolvil oli kinni alumine surverõngas. Kõik kepsusaaled tugevate tööjälgedega, kuna mingil ajahetkel ma enam ei jõudnud nii kiiresti õli peale kallata, kui auto seda põletada suutis.

Neljanda silindri lõpliku surma võib arvatavasti panna oma lolluse alla, kuna vaakum, mis Niva'l suundub pidurivõimu, oli minul pandud kinni veljepoldiga. Arvatavasti ei olnud ühendus tihe ning kõrgemalt pöördel hakkas neljas silinder detoneerima. Vähemalt nii arvas minust targem mees ning ei jää mul üle muud kui nõustuda.

Rõngad olid kinni arvatavasti seetõttu, et mootor oli mõnda aega koos autoga lageda taeva all seisnud, mõned aastad vähemalt.
Aga egas midagi, mootor on põrandal mõneti pulkadeks võetud ja saab jälle mõned õhtud garaažis mängida, kui hästi läheb.

Postitatud: 15 Apr 2013 14:36
Postitas matzz
Suitses teine ikka päris hirmsasti :D Kui sa ees vajutasid, siis oli korralik pilv ees, nähtavus suhteliselt kehv ikka. Tee kolvist ka pildid, huviga tahaks näha.

Kurja juurikas

Postitatud: 15 Apr 2013 18:25
Postitas ando
Pilt Pilt Pilt Pilt
Uutest juppidest homme tulevad rõngad, kaanepoldid, tihendid karterile ja klapikambrikaanele. Saaled saan kohalikust Lada-poest.

See aasta on minu jaoks autodega ikka lõbus. Opelil ka genekas laiali, aga õnneks ilmad ilusad, saab juba jalutades ja rattaga asju ajada.

Mootor käib!!!

Postitatud: 17 Apr 2013 20:51
Postitas sansa
Käisin täna vaatamas Ando tegemisi ja sai oldud esmakäivituse juured. Mootor käib ikka väga mõnusalt.;) Kadedaks teeb see kohe... :)
Tahab veel klapiregulli ja väikest sättimist.
Omanik praegu Otepäält Tartu poole teel, eks ta ise kirjutab natuke pikemalt.

Postitatud: 17 Apr 2013 21:53
Postitas vaz05
Kolbidest sai, siis asja? Väga hea, et käib jälle. Edu! :)

Tegus päev

Postitatud: 17 Apr 2013 22:23
Postitas ando
Sai koolist endale täna vaba päev tehtud, et endale lõpuks rattad alla jälle saada. Hommikul 8 linnast liikuma ja üheksast garaažis. Töö lõppes poole kaheksa aegu, ehk jupihunnikust garaažis sai sõitev auto umbes 10 tunniga.

Esmalt sai alustatud kolvide rõngastamisega. Kolbide eest tänud "vaz05"-le! Kui alguses lootsin pääseda vaid 4. silindri purunenud kolvi vahetamisega, siis hiljem avastasin, et ka teised kolvid on otsas, rõngad ei tahtnud vabalt peale liikuma jääda. Uued ("ühe mehe vana, on teise mehe uus..") kolvid, kepsud koos - komplekteerisime ka ülejäänud mootori. Seekord möödus enamus töid ebameeldivate vahejuhtumiteta, pildiaparaat kätte ei juhtunud.

Tööde juures oli suureks abiks Karste Kuningriik ruumide ja tööjõuga ning klubiline Sansa, kes ei pidanud paljuks ka läbi hüpata ning paar juppigi kaasa võtta.

Auto käib hetkel ühtlaselt kuigi suhteliselt kõrgel pöördel, mootori töö on vaiksem ja pöördesse käib ka hetkel paremini. Nüüd on ainult vaja oma jalga mõned tuhanded kilomeetrid tagasi hoida, et sisule mitte haiget teha.

Nimekiri vahetatud asjadest:
  • Plokikaanetihend ja -poldid
  • Karteri- ja klapikambrikaanetihend
  • Kolvid 82,0 - kasutatud
  • Rõngad 82,0
  • Saaled 0-mõõdus
  • Õlifilter
  • Õli Mobil Super2000 10W40
Läbisõidunäidik näitab 68604 ja hetkel kilomeetreid ei loe.

Postitatud: 18 Apr 2013 16:48
Postitas olaaf
Kust on tulnud arusaam, et lihtsalt rõngaste/saalede vahetamisel tuleb tuhandeid kilomeetreid tasakesi sõita?
Kerge remondi puhul, kui kolvid/silindrid ja raami-kepsu kaelad juba kaua aega käinud ja veidi kulunud võib sissesõiduks lugeda 50-100km. Selle vahemaa peale on kõik mis veel kuluda tahtis paika nihkunud..
Pikka sissesõitu on vaja ikkagi ainult ja ainult siis, kui panna tehase järgi kolb-silinder väga tihedalt kokku, samamoodi vända kael-liuglaager paar..
Rääkisin Puzupiga ka, ja selles suhtes on tal õigus, et kui sa hooni ei uuendanud siis asjad töötavad sisse palju kauem..
eks näha ole palju karterisse pauku minema hakkab..

Postitatud: 18 Apr 2013 17:40
Postitas karel
Kuna sa silindreid ilmselt ei hooninud, siis polegi minuarust seal suurt midagi sisse töötada. Pigem tuleks anda vahelduvat koormust ja vahelduvaid pöördeid, et uued rõngad poleerunud silindripinnal mõistliku ajaga pidama hakkaksid. Saaled tegelikult sissesõitu ei vaja, kuna seal puudub otsene metall-metall kontakt. Saalede "sissesõit" on pigem nõukaaja teema, kus GAZ-i mootor kap-remondil peale vändapakkude kinnitõmbamist enam ringi ei tahtnud käia. :D