2101, Tarts, 75'

2101, Tarts, 75'

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 481
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

Algselt postitas: SexSix
...et kõik asjad tehakse ühe stambi järgi.Olen näinud VAZ-i mootorit kus mõõt väiksemad kolvid plokis sees?!VAZ-LADA mootor on klikiaegse ehitusega ja suure varuga tehtud (kõik kõverad ja kaalust ja mõõdust väljas asjad kannatab ära).Viljandimaal on veel üks sosssepp aga see teises maakonna otsas.Saan aru,et siin jutt FIAT-i mootorist aga olen VAZ-1600 mootoril saanud surved 14,1-14,6 atini ilma ühtgi grammi emmaldades plokis ja plokikaanest.
Kolvid on Sul ju mõeldud vabalthingava mootori jaoks.
Kas hülsida ei ole võimalik?Või lasta teha uued kolvid X-mõõdus?


[Muudetud: 24-10-2008 SexSix]
Kompressioon ei muutu sellest kui plokist või kaanest maha võtta ,muutub surveaste.
Hülsida ei saa,ja ilma erimõõduta kolvid maksid juba 1000 euri,spets tellimus ilmselt topelt hinnaga.
Peab natuke uurima ja mõtlema võibolla üldse Croma ploki peale üleminna,seal juba rootor õlipump sees.
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Muutub ikka kompressioon ka veidi.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Just seda ma mõtlen.

Postitus Postitas SexSix »

Kui surveastet muuta muutuvad attides mõõdetavad numbrid.Tavamootoril 12,5 atti aga hästi tihedal mootoril õnnestus 14,1-14,6 atti välja võluda.Hea puurimine ja hoonimine ja kolvirõngad kahest komplektis kokku sobitatud üks komplekt (mis sisse läks).Korras kaan,orginaal nukkvõll aastast 1982,tavaline alla 50 krooni maksev plokikaane tihend sisse-ja väljalaske kollektor olid kui uued.
Peale remonti hakkas väntvõlli juurest häält tegema(vänta ei lihvinud,sest mootori läbisõit oli olematu) umbes 20000km/läbisõidu järel.Tuli oli kolvipeal niivõrd äge,et peale poeskäiku väljalase ikka praksus(jahtudes petsiifiline heli).Küttekulu oli aastaringses arvestuses a`8,5L/sajale.
Rootsist toodud FIAT 131 Supermirafioril on surved 11,9-12,5 atti.
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 481
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

Huvitav täpselt ei mälete ,aga Valzu kopikal surveaste oli vist 9 ja minu omal 11,5 ja kompressioonid mõlemil 9 bar.
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Kui karteri tuulutuses ikka heitgaasid tugevalt, siis ilmselgelt osa kasulikku jõudu karterisse poeb ja asjad päris õiged pole.

Rootor õlipumba peale tasub kindlasti üle minna :)

Jämeda võlliga on surve mõõtmisel tulemus tagasihoidlikum :)

[Muudetud: 24-10-2008 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: olaaf
Jämeda võlliga on surve mõõtmisel tulemus tagasihoidlikum :)
Just!
Sellepärast ei saagi "timmitud" nukkvõlliga nii rahulikku tühikäiku nagu standardis on. Plödiseb ja lonkab 900 juures, hea kui veel üldse käib - surved nigelad.

A mis siis kell näitaks, kui mõõta u. 2000 rmp juures?
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Isegi...

Postitus Postitas SexSix »

...olen kirjutanud,et nukkvõllist olenevad surved.Ja tean,et kanged nukid peal.Selle kõik olen juba ära unustanud.Aga kuidas mõõta 2000 pöörde juures?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

No ja mis te arvate, et 2000 pöörde juures saate teistsuguse tulemi?
Ei saa...rõhk silindris jääb nö. konstantseks, lihtsalt õhk liigub sealt kiiremini läbi.
Klapid avanevad ja sulguvad ikka samamoodi. Kolb liigub ikka üles alla. Suurused ei muutu ju kiirusest.
Fakt on aga see, et kui mootoriõli ronib rõngaste vahelt minema tänu ebakvaliteetsele puurimisele/hoonimisele, siis ei ole selle aja jooksul mitte uued rõngad sisse töötanud, vaid sisse kulunud. Ning need on kaks eri asja.

Sellised võllid, mis 900 rpm juures ei suuda töötada, on juba natuke teisest mastist elukad, ning seal mängivad juba väga mitu teist tegurit rolli, miks mootor tühikäigul "lonkab".

Kanged tänavavõllid ja spetsiaalselt oma pööretediapasooni välja töötatud ja reguleeritud "performance" võllid on kaks täiesti erinevat asja. Pluss veel loomulikult eelis DOHC-il OHC ees, kus annab ülekatet reguleerida.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Algselt postitas: Tarts
midamoodi mootoreid kokku pannakse,nt.vända ja saale rem.komplekt ei sobinud kokku ,poos kinni ,nuga kätte ja naksadi naksadi noga saalesid krõmpsutama,vaatasin lolli näoga ,mida, nii ongi kui ei sobi.
Gaz 51-l tehti saaledega küll nii,mul vanas raamatus lausa sellise tegevuse jaoks õpetus sees.
Ploki ja plokikaane maha freesimisel tõuseb ka kompressioon,aga kangema võlliga see langeb.Seda olen ise praktikas katsetanud.Muidugi 11,5 surveastme juures on ikka 9 atti näotult vähe küll,see peaks 11-13 vahele jääma kindlasti.Tava tänava võlliga peaks 14 ilusti ära laksama.
56506878
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 481
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

Algselt postitas: PuZuP
No ja mis te arvate, et 2000 pöörde juures saate teistsuguse tulemi?
Ei saa...rõhk silindris jääb nö. konstantseks, lihtsalt õhk liigub sealt kiiremini läbi.
Klapid avanevad ja sulguvad ikka samamoodi. Kolb liigub ikka üles alla. Suurused ei muutu ju kiirusest.
Fakt on aga see, et kui mootoriõli ronib rõngaste vahelt minema tänu ebakvaliteetsele puurimisele/hoonimisele, siis ei ole selle aja jooksul mitte uued rõngad sisse töötanud, vaid sisse kulunud. Ning need on kaks eri asja.

Sellised võllid, mis 900 rpm juures ei suuda töötada, on juba natuke teisest mastist elukad, ning seal mängivad juba väga mitu teist tegurit rolli, miks mootor tühikäigul "lonkab".

Kanged tänavavõllid ja spetsiaalselt oma pööretediapasooni välja töötatud ja reguleeritud "performance" võllid on kaks täiesti erinevat asja. Pluss veel loomulikult eelis DOHC-il OHC ees, kus annab ülekatet reguleerida.
Vana pritsega oligi nii,tühikäik 900 juures lonkas meeletult üles alla röhkis nagu siga ,sai ülekatetvähendatud st.nukke lahku keeratud,siis juba 1500 pöördel läks stabiilsemaks tühikäik.
Progetava ajuga käib 900 pöörde juures täitsa sirgelt,lihtsalt reguleerimis võimalused suuremad.
Rõngad jah nii läbi ,et pauk käib rõngaste vahelt otseteed karterisse,ja haarates sealt veel kaasa meeletult õli.
Õlivarda panin vedruga kinni ei püsi enam paigal,kümme meetrit sõita ja lendab välja.
Vectra tegi ka täna esimesi plärtse progetava ajuga ,ei olnud rohkem aega pidin minema kossu vaatama kui saan tööle siis Kopikas laiali.
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Kui nukke lahku keerad,siis vähendad ülekatet,sellega pidi pöörete ülemine ka tõusma.Mootor muutub nati tuimemaks kuid ühtlaseks ja sujuvaks.Ja kui nukke koomale tuua ehk,siis ülekatet suurendada tuleb jõud allapoole ja ülemine ots kaob ära.Nii olen mina aru saanud praktilisest katsetamisest mootoritel millel on kaks klappi silindris.
56506878
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Tarts, mis rõngad üldse mootorisse läksid, et mis marki ja mis kattega?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 481
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

Kuskil teemas olemas ,peast ei mäleta
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Lõpuks suutsin pildi pealt välja lugeda, et kolbenschmidt'i rõngad.
Kas Sa mingi seeriakoodi vms suudad kuskilt välja kirjutada veel ?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 481
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

Pean tööjuurest vaatama ehk on pakend kuskil alles,tellitud sai Guy Croft -i käest ,koos kobide ja muu mudruga.
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
a
an12dukas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 138
Liitunud: 16 Aug 2005 17:46
Asukoht: Antsla
Autod: 21083

Postitus Postitas an12dukas »

Küsimus on muidugi ka tellija suhtumises. Minul on näiteks selle teiearvates "kõva" firma tehtud mootor pidanud tänaseks vastu üle 20 võidusõidu nädalavahetuse, vahepeal pole isegi saalesid kontrollinud.
Aga kui probleem, siis mine käi ta juures ära ja räägi temaga;)
p
Peep7
Foorumi kasutaja
Postitusi: 178
Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
Asukoht: saaremaa
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Peep7 »

Üks vidin karteri ja ploki vahele vältimaks liigset õli möllu mootoris ja jällegi 5 hobust nagu maast leitud -- kas see vidin töesti annab 5 hobust juurde :o ?
kust siukest saada on ja palju hinnaks on ( pilt on teema 6 lk-l )
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 481
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

kas see vidin töesti annab 5 hobust juurde :o ?
kust siukest saada on ja palju hinnaks on ( pilt on teema 6 lk-l ) [/quote]
Tellitud USA-st ja mõte on selles ,etpühkida kepsudelt õli .
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

samas kuidas garanteeritakse siis silindriseinte õlitus? originaalis ju paiskõlitusega nende määrimine peaks toimuma?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Selle asja eesmärk on hoida õliauru ja muu möllu liigset ringilendamist karteris ning sellest tulenevate hõõrdtakistuskadude vältimist.
Silindriseinte õlitus toimub nagu originaaliski - kepsu kaela sees on ju auk, kust õli kolvi alla ja silindri seintele pihustatakse.
"Viritatud" mootoritele võib tihtipeale ainult ühest õlitusaugust väheks ning tehakse kepsule lisaõlitusavad.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Vasta