2101, viaccess, 1972

2101, viaccess, 1972

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 282
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Minu originaalvärvi all oleval 1974 aasta 02-l on iluvõre tagune ka mustavärvi (auto on uuest peale meie peres olnud).
Värvikiht on väga õhuke ja on värvitud ainult külgmised plekid (radiaatori kohalt ja alt on värvimata). Ja on täpselt samakehvalt värvitud nagu kasutaja SexSix poolt pandud valge auto pildil, kuid see ei paista välja kui iluvõre ees on.
Kui ajad originaali taga siis pead ka sama kehvalt värvima muidu on tegu ülerestaureerimisega.

Ja samuti oli minu 1981 aasta 013 -l iluvõre tagune mustavärvi kuigi autot oli osaliselt värvitud aerosool värviga aga värvimise ajaks ei oldud viitsitud iluvõret eemalda ja sinna iluvõre taha eriti värvi ei sattunud.
Pilt

Üldiselt mina vaatan esimese asjana iluvõre tagust, et kaugvaatlusel kindlaks teha, kas võib originaalvärviga tegemist olla. Tavaliselt kui auto on üle värvitud ei ole viitsitud värvida iluvõretagust teise värviga üle.

Edu musta numbri taotlemisel, ja ära alla anna kui esimesel korral läbi ei saa.
Uue värviga näeb see auto tõesti väga ilus välja.

[Muudetud: 27-1-2008 allah]
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Mustaks peabki olema värvitud ainult see osa, mis sexsix-i pildil on näha. Need servad, kuhu on peale läinud pulverisaatori värv - üleval ja alla (servad, mis jäävad iluvõra ülemise ja alusmise ribi taha), need peavadki olema kerevärvi.
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 481
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

Kas keegi oskab rääkida ka 72 a. kopikatest ,et mis ja kus ,jut on siin palju uuema aastakäigu masinatest,nimelt algusaastatel oli nii mõningates asjades jadetailides kole palju variante,edu uurimistöödel.
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
k
Kiwa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 174
Liitunud: 06 Jaan 2004 17:35
Asukoht: Valga
Autod: e36 coupe

Postitus Postitas Kiwa »

sellest esimeste 01 erinevustest juba üks teema olemas:

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 5#pid91893
Töö tegi ahvist inimese, inimene ostis ?iguli
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Kuna ilmad lähevad külmemaks ja niiskemaks, masin vajab sooja ja kuiva talvekorteri. Kogu jõud suunatud sellele vajadusele.....Pilt
Jupid Venemaalt!
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

mis küte sisse tuleb?
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Postitus Postitas kristjan92 »

kas ikka kanal ka tuleb;)
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Heh. Kui ma endale sigulli ostsin, siis tegime isaga lillepeenra vähe kitsamaks ning sain parkimis koha masinale. Teine mees ehitab selle jaoks garaa?i :D
Lower your standards and you'll never be disappointed!
a
amfiibinimene
Foorumi kasutaja
Postitusi: 108
Liitunud: 05 Sept 2002 19:20
Asukoht: Keila
Autod: 21011 80

Postitus Postitas amfiibinimene »

Algselt postitas: kristjan92
kas ikka kanal ka tuleb;)
kanal ei ole tänapäeval enam mõistlik - selleks on nüüd juba tõstukid
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Kanalit ei tule, sest asun väga niiskes kohas, kaevust võtan vee ämbriga (st. ilma nöörita), nii et kanalit veega pole mul vaja. Sõpradel olemas tõstukid ja kanalid nii et hätta ei jää. Soojenduse lahendan esialgu paari kilovatise elektriradikatega... nokitsemise ajaks lükkan sisse, aga niisama seista masin võib ka külmas garaazhis, peaasi et kuivas....
Ahjaa majakese mõõdud suht tagasihoidlikud 8x4m...
Jupid Venemaalt!
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Jällegi mõtlemiseks. Üks kasutaja saatis mulle sellise U2U, nii et paistab et on olnud nii ja naa... Võimalik et mustaks värviti kohe kui kui poest toodi auto koju, oli võimalik oma aja tuuning, või midagi korrosioni tõrje taolist.....
Algselt postitas: Üks kasutaja meie foorumist
Lugesin foorumist et käib vaidlus, kas võretagune must või kerevärvi. Uurisin isakäest järgi kellel on olnud umbes 20sigulli, ostis müüs remontis ja sõitis nendega. Tema mäletamist mööda olid iluvõre tagused kohe kindlasti kerevärvi, isegi tehasevärviall olevatel masinatel oli nii. Ja pealegi jabur ju kui vene auto on igatipidi robustne siis milleks vaja sellist ninnunännutust teha et värvida võretagune mida pole nähagi mustaks.
[Muudetud: 9/10/2007 viaccess]
Jupid Venemaalt!
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Jah, algusaastate kohta ei oska jällegi öelda, 05-l oli igatahes nii, et peale esimest värvimist ('94) hakkas iluvõre tagant see sadolin vaikselt kooruma. Alt tuli välja mattmust, mis pidi seal olema tehase poolt.
Teise värvimise ajal ('04) värvisin ka võretaguse uuesti mustaks. Värvija (aastal '86 Togliatti keret?ehhis praktikandina töödanud) soovitas ka seda, kuna ütlesin talle, et tahan hoida originaalsemat joont. Neid asju ta mulle nimetas, käskis iluliistud karpidele otsida, ja iluvõre/tagaaknaposti tuulutusvõre taguse mustaks värvida. Liiste ma enam ei pannud aga pintsliga lasin võretaguse üle küll...

Edit: lisan pildi seitsmekümnendate alguse Prantsuse turu reklaambro?üürist (Õige pilt on 2240x1680, nii et piisavalt detailne):

[Muudetud: 9.10.07 GTA]Pilt
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Ja originaalsuurusega pildilt väljalõige:Pilt
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

GTA, aga võimalik et 86 aastal värviti mustaks küll, aga kas 70 aastal tehti ka seda? Muidu tänud ilusa vastuse eest :D
Aga üks päev juhtus nii et oli ilus ilm, ja kuna pereauto sai maha müüdud otsustasin kopikaga tööle minna. Garaaz lahti, kapott üles, paar liigutust bensupumba hoobaga ja võib käima panna. Käima läks ilusti, aga starter jäi peale :mad: keerasin süüde välja..... ei midagi, starter möllab edasi.... mass lülitit polnud, vaja kähku 14 võtit et aku klemm maha võtta....pole kuskil käepärast....vahepeal tõmbasin starteri küljest tõmbrelee juhtme....ei midagi.... ikka peal ja lõugab.... olin juba peaaegu paanikas kui hakkasin pagasnikust tööristakotist 14 võtit otsima, siis käis mitteväike krõps ja starter jäi seisma täites garaazi paksu suitsuga. Nii lõppes mu kopika starter ja tööle minekuks pidin naabrimeest paluma et ära viskaks.
Hiljem kollektori vahelt piiludes uhkelt vaatas vastu <SDELANO V ROSSII>.
Peab mõni päev võtta paar õlut ja SSSR starteri ja veeta üks ilus päevake garaazis.
Jupid Venemaalt!
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Pilt

See konkreetne 1970 a. Vaz 2101 oli väljas näitusel MIMS
2006 Moskvas.
Musta värvi eesmärk on varjata iluvõre taga olevaid kere-
konstruktsioone ja mustal taustal särab iluvõre ka kirkamalt.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Eheee, tuttav kogemus, endal jäi Nivaga samuti starter möllama. Õnneks tuli akujuhe tõmmates ära.
Ja juhet tagasi pannes ei töötanud ja edaspidigi funkas kenasti.

Aga mis sellist starteri tööle jäämist põhjustab üldse?

Rääkisin iluvõretaguse asjus ka enda isaga:D Ta on toonud 70-ndatel mitu uut Ladat poest ära. Sealhulgas enda 74. aasta kopika. Tema ütluste kohaselt oli kõigi võretagune must. Tõsi 100% kindlalt ei osanud ta esimeste aastate omade kohta öelda. Aga ta siiski pakkus, et alati peaks olema must.
u
uki
Suletud kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas uki »

Kas ei võinud olla ehk nii, et vaid eksport mudelitel värviti iluvõre tagune mustaks? Tehti seal ju kõik veidi paremini, kui kodumaale mõeldud mudelitel. Tõsi ta ju on, et kodumaale mõeldud mudelid tehti väga robustselt, miks siis peaks hakkama lihtsalt ilu pärast värvima iluvõre tagust?
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

starter jääb sellepärast tööle, et ilmselt tulenevalt suurest mootori koormusest (kulunud puksid, lühiskeerud, mustunud rootori lamellid vms) on esimene käivitusvoolu impulss nii suur, et keevitab tõmberelee kontatplaadi kontaktklemmide külge kinni = starter jääb peale.

sdelano v rossii tõõmbereleesid ei soovita, kuna seal kontatklemmide ning plaadi vahel kehvakene ning kipuvad ilusti maha põlema..
ühel sulas isegi ära see kontaktklemm - ilmselt oliõhem kui ette nähtud..
Roolin nii kuis jaksan
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Jagaks siinkohal oma kogemust starteriga, mitte küll VAZ toodang, aga vene oma siiski. Õigemini on tegu mõistatusega, mille täpset vastust ei tea isegi.

Sümptom oli selline: Pannes auto käima, jäi starter peale. Võtmest süüte välja keeramine jättis käima nii mootori, kui ka starteri.
Võtsin tõmberelee maha. Midagi kokku ei olnud sulanud. Kehitasin õlgu, puhastasin ja panin kokku jälle. Korras. Mõne aja pärast probleem kordus.
Leidsin armatuuri alt veel ühe relee, mis rakendus starterit andes. Selle kinnitus kerega oli pisut logisev. Keerasin selle tugevamini kinni. Jälle korras. Ootan huviga järgmist starteri undamist.

PS. Esikandle tagune oli 1972. a. valgel autol must. Värvitud lohakalt, survepesuriga pestes tulid tükid maha. Vt SexSix'i poolt saadetud pilti. See on (oli) originaalvärvi all ja kindlalt "tuunimata" auto.
Üks mõte seletamaks kandletaguse mustaks olemist ja mitteolemist võiks olla järgmine: heledates toonides auto kandletagused võõbati mustaks, tumedamate värvidega autodel mitte.
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

To Doris: Starter oli tutikas, nii et kulumised ja mustus pole siin süüdi, ainukeseks süüdlaseks jääb starteri tootja...
To Krister: Mu starteri puhul võtmest mootor jäi ikkagi seisma, ja tõmbrelee tõmbas kahvli tagasi nii et möllamine oli nn ooteasendis. Võtan lahti siis on selge pilt... Aga su mõistatuse lahendamiseks äkki vihjeks :süütelukk: või :kuskil millegi vastu käiv mingi juhe: :)
To Arvi100: Su pildil auto pole originaal, selline vuffel esivõre märk maksab poes 54 rubla.. :D
Jupid Venemaalt!
Vasta