Probleem mootori töös

Probleem mootori töös

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Probleem mootori töös

Postitus Postitas IceStorm »

Autol selline viga, mille põhjustajat pole siiani ükski teenindus, elektrik selgeks teinud.

Kui autoga sõita ükskõik kui pikk ots (probleemideta) ja masin siis paariks minutiks seisma jätta, siis peale pausi ei tööta mootor enam korralikult. Täiesti suvalisel ajal hakkavad toimuma jõnksatused, kohalt võttes jääb gaasi teinekord väheseks, kurvides 2. käiguga sõites võtab auto samuti hüppama, tundub nagu gaasi oleks vähe. Samas toimuvad jõnksatused ka täiesti sujuva sõidu ajal, kui pöördeid stabiilselt näiteks 2500. See kõik toimub vaid siis, kui sooja mootoriga auto seisma jätta ja seejärel sõitu jätkata.
Kahtlustan süütesüsteemi viga, sest muu süüks seda enam panna ei oska. Bensiini pealetulekuga probleeme pole, samuti on vahetatud gaasiasendi andur, kui selle nimi seesugune on. Süüte või el. süsteemi viga kahtlustan seetõttu, et jõnksatuse hetkel jääb mootor justkui vooluta. Kuid miks toimub see ainult sooja mootoriga?

Autoks 21044, mis aastast 1996. Masinal on peal elektronsüüde ning 1700 monopritsega mootor. Samahästi võiks öelda, et tegemist 21073 (kui see kellelegi midagi enamat ütleb), sest süsteemid masinal samad.

Milles teie arvates viga võib olla? Loodan, et praeguse info põhjal juba mõned mõtted liiguvad...
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Sarnast asja olen kohanud metsamasinal ,millega töötan. Sel palju elektroonikat ju küljes ,igasugused pulsiandurid puu pikkuse ja läbimõõdu saamiseks jne......
Samad sümptomid:
võtad masina hommikul "seina äärest" ja nagu need vidinad töösoojaks saavad ,nii midagi rivist välja langeb - ei mõõda enam täpselt ja lõpuks kui asi nii kaugele lasta ,ei mõõda enam midagi.
Tavaliselt niiskuseprobleemid mis tekivad kondentsist ,kondents satub skeemidele hermeetilisuse puudumisel ja külma-sooja vahetumisel.

Kuna su masinal kah palju el.plokke peal ,siis kahtlustan just sama asja ,st. niiskust. Võib ka olla ,et kuskil mingi kindel transistor või mõni muu vidin hakkab saba andma ning soojenedes ei taha enam korralikult funksida. Samuti võib näkku panna külmjoode.

Jutt sai küll üldistav ,aga kahjuks nii tark pole ,et midagi täpset diagnoosida. Mõistatuseks on just see ,et miks algab see jama siis ,kui masina korraks seisma jätad.....:rolleyes
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: IceStorm
Süüte või el. süsteemi viga kahtlustan seetõttu, et jõnksatuse hetkel jääb mootor justkui vooluta. Kuid miks toimub see ainult sooja mootoriga?
Seda kahtlustust on ju lihtne kontrollida. Too ajutise vooluühendusega kusagilt kapoti alt kontrolllamp salongi. Selle järgi saad teada, kas jõnksatuse hetkel ka vool tegelikult kaob. Nii võid teha erinevatest punktidest. Siis saad osa rikkeid kahtlustustest jälle maha kanda.
C
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

See, et viga ilmneb põhiliselt vaid soojal seisnud mootoril on tõesti kummaline. Olen läbinud järjest ka 200 km otsi ja sellise vahemaa peale on võibolla paar jõnksatust ette tulnud, aga see on ikkagi tühiasi selle kõrval, mis muidu toimub.

Kontroll-lambi üritan lähiajal hankida ja ära proovida. Kuhu oleks elektronsüüte korrasolekuku testimiseks need juhtmeotsad kõige targem kinnitada?
Iga ilmaga aktsioonis!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

süüte kommutaatorit oled proovinud vahetada?
süütepoole?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Süütesüsteemi skeem
[img=800x465]http://www.hot.ee/estcard/vaz/syytesysteem.gif[/img]

Siiani pole, peale gaasiasendi anduri, midagi seoses selle probleemiga vahetanud.
Säde tehakse minumeelest juba kompuutris valmis. Igasugused vahelülid jäävad seega ära.:puzzled

Meenus veel midagi - kompuuter annab salongi veateadet "CHECK ENGINE," kuid selle tulukese süttimise põhjuseks on see, et lambdaandur kompuutri poolt voolu ei saa. Kui "+" lambdaandurile akult tõmmata, siis tuli kustub. Kompuutris on midagi lühises.
Aga seismine ei tohiks kompuutrile ju mõju avaldada?

Edit: kompuuter sai kannatada, kui lambdaanduris arvatav lühis tekkis, igatahes olid juhtmed sulanud ja võisid ka kokku puutuda. Ainuke kompuuter, mida mulle seni pakutud on maksis 3500.- (uus). Isegi kasutatud kompuutrit pole kuskilt leidnud, saanud laenata - defitsiit:kuri
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Hea oleks muidugi mõnd varukompuutrit proovida.

See Sierra ,mida allkirjas müügiks pakun jäi paugust seisma sõidu alustades. Vedasin ta koju ,seal veel mõned korrad käivitus ja jokk....
Bentsu on ,pump lööb ,aga kompuuter ei ava pihusteid.

Juhtmetega võib kah teinekord nii lollisti olla ,et traadid puruks ,soojenedes isolatsioon pikeneb ja veab traadiotsad lahku ,jahtub maha - kõik OK.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: IceStorm

Säde tehakse minumeelest juba kompuutris valmis. Igasugused vahelülid jäävad seega ära.:puzzled
Sädet kompuutris küll ei tehta. Selleks ikka süütepool. Sinul neid joonisel näha kaks tükki.
Süütepoolidel tekib vahel selline vahelejätmine (sinu auto puhul ühe süütepooli sädeme mitteandmine) kuumuse tagajärjel.
Kus need asuvad? Mõtle, kas seismise ajal ei saa süütepool kuumeneda rohkem, kui sõiduga. Näiteks saab sõites süütepool vastutuleva tuulega jahutust. Seismise ajal aga kuumutab mootor süütepooli rohkem. Ja siis hakkabki jamama.
Ühe süütepooli rikkele viitaks (oletus) poolte silindrite mittetöötamine.
Kompuuter ja andurid juhivad kõikide silindrite tööd korraga. Lahku peaks ahel minema kompuutri lõpuahelates eraldi süütepoolidele minevate juhtmete/ahelatega (nagu stereoraadiol erinevad kanalid).
Praeguseks on oletused otsas.
C
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kui süütepoolide vahetus midagi ei anna on kahjuks viga ilmselt ecu-s eriti kui mingid kahtlased lisamassid ja muu vajalik on ning muidu ka veiderdab see check engine.

kas sa ardi sooviku või ivar7 -ga oled rääkinud?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Ei tunne pritsungisüsteemi,kuid meie külas elab üks kutt,kes on õppinud auto pritsungisüsteeme ja praegu töötab Tallinnas Pärnu mnt.-Järvevana ristis Mersu esinduses.Lepid temaga aja kokku ja tuled minu juurde,mul ju 3 pritsungisüsteemi maha võetud.Ainus probleem,et kõigilt juba süütemoodulid kaubaks läinud (2000kr moodulipaar).Samas on ka olemas 4 pritsungmootoriga autot millelt saaks vajadusel moodulit,,laenata,,.
Meistrimehe numbri annan ps-ga kui oled huvitatud,kuna ta nädala sees tööl,siis sobivad talle vaid nädalavahetused.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Mul endal selline probleem nüüd hakand, et kui sõidan ära mingi 30 kilti, siis hakkab auto täpselt sama jama tegema ei taha kuidagi kohe enam normaalselt edasi minna:yllatunud Kas viga võib olla sama?

Ise lisaks seda juurde, et kuumusega nagu ei seostaks seda probleemi, sest vahest läheb linnas isegi kuumus suuremaks ja siis seda jama pole:sein
r
rav
Suletud kasutaja
Postitusi: 63
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rav »

noniih, mul ka nädalavahetusest saati auto külma mootoriga jõnksutas korralikult, täna teeninduses vahetati küünlad ja üks küünlajuhe ära, pidavat 'üle lööma'. näis kas aitab...
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Uurisin täna huvi pärast süütemoodulit ja selle võimalikke kahjustusi. Väliselt oli kõik korras, kuid peale küünlajuhtmete eemaldamist avastasin, et 2. juhtme piibu all olev otsik on täiesti roostes. Ime, et sealt vool üldse kuidagi läbi tuli:o.
Kusjuures tegin mõned kuud tagasi need otsikud kõik kenasti puhtaks. Momendiseisuga olid teised veel enamvähem, kuid korrosiooni oli juba märgata.
Ei saa kuidagi aru, mismoodi just see üks otsik niimoodi rooste on läinud (kas on vesi ligi saanud, kuumeneb otsik?). Nädalalõpus võtan mooduli maha ja teen vajalikud kohad puhtaks. Võibolla on sest kasu ka.
Tasub vist küünlajuhtme ka ära vahetada, iseasi kas sellist kaupa jälle kuskilt leiab? Juhtmed näha ülal skeemil.
Kas on mingit vahendit, millega neid otsikuid määrida?
Iga ilmaga aktsioonis!
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Algselt postitas: IceStorm
Uurisin täna huvi pärast süütemoodulit ja selle võimalikke kahjustusi. Väliselt oli kõik korras, kuid peale küünlajuhtmete eemaldamist avastasin, et 2. juhtme piibu all olev otsik on täiesti roostes. Ime, et sealt vool üldse kuidagi läbi tuli:o.
Kusjuures tegin mõned kuud tagasi need otsikud kõik kenasti puhtaks. Momendiseisuga olid teised veel enamvähem, kuid korrosiooni oli juba märgata.
Ei saa kuidagi aru, mismoodi just see üks otsik niimoodi rooste on läinud (kas on vesi ligi saanud, kuumeneb otsik?). Nädalalõpus võtan mooduli maha ja teen vajalikud kohad puhtaks. Võibolla on sest kasu ka.
Tasub vist küünlajuhtme ka ära vahetada, iseasi kas sellist kaupa jälle kuskilt leiab? Juhtmed näha ülal skeemil.
Kas on mingit vahendit, millega neid otsikuid määrida?
Neid juhtmeid ja muid värke saad ju lada varuosade poodidest.Ise põhiline pood kust ostan juppe asub õismäel nurmenuku rimi taga ühes tornikas;)
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Eksportladale, nagu mul, pole ma siiani peaaegu mitte ühtegi kapoti alla sobivat varuosa leidnud, sest neid poodides lihtsalt pole. Tellimine Venemaalt pole mingi haruldus. Asjaajamist küllaga:rolleyes
Iga ilmaga aktsioonis!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

tallinnas torero kõrval olevas keldripoes pae tn on samarale palju asju olemas mis ka tavaladale ilmselt sobib ;)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Tln pae tn asuv Mindora OÜ on ka Rakveres olemas http://www.ee.ee/?nimi=mindora&piirk=0 Käivad ise venest toomas, milleks jamada mingi tellimisega. Olen ka kord proovinud, minul jäigi pooleli.

Küünlajuhtmed mõõda tavatestriga üle. Kui süsi seest ära põlenud siis säde juhtmes ja sellest ka otsa kuumenemine ja roostetamine. Karta on siiski et pead ka süütepooli(d) ostma.
b
ben
Suletud kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ben »

Oman ka 1,7i mootoriga liikurit ja kõik vajalikud jupid saanud Torero poest Pae tn , kuid pead küsima juppe 08,09 ja niva poolsest kauplusest ,sest esimesed nivad olid sama pritsungiga. ;)
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Süütemoodul ja küünlajuhtmed said vahetatud, kuid jõnkustamisest lahti pole saanud. Probleem pole küll väga segav, aga paneb ikkagi muretsema.
Lähiajal üritan kasutada ka teist kompuutrit, näis, mis siis toimub.
Teab keegi veel mõnd võimalikku veakohta nimetada?
Iga ilmaga aktsioonis!
k
kopka
Suletud kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kopka »

aga ikkagi kommutaator
Vasta