Probleem mootori töös
Probleem mootori töös
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Probleem mootori töös
Autol selline viga, mille põhjustajat pole siiani ükski teenindus, elektrik selgeks teinud.
Kui autoga sõita ükskõik kui pikk ots (probleemideta) ja masin siis paariks minutiks seisma jätta, siis peale pausi ei tööta mootor enam korralikult. Täiesti suvalisel ajal hakkavad toimuma jõnksatused, kohalt võttes jääb gaasi teinekord väheseks, kurvides 2. käiguga sõites võtab auto samuti hüppama, tundub nagu gaasi oleks vähe. Samas toimuvad jõnksatused ka täiesti sujuva sõidu ajal, kui pöördeid stabiilselt näiteks 2500. See kõik toimub vaid siis, kui sooja mootoriga auto seisma jätta ja seejärel sõitu jätkata.
Kahtlustan süütesüsteemi viga, sest muu süüks seda enam panna ei oska. Bensiini pealetulekuga probleeme pole, samuti on vahetatud gaasiasendi andur, kui selle nimi seesugune on. Süüte või el. süsteemi viga kahtlustan seetõttu, et jõnksatuse hetkel jääb mootor justkui vooluta. Kuid miks toimub see ainult sooja mootoriga?
Autoks 21044, mis aastast 1996. Masinal on peal elektronsüüde ning 1700 monopritsega mootor. Samahästi võiks öelda, et tegemist 21073 (kui see kellelegi midagi enamat ütleb), sest süsteemid masinal samad.
Milles teie arvates viga võib olla? Loodan, et praeguse info põhjal juba mõned mõtted liiguvad...
Kui autoga sõita ükskõik kui pikk ots (probleemideta) ja masin siis paariks minutiks seisma jätta, siis peale pausi ei tööta mootor enam korralikult. Täiesti suvalisel ajal hakkavad toimuma jõnksatused, kohalt võttes jääb gaasi teinekord väheseks, kurvides 2. käiguga sõites võtab auto samuti hüppama, tundub nagu gaasi oleks vähe. Samas toimuvad jõnksatused ka täiesti sujuva sõidu ajal, kui pöördeid stabiilselt näiteks 2500. See kõik toimub vaid siis, kui sooja mootoriga auto seisma jätta ja seejärel sõitu jätkata.
Kahtlustan süütesüsteemi viga, sest muu süüks seda enam panna ei oska. Bensiini pealetulekuga probleeme pole, samuti on vahetatud gaasiasendi andur, kui selle nimi seesugune on. Süüte või el. süsteemi viga kahtlustan seetõttu, et jõnksatuse hetkel jääb mootor justkui vooluta. Kuid miks toimub see ainult sooja mootoriga?
Autoks 21044, mis aastast 1996. Masinal on peal elektronsüüde ning 1700 monopritsega mootor. Samahästi võiks öelda, et tegemist 21073 (kui see kellelegi midagi enamat ütleb), sest süsteemid masinal samad.
Milles teie arvates viga võib olla? Loodan, et praeguse info põhjal juba mõned mõtted liiguvad...
Iga ilmaga aktsioonis!
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Sarnast asja olen kohanud metsamasinal ,millega töötan. Sel palju elektroonikat ju küljes ,igasugused pulsiandurid puu pikkuse ja läbimõõdu saamiseks jne......
Samad sümptomid:
võtad masina hommikul "seina äärest" ja nagu need vidinad töösoojaks saavad ,nii midagi rivist välja langeb - ei mõõda enam täpselt ja lõpuks kui asi nii kaugele lasta ,ei mõõda enam midagi.
Tavaliselt niiskuseprobleemid mis tekivad kondentsist ,kondents satub skeemidele hermeetilisuse puudumisel ja külma-sooja vahetumisel.
Kuna su masinal kah palju el.plokke peal ,siis kahtlustan just sama asja ,st. niiskust. Võib ka olla ,et kuskil mingi kindel transistor või mõni muu vidin hakkab saba andma ning soojenedes ei taha enam korralikult funksida. Samuti võib näkku panna külmjoode.
Jutt sai küll üldistav ,aga kahjuks nii tark pole ,et midagi täpset diagnoosida. Mõistatuseks on just see ,et miks algab see jama siis ,kui masina korraks seisma jätad.....
Samad sümptomid:
võtad masina hommikul "seina äärest" ja nagu need vidinad töösoojaks saavad ,nii midagi rivist välja langeb - ei mõõda enam täpselt ja lõpuks kui asi nii kaugele lasta ,ei mõõda enam midagi.
Tavaliselt niiskuseprobleemid mis tekivad kondentsist ,kondents satub skeemidele hermeetilisuse puudumisel ja külma-sooja vahetumisel.
Kuna su masinal kah palju el.plokke peal ,siis kahtlustan just sama asja ,st. niiskust. Võib ka olla ,et kuskil mingi kindel transistor või mõni muu vidin hakkab saba andma ning soojenedes ei taha enam korralikult funksida. Samuti võib näkku panna külmjoode.
Jutt sai küll üldistav ,aga kahjuks nii tark pole ,et midagi täpset diagnoosida. Mõistatuseks on just see ,et miks algab see jama siis ,kui masina korraks seisma jätad.....
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Seda kahtlustust on ju lihtne kontrollida. Too ajutise vooluühendusega kusagilt kapoti alt kontrolllamp salongi. Selle järgi saad teada, kas jõnksatuse hetkel ka vool tegelikult kaob. Nii võid teha erinevatest punktidest. Siis saad osa rikkeid kahtlustustest jälle maha kanda.Algselt postitas: IceStorm
Süüte või el. süsteemi viga kahtlustan seetõttu, et jõnksatuse hetkel jääb mootor justkui vooluta. Kuid miks toimub see ainult sooja mootoriga?
C
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
See, et viga ilmneb põhiliselt vaid soojal seisnud mootoril on tõesti kummaline. Olen läbinud järjest ka 200 km otsi ja sellise vahemaa peale on võibolla paar jõnksatust ette tulnud, aga see on ikkagi tühiasi selle kõrval, mis muidu toimub.
Kontroll-lambi üritan lähiajal hankida ja ära proovida. Kuhu oleks elektronsüüte korrasolekuku testimiseks need juhtmeotsad kõige targem kinnitada?
Kontroll-lambi üritan lähiajal hankida ja ära proovida. Kuhu oleks elektronsüüte korrasolekuku testimiseks need juhtmeotsad kõige targem kinnitada?
Iga ilmaga aktsioonis!
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Süütesüsteemi skeem
[img=800x465]http://www.hot.ee/estcard/vaz/syytesysteem.gif[/img]
Siiani pole, peale gaasiasendi anduri, midagi seoses selle probleemiga vahetanud.
Säde tehakse minumeelest juba kompuutris valmis. Igasugused vahelülid jäävad seega ära.
Meenus veel midagi - kompuuter annab salongi veateadet "CHECK ENGINE," kuid selle tulukese süttimise põhjuseks on see, et lambdaandur kompuutri poolt voolu ei saa. Kui "+" lambdaandurile akult tõmmata, siis tuli kustub. Kompuutris on midagi lühises.
Aga seismine ei tohiks kompuutrile ju mõju avaldada?
Edit: kompuuter sai kannatada, kui lambdaanduris arvatav lühis tekkis, igatahes olid juhtmed sulanud ja võisid ka kokku puutuda. Ainuke kompuuter, mida mulle seni pakutud on maksis 3500.- (uus). Isegi kasutatud kompuutrit pole kuskilt leidnud, saanud laenata - defitsiit:kuri
[img=800x465]http://www.hot.ee/estcard/vaz/syytesysteem.gif[/img]
Siiani pole, peale gaasiasendi anduri, midagi seoses selle probleemiga vahetanud.
Säde tehakse minumeelest juba kompuutris valmis. Igasugused vahelülid jäävad seega ära.
Meenus veel midagi - kompuuter annab salongi veateadet "CHECK ENGINE," kuid selle tulukese süttimise põhjuseks on see, et lambdaandur kompuutri poolt voolu ei saa. Kui "+" lambdaandurile akult tõmmata, siis tuli kustub. Kompuutris on midagi lühises.
Aga seismine ei tohiks kompuutrile ju mõju avaldada?
Edit: kompuuter sai kannatada, kui lambdaanduris arvatav lühis tekkis, igatahes olid juhtmed sulanud ja võisid ka kokku puutuda. Ainuke kompuuter, mida mulle seni pakutud on maksis 3500.- (uus). Isegi kasutatud kompuutrit pole kuskilt leidnud, saanud laenata - defitsiit:kuri
Iga ilmaga aktsioonis!
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Hea oleks muidugi mõnd varukompuutrit proovida.
See Sierra ,mida allkirjas müügiks pakun jäi paugust seisma sõidu alustades. Vedasin ta koju ,seal veel mõned korrad käivitus ja jokk....
Bentsu on ,pump lööb ,aga kompuuter ei ava pihusteid.
Juhtmetega võib kah teinekord nii lollisti olla ,et traadid puruks ,soojenedes isolatsioon pikeneb ja veab traadiotsad lahku ,jahtub maha - kõik OK.
See Sierra ,mida allkirjas müügiks pakun jäi paugust seisma sõidu alustades. Vedasin ta koju ,seal veel mõned korrad käivitus ja jokk....
Bentsu on ,pump lööb ,aga kompuuter ei ava pihusteid.
Juhtmetega võib kah teinekord nii lollisti olla ,et traadid puruks ,soojenedes isolatsioon pikeneb ja veab traadiotsad lahku ,jahtub maha - kõik OK.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Sädet kompuutris küll ei tehta. Selleks ikka süütepool. Sinul neid joonisel näha kaks tükki.Algselt postitas: IceStorm
Säde tehakse minumeelest juba kompuutris valmis. Igasugused vahelülid jäävad seega ära.
Süütepoolidel tekib vahel selline vahelejätmine (sinu auto puhul ühe süütepooli sädeme mitteandmine) kuumuse tagajärjel.
Kus need asuvad? Mõtle, kas seismise ajal ei saa süütepool kuumeneda rohkem, kui sõiduga. Näiteks saab sõites süütepool vastutuleva tuulega jahutust. Seismise ajal aga kuumutab mootor süütepooli rohkem. Ja siis hakkabki jamama.
Ühe süütepooli rikkele viitaks (oletus) poolte silindrite mittetöötamine.
Kompuuter ja andurid juhivad kõikide silindrite tööd korraga. Lahku peaks ahel minema kompuutri lõpuahelates eraldi süütepoolidele minevate juhtmete/ahelatega (nagu stereoraadiol erinevad kanalid).
Praeguseks on oletused otsas.
C
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Ei tunne pritsungisüsteemi,kuid meie külas elab üks kutt,kes on õppinud auto pritsungisüsteeme ja praegu töötab Tallinnas Pärnu mnt.-Järvevana ristis Mersu esinduses.Lepid temaga aja kokku ja tuled minu juurde,mul ju 3 pritsungisüsteemi maha võetud.Ainus probleem,et kõigilt juba süütemoodulid kaubaks läinud (2000kr moodulipaar).Samas on ka olemas 4 pritsungmootoriga autot millelt saaks vajadusel moodulit,,laenata,,.
Meistrimehe numbri annan ps-ga kui oled huvitatud,kuna ta nädala sees tööl,siis sobivad talle vaid nädalavahetused.
Meistrimehe numbri annan ps-ga kui oled huvitatud,kuna ta nädala sees tööl,siis sobivad talle vaid nädalavahetused.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
-
lLadarider
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 212
- Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
- Asukoht: Tallinn/Õismäe
- Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d
Mul endal selline probleem nüüd hakand, et kui sõidan ära mingi 30 kilti, siis hakkab auto täpselt sama jama tegema ei taha kuidagi kohe enam normaalselt edasi minna:yllatunud Kas viga võib olla sama?
Ise lisaks seda juurde, et kuumusega nagu ei seostaks seda probleemi, sest vahest läheb linnas isegi kuumus suuremaks ja siis seda jama pole:sein
Ise lisaks seda juurde, et kuumusega nagu ei seostaks seda probleemi, sest vahest läheb linnas isegi kuumus suuremaks ja siis seda jama pole:sein
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Uurisin täna huvi pärast süütemoodulit ja selle võimalikke kahjustusi. Väliselt oli kõik korras, kuid peale küünlajuhtmete eemaldamist avastasin, et 2. juhtme piibu all olev otsik on täiesti roostes. Ime, et sealt vool üldse kuidagi läbi tuli:o.
Kusjuures tegin mõned kuud tagasi need otsikud kõik kenasti puhtaks. Momendiseisuga olid teised veel enamvähem, kuid korrosiooni oli juba märgata.
Ei saa kuidagi aru, mismoodi just see üks otsik niimoodi rooste on läinud (kas on vesi ligi saanud, kuumeneb otsik?). Nädalalõpus võtan mooduli maha ja teen vajalikud kohad puhtaks. Võibolla on sest kasu ka.
Tasub vist küünlajuhtme ka ära vahetada, iseasi kas sellist kaupa jälle kuskilt leiab? Juhtmed näha ülal skeemil.
Kas on mingit vahendit, millega neid otsikuid määrida?
Kusjuures tegin mõned kuud tagasi need otsikud kõik kenasti puhtaks. Momendiseisuga olid teised veel enamvähem, kuid korrosiooni oli juba märgata.
Ei saa kuidagi aru, mismoodi just see üks otsik niimoodi rooste on läinud (kas on vesi ligi saanud, kuumeneb otsik?). Nädalalõpus võtan mooduli maha ja teen vajalikud kohad puhtaks. Võibolla on sest kasu ka.
Tasub vist küünlajuhtme ka ära vahetada, iseasi kas sellist kaupa jälle kuskilt leiab? Juhtmed näha ülal skeemil.
Kas on mingit vahendit, millega neid otsikuid määrida?
Iga ilmaga aktsioonis!
-
lLadarider
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 212
- Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
- Asukoht: Tallinn/Õismäe
- Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d
Neid juhtmeid ja muid värke saad ju lada varuosade poodidest.Ise põhiline pood kust ostan juppe asub õismäel nurmenuku rimi taga ühes tornikas;)Algselt postitas: IceStorm
Uurisin täna huvi pärast süütemoodulit ja selle võimalikke kahjustusi. Väliselt oli kõik korras, kuid peale küünlajuhtmete eemaldamist avastasin, et 2. juhtme piibu all olev otsik on täiesti roostes. Ime, et sealt vool üldse kuidagi läbi tuli:o.
Kusjuures tegin mõned kuud tagasi need otsikud kõik kenasti puhtaks. Momendiseisuga olid teised veel enamvähem, kuid korrosiooni oli juba märgata.
Ei saa kuidagi aru, mismoodi just see üks otsik niimoodi rooste on läinud (kas on vesi ligi saanud, kuumeneb otsik?). Nädalalõpus võtan mooduli maha ja teen vajalikud kohad puhtaks. Võibolla on sest kasu ka.
Tasub vist küünlajuhtme ka ära vahetada, iseasi kas sellist kaupa jälle kuskilt leiab? Juhtmed näha ülal skeemil.
Kas on mingit vahendit, millega neid otsikuid määrida?
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
Tln pae tn asuv Mindora OÜ on ka Rakveres olemas http://www.ee.ee/?nimi=mindora&piirk=0 Käivad ise venest toomas, milleks jamada mingi tellimisega. Olen ka kord proovinud, minul jäigi pooleli.
Küünlajuhtmed mõõda tavatestriga üle. Kui süsi seest ära põlenud siis säde juhtmes ja sellest ka otsa kuumenemine ja roostetamine. Karta on siiski et pead ka süütepooli(d) ostma.
Küünlajuhtmed mõõda tavatestriga üle. Kui süsi seest ära põlenud siis säde juhtmes ja sellest ka otsa kuumenemine ja roostetamine. Karta on siiski et pead ka süütepooli(d) ostma.