silindrikaane kerge modifitseerimine
silindrikaane kerge modifitseerimine
silindrikaane kerge modifitseerimine
kuna loodan tulevikus ka mootori kallale asuda, oleks vaja pisut infot, kuidas korrastada ja pisut modida 05-e silindrikaant. tööd oleks järgmised: klapipesad sügavamaks puurida, põlemiskamber poleerida (ja pisut kambri kuju muuta), väljalaskelaskekanalid poleerida. eesmärgiks on suurest surveastmest tingitud detonatsiooni kõrvaldamine, põlenud klapipesade uuendamine (ning sügavamaks saamine detonatsiooni eest kaitsmiseks) ja ploki üldise hingamise parandamine. ning ilmselt osadele üllatuseks ei oleks vaja plokikaant madalamaks lihvida.
ilmselt pole need tööd koduste vahenditega kvaliteetselt tehtavad:rolleyes kuid ehk siiski on midagi mullegi jõukohane? rohkem huvitaks, kes oleks nõus sellist tööd ette võtma ja palju see kokkuvõttes maksma läheks.
btw, olen selle mootori koha pealt pisut tuhm, kui ma mingite faktidega sissejuhatuses mööda panin, palun öelge. kasvõi, kuidas kõige efektiivsemalt võidelda detonatsiooni vastu samal ajal surveastet (kuskil 10 kandis) kärpimata. üldse, igasugune know-how plokikaante modimise kohta sellesse postitusse oleks teretulnud:)
ilmselt pole need tööd koduste vahenditega kvaliteetselt tehtavad:rolleyes kuid ehk siiski on midagi mullegi jõukohane? rohkem huvitaks, kes oleks nõus sellist tööd ette võtma ja palju see kokkuvõttes maksma läheks.
btw, olen selle mootori koha pealt pisut tuhm, kui ma mingite faktidega sissejuhatuses mööda panin, palun öelge. kasvõi, kuidas kõige efektiivsemalt võidelda detonatsiooni vastu samal ajal surveastet (kuskil 10 kandis) kärpimata. üldse, igasugune know-how plokikaante modimise kohta sellesse postitusse oleks teretulnud:)
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
mMahno
- Foorumi kasutaja
tegemist siis sellesama short-rod mootoriga:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4886
uurin, kuidas selle survega siis ikkagi on, et saaks ikka mootori korralikult käima, surveastet võiks õige pisut ka kärpida, kuid short-rod mootori mõte, nagu ma aru saan, selles et mootor on küll 1600cc kuid suur surveaste muudab mootori pöördemomendi paremaks kui originaalsel 06-e 1600-ll (surveaste 8,5)
klapipesasid tuleks süvendada, et detonatsioon ja suurenev kuumus neid ära ei põletaks\muud moodi vigastaks nii et sellega olen nõus.
edit: peale muu arutluse võiks keegi asjaga kursis olev inimene esimeses postis öeldud tööde hinna välja öelda;)
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4886
uurin, kuidas selle survega siis ikkagi on, et saaks ikka mootori korralikult käima, surveastet võiks õige pisut ka kärpida, kuid short-rod mootori mõte, nagu ma aru saan, selles et mootor on küll 1600cc kuid suur surveaste muudab mootori pöördemomendi paremaks kui originaalsel 06-e 1600-ll (surveaste 8,5)
klapipesasid tuleks süvendada, et detonatsioon ja suurenev kuumus neid ära ei põletaks\muud moodi vigastaks nii et sellega olen nõus.
edit: peale muu arutluse võiks keegi asjaga kursis olev inimene esimeses postis öeldud tööde hinna välja öelda;)
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
...ja et neil lihtsalt oleks kergem silindrisse pääseda (vt esimest pilti - http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2810 ).Algselt postitas: tuhajuhe
...põlemiskambrit suurendada.Et gaasid paremini pöörleks silindris(seda tehakse kõigil lada mootoritel võidusõidu jaoks).
-
tTegija
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 187
- Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Suzuki Baleno 1.3
- Kontakt:
Detonatsiooni vähendamisest oli seal veel juttu.Kui hästi mäletan siis räägiti teravate nurkade sujuvamaks muutmisest ja põlemiskambrite poleerimisest...?Kanaleid ei ole mõtet julmalt suureks ajada.Koduste vahenditega on võimalik teha küll vähemalt mina teen.Detonatsiooni saab vähendada ka jagaja modimisega nii rääkisid autokrossi sõitjad.
idee poolest peaks see olema tänavasõidumootor, seega sportnukka kasutada oleks mõttetu, pöördemoment läheks valede pöörete peale, short-rod mootorit nagunii üle 6000 pöördesse ajada ei soovitata. palju kolbe pealt lihvida tuleb/on võimalik üldse? milles see jagaja modimine veel väljendub? lihtsalt süüde varasemaks/hilisemaks? ja põlemiskamber suuremaks veel, selle tehnoloogiast ei tea ma veel midagi eriti:(
mis siis maksaks see lugu orienteeruvalt: kolvid pealt maha freesida, põlemiskambreid suurendada, väljalaskekanalid poleerida ja klapipesad soveldada;) mõne tööga saan kindlasti ise hakkama, kuid kolbe ja gaasikanaleid freesida võimalust mul pole
mis siis maksaks see lugu orienteeruvalt: kolvid pealt maha freesida, põlemiskambreid suurendada, väljalaskekanalid poleerida ja klapipesad soveldada;) mõne tööga saan kindlasti ise hakkama, kuid kolbe ja gaasikanaleid freesida võimalust mul pole
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
fFlammablE
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 45
- Liitunud: 27 Mär 2007 00:07
- Asukoht: Tallinn-Tartu
- Autod: Auto puudub
Miks seda surveastet nii keeruliselt madalamaks vaja ajada? Selle jaoks on vast kõige lihtsam kasutada paksemat tihendit.
Samas see surveaste 10:1 on ju veidi tehtud mootorites täitsa tavaline. Kui mootor on juba ka praktikas olemas, siis vaata, kas 98 hakkab detoneerima või mitte. Arvan, et 98 sõites peaks päris hästi käima. Võrdluseks mul Scorpiol manuali järgi juba tehasest 10,3:1 surveaste. Muidugi mootor on kapitaalselt erinev kui siksi oma
Samas see surveaste 10:1 on ju veidi tehtud mootorites täitsa tavaline. Kui mootor on juba ka praktikas olemas, siis vaata, kas 98 hakkab detoneerima või mitte. Arvan, et 98 sõites peaks päris hästi käima. Võrdluseks mul Scorpiol manuali järgi juba tehasest 10,3:1 surveaste. Muidugi mootor on kapitaalselt erinev kui siksi oma

- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Teatavasti olevat parim mootor 03 oma ,ehk siis 1500-ne.See töötab nagu priidu viiul.Oled vist saanud mingisuguse kuuekäraka."Kolmel" on kolvikäik ja syl. läbimõõt omavahel kõige paremini tasakaalus - see mu isiklik vankumatu veendumus. OK.,nüüd asjast: Mul oli duubelkopikas,millele panin vanaisalt saadud 75a. 03 vahele.Sõitnud oli see mootor üle 500 000 km.Sees olid 76,4 kolvid ja hülss käras veel enam-vähem.Rõngad panin uued.Kaanel lasin maha 0,6mm,kanalid nühkisin peegliks ilma et oleksin neid suuremaks freesinud.Samuti said liivakaga üle käidud sisselaskekoll.kanalid.Põlemiskambrid hõõrusin samuti läigaks.See jama võttis koos klappide soveldamisega täpselt nädala ,`a 4-5h päevas ja maksis 50.-EEK-i freesimise eest pluss töörõõm.Lõpptulemus oli järgmine: 0-100km/h:11-12sek. Max u.178km/h Kütet 6,5-7,2 100-le.Proovi järgi ja ei kahetse.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Selleks, et siin midagi võrrelda oleks, vaja teada mõlema mootori nukkvõllide andmeid ning mõõtmismeetodeid (nulltõus, @ 0.050" või 1mm). Ja kui sul just 4 klappi sil. kohta pole, siis pole need mootorid nii erinevad midagi...Algselt postitas: FlammablE
Võrdluseks mul Scorpiol manuali järgi juba tehasest 10,3:1 surveaste. Muidugi mootor on kapitaalselt erinev kui siksi oma...
EDIT: Võib-olla on SELLEST väheke kasu.