silindrikaane kerge modifitseerimine

silindrikaane kerge modifitseerimine

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

silindrikaane kerge modifitseerimine

Postitus Postitas GTA »

kuna loodan tulevikus ka mootori kallale asuda, oleks vaja pisut infot, kuidas korrastada ja pisut modida 05-e silindrikaant. tööd oleks järgmised: klapipesad sügavamaks puurida, põlemiskamber poleerida (ja pisut kambri kuju muuta), väljalaskelaskekanalid poleerida. eesmärgiks on suurest surveastmest tingitud detonatsiooni kõrvaldamine, põlenud klapipesade uuendamine (ning sügavamaks saamine detonatsiooni eest kaitsmiseks) ja ploki üldise hingamise parandamine. ning ilmselt osadele üllatuseks ei oleks vaja plokikaant madalamaks lihvida.

ilmselt pole need tööd koduste vahenditega kvaliteetselt tehtavad:rolleyes kuid ehk siiski on midagi mullegi jõukohane? rohkem huvitaks, kes oleks nõus sellist tööd ette võtma ja palju see kokkuvõttes maksma läheks.

btw, olen selle mootori koha pealt pisut tuhm, kui ma mingite faktidega sissejuhatuses mööda panin, palun öelge. kasvõi, kuidas kõige efektiivsemalt võidelda detonatsiooni vastu samal ajal surveastet (kuskil 10 kandis) kärpimata. üldse, igasugune know-how plokikaante modimise kohta sellesse postitusse oleks teretulnud:)
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Kõige kodusem vahend on kasutada kõrgema oktaaniarvuga bensiini näiteks.

Süüde on õige, ma eeldan.
m
MarT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 26 Apr 2008 15:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas MarT »

mm...klapipesade süvendamisega langetad ju jälle surveastet, või saan valesti aru?
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Jan »

sportnukk
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: Mart
mm...klapipesade süvendamisega langetad ju jälle surveastet, või saan valesti aru?
Aru saad õigesti ja see on ka tal eesmärk. Aga see süvendamine mõjub deforsseerivalt.
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Jan »

Algselt postitas: GTA kuidas kõige efektiivsemalt võidelda detonatsiooni vastu samal ajal surveastet (kuskil 10 kandis) kärpimata.
oli ju jutt et surveastet kärpimata, muidu võiks ju kolbe ka natuke madalamaks teha
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Aga imelik, et Sul, GTA, see surveaste nii suur on.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ehk ajab mees surve ja surveastme segamini,
kui surveaste on 10 on surve silindris 14, midagi umbes
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

tegemist siis sellesama short-rod mootoriga:

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4886

uurin, kuidas selle survega siis ikkagi on, et saaks ikka mootori korralikult käima, surveastet võiks õige pisut ka kärpida, kuid short-rod mootori mõte, nagu ma aru saan, selles et mootor on küll 1600cc kuid suur surveaste muudab mootori pöördemomendi paremaks kui originaalsel 06-e 1600-ll (surveaste 8,5)

klapipesasid tuleks süvendada, et detonatsioon ja suurenev kuumus neid ära ei põletaks\muud moodi vigastaks nii et sellega olen nõus.

edit: peale muu arutluse võiks keegi asjaga kursis olev inimene esimeses postis öeldud tööde hinna välja öelda;)
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Klappe pesadesse sisse freesimisel saate küll ime väikse surveastme languse kuid halvema silindri täitumise värskete gaasidega.Ennem võtke kolvist maha natuke,ning võib põlemiskambrit suurendada.Et gaasid paremini pöörleks silindris(seda tehakse kõigil lada mootoritel võidusõidu jaoks).
56506878
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: tuhajuhe
...põlemiskambrit suurendada.Et gaasid paremini pöörleks silindris(seda tehakse kõigil lada mootoritel võidusõidu jaoks).
...ja et neil lihtsalt oleks kergem silindrisse pääseda (vt esimest pilti - http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2810 ).
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Detonatsiooni vähendamisest oli seal veel juttu.Kui hästi mäletan siis räägiti teravate nurkade sujuvamaks muutmisest ja põlemiskambrite poleerimisest...?Kanaleid ei ole mõtet julmalt suureks ajada.Koduste vahenditega on võimalik teha küll vähemalt mina teen.Detonatsiooni saab vähendada ka jagaja modimisega nii rääkisid autokrossi sõitjad.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

idee poolest peaks see olema tänavasõidumootor, seega sportnukka kasutada oleks mõttetu, pöördemoment läheks valede pöörete peale, short-rod mootorit nagunii üle 6000 pöördesse ajada ei soovitata. palju kolbe pealt lihvida tuleb/on võimalik üldse? milles see jagaja modimine veel väljendub? lihtsalt süüde varasemaks/hilisemaks? ja põlemiskamber suuremaks veel, selle tehnoloogiast ei tea ma veel midagi eriti:(

mis siis maksaks see lugu orienteeruvalt: kolvid pealt maha freesida, põlemiskambreid suurendada, väljalaskekanalid poleerida ja klapipesad soveldada;) mõne tööga saan kindlasti ise hakkama, kuid kolbe ja gaasikanaleid freesida võimalust mul pole
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Jagaja pane 01 oma, sellel oktaankorrektor ja süüde hilisemaks.Modimise jätan enda teada.Hind oleneb sellest, kes seda teeb.Süüdet saaks paremini juba töötava mootoriga paika sättida.
f
FlammablE
Foorumi kasutaja
Postitusi: 45
Liitunud: 27 Mär 2007 00:07
Asukoht: Tallinn-Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas FlammablE »

Miks seda surveastet nii keeruliselt madalamaks vaja ajada? Selle jaoks on vast kõige lihtsam kasutada paksemat tihendit.
Samas see surveaste 10:1 on ju veidi tehtud mootorites täitsa tavaline. Kui mootor on juba ka praktikas olemas, siis vaata, kas 98 hakkab detoneerima või mitte. Arvan, et 98 sõites peaks päris hästi käima. Võrdluseks mul Scorpiol manuali järgi juba tehasest 10,3:1 surveaste. Muidugi mootor on kapitaalselt erinev kui siksi oma :spin
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Teatavasti olevat parim mootor 03 oma ,ehk siis 1500-ne.See töötab nagu priidu viiul.Oled vist saanud mingisuguse kuuekäraka."Kolmel" on kolvikäik ja syl. läbimõõt omavahel kõige paremini tasakaalus - see mu isiklik vankumatu veendumus. OK.,nüüd asjast: Mul oli duubelkopikas,millele panin vanaisalt saadud 75a. 03 vahele.Sõitnud oli see mootor üle 500 000 km.Sees olid 76,4 kolvid ja hülss käras veel enam-vähem.Rõngad panin uued.Kaanel lasin maha 0,6mm,kanalid nühkisin peegliks ilma et oleksin neid suuremaks freesinud.Samuti said liivakaga üle käidud sisselaskekoll.kanalid.Põlemiskambrid hõõrusin samuti läigaks.See jama võttis koos klappide soveldamisega täpselt nädala ,`a 4-5h päevas ja maksis 50.-EEK-i freesimise eest pluss töörõõm.Lõpptulemus oli järgmine: 0-100km/h:11-12sek. Max u.178km/h Kütet 6,5-7,2 100-le.Proovi järgi ja ei kahetse.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: FlammablE
Võrdluseks mul Scorpiol manuali järgi juba tehasest 10,3:1 surveaste. Muidugi mootor on kapitaalselt erinev kui siksi oma...
Selleks, et siin midagi võrrelda oleks, vaja teada mõlema mootori nukkvõllide andmeid ning mõõtmismeetodeid (nulltõus, @ 0.050" või 1mm). Ja kui sul just 4 klappi sil. kohta pole, siis pole need mootorid nii erinevad midagi...

EDIT: Võib-olla on SELLEST väheke kasu.
v
vardo13
Suletud kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas vardo13 »

minult tuleb nüüd suht loll küsimus. kuidas lihvitaxe plokikaant maha ja millega.
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Freespingis freesiga.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

...ja pärast silutakse lihvpingis.
Vasta