SOLEXid, kõik inf siia :) <--KONKURENTSIVÕMELINE VENE KARPA

SOLEXid, kõik inf siia :) <--KONKURENTSIVÕMELINE VENE KARPA

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
u
ussloom
Suletud kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

SOLEXid, kõik inf siia :) <--KONKURENTSIVÕMELINE VENE KARPA

Postitus Postitas ussloom »

solexi patentide järgi tehtud karburaatorite inf siia kataloogi,




*edit:minu solexi konf
2108 automaatse käivitamisega, automaatse toorega, külma mootoriga avaneb ainult 1 lõõr, teine alles alates mootori temperatuuril 70,esimene lõõr on 21, teine lõõr 23

esimesel lõõril 95 bena, 175 õhudüüs
teisel lõõril 100 bena , 125 õhudüüs
kiirenduspump on esimesel 40, teisel 35

tegin hiljuti Saare-Tallinn otsa ning jämedalt tuli kuluks 7.5 liitrit, auto keskmiselt koormatud, kiirus 90-100, mootor viimase remondi 1.6, viiene kast ning kiire tagasild, karpa otsas ümbersündinud "Kaa ja Enn" õhufilter :), 08 süütesüsteem

*edit:serbinile-eelkõige testi, rallimasinatel anti ikka head rikast segu, kui sa täis lauluga udjad siis pane nii suured kui saad ja tee õhuaugud ka suurex, mõõduka rallitamise puhul ilmselt piisaks lihtsalt asja paika timmimiseks
- rikkal segul on mootorit jahutav omadus
-pritsungimootorite segu pidada olema miski 14.5 peal, alla selle ralli ja yle selle sääst, selle kontrollimiseks kylasta näiteks mõnda ylevaatuse putkat või tee omale ise hapnikuanalysaator

*edit[21.okt.2003]
-karburaatoril on nö. tühikäigusolenoidklapp, mis saab nüüd oma signaali salongis asuvast lülitist. Kui tühikäiku vaja, lülitan sisse ja tühikäigu kanal avaneb ning vastupidi

maanteepeal sain nõnda kinnise klapiga kütusekuluks 6.5L
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Et siis Mike pani sellise lingi
http://tuning.newmail.ru/docs/fuel_system/Solex/index.htm

Kunagi otsisin ja leidsin sama asja, mitte küll päris sama lingi, aga olulisema osa sellest. Et toona oli tolle serveri ühendus na aeglane ja ajas pideval külastamisel närvid väga krussi, siis viskasin kogu selle asja ka sinna ülesse:

http://www.hot.ee/pinkslips/Solex

Aga Mike sinu masina konffist oleks küll vääääga huvitatud. :cool:
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Noo nii Solex vahel ja mis kõige olulisem - TÖÖTAB :bouncing

Praegalt veel ilma elektroonikata kahjuks :( , tekkis mingi probleem ilmselt juhtplokiga, aga eks näis seda veel!

Esimesed muljed on päris head. Edasi läheb nagu noor jumal, väike mõju võib olla muidugi ka ülekannetel, sest sai 01 neljane kast taas alla pandud, kuna viiene remonti vajas, aga sellel esimesed kolm käiku pisut lühemad, seega kiirendus parem.

Aga rõõmustas see, et Solex hakkas tööle ka ilma elektroonikata. Pole veel väga palju sõitnud aga ka kütusekulu paistis olevat pisut alla läinud, samas lambdat, mis põhiliselt ökonoomsusega peaks tegelema veel elektroonika probleemide tõttu järgi panna ei saanud.

Jeejee, millal ise plaanid Solexit panema hakata?
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Mess,leidsin selle kaherealise juhtploki üles.Oli sunnik ikka olemas,kuid kõrvalistuja istme ja põhjamati alla peidetud.Kuna oskasin nüüd otsida,siis leidsin neid üles 3tk(2tk 96a 053-dest ja 92a Nivast).Kuidas seda plokki sinuni toimetada.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Esialgne postitaja Ardi Soovik
Mess,leidsin selle kaherealise juhtploki üles.Oli sunnik ikka olemas,kuid kõrvalistuja istme ja põhjamati alla peidetud.Kuna oskasin nüüd otsida,siis leidsin neid üles 3tk(2tk 96a 053-dest ja 92a Nivast).Kuidas seda plokki sinuni toimetada.
Tegelt oli mul blokk olemas, juhtmeid, õigemini seda kontakti oli vaja. Aga lahendasin selle probleemie ka, ostsin posu peenikesi klemme, ja vedasin/vean (osaliselt veetud) juhtmed üksikult.

Aga tegelikult tekkis selle plokiga probleem küll. Ma tahan lasta selle ära kontrollida, mis mul olemas on. Kui sellega on midagi lahti, siis oleks uuest huvitatud küll. Aga kui sellega on kõik korras, siis peab hakkama nuputama, et kus viga sai tehtud.

Muidu saaks Cargo bussiga saata mulle, aga ma annan sulle täpsemalt teada, kui enda oma kontrollitud saan, loodetavasti sellel nädalal, kuigi tegemist on nii palju, nii palju :rolleyes
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

To Mess.
Ära hakka jalgratast leiutama. Kui ma kaks aastat tagasi tegin ka ise juhtme ja pistiku tekkis ikka sõiduajal mingi disconnect karpa aju juures. Parem paigalda korralik originaal kaabel, kus jookeb ka varjestatud kaabliga lambdaanduri signaal. Kui sind huvitavad järgmised asjad siis proovi neid kindlasti:

1. Kui tahad ilgelt õkonoomselt sõita siis proovi mängida ujukitasemega. Minu rekord tulemus oli aint maanteel 6L sajale.

2. Kui tahad raju minekut, siis tekita salongi nupp mis katkestab sildühenduse 11 ja 10 klemmi vahel. Siis ökonomaiseri tüüsist 100% kütust peale ühesõnaga saad siis ise koheselt täisvõimu küsida kui käik kiirenduseks paras. Kui sul aju nüüd vähe kaasa nokib ilmeslt taipad miks ma kaks süütepooli paigaldasin.

Edu sulle. Kui vajad online help'i siis võid abi küsida 050-80055 Mike. Aga ma arvan, et see vene keelne stuff on väga põhjalik insatlliks.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Tänud Mike niivõrd kuivõrd olen selle vene keelse materjali läbi töötanud ja sealt oma algtõed kätte saanud.

Kaabliga on see mure, et seda lihtsalt POLE saada kusagilt. Seepärast läksin hetkel kergema vastupanu teed ja hakkasin ise aretama. Kui kunagi originaalkaabli saab, eks siis vaatab.

Oot aga räägi vähe sellest 10 ja 11 klemmi sildamisest. See on põhimõtteliselt siis lamda signaali massi juhtimine, et peadoseeri klapp täiega lahti saada eks??

Poolide mõttest sain ennegi aru, aga nüüd veelgi paremini ;)

Kuule Mike aga äkki oskad ütelda, milles võib probleem olla. Muidu mul Solex niisama hakkas tööle ja on päris hea minekuga (kütet võtab muidugi ka, nagu veidi hiljem selgus :rolleyes) aga nii kui läbi aju paned, siis ei tööta. Tuli nii välja, et vool ei tule üldse ajust läbi, kas viga ajus või??

Äkki tead seda ka rääkida, et kas see on ka oluline, kas on peal kontaktivaba või kontaktidega jagaja (pinged voolutugevused jms erinevad) Mul nimelt praegu veel kontaktidega jagaja peal, ei jõudnud ära vahetada, kas selles ei või mingi kala olla??
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Mess ma ei tea, mis skeemi järgi a juhtme tegid ja mis tüüpi aju sul on. Minu aparaadil on järgmine aju LADA AXTEC AFR 314012. Pinout on järgmine:

1. Süütepooli K klemm (ehk siis miinus);
2. Üldine mätas;
3. Lambda input;
4. (ühendatud aju sees mättaga);
5. Tühikäigu lõpplüliti - katkestab mätast;
6. Täiskoormuse andur ühendab mätta kokku teatud mootori koormuse juures. effekt selles, et mõlemad düüsid avatud 50%. saad seda kontrollida kui selle ise mättaga ühendad;
7 ja 8 vaba klemmid
9. Toide + 12V
10 ja 11 normaalselt sillatud kui selle ahela katkestad, siis mõlemad düüsid avatud 100% - nupp millest ma rääkisin.
12. (ühendatud aju sees mättaga);
13. (ühendatud aju sees mättaga);
14. Ökonomaiseri (alumine) magnetklapp;
15. Tühikäigu magnetklapp
16. Check Engine - Nagu nimi ütleb süsteemi korrasolekt väljendav indikatsioon. Klemmi väljund on +12V. Kui +12V on peal, siis on midagi ajuga mäda.
Käi testriga kõik ahelad üle ja veendu nende korrasolekus - et kuskult midagi ei lekiks jne.
Ma tahan ka veel teada kas sul on ikka lambda andur insatllitud ja kasta on õige koha peal. Ma sain 150 eest rakverest spets püksid kus andur oli juba sees. Samast kohast saad ka õige juhtme.
Mis puutub jagajasse, siis see ei pea olema tingimata kontaktivaba. Andurist veel nii palju, et see on kolme klemmiline toide + andme kanal. Asja uba ongi siin ilmselt selles, et tuleb paigaldada õige andur. kui andur streigib ei anna ta ajusse õigeid signaale ja selle tulemusena süttib lambike CHECK ENGINE ja mõlemad tüüsid avatakse 50%. Kurat ma just käisin hiljuti Tartu ühte suurt obkekti hooldamas olx võind läbi karata. Kui sa ikka kuidagi ei saa võid ju kõllata.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

:):bouncing:):bouncing:):bouncing:):bouncing:):bouncing:):bouncing:):bouncing:):bouncing

Tänud Mike!

Nüüd tean milles viga on! Nimelt panin juhtmed valesti peale. Mul on sama aju, otsast näeb välja selline:
Pilt

Ja skeemi pealt vaatasin, et krt. ju on ikka õiget pidi näidatud, nagu pildilgi, aga tuleb välja et teistpidi.
Pilt

Tuhajuhega tookord mõtlesime, et krt kuidas ta on, lõpuks viskasime enam vähem kulli ja kirja ning hakkasime panema.

Lambdaga on kõik OK (loodetavasti) püksid on just nii nagu peavad, lambda kohe kollektori juures. Väikse kõksu on ilmselt lammutamise käigus saanud, on paista, aga loodetavasti töötab, hetkel pole saanud proovida.

Lambdaga ainult see häda, et sealt tuleb välja kolm juhet (üks peab hiljem kaheks minema) aga kaks neist on mõlemad valged ja üks oli vist must, et kuidas toda täpselt siis ühendatakse?

Siis selle 10 11 klemmi asjus veel, et nad on ju sillatud karbi sees eks? Et mis moodi ma siis neid katkestan? See Turbo boost nupp salongis oleks täitsa lahe :D
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
k
kidd
Suletud kasutaja
Postitusi: 23
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kidd »

m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

""Siis selle 10 11 klemmi asjus veel, et nad on ju sillatud karbi sees eks? Et mis moodi ma siis neid katkestan? See Turbo boost nupp salongis oleks täitsa lahe""

Ei vastupidi. Need klemmid pead sa väljaspool karpi sildama. Kui sul on originaal kaabel ei pea sa ise midagi sildama. Tegelikult on nende kahe klemmi mõte järgmine. Osadel selliste ajudega siksidel on paigaldatud ka katalüsaatori kontrollimiseks andur. Kui see andur puudub sillatakse need klemmid kokku aju väliselt. :bouncing
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Esialgne postitaja Mike
Ei vastupidi. Need klemmid pead sa väljaspool karpi sildama. Kui sul on originaal kaabel ei pea sa ise midagi sildama. Tegelikult on nende kahe klemmi mõte järgmine. Osadel selliste ajudega siksidel on paigaldatud ka katalüsaatori kontrollimiseks andur. Kui see andur puudub sillatakse need klemmid kokku aju väliselt. :bouncing
Ah soo seda ma arvasin, et kõik geniaalsed asjad on hästi lihtsad :D

Seda ma skeemi pealt vaatasin jah, et muidu peab 10 klemm vaba olema ja 11 läheb katalüüsi temperatuuri andurisse.

tänud veelkord :cool:
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

:) Nuu jah, nüüd siis mul ka Solex elektronjuhtimise peal. Käib päris ilusti ja tundub probleemideta töötavat. Nädalavahetusel läheb kontaktivaba jagaja ka peale, siis too väike boonus ka lisaks. Eks näis, mis edasi saab, ütlejaid on igasuguseid, mõni vannub maapõhja, teine kiidab taevani, aga eks näis. "Turbo boost" nuppu praegu veel ei jõudnud panna, sest juhe sai otsa ja vaba lülitit poolnud käepärast, aga see juba pisiasi, ning kergelt lahendatav.

Paigaldamise juures sai vahepal ikka nalja ka. Miski imepärast kõrvetas kaitset läbi - 9 klemmi alt, kus laadimise tuli ja muud näidikud sai võetud nii ühe elektrilise termoklapi, kui lambda soojenduse vool. Ja kuna kaitsed hakkasid otsa saama, siis proovimise mõttes surusin ühekroonise metallmündi pesasse, et kus kala on, ühekorraga hakkas kapotialt hirmsasti suitsu ajama ja kõik kohad olid kärsakat täis, selgus, et pluss ja miinus juhe olid ühe krae sees ja ilmselt lammaris maha võtmise käigus viga saanud seepärast ka lühis. Endal muidugi actionit ja närvikõdi kui palju ;)
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
a
autopedeenn
Suletud kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas autopedeenn »

Panin enda autole peale SOLEXi karburaatori ja tekkis selline probleem et tühikäiku praktiliselt ei ole nii kui toore maha võtad sureb kohe väja. Külma mootoriga gaasi vajutades hakkab ka pööre kohe langema selline tunne nagu jookseks täis ning sõites puudub igasugune tõmme.:sein
Äkki oskab keegi tarka nõu anda mida teha?
z
zar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 18 Aug 2003 13:42
Asukoht: võru
Autod: fordiine
Kontakt:

Postitus Postitas zar »

Kusjuures mul sama karbuss, aga seda lamdaandurit küll pole. J pentsu võtab külmade ilmadega mingi 10 ringis, aga seeeest on tõmme kah hää.
Aga tühikäigu pööretel kipub lainetama.... a selles vast viga, et klapid "annavad läbi"
Ahjaa, Et kuhu ma selle toore klapi märgutule juhtme ühendan???
kui huvi on, siis miks ka mitte!?
u
ussloom
Suletud kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ussloom »

Tere Sägad,

Solex karpal on solenoidklapp(elektriline klapp), mis kas lubab tühikäigu küttesegul voolata või ei lase, ning tal on olemas nö aju(natuke elektroonikat), mis reguleerib klapi olekut sõltuvalt auto pööretest ning sellesama juhtme signaalist

see juhe siis peaks andma signaali(on yhendatud), kui gaasi pedaal on tagasi lastud - tühikäik - annab märku, et tühikäigu segu lastaks voolata

ise eemaldasin selle juhtme ja kasutan aju asemel solenoidi manuaaljuhtimist - st maanteel lüliti OFF

edu
z
zar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 18 Aug 2003 13:42
Asukoht: võru
Autod: fordiine
Kontakt:

Postitus Postitas zar »

aga milline see juhe on? ja kuidas ühendada?
kui huvi on, siis miks ka mitte!?
k
kopec
Foorumi kasutaja
Postitusi: 314
Liitunud: 17 Mai 2003 21:32
Asukoht: Kui kodus,siis Rakvere!
Autod: japs

Postitus Postitas kopec »

endal on sellised kogemused-esimese solexi sain ardilt,1,7l oma.sellist tõmmet poleks osanudki oodata 1,3-se mootori kohta.läks edasi nagu loom.bensukulu oli nii umbes 13-15 kanti.vahetasin düüsed(1,3-se 08 omad)asi suurt paremaks ei läinud.halvemaks ka mitte.peale selleoli väga sant tühikäik. paar päeva tagasi sain peaaegu tutika1,1-se 08 solexi.paistab et bensu rohkem ei lähe kuid jällegi tühikäik sant ja reg tulemusi ei anna.mõlemal oli veel see jama,et mootor veab kuidagi tõukeliselt,kui gaasi ühes asendis hoida.eks tuleb veel vaeva näha. mõlemad karpad ei ole digid.
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kehva tühikäiku kurdavad palju. Selle vastu avitab ujukitaseme reguleerimine.

Ise hakkasin samuti karbussi näppima, kuna kütusekulu oli suur, sai ujukitase pandud paika nii nagu kirjutatud, kuid siis kadus soojal mootoril tühikäik, külmast peast, kui automaatne toores peal, on kõik OK. Ma polegi päris täpselt aru saanud, kust need tüübid selle 1 mm on võtnud, mul on ujukitase kusagil 5mm ja käib tühikäigul OK pareminigi kui varem.

Aga nüüd ilmnes teine probleem, millest ilmselt tingitud ka suurem kütusekulu maanteel. Nimelt teise kambri siiber ei taha avaneda. Milles seal kala võib olla. Ma tean, et madala temp juures ta ei peagi seda tegema, aga just täna, mootor 90 kraadi, vaatan karpasse sisse ja annan tuuri, aga teine kamber lahti ei lähe. Mis teema võib olla? ja kuidas sellest lahti saaks.

Mike, UssLoom, ehk oskate miskit kosta.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Ehhee!!

Võlu peitub ikka lihtsates asjades. Nimelt käib selle mudeli puhul, mis mul on selle plaadi külge, kus hoovastik kinnitub ja mis esimest siibrit lahti teeb sihuke kruvi moodi tihvt, mis peab liigutama ka teise siibri hooba ning seda avama. Aga juhtus nii, et see tihvt oli kusagile jalutama läinud.

Kui sellele pihta olin saanud, siis 15 min näputööd, millest 8 ja pool kulus sobiva pikkuse ja keermega kruvi otsimisele ning valmis ta oligi.

Ütleme nii, et masinat ei tundnud peale seda äragi enam, hoo pealt võttis 2 käiguga veel asfaldi peal ratast ringi, kiirendus on pehmel öeldes viisakas. Viienda käiguga sain spido ette 160 üsna kerge vaevaga (spido muidugi valetab sel kiirusel ca 10 - 15 km/h) siis tuli põranda kummimatt vastu, siibrid päris lahti veel sellega polnud. Kuna tee polnud kõige parem, ja pere ka peal, siis täis punn jäi seekord proovimata.

Kuna kuigi palju ei ole jõudnud veel sõita, ja seegi mis sõidetud, on rohkem paarutamine ja mitte "normaalse" kulu mõõtmiseks sobiv sõidustiil olnud, siis ei tea, milliseks kütusekulu kujuneb seaduses ettenähtud piirides sõites. Eeldatavasti peaks nats jälle vähenema.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Vasta