Vaz 2101, SexSix, 1972

Vaz 2101, SexSix, 1972

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Vaz 2101, SexSix, 1972

Postitus Postitas krister »

Alates 2007. a. juulist on auto müüdud SexSix nimelisele foorumi kasutajale, kes lubas jätkata auto tehasekonditsiooni viimist.

8<--------------------------------

Panen siis siia kirja oma auto eluloo.

Ostsin ta 2002 aastal. Enne mind oli omanikuks üks auväärsesse ikka jõudnud vanaproua, kes hoolimata soost oli autot väga hästi hooldanud. Põhiline, milleks tal autot vähemalt viimasel ajal vaja oli, et suviti sõita paar korda aastas Lõuna-Eestisse. Müügi otsus tuli tal seetõttu, et ta leidis odavam olevat edaspidi reisida bussiga. Ülejäänud aja veetis masin küttega garaa?is. Auto oli nagu uus, läbisõit oli ostmisel 42000 km, KÕIK originaal, kaasa arvatud tööriistakompekt, jne, jne. Mootor vaikne ja ökonoomne. Maanteel tuli kuluks 7-7.5 l/100km @85-90 km/h. Mõtlesin siis, et sõidan teisega ainult suviti ning kui läbisõit jõuab kuskile 100000-ni siis viin maale heinte sisse ootama aega, mil VAZ on uunikum. Arvan, et isegi mustad unic numbrid ei oleks olnud kättesaamatud, kui mõnd kulunud asja pisut uuendada (näiteks bensupaagil olid mõned kriimud, mootori ruumi oleks pidanud puhastama, võibolla mootoriploki üle värvima jms.)
Nüüd aga sellest, miks ma eelnevast minevikus kirjutasin. 2004 suvel virutati mu masin ära. No eks ma ise ka süüdi, et ei paigaldanud mingeid salalukke, kuid ma ei tahtnud kuidagi oiginaali puutuda. Virutajateks oli poiste kamp, kelle hingel oli umbes paarikümne auto varastamine Mustamäelt-Õismäelt. Poisid saadi kätte ja kohuski juba olnud. Eks paista mis sest edasi saab.
Kahjuks või õnneks sain ma oma auto siis siiski kätte. Oli teine õnnetult Tabasalu ja Harku vahelisel suurel põllul, ninapidi suures magistraalkraavis. Energiat auto lõhkumiseks ei oldud kokku hoitud - sodiks oli pekstud kõik klaasid, kõik uksed olid keeratud tagurpidi, mootor koos jne jne. Kui ma ta sealt leidsin siis ikka nutsin nagu pisike poiss...

Nojah ja siis ta seisis mul pisut aega, kuni mõtlesin, et teen ta õige hobikorras korda ja sõidan ta "läbi" ehk niikaua kui otsa saab. Mõttele innustust andis see, et kere ei olnud kuskilt otsast kõver vaid lihtsalt sodiks pekstud, kuid jah olen nõus, et ega see majanduslikult ära ei tasu küll, õigem oleks uus auto otsida mõne teise vanaproua käest.
Masina seis hetkel siis selline, et kere on pleksepa juures sirgeks kõpitsetud. Mootor käib jälle ringi (mitte käima pandud). Aga teha on veel oi-oi kui palju. Välise ilu taastamiseks kere värvida ja salong korrastada. Mootori juures peab üle vaatama käiviti, vaja paigaldada nukkvõll jne. Eks aega läheb veel kõvasti, kui sedasi vaikselt korra nädalas paar tundi garaa?is veeta.

Eesmärgiks on taastada 90-100% originaali välimus ja sisu, endist "prillikivi" ma tast enam ei saa.

Selline lugu siis.

________________________________________


[Muudetud: 23-1-2008 krister]Pilt
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

kole kole kole kahju et nii juhtus :(
peale taastamist pole ta tõesti enam üldse see mis ta oli varem, aga kui ilusti korda teed siiis on ikkagi tore kuulda et üks 72 aasta kopikas teedel ringi vurab ;)
k
kj
Foorumi kasutaja
Postitusi: 178
Liitunud: 31 Okt 2005 22:35
Autod: BMW E34 TDS, Renault Megane

Postitus Postitas kj »

v2ga 6nnetu lugu t8esti

loodame et teed ta ikka ilusti korda ja ongi yks ilus uunikum-kopikas juures
j6udu t88le
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Aga kas kindlustus maksis ikka kahjud kinni või ei. Jube lugu ikka küll. Ise ei tahaks küll nii et enda autoga nii tehtaks. Ja veel mis jube vaev veel se korda teha.
On ikka päti kari.:mad::mad: Siukestel tuleks kohe käed otsast lüüa.
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Ega jah see haletsemine too midagi.
Kui midagi positiivset üldse otsida selles loos, siis vast seda, et julgen nüüd selle masina peal ise remonti teha - enam hullemaks teda keerata vast ei saa. Enne ei tahtud midagi kruttida kuna oli tehase konditsioonis ja noh ausalt öelda ega ei pidanudki midagi tegema. Nüüd võtan seda putitamist nagu hobi eest. Kunagi lausa koolis õpitud teooria saab nüüd praktikas rakenduse.

Tänagi käisin garaa?is ja lammutasin starteri ära. Oli teine seest päris korrodeerunud. Põhjus ilmselt seal magistraalkraavis vedelemine. Midagi hullu vast ka pole, puhastan ära, panen määret ning proovin, ehk hakkab tööle! Järge ootab genekas...

Vastused küsimustele: kindlustust ei olnud, aga kohus mõistis poisid süüdi ja süüdlased peavad kahju hüvitama.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

gta:mad:@kurjamid

kahju et mul endal sulle selliseid juppe jagada pole, mis sooviksid. tõelisele asjaarmastajale, kes ka selliselt sassi taotud autot taastab pole annaksin heameelega kasvõi tasuta hunniku asju ära (kahjuks sõidan 05-ga, kopika juppe pole mul kunagi olnud ja tuttavail kah). äkki saaksid mõne uuema pildi panna, see esimene jätab küll väga trööstitu mulje.

jõudu!!
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
k
kj
Foorumi kasutaja
Postitusi: 178
Liitunud: 31 Okt 2005 22:35
Autod: BMW E34 TDS, Renault Megane

Postitus Postitas kj »

seegi v2hemalt hea et need :mad::mad:p2tid syydi m6isteti
r
RG
Foorumi kasutaja
Postitusi: 209
Liitunud: 05 Sept 2004 14:41
Asukoht: viimsi
Autod: Bmw 750i
Kontakt:

Postitus Postitas RG »

kahju .loodan et võtad auto käsile.
Vanametalli,mööbli,vanatehnika ja kodukraami utiliseerimine
+ 372 50 51 300
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Algselt postitas: RG
Loodan, et võtad auto käsile.
Kuna sa nii tähelepanelikult lugesid, siis kindlasti märkasid, et ta on juba auto käsile võtnud ;)



Jõudu originaaliks taastamisel! Kui valmis, siis taotle ka musta numbrit!
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: krister
- Sisemine tahavaate peegel (peaks kindlasti olema esimeste 01-de oma olema)
Kas mõtled sellist mis kujult on trapets?...Et läheb altpoolt laiemaks?...kui sellist soovid siis ainult vaja kiirelt vedada üks sideliin kahe telefoni vahele... ;)

P
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Eile sai siis niikaugele, et võis proovida mootori käivitamist.
Bensiin paaki ja pumbaga pumpama... kuid midagi ei tulnud. Kuna pumba hoob käis kergelt, siis keerasin väntvõlli, et leida selline koht, kus käsitsi pumbates ka midagi üles tuleb. No ei leidnud sellist kohta!
Võtsin siis pumba maha. Käsitsi pumbates pump ei "krooksunud," kui mootori poolset hooba eriti sügavale suruda, siis natukese nagu pumpas. Klapid olid puhumisega kontrollides korras.
Kiskusin membraani lahti. Selgus, et hoovast vajutades tõmmatakse seda kahvlit küll alla, aga membraan oluliselt ei liigu.
Krt see bensiinipump on ometi üks lihtsamaid seadmeid, mitte ei mõista, mis sellel siis nüüd viga veel on!

Heameelt valmistas see, et elekter sai õigesti ühendatud. Starterit andes ei tahtnud alguses käia, kuid siis tuli meelde, et mootori massijuhe on lahti. Peale selle kinnitamist hakkas starter vedama. Ka säde saabus küünlasse. Ilus. Tuleks veel bensiin ka karpasse, siis mine tea..

Muudatus: Sain siis lõpuks aru ka mis pumbal viga. Puudu on vedru, mis asub mebraani all. Noja enne olin bensupumba membraanid ka ära vahetanud, nii et vedru tuleb garaa?iriiulitelt otsida..
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Vahepeal leidsin bensupumba vedru üles ja tegin ta korda ning sai siis uuesti proovitud käivitada. Etteruttavalt võin öelda, et käima ei ole veel saanud. Algul vedas starter ilusti, kuid jäi siis äkki seisma. Ainult klõpsus. Kahtlustasin kohe halba ühendust, sai need nagu üle käidud - midagi. Võtsin siis starteri maha, andsin maas olles voolu ja kõik töötas suurepäraselt. Natuke kirumist ja starter tagasi, võtit - starter vedas jälle.

Käivitades tulid vaid üksikud plötsud karbussi. Jamasin seal jagajaga, üritasin istutada õigesse nuuti, keerata süüdet õigeks - midagi. Plötsub. Tea kas mul on see sündroom, et rihmaratas on küll märgis, aga survetakt on hoopis 4-das? Teema selle kohta leidsin sellise: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 579&page=1

KÕIGE KEHVEM uudis alles tuleb: plokikaane vahelt tuleb vett. Kinni sai keeratud õigete jõududega vastavalt õpetusele. Kas kaan võib olla kõver? Ma ju ei tea, mida need pätid selle mootoriga tegid, kuid leides olid klapid peas ja vänt kinni. Jahutusvedelik oli küll ilusti sees.
Perkele! Peab selle kaane siis jälle maha katkuma ja lihvima viima või! On veel alternatiive? Kehva tihend? Halvasti pingutatud plokikaan?

Ühe natuke tujutõstvama teoga sain ikka ka hakkama. Oli mul seal garaa?is see vene akulaadija-starter "Start". Stardi asendist töötas, kuid ei laadinud, voolu ei tulnud. Helistasin siis ühele sugulasele, kel sama seade olemas ja küsisin selle laadija hingeelu kohta. Pika jutu käigus meenus talle, et seadme kasutusjuhendis oli hoiatus - mitte kasutada käivitamisel, kui lüliti on laadimisasendis. Selline teguviis võib ampermeetri läbipõletada. No kui ampermeeter tuksis, siis ei ole ka laadimist, kuna kogu vool käib ju ampermeetrist läbi. Mõtlesin, algul, et sildan ampermeetri klemmid ära ja laen ettevaatlikult kasvõi natukene akut nii "umbes". Kuid siis leidsin riiulilt GAZi ampermeetri, mille vahele ühendasin. Laadija hakkas tööle ning isegi on mingisugune ettekujutus voolutugevusest.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

oleneb mis mootoriga tegu..
kui 1200 siis pole mõtet sinna investeerida.
parem mõni 1,5 või 1,6 korda teha
maksma läheb täpselt sama palju..

eriti kui kaane vahelt vett tuleb siis võib olla ka silindris vesi :(

pärast lihtsalt mugavam liigelda..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Algselt postitas: olaaf
oleneb mis mootoriga tegu..
kui 1200 siis pole mõtet sinna investeerida.
Ei ei, mingit teist rimakat ma ei hakka korda tegema! Ja minu jaoks pole see 1200 ka häirivalt uimane.

Praegu on mootoriga tehtud niipalju, et vänt on lihvitud (0,25), laagrid vahetatud, silindrid-rõngad-kolvid jäid originaalid, kuna puudusid kulumisjäljed. Mootori läbisõit on 56000 ja sedagi peamiselt maanteel. Plokikaan on ka 2101 oma, see kõrgema surveastmega, klapid vahetasin ja soveldasin ära.
Vaatasin veel metall joonlauaga, kas kaan on kõver, silma järgi ei saanud küll midagi aru. Oleks pidanud ta "igaks juhuks" ikka lihvimisele viima...
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Sain mootori tööle. Viga oligi selles, et kuigi süüde oli märkide järgi paigas, ei olnud 1 silindris survetakt vaid hoopis 4. Väntvõllile tiir peale, jagaja tagasi, süüde õigeks ja käima ta läks. Tegi hirmsat plörinat, uurisin, kust see hääl siis tuleb. Selgus, väljalaske kollektoril on kaks auku - sinna kinnituvad tikkpoldid, mis hoiavad generaatori kaitse plekki, mida ma ei viitisnud kohe tagasi keerata.
Lasin mootoril miski 5 min. töötada - selle aja peale oleks pidanud ta kokku jooksma, kui mootoris midagi kapitaalselt valesti kokkupandud oleks olnud. Õlituli ja laadimistuli kustusid armatuuril ära.

Tundub, et eelpool mainitud plokikaane tihend ei leki märgatavalt silindrite poole, sest sumpsist auru ei tulnud ja radiaatori korgi all jahutusvedelik ei mullitanud. Vaatab, katsub lähipäevil selle plokikaane maha võtta ja lihvimisele viia, ehk jääb siis tihend ka pidama.

Nojah, kui mootor käib, siis tarvis üle käia veel veermik, pidurid. Kõige lõpuks võiks keegi auto üle ka värvida.
o
omega
Foorumi kasutaja
Postitusi: 233
Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: bemmid
Kontakt:

Postitus Postitas omega »

Krt ma ei saa aru miks pidi just see, varem superkorras olnud masin varaste küüsi langema:(:sein. Jube kahju küll sellest autost...
r
reddoggy
Suletud kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas reddoggy »

Mnjaa.....sa oled suure töö käsile võtnud:) Aga näed, missioonitundest sai asja.... Selle kylje peegli kohta......ma isegi leidsin garaa?ist yhe ja oi jeerum mida seal veel oli.......isegi yhe kardaani saaks ära anda........iluvõre märgi võibolla ka.....kusjuures tutikas.........suunatulesid...ma eriti ei annaks.....kes krt teab mis vahepeal juhtub.....aga samas..leidsid sa endale värvija???? ma kardan et mul enda kopikaga tekib ka varsti mure.....see 15a garaa?is kykitamine tal ja nyd siis talveperioodoline sõitmine annavad tasapisi mõjuma......Juba pisike rooste näitab ennast nurkadelt ja äärtel aga mitte hulll...vaid selline pinnapealne ja täiesti veel eemaldatav aga rsk......see eeldab et ka värvitöd on vaja.......pean vist kuskilt värviproovi võtma...laskma segada ja siis ise pintsliga tupsutama hakkama või siis lasen täiesti yle teha.......kuigi ei tahaks ka .......originaalne värv on säilinud kapotil, pakasnikuluugil ja katusel......nii et sellega ma rikuks kogu lõbu........mis sul vb üle on mida mina endalt ei leidnud on need ümmargused küljesuunatuled........tahaks neid külll.......saaks nagu jälle protsendi originaalse peale.....:P
v
vaz2101
Foorumi kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 24 Mai 2010 21:31
Asukoht: pärnu
Autod: sest mul on endal ka lada.
Kontakt:

Postitus Postitas vaz2101 »

jube värk :(
mis vargapoisid karistuseks siis kah said?
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Vot selliseid postitusi mina siin foorumis enam näha ei taha! :kuri Võib olla on asi minus, aga mitte karu persetki ei saanud aru mis mõte või jutt või kumb siin nüüd üldse olemas oli. Hakka või ka suure vihaga õigekirja toetama! :sein
Algselt postitas: Reddoggy
Mnjaa.....sa oled suure töö käsile võtnud:) Aga näed, missioonitundest sai asja.... Selle kylje peegli kohta......ma isegi leidsin garaa?ist yhe ja oi jeerum mida seal veel oli.......isegi yhe kardaani saaks ära anda........iluvõre märgi võibolla ka.....kusjuures tutikas.........suunatulesid...ma eriti ei annaks.....kes krt teab mis vahepeal juhtub.....aga samas..leidsid sa endale värvija???? ma kardan et mul enda kopikaga tekib ka varsti mure.....see 15a garaa?is kykitamine tal ja nyd siis talveperioodoline sõitmine annavad tasapisi mõjuma......Juba pisike rooste näitab ennast nurkadelt ja äärtel aga mitte hulll...vaid selline pinnapealne ja täiesti veel eemaldatav aga rsk......see eeldab et ka värvitöd on vaja.......pean vist kuskilt värviproovi võtma...laskma segada ja siis ise pintsliga tupsutama hakkama või siis lasen täiesti yle teha.......kuigi ei tahaks ka .......originaalne värv on säilinud kapotil, pakasnikuluugil ja katusel......nii et sellega ma rikuks kogu lõbu........mis sul vb üle on mida mina endalt ei leidnud on need ümmargused küljesuunatuled........tahaks neid külll.......saaks nagu jälle protsendi originaalse peale.....:P
Aga äkki tahtis seltsimees PS saata, aga läks natuke nihu, ja tekst tuli siia ??
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
r
reddoggy
Suletud kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas reddoggy »

:yllatunud Äkki tõesti ma ei oska end korralikult selgitada:puzzled
Vasta